Wij hebben zaterdag een 2 jarig teefje in huis genomen van onze pupfokster. Deze hond is in november 2013 geboren in Frankrijk en netjes met chip en alle papieren geïmporteerd. Verzekering voor haar was al aangevraagd (beide honden zijn verzekerd voor het geval dat).
Echter ik heb vandaag bericht gekregen over de acceptatie van mijn hond dat ze wel de verzekering in kan, maar dat declaraties alleen met een NL'se chip in behandeling genomen kunnen worden. Ze gaan mij dus min of meer verplichten naast haar huidige Franse chip een NL'se chip te plaatsen anders kan ik haar net zo goed niet verzekeren. Pluspunt vanuit PetPlan is dat het plaatsen van de chip gedeeltelijk vergoed wordt.
Nu is mijn vraag, mag dit uberhaupt wel? Het gaat mij niet om de kosten, maar wel een beetje om het principe om een hond meerdere malen te chippen en een beetje de angst dat ze straks niet goed gescand kan worden omdat de ene chip de andere qua signaal in de weg zit (weet niet of dit mogelijk is).
De hond staat gewoon bekend bij de Databank van honden bij vermissing en bij de Raad van Beheer met haar Franse chipnummer. Ik kan op de site Raad van Beheer weinig over dit onderwerp vinden, behalve dat NL's geboren honden (na april 2013) met een ISO chip gechipt moeten zijn.
Ik hoop dat jullie mij hierin kunnen helpen d.m.v. een antwoord of een weg naar het antwoord
Dank je wel.
FLIP | EG, SHH, VEG Geslaagd! September start Hoopers