Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wildpoepende junks laten honden trippen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Nicaaa!
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriër
Aantal honden: 1

Wildpoepende junks laten honden trippen

Ongelezen bericht door Nicaaa! »

:cool2:
http://www.parool.nl/parool/nl/1024/GRO ... ppen.dhtml
Dierenartsen in de stad zien tientallen 'knetterstonede' honden per jaar voorbijkomen - vooral in de zomer. De dieren trippen doordat ze poep van junks gegeten hebben.

Wyanda Roest, assistente Dierenkliniek 76

'De baasjes schrikken ervan als de hond plotseling versuft neerploft, ze denken dat het dier een hartaanval of hersenbloeding heeft gehad,' zegt dierenarts Sebastiaan Peters van Dierenkliniek Westerpark, waar elke twee tot vier weken wel gedrogeerde honden worden binnengebracht.

Hij herkent zulke dieren meteen. 'Ze ruiken natuurlijk naar stront.' De dieren moeten hun roes uitslapen; soms krijgen ze een antidotum tegen methadon of heroïne. 'Dan zijn ze er snel overheen.'

Spoedkliniek
Op het hondenveld in het Vondelpark kent iedereen wel iemand bij wiens hond het is gebeurd. Roosje, een parmantige blonde petit-basset, had haar eerste drugservaring toen ze een jaar oud was. 'Ze was aan het trippen. Met pupillen, zó groot. Ze was helemaal out, ze kon niks meer,' aldus baasje Henny de Jonge, die haar naar de spoedkliniek heeft moeten dragen. 'Daar heeft ze de hele nacht aan een infuus gelegen.'

In het Vondelpark staan twintig openbare wc's die drie keer per dag worden verschoond, zegt een woordvoerder van stadsdeel Zuid. Genoeg gelegenheden voor verslaafden om hun behoefte te doen, zou je denken. Bovendien is wildpoepen verboden.

Vuilnisbakken
Bij Dierenkliniek 76 aan de Plantage Middenlaan, in de buurt van de GGD-methadonverstrekpost, krijgen ze zo'n tien meldingen per jaar van honden die zich aan junkenpoep tegoed hebben gedaan, zegt assistente Wyanda Roest. 'Het zijn vaak dezelfde honden. Tja, sommige honden zijn gewoon vuilnisbakken. Ze zijn dan zo stoned als een garnaal. Ze zwalken, kijken vreemd uit hun ogen.'

Of de honden zich er lekker bij voelen, vindt Peters van Dierenkliniek Westerpark moeilijk te zeggen. 'Ze maken een lichte trip door, maar vaak gaan ze out omdat ze te veel op hebben.'
(Door: Joachim Jansen)

Jeetje, ik heb het stuk net gelezen maar ik vraag me wel af wát je als baas aan het doen bent als je hond de kans heeft om een hele hoop stront naar binnen te werken. In een stadspark nota bene. En terwijl je weet wat er in de bosjes kan liggen. Nikki is ook dol op mensenpoep maar die verraad zichzelf meteen door dr lichaamstaal, die komt echt niet verder dan een klein likje en dat is al smerig genoeg :kotz:
Rebble
Zeer actief

Re: Wildpoepende junks laten honden trippen

Ongelezen bericht door Rebble »

Nicaaa! schreef: Jeetje, ik heb het stuk net gelezen maar ik vraag me wel af wát je als baas aan het doen bent als je hond de kans heeft om een hele hoop stront naar binnen te werken. In een stadspark nota bene. En terwijl je weet wat er in de bosjes kan liggen. Nikki is ook dol op mensenpoep maar die verraad zichzelf meteen door dr lichaamstaal, die komt echt niet verder dan een klein likje en dat is al smerig genoeg :kotz:
Izzy heeft ook regelmatig mensenpoep gegeten, niet van een junk gelukkig. Maar daar hoef je als baas helemaal niks raars voor te doen of te laten :19: Hier in het 'park' op het talud, je loopt over het pad en je hond snuffelt wat, loopt de bosjes door en de poep is gegeten. Gelukkig al weer een jaar of 2 geleden voor het laatst want :kotz:
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Nou Jarah van mij pakt gelijk de hele drol op als ik haar er weg wil halen en rent er keihard mee weg.

Ik doe geeneens moeite meer om het haar te verbieden.

Er gaat bij haar meer stront naar binnen dan er uit komt.

