Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pakwerker
Moderator: moderatorteam
-
Laura84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Pakwerker
Lijkt me ook niet helemaal de bedoeling dat de hond op/naar iets anders bijt dan de mouw

- Izzers
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse dwarslopende tokkel
Echt goede pakwerkers zijn een klasse apart
Hier zie je de papa van mijn dametje in zijn glorietijd
Daar bleven maar weinig pakwerkers overeind tegen maar het was dan ook een beer van een hond en stormde zonder inhouden vol op de pakwerker af. Ik zou tegen die tijd allang het wereldrecord sprint hebben gebroken.
Ik heb bewondering voor die mannen hoor
Hier zie je de papa van mijn dametje in zijn glorietijd
Daar bleven maar weinig pakwerkers overeind tegen maar het was dan ook een beer van een hond en stormde zonder inhouden vol op de pakwerker af. Ik zou tegen die tijd allang het wereldrecord sprint hebben gebroken.
Ik heb bewondering voor die mannen hoor

Ik hou van je! Met heel mijn kont.
Met mijn hart ook wel, maar mijn kont is groter
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Nee, en de méésten doen dat ook niet, maar er zitten er bij die het wel doen. Bewust. Die ook echt op zóék gaan naar de arm ipv de mouw. Als pakwerker niet lollig, maar zulke manscherpe honden zijn vaak veel geld waard.Caro. schreef:Lijkt me ook niet helemaal de bedoeling dat de hond op/naar iets anders bijt dan de mouw![]()
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Wie bedenkt het dan ook om met een Kaukaas pakwerk te doen?
Kijk, een Mechelaar is scherp maar bezit de wil om te gehoorzamen aan zijn geleider. Een Kaukaas doet vooral wat ie zelf wil. Mij niet gezien hoor.
Kijk, een Mechelaar is scherp maar bezit de wil om te gehoorzamen aan zijn geleider. Een Kaukaas doet vooral wat ie zelf wil. Mij niet gezien hoor.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik zou in het vervolg maar zorgen dat het terrein veilig is, dus zonder slangen/kabels over de grond.
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Zo dan , die heeft ff geluk
Ongelukjes met pakwerk kunnen altijd gebeuren hoor
Die van mij hebben ook wel eens mis gehapt naar t gezicht ( pakwerker ging liggend op de grond stoeien ) of zoals laatst dat de lijn los schoot zo bij de pakwerker in zijn kruis
Een paar jaar terug had een pakwerker nog heel veel geluk
Die weet dat Kyto er niet over lult en ook zonder mouw z'n werk wel doet
Kyto komt met gewonnen mouw terug , pakwerker denkt stoer te doen en gaat staan zwepen en schreeuwen ( en er was nog zo gezegd dat niet te doen )
Kyto laat zo de mouw los , draait om en vol stellen
Die pakwerker had ineens niet zo'n grote mond meer
Gelukkig voor hem kon iemand anders net op tijd de lijn die hij nog om had vast pakken
Doetie wrs nooit meer
Ongelukjes met pakwerk kunnen altijd gebeuren hoor
Die van mij hebben ook wel eens mis gehapt naar t gezicht ( pakwerker ging liggend op de grond stoeien ) of zoals laatst dat de lijn los schoot zo bij de pakwerker in zijn kruis
Een paar jaar terug had een pakwerker nog heel veel geluk
Die weet dat Kyto er niet over lult en ook zonder mouw z'n werk wel doet
Kyto komt met gewonnen mouw terug , pakwerker denkt stoer te doen en gaat staan zwepen en schreeuwen ( en er was nog zo gezegd dat niet te doen )
Kyto laat zo de mouw los , draait om en vol stellen
Die pakwerker had ineens niet zo'n grote mond meer
Gelukkig voor hem kon iemand anders net op tijd de lijn die hij nog om had vast pakken
Doetie wrs nooit meer
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Zo die zal wel flink geschrokken zijn.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Wat een mazzel dat er een lijn aan zat.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Hij gaat voor de hals/nek volgens mij ...
Xito was ook niet mouwgericht overigens... ooit iom Bart Bellon ivm zijn enorm harde afstandstellen moest de pakwerker met afstandstellen de mouw weggooien zodat hij meer ging focussen... toen hing hij dus in de arm/schouder van de pakwerker die mouw interesseerde hem geen hout...
Maar hij zou nooit voor de nek gaan...
