Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik zoek een leuk gezelschapshondje

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Ik zoek een leuk gezelschapshondje

Ongelezen bericht door sbientje »

powerdogs klinkt helemaal tokkie vind ik.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Als mensen nu gewoon zeggen wat ze willen zeggen lijkt me veel handiger. Ik ga toch ook niet voorschrijven hoe een ander op t forum een type hond moet noemen. Wat een gezeur zeg.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Precies. Voor mij blijven het gewoon klapkaken. Is goed ingeburgerd en iedereen weet wat je bedoeld.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Ik dacht maandag echt dat ik Nanna hoorde bij de da, ik was daar met Baco en terug zei de assistente wat een mooie hond U heeft vast heel veel ruimte om zo'n ras te kunnen houden :mrgreen: nou nee :wink: maar dat lees ik in elk topic wat over berghonden gaat :19: postzegeltuintjes enz kunnen niet, maar gelukkig is de kaukaas niet populair en voor de verantwoordelijke eigenaren van de klapkaken zou ik zeggen jullie doen het goed net als vele anderen en je kan niet alles veranderen. :ok:
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

malinois schreef:Als mensen nu gewoon zeggen wat ze willen zeggen lijkt me veel handiger. Ik ga toch ook niet voorschrijven hoe een ander op t forum een type hond moet noemen. Wat een gezeur zeg.
Ik vind het ook gezeur om niks hoor.
Labradors worden hier over het algemeen ook LEO's genoemd lomp en ombezonnen, met een plaat voor hun lop en moddervet, moet ik me dat persoonlijk aan gaan trekken dan? Nee want mijne zijn niet zo! Het hondje van m'n schoonmoeder noem ik ook gewoon swiffer, is niemand beledigd over :scratch:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Vreemd hoor je neemt een moeilijk ras en dan moet iedereen maar rekening houden met jouw hondje en jouw gevoelens en emotie als het gekwetste slachtoffer van een zielg hondje wat er ook maar niets aan kan doen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

bouvierpoedel schreef:Vreemd hoor je neemt een moeilijk ras en dan moet iedereen maar rekening houden met jouw hondje en jouw gevoelens en emotie als het gekwetste slachtoffer van een zielg hondje wat er ook maar niets aan kan doen.
Nee het is natuurlijk veel beter om het gekwetste slachtoffer uit te hangen terwijl je nog nooit daadwerkelijk wat met deze honden van doen hebt gehad en er topic na topic over openen :denken:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:..en ik ga bijvoorbeeld hier eens kijken.
KLIK

:roll:
En het dan raar vinden dat mensen massaal naar buitenlandertjes gaan kijken.
Nog maar eens gekeken en zie geen slachtofferrol van TS.
Het grootte publiek is op zoek naar andere honden , zaten er allemaal kutpoedels, heggen of truttenpoedels dan kon je hetzelfde neerkrabbelen dat mensen naar buitenlandertjes op zoek gaan.
Zal mij allemaal een rotzorg zijn hoe iemand mijn rassen noemt of wat ze er van vinden en soms dan hebben ze nog gelijk ook. :mrgreen:
Tineke
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
KLIK

Het grootte publiek is op zoek naar andere honden , zaten er allemaal kutpoedels, heggen of truttenpoedels dan kon je hetzelfde neerkrabbelen dat mensen naar buitenlandertjes op zoek gaan.
Zal mij allemaal een rotzorg zijn hoe iemand mijn rassen noemt of wat ze er van vinden en soms dan hebben ze nog gelijk ook. :mrgreen:

Nee inderdaad geen slachtofferrol , gewoon weer hetzelfde zuigriedeltje dat ze gedumpt worden en dat mensen met poedels en Goldens dat minder doen.
En dat van iemand die zelf haar eigen honden opruimt als de raseigenschappen te duidelijk aanwezig zijn of ze niet fotogeniek genoeg zijn :roll:
Glazen huisjes en stenen weet je wel :ugh:

Het zeuren over een naam vind ik ook mierenneukerig, wat kan jou het nu schelen hoe ze je hond noemen, daar zou ik mijn schouders over ophalen in ieder geval.