Zij eet alle soorten poep.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Nicaaa!
Zeer actief

Oh echt? Nikki likt er altijd aan, het is ook altijd diaree en ik vind het zó smerig. Als ze een stuk brood ziet duikt ze er gewoon op af maar bij poep is ze ineens opvallend onopvallend aan het lebberen aan iets.
Maar zouden jullie je hond nog los laten op een plek waar honden zo frequent ziek worden na het eten van junkenpoep?
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

het zou je maar gebeuren.

Laicka eet er wat van en gaat er dan in liggen rollen. Goddank maar 1 keer gebeurd
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Het is Gol ook eens gebeurd toen we in Amsterdam Zuidoost woonden. Nieuwjaarsdag, kater en een beetje met Gol door het park slenteren. Ze bleef wat achter dus ik riep haar, zat ze helemaal onder de stront :schrik:
Thuis heb ik haar gewassen en is ze op bed gaan slapen. Toen ik haar moest roepen voor het eten (dat vond ik al raar) flikkerde ze zo van het bed af :ugh:
Grote pupillen, niet meer op de benen kunnen staan, weinig reactie. Ik ben heel snel naar de dierenarts gegaan en daar heeft ze de hele nacht aan het infuus gelegen om haar door te spoelen. Zooitje vloeibare norit erin en gelukkig was ze de volgende dag weer normaal.

Ik wist toen nog echt niet dat volwassen honden daar ook zo ziek van konden worden, ik dacht alleen pups..
Gelukkig kom ik in Zaandam nooit mensenpoep tegen en zo wel is het meestal van vissers.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ik heb Pom net nog uitgefoeterd omdat ze aan een mensendrol stond te snuffelen. Ik zei Nee! maar dan gaat ze toch nog proberen om m op te eten. Nou, nee dus! dat ze ik al :P truthond. Hier na ieder weekend raak, van mountainbikers en hardlopers vooral denk ik. Junks lopen er niet. Om gek van te worden, smeerkezen
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Bij ons ligt er niet echt veel poep van junks.

Wel is er jaren geleden een hond heel erg ziek geworden van een drol van een junk.

Zijn baas liet hem daarna alleen nog maar met een muilkorf lopen.

Maar ik laat ze gewoon los hoor, er zijn wel meer risico's.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Nicaaa! schreef::cool2:
http://www.parool.nl/parool/nl/1024/GRO ... ppen.dhtml
Dierenartsen in de stad zien tientallen 'knetterstonede' honden per jaar voorbijkomen - vooral in de zomer. De dieren trippen doordat ze poep van junks gegeten hebben.

Wyanda Roest, assistente Dierenkliniek 76

'De baasjes schrikken ervan als de hond plotseling versuft neerploft, ze denken dat het dier een hartaanval of hersenbloeding heeft gehad,' zegt dierenarts Sebastiaan Peters van Dierenkliniek Westerpark, waar elke twee tot vier weken wel gedrogeerde honden worden binnengebracht.

Hij herkent zulke dieren meteen. 'Ze ruiken natuurlijk naar stront.' De dieren moeten hun roes uitslapen; soms krijgen ze een antidotum tegen methadon of heroïne. 'Dan zijn ze er snel overheen.'

Spoedkliniek
Op het hondenveld in het Vondelpark kent iedereen wel iemand bij wiens hond het is gebeurd. Roosje, een parmantige blonde petit-basset, had haar eerste drugservaring toen ze een jaar oud was. 'Ze was aan het trippen. Met pupillen, zó groot. Ze was helemaal out, ze kon niks meer,' aldus baasje Henny de Jonge, die haar naar de spoedkliniek heeft moeten dragen. 'Daar heeft ze de hele nacht aan een infuus gelegen.'

In het Vondelpark staan twintig openbare wc's die drie keer per dag worden verschoond, zegt een woordvoerder van stadsdeel Zuid. Genoeg gelegenheden voor verslaafden om hun behoefte te doen, zou je denken. Bovendien is wildpoepen verboden.

Vuilnisbakken
Bij Dierenkliniek 76 aan de Plantage Middenlaan, in de buurt van de GGD-methadonverstrekpost, krijgen ze zo'n tien meldingen per jaar van honden die zich aan junkenpoep tegoed hebben gedaan, zegt assistente Wyanda Roest. 'Het zijn vaak dezelfde honden. Tja, sommige honden zijn gewoon vuilnisbakken. Ze zijn dan zo stoned als een garnaal. Ze zwalken, kijken vreemd uit hun ogen.'

