Ik wil toch graag even delen hoe blij ik ben met de vooruitgang van Tracy

Het is deze maand 2 jaar geleden dat ze officieel bij mij kwam wonen, ze was toen 10 jaar en zat in het asiel waar ik vrijwilliger ben. Ze was bijna helemaal kaal, had een flinke oorontsteking en plaste en dronk ontzettend veel. Ik dacht aan cushing's maar de dierenarts (niet mijn eigen da) dacht dat het te maken had met stress en het met wat goede verzorging weer goed zou komen. De oorontsteking was snel over maar ze leek juist steeds kaler te worden. Toen mijn eigen da haar zag vond ze het overduidelijk dat Tracy cushing's zou kunnen hebben, de symptomen dropen er vanaf. Dus vrijwel meteen de nodige tests gedaan en inderdaad, de diagnose is cushings en niet zo'n klein beetje ook. Omdat de symptomen zo heftig waren dachten we dat het een flinke kluif zou gaan worden, maar niets is minder waar: de medicatie sloeg supergoed aan en we konden al snel de dosis verlagen. Ze zit nu een klein jaartje op de laagste dosis (10 mg), is 12 jaar en gaat als een speer
Voor haar 12e verjaardag (dat was vorige maand) hebben we een longboardritje van zo'n 15 km gemaakt waarbij ze mij deels trekt, dat zegt denk ik al wat

Ze is zeker voor haar leeftijd nog erg actief, achter de geraniums zitten wordt ze ook niet gelukkig van, dus we zijn ook begonnen met flirtpolen en dat vindt ze fantastisch, zeker in combinatie met trekspelletjes want mevrouw laat niet los
Nou bleef ondanks de medicatie en een naar mijn idee gezond dieet van verschillende merken kvv haar inmiddels (bijna) geheel teruggegroeide vacht toch dof en schilferig en ook haar spieropbouw kwam niet echt op gang. Dus nu ongeveer een maandje geleden begonnen de kvv te combineren met sportbrokken die eigenlijk bedoeld zijn voor greyhounds met supplementen erbij, en het gaat gewoon nóg beter! De schilfers zijn weg, ze glanst als een spiegeltje en ze krijgt weer een kont

Van zielig scharminkeltje tot super oma, en heb het idee dat ze nogsteeds per week verbetert. Hieronder wat foto's om te laten zien hoe ze is veranderd, en misschien dat dit verhaaltje ook wat hoop geeft aan andere mensen wiens hond ook cushing's heeft: met de juiste begeleiding kan het gewoon heel goed gaan
voor de medicatie:
paar maanden geleden:
vorige week:
en gisteravond