Maar laten we nu ook niet doen of dit topic tot doel had het schrijnende aantal van dit soort honden die in asiels blijven onder de aandacht te brengen, want dat is imo ook niet zo.
Afbeelding

ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

hoe druk kan je je maken over een woord :denken: . zal mij aan mijn derriere oxideren hoe ze mijn ras noemen.
ellen
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Tineke schreef:
bouvierpoedel schreef:
KLIK

Nee inderdaad geen slachtofferrol , gewoon weer hetzelfde zuigriedeltje dat ze gedumpt worden en dat mensen met poedels en Goldens dat minder doen.
En dat van iemand die zelf haar eigen honden opruimt als de raseigenschappen te duidelijk aanwezig zijn of ze niet fotogeniek genoeg zijn :roll:
Glazen huisjes en stenen weet je wel :ugh:

Het zeuren over een naam vind ik ook mierenneukerig, wat kan jou het nu schelen hoe ze je hond noemen, daar zou ik mijn schouders over ophalen in ieder geval.

Maar laten we nu ook niet doen of dit topic tot doel had het schrijnende aantal van dit soort honden die in asiels blijven onder de aandacht te brengen, want dat is imo ook niet zo.
Nou ik ga dat schrijnende aantal ook niet onder de aandacht brengen ,andere honden ook niet .Dat doen de asielen wel . Mensen die geinteresseerd zijn en weten wat ze in huis halen weten de weg evengoed wel. Maar het gaat toch meestal over het % dat verkeerd wil aan klapkaak/baas en niet over de goede honden/baas.
Lopen ook wel gestoorde bouviers ,laekense en kutpoedels rond waarom zou je dat wel hardop mogen zeggen en niet over de klapkaak waarvan de naam alleen maar het kleine gedeelte benoemd wat fout is .
Al die zogenaamde liefhebbers steken ook geen poot uit om hun ras in een beter licht te zetten want die zijn er, en misschien eens actie gaan ondernemen om die shit te voorkomen van verkeerde fok/eigenaren en alles wat er aan mee speeld . Waarom zou een ander daar wel mee aan de gang moeten.?
Of zijn mening niet mogen geven wat heel vaak ook een kern en groot waarheidsgehalte heeft.
Het is ook wel een modehondje ook onder bepaald publiek .En met modehondjes komt er ook een boel meuk op de markt en in de straten ,das bij ieder ras wat in de mode geweest is nog zo.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Voor mijn gevoel is het nog niet eens zo zeer de naam klapkaak waar mensen op gaan steigeren, maar meer de manier waarop een klein aantal forummers dit woord gebruikt om de boel welbewust te provoceren. Keer op keer worden topics geopend door deze forummers om tegen schenen aan te schoppen en reacties uit te lokken waarvan men zeker is dat die gaan komen en ook van wie.
Ik begrijp daar de lol niet van en begin het zo langzamerhand ook wat triestig te vinden, en o zo voorspelbaar.
Ik begrijp Tinekes reacties heel goed en kan me daar ook helemaal in vinden.
bouvierpoedel
Zeer actief

LongFields schreef:Voor mijn gevoel is het nog niet eens zo zeer de naam klapkaak waar mensen op gaan steigeren, maar meer de manier waarop een klein aantal forummers dit woord gebruikt om de boel welbewust te provoceren. Keer op keer worden topics geopend door deze forummers om tegen schenen aan te schoppen en reacties uit te lokken waarvan men zeker is dat die gaan komen en ook van wie.
Ik begrijp daar de lol niet van en begin het zo langzamerhand ook wat triestig te vinden, en o zo voorspelbaar.
Oh het is niet dat ik Tineke niet begrijp.
Begrijp de rest ook wel een beetje , ben zelf niet zo bang aangelegd maar kan mij wel voorstellen dat mensen door alle berichtjes in de media bang worden. Het vervelende is dat het dan ook gelijk berichtjes zijn met de vreselijkste afloop. Ook een beetje mens eigen dat ze dan de rest niet willen zien die wel goed gaan.
Ook wel een beetje trend die je steeds overnieuw ziet opduiken hier , heeft er 1 iets met een kikker gehad of een muis dan zijn de kikker en muizen berichtjes volop zo ook nu met klapkaak onderwerpen. Mensen hebben graag iets met ellende rotzooi en verdriet . :lol1: dat schept een band. :mann:
Word soms ook schijtziek van al die ellende,zielige, doden , ongelukkentroep die in topics voorbij komen.Kan ook een beetje teveel zijn .
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

