Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Loslopende vechthonden: wat doe je (eraan)?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

Re: Loslopende vechthonden: wat doe je (eraan)?

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

aik vinut zo jammer he dat ik hem niet kan tillen :engel:
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

S@ndr@ schreef:
*Skye* schreef:
S@ndr@ schreef:net als bij iedere andere hond in een zo vroeg mogelijke stadium ingrijpen, alles wat je voorkomt is meegenomen. ik heb Baco wel eens vastgebonden aan een hek- of lantaarnpaal -zodat ik mijn handen vrij had om die hond tegen te houden........
Maar wat doe je dan?
Je groot maken, flink schreeuwen met je armen zwaaien en intimideren, en wegjagen, van ik ben niet leuk en ik wil dat je opzout,....... :boos: GO....... :gvd: het heeft tot nu toe altijd gewerkt, fysiek een vreemde hond aan pakken, zou ik alleen doen als het echt niet anders kan
Hier helaas niet tegen een (tjechisch? gefokte) rotweiler. Hij had onze reu al aangevallen, was opgelost en wij waren doorgelopen. We waren nog geen 250 meter weg hoor ik al weer gegil, jongetje met de rotweiler. Man lijnt onze beide honden aan en loop verder ik loop de rotweiler dreigend te gemoed. Woest zwaaiende met een riem die ik had en flink van alles brullend dat hij op moest zouten.. De rotweiler wijkte niks en toen ik hem fysiek raakte zou hij mij aanvallen en uiteindelijk dus weer op mijn reu gedoken. Hem uiteindelijk wel weer te pakken gekregen en zelf de rotweiler aangelijnd (jongen trilde te veel) en jongen en hond thuis gebracht.

Werkt helaas niet altijd...
Afbeelding
Opjeplaats
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Cubo de la basura
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Opjeplaats »

Sorry dat ik er nu pas op terugkom.

Het is sindsdien gelukkig niet meer gebeurd dat ik een loslopende vechthond tegenkwam, maar met jullie adviezen kan ik wel wat. Ik heb het idee dat ik het nu beter aankan als er een losloopt en op ons afkomt.

Aan de andere kant is een aangelijnde hond ook geen garantie. Laatst kwam ik iemand tegen met wel zo'n grote een rottweiler dat hij die zeker niet zou kunnen houden als hij het op mijn hond gemunt zou hebben. En zo blijft het. Zekerheid over onzekerheid is ook een zekerheid.

In ieder geval bedankt allemaal.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Opjeplaats schreef:Sorry dat ik er nu pas op terugkom.

Het is sindsdien gelukkig niet meer gebeurd dat ik een loslopende vechthond tegenkwam, maar met jullie adviezen kan ik wel wat. Ik heb het idee dat ik het nu beter aankan als er een losloopt en op ons afkomt.

Aan de andere kant is een aangelijnde hond ook geen garantie. Laatst kwam ik iemand tegen met wel zo'n grote een rottweiler dat hij die zeker niet zou kunnen houden als hij het op mijn hond gemunt zou hebben. En zo blijft het. Zekerheid over onzekerheid is ook een zekerheid.

Ja maar dan kun je nergens meer lopen, je komt overal honden in allerlei soorten en maten tegen.
En persoonlijk had ik meer last van loslopende kleine hondjes op straat die een bloedhekel aan mijn honden hadden en die totaal niet luisterden naar hun baasjes.
In lijn van een fixerende losloper gaan staan is wel al het best. Ik ben 1x weggelopen van een situatie, omdat ik dacht dat negeren en stug doorlopen beter zou werken dan afwachten tot de grote grommer bij ons zou zijn op straat.
Dat was een foute inschatting, de hond kwam ons achterna en klapte achterop 1 van mijn honden.
2x heb ik me wel eens omgedraaid toen een hond kwam, en dat was effectiever. Eigen hond(en) achter me en de hond die niet met leuke bedoelingen kwam verbaal verteld op te rotten (dat was een boomer), de bouvier die eens kwam kwam wel door, maar die liep toen tegen mijn voet aan.
Bij situaties die ik niet vertrouwde liep ik vaak genoeg een andere richting in dan ik wilde gaan. Geen zin in gezeur en moeilijk doen.

