Je vergeet de Wawa en kutpoedel.Mickie schreef:Door de forumtaal te veranderen, verander je de reputatie/situatie niet.Valerie schreef:Het gaat niet over bijtincidenten in de krant. Het gaat over forumtaal. Verder dekt pitbullachtige prima de lading als het daadwerkelijk om die honden gaat. Als alle schapendoodbijtendehusky's ineens stabij's worden genoemd dan zeg jij er ook wat van. Niet roomser dan de paus doen.Mickie schreef:Hoe je het ook noemt, er blijft altijd gezeik. Het geklaag was al niet van de lucht als er bij een bijt-incident het woord pitbull-achtige werd gebruikt, terwijl het 'overduidelijk' (voor wie?) om een ander ras ging. Door het een politiek correcte benaming te geven worden de klote-incidenten niet minder hoor.
De reputatie komt echt door wat hij deed, niet door hoe hij heet.
Ik vind klapkaak een prima beschrijving, en prima passen bij andere gebezigde forumbenamingen als platsnuit, swiffer, k*tkeffer en enge hedder.
En mocht er een goed beschrijvende bijnaam voor Stabijs gevonden worden, dan heb ik daar geen enkele moeite mee.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik zoek een leuk gezelschapshondje
Moderator: moderatorteam
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Re: Ik zoek een leuk gezelschapshondje
Wat je zegt ben je zelfffff 

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Die ookM@scha schreef:bouvierpoedel schreef: kutpoedel.
![]()
Heg
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Wie heeft het over de reputatie veranderen? Het gaat om een woord dat is verzonnen om over bepaalde honden heen te pissen. Maar schijnbaar moet je gewoon braaf in de hoek zitten en ja knikken ondanks constante beledigingen.Mickie schreef:Door de forumtaal te veranderen, verander je de reputatie/situatie niet.Valerie schreef:Het gaat niet over bijtincidenten in de krant. Het gaat over forumtaal. Verder dekt pitbullachtige prima de lading als het daadwerkelijk om die honden gaat. Als alle schapendoodbijtendehusky's ineens stabij's worden genoemd dan zeg jij er ook wat van. Niet roomser dan de paus doen.Mickie schreef:Hoe je het ook noemt, er blijft altijd gezeik. Het geklaag was al niet van de lucht als er bij een bijt-incident het woord pitbull-achtige werd gebruikt, terwijl het 'overduidelijk' (voor wie?) om een ander ras ging. Door het een politiek correcte benaming te geven worden de klote-incidenten niet minder hoor.
Ik vind klapkaak een prima beschrijving, en prima passen bij andere gebezigde forumbenamingen als platsnuit, swiffer, k*tkeffer en enge hedder.
En mocht er een goed beschrijvende bijnaam voor Stabijs gevonden worden, dan heb ik daar geen enkele moeite mee.
-
Neeltje
Ga dan ook voor alle ander rassen die hier anders worden genoemd dan hoe ze heten, zoals de swiffers, wawa's platsnuiten etc? De benamingen worden vaak ook niet met liefde genoemd, vooral niet die van de platsnuiten. Hoe wil je die dan gaan noemen?? Of denk je dat die eigenaars het leuk vinden dat hun honden zo worden genoemd of soms nog erger? Maar nu het honden betreft die sowieso al een slechte naam hebben, is het niet ok???Valerie schreef:Wie heeft het over de reputatie veranderen? Het gaat om een woord dat is verzonnen om over bepaalde honden heen te pissen. Maar schijnbaar moet je gewoon braaf in de hoek zitten en ja knikken ondanks constante beledigingen.Mickie schreef:Door de forumtaal te veranderen, verander je de reputatie/situatie niet.Valerie schreef:Het gaat niet over bijtincidenten in de krant. Het gaat over forumtaal. Verder dekt pitbullachtige prima de lading als het daadwerkelijk om die honden gaat. Als alle schapendoodbijtendehusky's ineens stabij's worden genoemd dan zeg jij er ook wat van. Niet roomser dan de paus doen.Mickie schreef:Hoe je het ook noemt, er blijft altijd gezeik. Het geklaag was al niet van de lucht als er bij een bijt-incident het woord pitbull-achtige werd gebruikt, terwijl het 'overduidelijk' (voor wie?) om een ander ras ging. Door het een politiek correcte benaming te geven worden de klote-incidenten niet minder hoor.
