Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
titerbepaling vaccineren
Moderator: moderatorteam
-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
- Aantal honden: 1
titerbepaling vaccineren
Zijn hier mensen die eerst een titerbepaling hebben laten doen voordat ze wel of niet hun hond laten vaccineren?
Wat zijn de ervaringen, doe je dit jaarlijks, wat kost het?
Wat zijn de ervaringen, doe je dit jaarlijks, wat kost het?
-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: titerbepaling vaccineren
Ja, ik. En tot nu toe heb ik mijn hond, nu 5, na de pupentingen nog niet weer gevaccineerd. Alleen rabiës omdat we soms naar het buitenland gaan. Sophie is lichamelijk nogal gevoelig (mn huid), dus ik vaccineer haar liever niet als dat niet hoeft. Ted was oppergezond en ook haar heb ik in die 6 jaar dat ik haar had niet gevaccineerd, ook voldoende beschermd. Op haar nieuwe adres is ze wel geënt. Het kost meestal ongeveer evenveel als de vaccinatie zelf. Nu je het zegt...ze mag wel weer eens getiterd worden 
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Ja, ik ben inderdaad een vergelijkbaar bedrag als bij een enting kwijt.
In augustus mag ze weer.
In augustus mag ze weer.

-
AnneMarie
- Zeer actief
Nu nog een dierenarts zoeken die dat hier wil doen... 
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
Dit jaar heb ik ze voor het eerst laten titeren. Bij de ene was het volgens de cocktail weer nodig, maar de titertest gaf aan dat dit niet nodig was. Zelf ben ik naar Tannetje Koning in Otterlo geweest, http://www.holistischedierenartsen.nl
-
mwillow
Welke regio woon je? Misschien kan Geer je helpen met een adres.AnneMarie schreef:Nu nog een dierenarts zoeken die dat hier wil doen...
- asani
- Zeer actief
Dit jaar vor het eerst laten titeren.
We moesten er wel voor naar Rotterdam vanuit Zeeland want hier is geen da die de test wil doen.
De test koste 30 euro.
En het was niet nodig ze te laten enten.
Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
We moesten er wel voor naar Rotterdam vanuit Zeeland want hier is geen da die de test wil doen.
De test koste 30 euro.
En het was niet nodig ze te laten enten.
Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Ik heb de vacci check laten uitvoeren dit jaar, gewoon door mijn eigen Da.
Kosten 110 euro voor 2 honden.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- ChantalBos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
- Aantal honden: 5
€110,-!!! Dat is aan de prijzige kant.wendy71 schreef:Ik heb de vacci check laten uitvoeren dit jaar, gewoon door mijn eigen Da.
Ik betaal voor 2 honden zo'n €50,-.
Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.
- wendy71
- Zeer actief
- Contacteer:
ChantalBos schreef:€110,-!!! Dat is aan de prijzige kant.wendy71 schreef:Ik heb de vacci check laten uitvoeren dit jaar, gewoon door mijn eigen Da.
Ik betaal voor 2 honden zo'n €50,-.
Ik wist dat onze da niet de goedkoopste is maar dat is wel een heel groot verschil zeg.
Waar zit jou da ergens?

- wendy71
- Zeer actief
- Contacteer:
In de buurt van Zaandam gok ik zo.

- ChantalBos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
- Aantal honden: 5
Heemskerkwendy71 schreef:In de buurt van Zaandam gok ik zo.![]()
Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.
- asani
- Zeer actief
Wij betaalde voor 3 honden bij Tannetje in Rotterdam 90 euro.
Dan betaal jij wel heel veel Wendy.
We hebben het toch wel over dezelfde test de vaccicheck?
Groetjes Rian
Groetjes Rian
- wendy71
- Zeer actief
- Contacteer:
Euh ja.., de vacci check inderdaad.asani schreef:Wij betaalde voor 3 honden bij Tannetje in Rotterdam 90 euro.
Groetjes Rian
De volgende keer toch eens wat belletjes doen, scheelt een hoop poen.

- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Ik betaalde voor 2 + weil enting (volgens mij) €100,-asani schreef:Wij betaalde voor 3 honden bij Tannetje in Rotterdam 90 euro.
-
AnneMarie
- Zeer actief
de dierenarts vertelde mijn vriend:
Je kunt titerbepalingen doen bij honden, maar de bepalingen hebben geen grote waarde. Het is zeer moeilijk deze te interpreteren. Bij leptospirose bijvoorbeeld krijg je bijna geen antistofontwikkeling. Veel referentiwaarden ontbreken. Er zijn ook bepaalde sneltesten, maar deze resultaten zijn niet erg betrouwbaar.
Afhankelijk van de vaccinatiegeschiedenis kun je een alternatief vaccinatieschema opstellen.
Je kunt titerbepalingen doen bij honden, maar de bepalingen hebben geen grote waarde. Het is zeer moeilijk deze te interpreteren. Bij leptospirose bijvoorbeeld krijg je bijna geen antistofontwikkeling. Veel referentiwaarden ontbreken. Er zijn ook bepaalde sneltesten, maar deze resultaten zijn niet erg betrouwbaar.
Afhankelijk van de vaccinatiegeschiedenis kun je een alternatief vaccinatieschema opstellen.
-
mwillow
Dit is de fabrikant waar o.a. de Vaccicheck vandaan komt. Wordt inmiddels al jaren in meer dan 30 landen met succes toegepast:
http://www.biogal.co.il/biogal-en/publications/325/" onclick="window.open(this.href);return false;
Quote van dr. Schultz (een groot viroloog die al diverse grote vaccinatieonderzoeken achter de rug heeft en nog steeds doet) over de waarde van titerbepaling:
As stated by eminent expert Dr. Ronald Schultz in discussing the value of vaccine titer testing, these tests “show that an animal with a positive test has sterilizing immunity and should be protected from infection. If that animal were vaccinated it would not respond with a significant increase in antibody titer, but may develop a hypersensitivity to vaccine components (e.g. fetal bovine serum). Furthermore, the animal doesn't need to be revaccinated and should not be revaccinated since the vaccine could cause an adverse reaction (hypersensitivity disorder). You should avoid vaccinating animals that are already protected. It is often said that the antibody level detected is “only a snapshot in time". That's simply not true; it is more a “motion picture that plays for years".
Bron: http://seminardodds.rauwevoedingvoorhonden.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Als volgens jouw dierenarts titerbepaling totaal geen waarde zou hebben, dan kon dus ook nooit uitgevonden zijn dat de immuniteitsduur van virale vaccins op kan lopen naar 5-7 jaar en zelfs levenslang. Doorbraken die zijn bevestigd met behulp van gedegen titermateriaal. Titerbepaling kan vooralsnog alleen bij virale vaccins gedaan worden. Het is wel mogelijk om Lepto titers te meten, maar dat is juist om te bevestigen in hoeverre een hond een Lepto bacterie heeft opgelopen. Bij een overschrijdingswaarde is er dan sprake van Lepto-besmetting. Maar dit is iets totaal anders dan virale titerbepaling dat meet dat een hond nog steeds voldoende titers uit het vaccin heeft en dus beschermd is. Jouw dierenarts heeft wat dat betreft een aantal bijlesjes nodig om de consument te vertellen waar hij het nu eigenlijk over heeft.
http://www.biogal.co.il/biogal-en/publications/325/" onclick="window.open(this.href);return false;
Quote van dr. Schultz (een groot viroloog die al diverse grote vaccinatieonderzoeken achter de rug heeft en nog steeds doet) over de waarde van titerbepaling:
As stated by eminent expert Dr. Ronald Schultz in discussing the value of vaccine titer testing, these tests “show that an animal with a positive test has sterilizing immunity and should be protected from infection. If that animal were vaccinated it would not respond with a significant increase in antibody titer, but may develop a hypersensitivity to vaccine components (e.g. fetal bovine serum). Furthermore, the animal doesn't need to be revaccinated and should not be revaccinated since the vaccine could cause an adverse reaction (hypersensitivity disorder). You should avoid vaccinating animals that are already protected. It is often said that the antibody level detected is “only a snapshot in time". That's simply not true; it is more a “motion picture that plays for years".