En ik heb het dan niet eens over "vechthonden" hoor. Ik meed sommige russels, chi's en ook andere herders of wat grotere honden waar ik de baasjes niet zo hoog van had staan. Wel eens met gevloek want het liep weer eens los waar je ze niet verwachtte en waar ze niet los mochten lopen :Q:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

blondie schreef:

Ja maar dan kun je nergens meer lopen, je komt overal honden in allerlei soorten en maten tegen.
En persoonlijk had ik meer last van loslopende kleine hondjes op straat die een bloedhekel aan mijn honden hadden en die totaal niet luisterden naar hun baasjes.
In lijn van een fixerende losloper gaan staan is wel al het best. Ik ben 1x weggelopen van een situatie, omdat ik dacht dat negeren en stug doorlopen beter zou werken dan afwachten tot de grote grommer bij ons zou zijn op straat.
Dat was een foute inschatting, de hond kwam ons achterna en klapte achterop 1 van mijn honden.
2x heb ik me wel eens omgedraaid toen een hond kwam, en dat was effectiever. Eigen hond(en) achter me en de hond die niet met leuke bedoelingen kwam verbaal verteld op te rotten (dat was een boomer), de bouvier die eens kwam kwam wel door, maar die liep toen tegen mijn voet aan.
Bij situaties die ik niet vertrouwde liep ik vaak genoeg een andere richting in dan ik wilde gaan. Geen zin in gezeur en moeilijk doen.

En ik heb het dan niet eens over "vechthonden" hoor. Ik meed sommige russels, chi's en ook andere herders of wat grotere honden waar ik de baasjes niet zo hoog van had staan. Wel eens met gevloek want het liep weer eens los waar je ze niet verwachtte en waar ze niet los mochten lopen :Q:
De honden die ik hier ontloop zijn gewoon honden die ik niet vertrouw bij Lotje of die Lotje niet mot. En dat gaat dan van vechthonden tot hussels en van alles tussendoor. Als ontlopen niet gaat, krijgen ze van mij ook een flinke brul en dat werkt inderdaad meestal wel.
Cairo_
Zeer actief

Ongelezen bericht door Cairo_ »

Hier zitten echt goede praktische bruikbare tips van het "Gevaarlijke honden Informatiecentrum"

http://www.gevaarlijkehonden.info/verde ... aanval.php
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Wat een afgrijselijke site :ugh:
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Izzie_Anneke schreef:
Precies dat.
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Cairo_ schreef:
Hier zitten echt goede praktische bruikbare tips van het "Gevaarlijke honden Informatiecentrum"

Als ik dit lees is het een wonder dat ik iedere dag nog levend wakker wordt :Q:
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

ze vallen aan zonder waarschuwing. Een normale hond laat zien dat hij bang is, of niet wil worden geaaid. Een vechthond geeft geen signaal maar valt zonder aanleiding aan.

Yindi valt ook uit zonder waarschuwing. Ik + andere mensen die (naar) haar kijken/bestuderen zien het ook nooit aankomen.
Ik denk dat Yin stiekem een vechthond is :80:
Afbeelding
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Feather__ schreef: ze vallen aan zonder waarschuwing. Een normale hond laat zien dat hij bang is, of niet wil worden geaaid. Een vechthond geeft geen signaal maar valt zonder aanleiding aan.

Yindi valt ook uit zonder waarschuwing. Ik + andere mensen die (naar) haar kijken/bestuderen zien het ook nooit aankomen.
Ik denk dat Yin stiekem een vechthond is :80:
Ze is in elk geval niet normaal :F:
Ik zit te wachten op het topic waar deze site als bron van feiten wordt aangehaald :roll:
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Izzie_Anneke schreef: Ze is in elk geval niet normaal :F:
Ik zit te wachten op het topic waar deze site als bron van feiten wordt aangehaald :roll:
Dat wist ik al :engel:
Afbeelding
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Cairo_ schreef:

Handig lijstje, bedankt voor het plaatsen. :ok:
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Cairo_ schreef:

Wilt iemand nog een Old English Bulldog? Het is een schatje hoor maar ik durf het nu niet meer aan.

Geweldige website, veel van geleerd ook. :hmmm:
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
S@ndr@
Zeer actief

Voor Van Gils had ik twee oebjes, en de hele buurt leeft nog :wink: ik leef graag gevaarlijk
Deesje*
nieuw lid

Ongelezen bericht door Deesje* »

Oei! Eng hé. Ik had vorige week ook zoiets engs. Er kwam een auto voorbij, als die het op mij gemunt had dan had ik het niet gered hoor. Nee, zeker niet. Maar er gebeurde niks, hij reed alleen voorbij.

.. :slaap:
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

GrethavW schreef:
Izzie_Anneke schreef:
Precies dat.
En ook nog eens vol onzin en fantasie verhalen en ook nog eens gemaakt door een rasfantast die er bij de dierenbescherming uitgegooid is als vrijwilligster vanwege haar extremistische houding tov bepaalde hondenrassen Mevr. Alexandra Semyonova.
Ze geeft zich regelmatig uit voor biologe of eigent zich andere titels toe terwijl zij die niet bezit.
Ja echt een site waar je vertrouwen in kan hebben met zulke mensen erachter :roll:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Cairo_
Zeer actief

Dit vond ik erg overdreven van de site:
Ga niet op bezoek bij mensen die een pitbull, Stafford, Amerikaanse bull dog of andere vechthond in huis hebben.
Maar desondanks moest ik tòch denken aan het filmpje op het nieuws waarvan een jongen op bezoek kwam bij zijn vriend met een pitbull:

Goldylocks
Zeer actief
Mijn ras(sen): labradors !