Of de honden zich er lekker bij voelen, vindt Peters van Dierenkliniek Westerpark moeilijk te zeggen. 'Ze maken een lichte trip door, maar vaak gaan ze out omdat ze te veel op hebben.'
(Door: Joachim Jansen)

Jeetje, ik heb het stuk net gelezen maar ik vraag me wel af wát je als baas aan het doen bent als je hond de kans heeft om een hele hoop stront naar binnen te werken. In een stadspark nota bene. En terwijl je weet wat er in de bosjes kan liggen. Nikki is ook dol op mensenpoep maar die verraad zichzelf meteen door dr lichaamstaal, die komt echt niet verder dan een klein likje en dat is al smerig genoeg :kotz:
Nou daar is erg weinig voor nodig. Ik loop dagelijks op een industrieterrein en daar vinden overstaande chauffeurs t nodig om te wildpoepen. Ondanks dat ik er op bedacht ben wil ik nog weleens te laat zijn en dan is t 1 hap en weg hoor... meestal dus op plekken waar ik t niet verwacht (open plekken zonder beschutting direct in t zicht)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Ik ken sowieso 3 honden die stoned waren na eten junkenpoep, ze wonen ook alle drie in Amsterdam. Het schijnt nogal vaak te gebeuren, het ligt daar ook bij de voordeuren namelijk.
Perry en Noah

Afbeelding
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Ik laat mijn hond ook loslopen in het Vondelpark, maar hij gaat daar de bosjes gelukkig niet in en zoekt eigenlijk nooit naar eten. Ik zou niet goed weten wat ik zou doen als ik een hond had die dat wel deed. Gewoon heel goed in de gaten houden waarschijnlijk. Lijkt me doodeng, een stonede hond.
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Oh ja ik heb nog nooit poep bij een voordeur zien liggen.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Als ik in zo´n smerig park de hond uit moest laten, dan muilkorfde ik hem. Echt. Alles beter dan mensenpoep eten. GATVERDAMME!

Wat ben ik toch blij dat ik daar niet woon...
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Leonie. schreef:Ik laat mijn hond ook loslopen in het Vondelpark, maar hij gaat daar de bosjes gelukkig niet in en zoekt eigenlijk nooit naar eten. Ik zou niet goed weten wat ik zou doen als ik een hond had die dat wel deed. Gewoon heel goed in de gaten houden waarschijnlijk. Lijkt me doodeng, een stonede hond.
Dat is het ook echt, ik dacht dat ze dood zou gaan. Gelukkig gaat dat niet zo snel maar het is wel ontzettend zielig om je hond zo de controle te zien verliezen. Als je zelf drugs neemt weet je wat er kan gebeuren maar zo'n hond heeft echt geen idee natuurlijk..
Inne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Inne »

Waarom gaan die poepende mensen niet gewoon naar een toilet?
Afbeelding
Madison

Boris, voor altijd in mijn hart
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Denk jij dat junks die vaak ook nog rondzwerven altijd netjes naar de wc gaan en zich altijd wassen en hun tanden poetsen?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
suzan25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door suzan25 »

Ik heb het ook gehad met Abbey, je schrikt je dood als zoiets gebeurt. Ze gaat in de stad dan ook niet meer los, ik wil het echt niet nog een keer meemaken.
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

misschien een idee om dit aan de junks zelf bekend te maken ?
dan eten ze hun eigen stront op, hebben ze wat te eten, trippen ze nog een keer en is het opgruimd.
win-win-win situatie zou ik zeggen .

:idea:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Podenji schreef:misschien een idee om dit aan de junks zelf bekend te maken ?
dan eten ze hun eigen stront op, hebben ze wat te eten, trippen ze nog een keer en is het opgruimd.

:schrik: Is wel gelijk het probleem opgelost. :LOL:
Wist heel niet dat er nog zoveel reststoffen in stront zaten om daar stoned van te worden. :kotz:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Nicaaa!
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
Podenji schreef:misschien een idee om dit aan de junks zelf bekend te maken ?

:schrik: Is wel gelijk het probleem opgelost. :LOL:
Wist heel niet dat er nog zoveel reststoffen in stront zaten om daar stoned van te worden. :kotz:
Haha, ja dat verbaast mij ook. een beetje junk zou het nog doen ook zeg, gatverdamme.

En het lijkt mij ook doodeng om je hond zo 'stoned' te zien worden. Ik zou mijn veelvraat op dat soort plekken iig nooit meer los laten lopen. Maar je kan idd niet alles voorkomen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”