Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dierenartskosten
Moderator: moderatorteam
-
Sterre
Dierenartskosten
Sterre heeft de laatste tijd geregeld diarree. De Finifiar helpt wel even maar dan na een week is het weer terug. De laatste maanden geeft ze het niet meer op tijd aan dat ze moet poepen (vanwege leeftijd) dus ik ben geregeld diarree aan het opruimen in de kamer. Van de week naar de dierenarts geweest en heb gevraagd om een ontlasting-onderzoek. Dus 3 dagen ontlasting in potje gedaan en net gebracht naar de assistente. Er worden 2 onderzoeken gedaan. Giardia en wormeneitjes, gisten enz. Dat kostte € 75,00 (zonder consult want dat had ik al betaald). Nou ik schrok me een hoedje. Is dat het normale bedrag hiervoor? Ik vond het wel heel veel geld voor ontlasting onder de microscoop leggen en beoordelen.
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
- Aantal honden: 1
-
Sterre
Re: Dierenartskosten
Ik heb vorig jaar bloedonderzoek bij Sterre laten doen dat was 48,00. Met bloedafname erbij dus. Bij dezelfde dierenarts. Maar 160,00 is ook wel schrikken zeg. Vind ik dan.
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Ja, dat ging ook met het grootste gemak. En daar ging mijn vakantiegeldSterre schreef:Ik heb vorig jaar bloedonderzoek bij Sterre laten doen dat was 48,00. Met bloedafname erbij dus. Bij dezelfde dierenarts. Maar 160,00 is ook wel schrikken zeg. Vind ik dan.
En voor de diagnosestelling van Jet (hartfalen) ben ik nog aan het afbetalen.

Groetjes,
Sandra
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
- Aantal honden: 2
Dat lijkt me veel geld, eerlijk gezegd.
Nu is giardia een snaptest meen ik, dus niet iets voor onder de microscoop. Maar ik dacht toch niet dat ik er ooit zo veel voor betaald heb, bij mijn toch niet goedkope dierenarts.
Alleen wormen is meen ik 20 euro.
Nu is giardia een snaptest meen ik, dus niet iets voor onder de microscoop. Maar ik dacht toch niet dat ik er ooit zo veel voor betaald heb, bij mijn toch niet goedkope dierenarts.
Alleen wormen is meen ik 20 euro.
-
-Saskia-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Als ik hoor wat vriendinnen betalen qua dierenartskosten voor hun paard vraag ik me af waarom ik niet gewoon een Shire heb in plaats van drie honden.
Ik vind het ook belachelijk worden af en toe.
Ik vind het ook belachelijk worden af en toe.
- Mutt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Retrievermixen
Een vers fecesmonster kan onder de microscoop bekeken worden om de eventueel aanwezige bewegende trofozieten te zienpioenroos schreef:
Nu is giardia een snaptest meen ik, dus niet iets voor onder de microscoop.
Ik zoe het de DA gewoon vragen, die kan het je vast uitleggen waar dat allemaal in is gaan zitten.

Because boy you were amazing just the way you were
Mazzel <3 15/05/2008 - 16/12/2014
-
korthaar
- Zeer actief
Misschien maar een breedspectrum middeltje er tegen aan gooien i.p.v. eerst zo'n dure poep analyse.
-
Sterre
Werd net gebeld door de dierenarts. Er is niets gevonden in de ontlasting. Ze had trouwens vandaag een mooie drol. Dus ik sluit het verder af en gebruik indien nodig Finidiar.
- maitestar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
- Contacteer:
Woensdag is Caoimhe met spoed geopereerd aan baarmoederontsteking...500 euro lichter voor een hond van 20 kg....pffff
Groetjes,
Wendy
Wendy
-
Neeltje
Dat vind ik best nog meevallen.maitestar schreef:Woensdag is Caoimhe met spoed geopereerd aan baarmoederontsteking...500 euro lichter voor een hond van 20 kg....pffff
- CKS
- Zeer actief
Ligt er een beetje aan hoe het gedaan wordt. Kijk, even een druppel poep onder de microscoop leggen in de hoop iets te vinden kan heel goedkoop zijn (tientje of zo) maar de kans dat je net niets vindt terwijl de hond wél parasieten heeeft is héél erg groot. Deze manier van ontlastingonderzoek is leuk om te besluiten of je een pup meteen ontwormt of dat je er nog twee weken mee wacht maar verder niet, want als je niets vindt zegt dat absoluut niet dat de hond geen parasieten heeft.Sterre schreef: Er worden 2 onderzoeken gedaan. Giardia en wormeneitjes, gisten enz. Dat kostte € 75,00 (zonder consult want dat had ik al betaald). Nou ik schrok me een hoedje. Is dat het normale bedrag hiervoor? Ik vond het wel heel veel geld voor ontlasting onder de microscoop leggen en beoordelen.