Ongelezen bericht door Goldylocks »

Wat een vreselijk filmpje! De site is ook wat overdreven maar er zitten wel heel veel waarheden in ,
Wie treurt om gisteren,geniet niet vandaag.
S@ndr@
Zeer actief

ja, er zit overal wel een waarheid in, honden kunnen bijten bij voorbeeld :oohja: en sinterklaas ziet alles :F: dus wees heel erg voorzichtig met wat je doet, straks krijg je geen cadeautjes maar de roe..
en dat is puur mijn reactie op de site :oohja:
Tineke
Zeer actief

Goldylocks schreef:Wat een vreselijk filmpje! De site is ook wat overdreven maar er zitten wel heel veel waarheden in ,
Nou waarheden kan ik er nu juist weer weinig op vinden :denken:
Afbeelding

Goldylocks
Zeer actief
Mijn ras(sen): labradors !

Ongelezen bericht door Goldylocks »

Nou er staan toch goeie tips in: Als je een pittbull ziet ren dan meteen weg! :lol1:
Wie treurt om gisteren,geniet niet vandaag.
S@ndr@
Zeer actief

Goldylocks schreef:Nou er staan toch goeie tips in: Als je een pittbull ziet ren dan meteen weg! :lol1:
ja dat is een strak advies :pffff: ........
Cairo_
Zeer actief

Goldylocks schreef:Nou er staan toch goeie tips in: Als je een pittbull ziet ren dan meteen weg! :lol1:
you can say that again.. :D

Tineke
Zeer actief

Cairo_ schreef:
you can say that again.. :D

Of beter gewoon niet op visite gaan bij sommige mensen met bepaalde rassen :mrgreen:

En hardlopen is niet altijd verstandig :mrgreen:

http://www.manchestereveningnews.co.uk/ ... og-9077350
Laatst gewijzigd door Tineke op 28 sep 2015 09:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky

Ongelezen bericht door Sulluna »

Toch grappig dat er ook veel mensen zeggen, dat zij meer last hebben van kleine loslopende hondjes. Waarom echt? Sorry, maar er lopen hier ook van die blaffende keffende ukkies. Ik maak mij daar nou geen seconde druk om. Mijn honden luisteren, dus doorlopen is doorlopen. Als zo'n kleintje begint te happen of dreigen te happen, geef ik hem een zet en dat beest vliegt 2 meter verder op. Bedoel, die 5kg heb je toch zo van je hond af? Vaak is het ook nog eens heel stoer doen, ipv stoer zijn. Dus heb je een hond die het niet pikt, dan is het met 1 ( nette!) correctie wel klaar.

Ik heb alleen last van "agressieve" grote honden. Kan mij niet schelen wat voor ras. Honden die gewoon heel hard en onstabiel corrigeren of proberen te pakken. Gelukkig kom ik ze amper tegen hier, maar ik loop graag mijn vertrouwde 8km rondje, daar ken ik bijna iedere hond. Dat rondje is ook best pittig lang, waardoor daar eigenlijk niet echt van die gefrustreerde honden lopen die teveel energie hebben. Dat rondje wordt eigenlijk alleen gelopen door mensen die hun hond genoeg beweging en uitdaging geven..
S@ndr@
Zeer actief

Ik heb een kleine keffer en ze is schijt iiritant, maar ik pak haar wel aan, Gil neemt die kleintje niet serieus, maar ik krijg echt werkelijk waar de nijging om ze plat te stampen :Q: t zal aan mij liggen maar ik wordt :gvd: zeker als de baas er bij staat van "stoer ee" :oohja:
Tineke
Zeer actief

Sulluna schreef:Toch grappig dat er ook veel mensen zeggen, dat zij meer last hebben van kleine loslopende hondjes. Waarom echt? Sorry, maar er lopen hier ook van die blaffende keffende ukkies. Ik maak mij daar nou geen seconde druk om. Mijn honden luisteren, dus doorlopen is doorlopen. Als zo'n kleintje begint te happen of dreigen te happen, geef ik hem een zet en dat beest vliegt 2 meter verder op. Bedoel, die 5kg heb je toch zo van je hond af? Vaak is het ook nog eens heel stoer doen, ipv stoer zijn. Dus heb je een hond die het niet pikt, dan is het met 1 ( nette!) correctie wel klaar.