Bron: http://seminardodds.rauwevoedingvoorhonden.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Als volgens jouw dierenarts titerbepaling totaal geen waarde zou hebben, dan kon dus ook nooit uitgevonden zijn dat de immuniteitsduur van virale vaccins op kan lopen naar 5-7 jaar en zelfs levenslang. Doorbraken die zijn bevestigd met behulp van gedegen titermateriaal. Titerbepaling kan vooralsnog alleen bij virale vaccins gedaan worden. Het is wel mogelijk om Lepto titers te meten, maar dat is juist om te bevestigen in hoeverre een hond een Lepto bacterie heeft opgelopen. Bij een overschrijdingswaarde is er dan sprake van Lepto-besmetting. Maar dit is iets totaal anders dan virale titerbepaling dat meet dat een hond nog steeds voldoende titers uit het vaccin heeft en dus beschermd is. Jouw dierenarts heeft wat dat betreft een aantal bijlesjes nodig om de consument te vertellen waar hij het nu eigenlijk over heeft.
-
AnneMarie
- Zeer actief
Dank je
Tja ook bij dierenartsen heb je heel regulier werkende en meer progressieve, breder kijkende dierenartsen.
Dit is niet mijn dierenarts, ik zal de mijne er eens naar vragen, die kijkt toch wat 'breder'
Tja ook bij dierenartsen heb je heel regulier werkende en meer progressieve, breder kijkende dierenartsen.
Dit is niet mijn dierenarts, ik zal de mijne er eens naar vragen, die kijkt toch wat 'breder'
-
Lenneke55
zo da's flink aan de prijs,normaliter als je meerdere honden laat titeren wordt het bedrag lager per hond,je kan ook vragen aan je DA of hij/zij meerdere klanten uitnodigt om te titeren,zg VacciCheck dagen!met een strip kunnen 10 honden tegelijkertijd getest worden en de prijs zou dan ook aanzienlijk lager moeten zijn.wendy71 schreef:Ik heb de vacci check laten uitvoeren dit jaar, gewoon door mijn eigen Da.
citaat uit 2001
Prof. Dr. M. Horzinek (Vet. Universiteit Utrecht)„ Tot een paar jaar geleden was men van mening dat entingen nooit schadelijk zouden kunnen zijn. Baat het niet, dan schaadt het niet, dacht men. In de tussentijd weten wij, dat dit niet waar is.” (WDR, 2001)
- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Heb je gezien dat het een topic van 5 jaar geleden was...?Lenneke55 schreef:zo da's flink aan de prijs,normaliter als je meerdere honden laat titeren wordt het bedrag lager per hond,je kan ook vragen aan je DA of hij/zij meerdere klanten uitnodigt om te titeren,zg VacciCheck dagen!met een strip kunnen 10 honden tegelijkertijd getest worden en de prijs zou dan ook aanzienlijk lager moeten zijn.wendy71 schreef:Ik heb de vacci check laten uitvoeren dit jaar, gewoon door mijn eigen Da.
Kosten 110 euro voor 2 honden.![]()
citaat uit 2001
Prof. Dr. M. Horzinek (Vet. Universiteit Utrecht)„ Tot een paar jaar geleden was men van mening dat entingen nooit schadelijk zouden kunnen zijn. Baat het niet, dan schaadt het niet, dacht men. In de tussentijd weten wij, dat dit niet waar is.” (WDR, 2001)
Groetjes, Marjan
-
Annemieb
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 3
een vraag bij het titteren
als ze geent worden staat dit natuurlijk in het boekje...
maar hoe doen jullie dit dan ivm naar het buitenland gaan met jullie honden?
wij gaan wel eens (vanuit Belgie) naar Nederland/duitsland
maar ook Frankrijk, Rabiës is verplicht, maar ik dacht andere entingen ook
en als we richting Engeland gaan wordt er een boekje gevraagd
als ze geent worden staat dit natuurlijk in het boekje...
maar hoe doen jullie dit dan ivm naar het buitenland gaan met jullie honden?
wij gaan wel eens (vanuit Belgie) naar Nederland/duitsland
maar ook Frankrijk, Rabiës is verplicht, maar ik dacht andere entingen ook
en als we richting Engeland gaan wordt er een boekje gevraagd
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Voor het buitenland is qua vaccinaties alleen rabiës verplicht. Titeren wordt daarvoor niet geaccepteerd.
-
JBK
Omdat dit topic eerder dit jaar toch omhoog gegooid is, kan ik het net zo goed hier vragen.
Wat betalen jullie voor een titerbepaling, per hond?
Wat betalen jullie voor een titerbepaling, per hond?
- Nawosh
- Zeer actief
Er is deze week bij een vriendin van me een "titerparty"
en daar kost een bepaling 35,-
Ik heb er ruim een jaar geleden 50,- voor betaald.
Ik heb er ruim een jaar geleden 50,- voor betaald.
Groetjes, Marjan
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik probeer met een groep te gaan en dan is het rond de 35 euro per hond.
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Ik ben 40 euro kwijt over 2 weken

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
-
JBK
Ik zou €90 moeten betalen per hond maar dat is wel inclusief eventuele (cocktail)enting.
Vandaar mijn vraag, ik vond het nogal wat.
Vandaar mijn vraag, ik vond het nogal wat.
- Nawosh
- Zeer actief
Waarom bij voorbaat geld rekenen voor een enting die misschien niet gegeven hoeft te worden, vreemd...
Groetjes, Marjan
-
JBK
Ja mijn idee!
Nu gaan ze het wel op mijn verzoek in werking stellen maar dan nog.
Nu gaan ze het wel op mijn verzoek in werking stellen maar dan nog.