Nanna schreef:ranetje schreef: Dank je wel Miranda, dat biedt vertrouwen in de toekomst
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ouder hondje gezocht +/- 8 jaar teefje
Moderator: moderatorteam
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: Ouder hondje gezocht +/- 8 jaar teefje

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
heel fijn voor oma
maar wat hiervan te denken (permettez moi TS): mijn schoonouders van in de 80 hebben ook altijd honden gehad. de laatste 2 waren Duitse Doggen en dat is wat hun betreft het ras der rassen
Prima natuurlijk, maar nu de laatste hond is overleden willen ze toch weer een nieuwe. En ja, al die andere hondjes (zoals duitse herders) zijn veels te Klein
Dus toch maar weer een dog?!
maar wat hiervan te denken (permettez moi TS): mijn schoonouders van in de 80 hebben ook altijd honden gehad. de laatste 2 waren Duitse Doggen en dat is wat hun betreft het ras der rassen
Prima natuurlijk, maar nu de laatste hond is overleden willen ze toch weer een nieuwe. En ja, al die andere hondjes (zoals duitse herders) zijn veels te Klein
- lucie
- Zeer actief
nou..... hun eigen doggen zijn 10 gewordenNanna schreef:Eentje van een jaar of vijf kan best. Die gaat als ze geluk hebben toch maar een jaartje mee.lucie schreef:heel fijn voor oma![]()
maar wat hiervan te denken (permettez moi TS): mijn schoonouders van in de 80 hebben ook altijd honden gehad. de laatste 2 waren Duitse Doggen en dat is wat hun betreft het ras der rassen![]()
Prima natuurlijk, maar nu de laatste hond is overleden willen ze toch weer een nieuwe. En ja, al die andere hondjes (zoals duitse herders) zijn veels te KleinDus toch maar weer een dog?!
- Ytje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergschnauzer
- Aantal honden: 1
Mijn oma heeft altijd airdales gehad en hun laatste hondje werd een een cairn terrier. Was toen de beste keuze die ze konden maken. De voordelen van een kleine hond was groter dan een grotere hond. Oma zei altijd al ben ik stok oud en heb ik een piep klein hondje.... in wil een hondje. Nu twee kleine caviahondjes dus
- lucie
- Zeer actief
Nanna schreef:Dan moeten ze er eentje van 9 nemenlucie schreef:nou..... hun eigen doggen zijn 10 gewordenNanna schreef: Eentje van een jaar of vijf kan best. Die gaat als ze geluk hebben toch maar een jaartje mee.
kijk, vaders loopt nog veel en graag. ze wonen zeer ruim en de hond zou een prima leven hebben. maar 1 ruk aan de lijn en geen mens die zo'n beest houdt.
wanneer wordt zoiets echt onverantwoord?
er zijn toch genoeg andere leuke, handzamere rassen waar ze nog wat jaartjes plezier aan kunnen hebben?
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
- lucie
- Zeer actief
is besproken zie ik. maar zou je zelf zo'n groot sterk ras meegeven aan mensen van die leeftijd?
tuurlijk begrijp ik de liefde voor een ras wel
maar wat Ytje ook schrijft, uiteindelijk moet je toch ook een afweging maken wat belangrijker is: het gezelschap van een hond (al of niet van cavia formaat
Ik heb hier eens een Engelse setter van 1-2 jaar opgevangen. met een werkelijk oneindige energie en bovendien extreem eigengereid karakter. hier belden mensen voor die, zoals ze zelf zeiden, altijd engelse setters hadden gehad. Ze wilden wel komen kijken, maar moesten dan wel vervoer regelen want manlief kon niet meer rijden. Bleken ze dus ook in de 80 te zijn en zeer slecht ter been
Nou, dan zeg ik toch echt nee hoor ik hun Eigen belang en dat van de hond! da's toch vragen om ellende
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Hij is net terug gebracht
misschien moet de site nog aangepast worden.
En ik heb geen idee.. ligt ook aan de mensen. Mijn vader is 68 jaar jong en loopt ook met mijn honden. Ik moet zeggen dat ik hem nog niet "oud" vind.
Een oudere hond, als ze zelf ook een grote tuin hebben dan denk ik waarom niet? Hoeven ze toch niet veel te lopen met de hond
En ik heb geen idee.. ligt ook aan de mensen. Mijn vader is 68 jaar jong en loopt ook met mijn honden. Ik moet zeggen dat ik hem nog niet "oud" vind.
Een oudere hond, als ze zelf ook een grote tuin hebben dan denk ik waarom niet? Hoeven ze toch niet veel te lopen met de hond
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
68 of 80 vind ik wel een verschil. Ik zou het zelf niet meer doen op zo'n leeftijd. Ik heb in een paar jaar tijd veel oudere mensen zien vallen, weinig die daarna weer de oude zijn (bijvoorbeeld erg vergeetachtig geworden, allerlei kwalen, ga maar door).
Een hond hoeft niet te trekken, maar er al bij langs lopen en een ouder iemand schampen. En oudere mensen vallen echt snel, daar kan je je in vergissen.
Een hond hoeft niet te trekken, maar er al bij langs lopen en een ouder iemand schampen. En oudere mensen vallen echt snel, daar kan je je in vergissen.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Die kop.Nanna schreef:ranetje schreef: Dank je wel Miranda, dat biedt vertrouwen in de toekomst
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Neeltje
Inderdaad. En je kunt je wel vasthouden van ik moet en zal, maar in hoeverre is het nog veilig. Ik zou hier echt niet graag de oudjes met van die grote honden zien lopen. Een meneer loopt met een boerenfoxachtig iets en dat gaat net. Een mevrouw loopt met een cairn terrier en daarbij houd ik mijn hart wel eens vast, want hondje vindt Lotje niet zo leuk, en ik denk bij een harde ruk aan de lijn ligt de mevrouw op de grond. Hondje is van haar dochter en is af en toe bij haar._Leonie schreef:68 of 80 vind ik wel een verschil. Ik zou het zelf niet meer doen op zo'n leeftijd. Ik heb in een paar jaar tijd veel oudere mensen zien vallen, weinig die daarna weer de oude zijn (bijvoorbeeld erg vergeetachtig geworden, allerlei kwalen, ga maar door).
- lucie
- Zeer actief
dat bedoel ikNeeltje schreef:Inderdaad. En je kunt je wel vasthouden van ik moet en zal, maar in hoeverre is het nog veilig. Ik zou hier echt niet graag de oudjes met van die grote honden zien lopen. Een meneer loopt met een boerenfoxachtig iets en dat gaat net. Een mevrouw loopt met een cairn terrier en daarbij houd ik mijn hart wel eens vast, want hondje vindt Lotje niet zo leuk, en ik denk bij een harde ruk aan de lijn ligt de mevrouw op de grond. Hondje is van haar dochter en is af en toe bij haar._Leonie schreef:68 of 80 vind ik wel een verschil. Ik zou het zelf niet meer doen op zo'n leeftijd. Ik heb in een paar jaar tijd veel oudere mensen zien vallen, weinig die daarna weer de oude zijn (bijvoorbeeld erg vergeetachtig geworden, allerlei kwalen, ga maar door).
Moeders is slecht ter been dus als vaders omver gekukeld wordt....
Wie heeft er suggesties voor een 'kleine' dogachtige....
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Nanna schreef:ranetje schreef: Dank je wel Miranda, dat biedt vertrouwen in de toekomst
Die had je al eens eerder met mij in verband gebracht
Gelukkig maar, want dat vind ik ook nietValerie schreef: En ik heb geen idee.. ligt ook aan de mensen. Mijn vader is 68 jaar jong en loopt ook met mijn honden. Ik moet zeggen dat ik hem nog niet "oud" vind.
Ik ben ook 68 en ik train met mijn hond, loop sommige wedstrijden en ik ga mee op jacht.
Dussssssss
Hoe dat is als ik de 80 haal weet ik natuurlijk niet.
Dat zien we dan wel weer.
Misschien heb ik dan weer een teckel
- lucie
- Zeer actief
dan hebben ze denk ik nog liever een caviaNanna schreef:Een Mops!lucie schreef: Wie heeft er suggesties voor een 'kleine' dogachtige....
misschien een boxer of zo, lijkt dat qua karakter een beetje op elkaar?
-
Neeltje
Een Griffon Bruxellois?