Ik heb alleen last van "agressieve" grote honden. Kan mij niet schelen wat voor ras. Honden die gewoon heel hard en onstabiel corrigeren of proberen te pakken. Gelukkig kom ik ze amper tegen hier, maar ik loop graag mijn vertrouwde 8km rondje, daar ken ik bijna iedere hond. Dat rondje is ook best pittig lang, waardoor daar eigenlijk niet echt van die gefrustreerde honden lopen die teveel energie hebben. Dat rondje wordt eigenlijk alleen gelopen door mensen die hun hond genoeg beweging en uitdaging geven..
Ik erger me daar ook niet zo aan moet ik zeggen maar goed sowieso ben ik niet behept met een ergergen en ik wandel dus altijd nog steeds met veel plezier met onze honden en doe mijn werk ook nog steeds met veel plezier.
Maar ik heb ook nog nooit iets echt ergs of engs meegemaakt met onze honden al is er weleens een gewond geraakt maar nooit ernstig of zwaar.
In mijn geval waren de eigenaars ook heel betrokken en informeerde nog naar Tash die gebeten was dus ook dat viel mee.
Als je echt iets ernstigs hebt meegemaakt dan wordt dat wel anders ga ik zomaar van uit.
Aan de andere kant vind ik de hysterie hier op het forum ook wel eens doorslaan hoor , mijn god waar sommige mensen zich druk om maken terwijl er nog nooit wat voorgevallen is.
Maar goed dat beperkt zich niet tot enkel honden :engel:
Afbeelding

gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Mijn honden zijn irritanter dan de loslopende vechthonden.

Gistermiddag gingen we naar het bos had net de meiden losgelaten komt er een Stafford uit een auto, hij liep gelijk op Nikkie af die van zich af snauwde.
We hadden een rondje gedaan komen we hem weer tegen terwijl die aan en jong boompje stond te rukken, ik gaf mijn honden het bevel om door te lopen want je weet maar nooit hoe die hond reageert als mijn meiden lelijk tegen hem doen.
Ging allemaal goed, lopen we richting uitgang liepen ze ineens achter ons, Jarah bleef een beetje achter omdat er op dat punt appels liggen en zij werd dus even achterna gezeten, die hond had gelukkig geen kwaad in de zin, hij wilde alleen maar spelen.

Maar door al die verhalen hier hoopte ik dat mijn honden niet al te lelijk zouden doen, je weet maar nooit hoe zo hond reageert.

Maar was dus een lieverd en mijn honden deden niet echt lelijk, maar dat kwam vast omdat hij zijn ballen nog had dan vinden ze toch meer goed, van een castraat moeten ze niks weten die wordt al gelijk afgesnauwd.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky

Ongelezen bericht door Sulluna »

Tineke schreef: Ik erger me daar ook niet zo aan moet ik zeggen maar goed sowieso ben ik niet behept met een ergergen en ik wandel dus altijd nog steeds met veel plezier met onze honden en doe mijn werk ook nog steeds met veel plezier.
Maar ik heb ook nog nooit iets echt ergs of engs meegemaakt met onze honden al is er weleens een gewond geraakt maar nooit ernstig of zwaar.
In mijn geval waren de eigenaars ook heel betrokken en informeerde nog naar Tash die gebeten was dus ook dat viel mee.
Als je echt iets ernstigs hebt meegemaakt dan wordt dat wel anders ga ik zomaar van uit.
Aan de andere kant vind ik de hysterie hier op het forum ook wel eens doorslaan hoor , mijn god waar sommige mensen zich druk om maken terwijl er nog nooit wat voorgevallen is.
Maar goed dat beperkt zich niet tot enkel honden :engel:
Precies, hier ook. Ik erger mij in het dagelijks leven sowieso al niet snel, maar helemaal niet tijdens het honden uitlaten. Maar nogmaals, ik heb wel makkelijke honden en ik ben zelf ook makkelijk.
Als er een keer een dol blije hond ontsnapt en op ons afdendert.. Lekker boeie :19: Kan gebeuren. Als er een pittige teef, snauwt tegen Sultan dat hij wat rustiger moet doen, lekker boeie :19: Als er een hond Sultan zijn bal afpakt en het baasje die hond vervolgens niet te pakken krijgt, en het dus even duurt voordat ik de bal weer terug heb.. Lékker boeie :mrgreen:

Boeiend, het zijn dieren en wij mensen. Er kan altijd even iets mis gaan of anders lopen. Ik trek mij daar allemaal niks van aan en loop 99% van de wandeling met een smile. Want ik geniet van de lange wandelingen en mijn honden ook. Dat er hier en daar eens wat mis gaat, lekker belangrijk.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”