Xito was ook niet mouwgericht overigens... ooit iom Bart Bellon ivm zijn enorm harde afstandstellen moest de pakwerker met afstandstellen de mouw weggooien zodat hij meer ging focussen... toen hing hij dus in de arm/schouder van de pakwerker die mouw interesseerde hem geen hout...
Maar hij zou nooit voor de nek gaan...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Miranda
- Erelid
Ja, dat gevoel had ik ook. Was niet zo'n intelligente 'trainingsopzet'....malinois schreef:Hij gaat voor de hals/nek volgens mij ...
And few will ever climb
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
-
Rocco
- Zeer actief
Goede hond dit is zeker geen mouwtjes sport hond maar man gericht pipo met de
mouw weet niet waar ie mee bezig is komt nog goed weg
Meeste sporthonden hebben dit karakter niet meer zet er er maar eens druk stress en goede dreiging
op in een burger zonder mouw in een niet getrainde situatie kijken wat er dan gebeurd.
Helaas wordt dit amper meer serieus getest om de zwakke honden eruit te halen
Ras in de video hebben nog specifieke defensieve eigenschappen wat er in de meeste rassen
meer en meer uit gefokt is.
Meeste sporthonden hebben dit karakter niet meer zet er er maar eens druk stress en goede dreiging
op in een burger zonder mouw in een niet getrainde situatie kijken wat er dan gebeurd.
Ras in de video hebben nog specifieke defensieve eigenschappen wat er in de meeste rassen
-
korthaar
- Zeer actief
Deze hond heeft niet zo veel met dressuur kunstjes.
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
beetje een lullige pakwerker ook. Is gewoon een man met een mouwtje aan, heeft niets met pakwerker zijn te maken; persoon die de lijn vast heeft, staat er ook maar voor piet snot.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Dat viel mij dus ook op. Die de hond vast heeft reageert niet eens op moment dat het bijna fout gaat.maart schreef:beetje een lullige pakwerker ook. Is gewoon een man met een mouwtje aan, heeft niets met pakwerker zijn te maken; persoon die de lijn vast heeft, staat er ook maar voor piet snot.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Inderdaadmaart schreef:beetje een lullige pakwerker ook. Is gewoon een man met een mouwtje aan, heeft niets met pakwerker zijn te maken; persoon die de lijn vast heeft, staat er ook maar voor piet snot.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- ranetje
- Zeer actief
Dus niet alleen de "pakwerker" maar ook degene die de hond vast heeft, heeft geen idee wat voor hond er aan dat lijntje zit?crutz schreef:Dat viel mij dus ook op. Die de hond vast heeft reageert niet eens op moment dat het bijna fout gaat.maart schreef:beetje een lullige pakwerker ook. Is gewoon een man met een mouwtje aan, heeft niets met pakwerker zijn te maken; persoon die de lijn vast heeft, staat er ook maar voor piet snot.
- ranetje
- Zeer actief
Is het wel verstandig om met een Kaukaas dit soort trainingen te doen?Rocco schreef:Goede hond dit is zeker geen mouwtjes sport hond maar man gericht pipo met de
Het is maar zeer de vraag of honden van dat ras stoppen op het moment dat de geleider dat wil ............... en dan?
Kan je dat nog een "goede hond" noemen?
Dat is dus een vraag
- Miranda
- Erelid
Ze hebben geen idee wat ze aan het doen zijn.ranetje schreef:Dus niet alleen de "pakwerker" maar ook degene die de hond vast heeft, heeft geen idee wat voor hond er aan dat lijntje zit?
And few will ever climb
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
nee, ik vrees ervoor. Het moment dat ze nog eens 'attaque' roepen als de hond naar de keel gegrepen heeft, bewijst daar ook al van.ranetje schreef:Dus niet alleen de "pakwerker" maar ook degene die de hond vast heeft, heeft geen idee wat voor hond er aan dat lijntje zit?crutz schreef:Dat viel mij dus ook op. Die de hond vast heeft reageert niet eens op moment dat het bijna fout gaat.maart schreef:beetje een lullige pakwerker ook. Is gewoon een man met een mouwtje aan, heeft niets met pakwerker zijn te maken; persoon die de lijn vast heeft, staat er ook maar voor piet snot.