LongFields schreef:Voor mijn gevoel is het nog niet eens zo zeer de naam klapkaak waar mensen op gaan steigeren, maar meer de manier waarop een klein aantal forummers dit woord gebruikt om de boel welbewust te provoceren. Keer op keer worden topics geopend door deze forummers om tegen schenen aan te schoppen en reacties uit te lokken waarvan men zeker is dat die gaan komen en ook van wie.

:ok:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Spakutkooiker klinkt niet lekker :engel:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Tineke
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Nou ik ga dat schrijnende aantal ook niet onder de aandacht brengen ,andere honden ook niet .Dat doen de asielen wel . Mensen die geinteresseerd zijn en weten wat ze in huis halen weten de weg evengoed wel. Maar het gaat toch meestal over het % dat verkeerd wil aan klapkaak/baas en niet over de goede honden/baas.
Lopen ook wel gestoorde bouviers ,laekense en kutpoedels rond waarom zou je dat wel hardop mogen zeggen en niet over de klapkaak waarvan de naam alleen maar het kleine gedeelte benoemd wat fout is .
Al die zogenaamde liefhebbers steken ook geen poot uit om hun ras in een beter licht te zetten want die zijn er, en misschien eens actie gaan ondernemen om die shit te voorkomen van verkeerde fok/eigenaren en alles wat er aan mee speeld . Waarom zou een ander daar wel mee aan de gang moeten.?
Of zijn mening niet mogen geven wat heel vaak ook een kern en groot waarheidsgehalte heeft.
Het is ook wel een modehondje ook onder bepaald publiek .En met modehondjes komt er ook een boel meuk op de markt en in de straten ,das bij ieder ras wat in de mode geweest is nog zo.
Niemand zegt dat je het niet mag zeggen maar als het je niet interesseert waarom dan topic na topic over dat onderwerp openen :denken:
Klaarblijkelijk is wat voor de een penisverlenger is de ander haar sensilube :mrgreen:

Ik snap het doel dus niet van deze steeds terugkerende topics, sterker nog het werkt volgens mij averechts.
Of dacht je dat iemand die echt wat vragen wil stellen over zijn haar staf/pit dat hier nog komt doen.
Wetende dat je bij voorbaat al de pek en veren kunt verwachten.
Al met al levert het dus niets goeds op ben ik van mening.

En ja ik stoor me er dus aan , en ik heb dan nog geeneens een klapkaak nog van plan er een aan te schaffen , het is gewoon mijn type hond niet net als zovele rassen dat niet zijn.
Maar ik kan me wel voorstellen dat je dit als eigenaar zat gaat worden en het voegt niets maar dan niets toe ,want dan zou je wel met andere info komen.
Het is niet bedoeld om de wereld te laten weten hoe slecht deze honden het vaak hebben getroffen , eerder tegenovergesteld imo :ugh:
Voor mijzelf heb ik regelmatig intens medelijden met dit soort honden , het zijn ook maar gewoon beesten die dezelfde behoeftes hebben als onze honden en het vaak slecht treffen ,daar hoeft wmb niet nog eens steeds terugkerend een schepje bovenop te worden gedaan.
Afbeelding

Tineke
Zeer actief

Cleva schreef:
Tineke schreef: En dat van iemand die zelf haar eigen honden opruimt als de raseigenschappen te duidelijk aanwezig zijn of ze niet fotogeniek genoeg zijn :roll:
Wat bedoel je eigenlijk?
Precies wat er staat, zelf je honden wegdoen als ze je niet (meer) bevallen je ondertussen afvragend waarom een ander hetzelfde doet. Lijkt me dat je dan juist begrip voor zulke mensen zou moeten hebben.