Verder kwam ik vanochtend weer 2 nieuwe exemplaren tegen tijdens de wandeling. Een werd amper gehouden aan de lijn, de ander een puppy, die van dat nest dat hier is geweest te zien aan de kleur, werd leuk mee gespeeld met een ijzeren ketting.....
-
S@ndr@
- Zeer actief
ja vind je dat van de zelfde orde of je hond nu een als bijnaam klapkaak of een swiffer wordt genoemd
-
80564M
Nee, haardkleedje klinkt positiefS@ndr@ schreef:ja vind je dat van de zelfde orde of je hond nu een als bijnaam klapkaak of een swiffer wordt genoemd
- Valerie
- Zeer actief
Als die eigenaren daar last van hebben dan kunnen ze dat toch ook ten spraken brengenNeeltje schreef: Ga dan ook voor alle ander rassen die hier anders worden genoemd dan hoe ze heten, zoals de swiffers, wawa's platsnuiten etc? De benamingen worden vaak ook niet met liefde genoemd, vooral niet die van de platsnuiten. Hoe wil je die dan gaan noemen?? Of denk je dat die eigenaars het leuk vinden dat hun honden zo worden genoemd of soms nog erger? Maar nu het honden betreft die sowieso al een slechte naam hebben, is het niet ok???
Nu gaat het om dit woord. Geen als, maar, hun dan. Nee dit woord.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Ik vind het inderdaad hetzelfde als dat elke kleine hond kutkeffer genoemd wordt.S@ndr@ schreef:ja vind je dat van de zelfde orde of je hond nu een als bijnaam klapkaak of een swiffer wordt genoemd

-
S@ndr@
- Zeer actief
nou ik vind dat er toch een iets andere lading op legt, maar dat zal dan mijn makke zijnPemba schreef:Ik vind het inderdaad hetzelfde als dat elke kleine hond kutkeffer genoemd wordt.S@ndr@ schreef:ja vind je dat van de zelfde orde of je hond nu een als bijnaam klapkaak of een swiffer wordt genoemd
-
S@ndr@
- Zeer actief
krachtige kop, brede bek check, heeft van Gils ook, ( en nog wel een paar andere rassen) en toch heeft die niets met de bedoelde rassen te maken, liefkozend begonnen of niet.
ik zie dat woord te vaak in topics waar in er weer eens een hond is doogebeten omdat er een lul van een baas bij liep.... voor mij is dat best een behoorlijke foute lading op dat woord. meestal als het in een titel staat komt er een topic over ellende
ik zie dat woord te vaak in topics waar in er weer eens een hond is doogebeten omdat er een lul van een baas bij liep.... voor mij is dat best een behoorlijke foute lading op dat woord. meestal als het in een titel staat komt er een topic over ellende
-
80564M
Maar als we het nu SPA's gaan noemen, is het over een jaar hetzelfde toch?S@ndr@ schreef:krachtige kop, brede bek check, heeft van Gils ook, ( en nog wel een paar andere rassen) en toch heeft die niets met de bedoelde rassen te maken, liefkozend begonnen of niet.
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Eindeloze discussie dit, we zullen het ook vast nooit allemaal eens worden.
En ik heb een platneus, klinkt ook niet heel vriendelijk daarom hou ik het maar op bulldog/dikkop/speknek/breedbek kikker.
Owh jaa hij heeft ook een krachtige kop en brede bek.
Vind de optie voor SPA's wel erg goed trouwens, lekker kort en best neutraal. Krijg ook een andere beeldvorming bij beide honden.
Ja het is zo dat veel van die honden erge schade kunnen veroorzaken en je hoort er veel over, maar om ze nou allemaal over 1 kam te scheren door alles klapkaak te noemen vind ik best ver gaan.
En ik heb een platneus, klinkt ook niet heel vriendelijk daarom hou ik het maar op bulldog/dikkop/speknek/breedbek kikker.
Owh jaa hij heeft ook een krachtige kop en brede bek.