'do not try this at home' verstaat helaas niet iedereen
- ranetje
- Zeer actief
Dat is waar, er zijn er meer die dat niet verstaan/kunnen lezen.maart schreef:nee, ik vrees ervoor. Het moment dat ze nog eens 'attaque' roepen als de hond naar de keel gegrepen heeft, bewijst daar ook al van.ranetje schreef:Dus niet alleen de "pakwerker" maar ook degene die de hond vast heeft, heeft geen idee wat voor hond er aan dat lijntje zit?crutz schreef:Dat viel mij dus ook op. Die de hond vast heeft reageert niet eens op moment dat het bijna fout gaat.maart schreef:beetje een lullige pakwerker ook. Is gewoon een man met een mouwtje aan, heeft niets met pakwerker zijn te maken; persoon die de lijn vast heeft, staat er ook maar voor piet snot.
'do not try this at home' verstaat helaas niet iedereen
Ik vond het sowieso al gevaarlijk door die troep op de grond waar je zo lekker over kunt vallen.......
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee een goede hond is imo iets heel anders...ranetje schreef:Is het wel verstandig om met een Kaukaas dit soort trainingen te doen?Rocco schreef:Goede hond dit is zeker geen mouwtjes sport hond maar man gericht pipo met de
Het is maar zeer de vraag of honden van dat ras stoppen op het moment dat de geleider dat wil ............... en dan?
Kan je dat nog een "goede hond" noemen?
Dat is dus een vraag

- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Ik vind het op zich een goede hond, mits hij op eigen erf blijft en daar geen vreemden op toegelaten worden. Hij geeft een duidelijke boodschap af, oprotten!
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Een voormalige kennis had een Kaukaas. Als ik over de vloer kwam was de hond rustig en lag de hond op de tegels en hield mij van een afstand in de gaten. Als ik zat was er niets aan de hand. Als ik wilde opstaan begon ze al te grommen. Een keer zonder waarschuwing begon ze in mijn schoen te bijten. Op een foei van het baasje reageerde ze niet. Baasje sleurde haar van mij af en werd flink in haar hand gebeten. Als ik naar huis wilde gaan moest de hond eerst in een slaapkamer opgesloten worden zodat ik veilig het huis kon verlaten.
Deze ene ervaring zal beslist niet representatief zijn voor het ras. Gelet op mijn ervaring vallen ze echter onder de categorie zeer gevaarlijke honden. Te zelfstandig, ze doen wat zij denken dat er moet gebeuren. Het zijn naar mijn idee een van de beste waakhonden om 's-nachts zelfstandig bedrijfsterreinen te laten bewaken om vervolgens 's-morgens direct in een ren gestopt te worden.
Het is niet voor niets dat dit het uitverkoren ras was in de voormalige DDR. Het waren de beste waak- en bijthonden die geheel zelfstandig hun missie uitvoerden. Ze horen naar mijn idee niet thuis bij particulieren.
Deze ene ervaring zal beslist niet representatief zijn voor het ras. Gelet op mijn ervaring vallen ze echter onder de categorie zeer gevaarlijke honden. Te zelfstandig, ze doen wat zij denken dat er moet gebeuren. Het zijn naar mijn idee een van de beste waakhonden om 's-nachts zelfstandig bedrijfsterreinen te laten bewaken om vervolgens 's-morgens direct in een ren gestopt te worden.
Het is niet voor niets dat dit het uitverkoren ras was in de voormalige DDR. Het waren de beste waak- en bijthonden die geheel zelfstandig hun missie uitvoerden. Ze horen naar mijn idee niet thuis bij particulieren.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dat is gewoon een reteagressieve hond. Niks meer en niks minder. Die man duwt die mouw in de mond van die hond maar als hij dat niet gedaan had was hij gewoon zelf gebeten. Hond is helemaal niet bezig met een buit in de vorm van een mouw en zou die ook direct uitspuwen als de beste man hem los had gelaten. Linke spelletjes die totaal verkeerd af kunnen lopen.
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
De geleider staat ook maar heel lullig zijn touwtje vast te houden!
Dit had heel knullig kunnen aflopen, brrrr.
Dit had heel knullig kunnen aflopen, brrrr.
- Tineke
- Zeer actief
Wat een dom gedoe, ik zie ook weleens dat soort filmpjes met fila's voorbij komen , ziet er ook zo knullig uit en loopt ook niet altijd goed af 

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
Rocco
- Zeer actief
Leuk filmpje van Chello van Banholz .