- Ytje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergschnauzer
Zoals sommige misschien wel hebben kunnen volgen is 2 weken terug het hondje van mijn oma overleden. Joy is 18 jaar geworden en we waren beide dol op haar. Het verdriet was groot. Oma was in 2 dagen tijd eenzaam geworden wat bij mij erg zwaar viel. Ze is al 92 maar nog in erg goede conditie.
Na lang praten gaf ze aan ook graag cavia's te willen maar dan 2 voor haar zelf. Ik bood haar aan alles te zullen regelen en samen met jan een hok op maat te maken. Ze viel als een blok voor de us teddy en dat werd het dan ook.
Bij een fokker in Duitsland 2 zusjes gevonden van 4 weken oud. Na 1 week pittig zwoegen stond het hok in elkaar en heeft ze 3 dagen geleden de caafjes en hok gekregen ze was dolgelukkig en vond het een prachtig hok.
Heb wat foto's gemaakt voor in de bijlage
Ik bel haar elke dag en ze is weer blij aan het worden. De bak is niet zwaar en makkelijk te tillen. Voor eventueel vervoer naar verzorgingshuis ooit.
Kijk en geniet van deze twee moppies!

Na lang praten gaf ze aan ook graag cavia's te willen maar dan 2 voor haar zelf. Ik bood haar aan alles te zullen regelen en samen met jan een hok op maat te maken. Ze viel als een blok voor de us teddy en dat werd het dan ook.
Bij een fokker in Duitsland 2 zusjes gevonden van 4 weken oud. Na 1 week pittig zwoegen stond het hok in elkaar en heeft ze 3 dagen geleden de caafjes en hok gekregen ze was dolgelukkig en vond het een prachtig hok.
Heb wat foto's gemaakt voor in de bijlage
Ik bel haar elke dag en ze is weer blij aan het worden. De bak is niet zwaar en makkelijk te tillen. Voor eventueel vervoer naar verzorgingshuis ooit.
Kijk en geniet van deze twee moppies!

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Fijn dat oma het weer naar haar zin heeft zo en weer blij wordt 
-
Neeltje
Oh Teddies zijn zo leuk! Fijn dat oma er zo blij mee is.