Vind de optie voor SPA's wel erg goed trouwens, lekker kort en best neutraal. Krijg ook een andere beeldvorming bij beide honden.
Ja het is zo dat veel van die honden erge schade kunnen veroorzaken en je hoort er veel over, maar om ze nou allemaal over 1 kam te scheren door alles klapkaak te noemen vind ik best ver gaan.
-
S@ndr@
- Zeer actief
kort en neutraal is goed toch 
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
PreciesS@ndr@ schreef:kort en neutraal is goed toch
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
-
Punzel
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik denk dat de naam veranderen vrij weinig uitmaakt. Forummers zien een topic met een bepaalde naam erin en er zijn meteen 23 pagina's en iedereen moet (net als nu) weer even meedelen hoe zij 'ook een stafford kennen die dit en dat doet'. Als je nu alleen maar topics ziet met 'spa vreet hondje' maak je er vanzelf ook weer wat negatiefs van. Het ligt er maar net aan hoe je de naam gebruikt. Als iedereen nu fototopics opent van haar lieve stafford en we verhalen delen over leuke 'klapkaken' die we kennen is iedereen al veel minder snel op z'n teentjes getrapt als de naam klapkaak weer voorbij komt.
-
Neeltje
Het blijven dezelfde honden. Daar verandert helemaal niets aan. Hun reputatie zal er ook niet door verbeteren, blijft allemaal hetzelfde. Je geeft het beestje alleen een andere naam. Slaat echt helemaal nergens op.S@ndr@ schreef:kort en neutraal is goed toch
En ja, het is exact hetzelfde als dat kleine hondjes kutkeffers worden genoemd. Omdat jij dat niet stootaangevend vindt, wil nog niet zeggen dat de eigenaars daar hetzelfde over denken. Ik vind de verzonnen verkorting meer struisvogelpolitiek.
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
Ik denk dat het niet alleen de naam klapkaak is maar de link die gelijk wordt gemaakt met dom volk asociaal sjonnies en anitaaas en pikverlengd...dat in combie met klapkaak in een zin zet kwaad bloed...denk ik dan.

- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
Ik denk dat het niet alleen de naam klapkaak is maar de link die gelijk wordt gemaakt met dom volk asociaal sjonnies en anitaaas en pikverlengd...dat in combie met klapkaak in een zin zet kwaad bloed...denk ik dan.

- Valerie
- Zeer actief
Nogmaals het gaat niet om reputatie verbeteren. Het gaat erom dat je niet sleetoog tegen een Chinees zegt om vervolgens te zeggen dat hij niet moet zeiken als hij het niet leuk vindt.
- Valerie
- Zeer actief
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Nou ja, ik persoonlijk ga niet ophouden met het zeggen van kutkeffers, platsnuiten, regelteverige kutheddûh, enzovoorts.Valerie schreef:Nogmaals het gaat niet om reputatie verbeteren. Het gaat erom dat je niet sleetoog tegen een Chinees zegt om vervolgens te zeggen dat hij niet moet zeiken als hij het niet leuk vindt.
Maar als SPA eigenaren bewezen overgevoelig reageren wil ik een voormalig klapkaak best anders noemen, hoor. En dat doen ze, ze vertrekken en masse, en klagen de hele tijd over de benaming. Sja....sjeezus, dan ben ik de beroerdste niet, en wil best SPA zeggen
Maar ik begrijp dat jij het in het vervolg wel gaat hebben over 'kleine hondjes die veel blaffen omdat ze een egoprobleem hebben', 'rassen die mogelijk ademhalingsproblemen zouden kunnen krijgen vanwege de bouw van hun snuit' en 'herders die het regelen in de genen zit en die daardoor verminderd sociaal kunnen zijn op het speelveldje'?
Kuddo's voor jou
Wellicht is het verschil ook dat ik inzie: Ja, inderdaad. Herders kúnnen (en zijn) vaak etterbakken eerste klas zijn op het speelveld. En dat ik dat niet erg vind dat mensen dat vinden.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Valerie
- Zeer actief
Ga vooral verder met woorden in mijn mond leggen, je bent er erg goed in.Miranda schreef:Nou ja, ik persoonlijk ga niet ophouden met het zeggen van kutkeffers, platsnuiten, regelteverige kutheddûh, enzovoorts.Valerie schreef:Nogmaals het gaat niet om reputatie verbeteren. Het gaat erom dat je niet sleetoog tegen een Chinees zegt om vervolgens te zeggen dat hij niet moet zeiken als hij het niet leuk vindt.