Nanna schreef: Allemaal eigenaren 'die niet meer voor ze konden zorgen'. Vraag me altijd af wat dat betekent..
Raar dat mensen van Poedels of Goldens dat klaarblijkelijk beter kunnen.
Afbeelding

dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Dat "beter" zijn in je hond wegdoen ( :roll: ) is nogal wiedes met een vangnet.
Binnen de eigen kenniskring of via de fokker heb je al snel voldoende bereik om een meer gematigde, aparte of stamboomhond te plaatsen.
Zo had mijn Spike ook vlug een fijn plekje bij vrienden. Heb me er toch niets beter om gevoeld.
Met honden die voor het gros geen match zijn en een verzadigde markt houdt t snel op.
Ik ken aardig wat mensen met honden/staffords. Geen daarvan kan er een stafford kruising bij hebben.
Ik zou er zelf ook nooit twee tegelijk willen.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Tineke schreef:
Cleva schreef:
Tineke schreef: En dat van iemand die zelf haar eigen honden opruimt als de raseigenschappen te duidelijk aanwezig zijn of ze niet fotogeniek genoeg zijn :roll:
Wat bedoel je eigenlijk?
Precies wat er staat, zelf je honden wegdoen als ze je niet (meer) bevallen je ondertussen afvragend waarom een ander hetzelfde doet. Lijkt me dat je dan juist begrip voor zulke mensen zou moeten hebben.

Nanna schreef: Allemaal eigenaren 'die niet meer voor ze konden zorgen'. Vraag me altijd af wat dat betekent..
Raar dat mensen van Poedels of Goldens dat klaarblijkelijk beter kunnen.
Er is denk ik een groot verschil tussen je hond herplaatsen of ze in het asiel stoppen of ergens aan een paal binden. Een hond herplaatsen die niet in je roedel past, lijkt me zelf het beste wat je kunt doen, i.p.v. angstvallig vasthouden, want kijk ik ben zo goed, ik scheid mijn honden etc etc etc. Al herplaats je je hond als de kleur je niet bevalt, daar valt niets over te zeggen. Het gaat hier over in asiels dumpen. Hoe komt het dan dat de asiels vol zitten met dit soort honden??? Waarom komen die dan niet net zo snel als het fluffy swiffertje of de zo aandoenlijk kijkende golden retriever aan een niet thuis?
Tineke
Zeer actief

Neeltje schreef: Er is denk ik een groot verschil tussen je hond herplaatsen of ze in het asiel stoppen of ergens aan een paal binden. Een hond herplaatsen die niet in je roedel past, lijkt me zelf het beste wat je kunt doen, i.p.v. angstvallig vasthouden, want kijk ik ben zo goed, ik scheid mijn honden etc etc etc. Al herplaats je je hond als de kleur je niet bevalt, daar valt niets over te zeggen. Het gaat hier over in asiels dumpen. Hoe komt het dan dat de asiels vol zitten met dit soort honden??? Waarom komen die dan niet net zo snel als het fluffy swiffertje of de zo aandoenlijk kijkende golden retriever aan een niet thuis?
Oh dat ben ik zeker met je eens dat je je hond beter kunt herplaatsen als je ,om wat voor reden ,niet meer ervoor wilt/kan zorgen.
Maar of dat nu gaat om een teckel wiens raseigenschappen je onderschat hebt of een pitje dat maakt dan toch ook niet uit.
En wie zegt nu dat de mensen die hun hond naar het asiel brengen daar ook niet goed over nagedacht hebben.
Je hond daar brengen kost geld en je kunt hem makkelijker kwijt ,gratis ,op diverse sites.
Een hond afstaan aan een asiel zie ik dus niet als dumpen , wel aan een paal binden.
In het geval van dit soort honden zie ik persoonlijk zelfs liever dat die via een goed asiel herplaatst worden waarbij er gekeken gaat worden naar waar en bij wie ze terecht komen.
Dat lijkt me beter dan ze zonder enige vorm van screening zomaar overplaatsen ,iets wat ook best regelmatig voorkomt.
Dat vind ik veel riskanter dan via een asiel herplaatsen.
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”