Maar als SPA eigenaren bewezen overgevoelig reageren wil ik een voormalig klapkaak best anders noemen, hoor. En dat doen ze, ze vertrekken en masse, en klagen de hele tijd over de benaming. Sja....sjeezus, dan ben ik de beroerdste niet, en wil best SPA zeggen![]()
Maar ik begrijp dat jij het in het vervolg wel gaat hebben over 'kleine hondjes die veel blaffen omdat ze een egoprobleem hebben', 'rassen die mogelijk ademhalingsproblemen zouden kunnen krijgen vanwege de bouw van hun snuit' en 'herders die het regelen in de genen zit en die daardoor verminderd sociaal kunnen zijn op het speelveldje'?
Kuddo's voor jouIk ben er te lui voor.
Wellicht is het verschil ook dat ik inzie: Ja, inderdaad. Herders kúnnen (en zijn) vaak etterbakken eerste klas zijn op het speelveld. En dat ik dat niet erg vind dat mensen dat vinden.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Goeie inhoudelijk onderbouwde responsValerie schreef:Ga vooral verder met woorden in mijn mond leggen, je bent er erg goed in.
And few will ever climb
- Nicoline
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): APBT
Ik heb er niet zo'n probleem mee als mensen het over klapkaak hebben, idd hetzelfde als kutkeffers. Het ligt ook aan de contekst, ik noem Trees ook weleens liefkozend mijn klapkaakje, beetje "zelfspot" moet kunnen toch? SPA klinkt dan wel netjes, maar dat wordt straks net zo makkelijk kutSPA als er weer wat gebeurt :-/
Terug naar het onderwerp; ik denk dat asielen een afspiegeling zijn van wat "in de mode is" (qua honden dan). Er komen hier ook een heleboel kleine Tinkerbell hondjes die de handtas ontgroeit zijn hoor
maar die worden sneller geplaatst. Vooral na de zomer komen er een hoop boomer en wawa typetjes binnen heb ik het idee, van die impuls aankopen omdat ze schattig zijn als pup. Maar zo snel als ze binnenkomen gaan ze dus ook weer weg, soms hoeven ze maar een paar dagen op internet te staan of er is al een wachtlijst.
Terug naar het onderwerp; ik denk dat asielen een afspiegeling zijn van wat "in de mode is" (qua honden dan). Er komen hier ook een heleboel kleine Tinkerbell hondjes die de handtas ontgroeit zijn hoor
- Valerie
- Zeer actief
- dagmar88
- Zeer actief
Nanna schreef: Denk dat het daar ook wrikt hoor. Steeds dat gekrijs dat het toch van die lieve hondjes zijn die nooit wat doen en hullie en de media die ze slecht afschilderen en dan ook nog klapkaak durven te noemen ook. Geef gewoon toe dat ze een vechtverleden hebben, hé, daar komt ook de naam klapkaak vandaan.
En ja, veel teveel van die honden zitten bij domme asocialen, die voelen zich daartoe aangetrokken door de agressie die het type hond uitstraalt. Kun je allemaal gaan zitten ontkennen maar dat slaat natuurlijk nergens op.
Ik benoem ook rustig de nadelen van mijn rassen en als iemand mij tokkel een kuttelikker gelijkend op een frikandel vindt dan vindt ie dat maar
Wie is hier de domme asociaal?
-
Cindy52
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mastin espagnol
dat is een gebruikelijke uitdrukking voor alle veel te vette hondenMarion. schreef:Nee, haardkleedje klinkt positiefS@ndr@ schreef:ja vind je dat van de zelfde orde of je hond nu een als bijnaam klapkaak of een swiffer wordt genoemd
-
Cindy52
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mastin espagnol
Powerdogs vind ik best een mooie titel want dat zijn het ookHeavy schreef:Misschien is powerdogs beter ?