Een echt, gedegen onderzoek is wat ingewikkelder: je hebt dan 3 monsters nodig, die vermeng je, dan verdun je ze met een staafmixer met kraanwater, dan centrifugeer je 10 minuten op lage snelheid, dan afgieten, als je het echt goed wilt dan herhaal je het verdunnen met kraanwater, centrifugeren en afgieten nog twee keer, dan verdeel je het monster in drie, één deel vermeng je met een verzadigde zoutoplossing, één deel met verzadigde suikeroplossing, en één deel met zinkfosfaatoplossing, dan weer 10 minuten centrifugeren, dan een druppel van de bovenste laag op een objectglaasje leggen, evt. een druppeltje lugol er door heen om meer contrast te krijgen, en dan alle drie de objectglaasjes zéér secuur nazoeken op evt. eitjes. Tja, daaar ben je dus even mee bezig en dat lukt niet voor 1 of 2 tientjes
-
bellabeest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
75 euro is redelijk normaal hoor, ga ik er wel even vanuit dat het naar het lab gestuurd is voor analyse
-
Sterre
CKS schreef:Ligt er een beetje aan hoe het gedaan wordt. Kijk, even een druppel poep onder de microscoop leggen in de hoop iets te vinden kan heel goedkoop zijn (tientje of zo) maar de kans dat je net niets vindt terwijl de hond wél parasieten heeeft is héél erg groot. Deze manier van ontlastingonderzoek is leuk om te besluiten of je een pup meteen ontwormt of dat je er nog twee weken mee wacht maar verder niet, want als je niets vindt zegt dat absoluut niet dat de hond geen parasieten heeft.Sterre schreef: Er worden 2 onderzoeken gedaan. Giardia en wormeneitjes, gisten enz. Dat kostte € 75,00 (zonder consult want dat had ik al betaald). Nou ik schrok me een hoedje. Is dat het normale bedrag hiervoor? Ik vond het wel heel veel geld voor ontlasting onder de microscoop leggen en beoordelen.
Een echt, gedegen onderzoek is wat ingewikkelder: je hebt dan 3 monsters nodig, die vermeng je, dan verdun je ze met een staafmixer met kraanwater, dan centrifugeer je 10 minuten op lage snelheid, dan afgieten, als je het echt goed wilt dan herhaal je het verdunnen met kraanwater, centrifugeren en afgieten nog twee keer, dan verdeel je het monster in drie, één deel vermeng je met een verzadigde zoutoplossing, één deel met verzadigde suikeroplossing, en één deel met zinkfosfaatoplossing, dan weer 10 minuten centrifugeren, dan een druppel van de bovenste laag op een objectglaasje leggen, evt. een druppeltje lugol er door heen om meer contrast te krijgen, en dan alle drie de objectglaasjes zéér secuur nazoeken op evt. eitjes. Tja, daaar ben je dus even mee bezig en dat lukt niet voor 1 of 2 tientjesAls er dan ook nog een snaptestje gedaan is (kostprijs voor de dierenarts iets van 2 tientjes of zo) dan denk ik dat die €75 héél erg goedkoop was
Wat leuk dat je zo'n uitgebreide uitleg hebt gegeven. Dank je wel daarvoor en het is me duidelijk hoe het bedrag tot stand is gekomen.
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Heb katten ontlasting laten onderzoeken op giarda en eitjes, het werd onderzocht waar ik bij stond en op alle 2 positief getest. Dit werd gewoon microscopisch gedaan en dit koste 12.50. Waarom zo ingewikkelde procedure als het zo simpel kan.CKS schreef:Ligt er een beetje aan hoe het gedaan wordt. Kijk, even een druppel poep onder de microscoop leggen in de hoop iets te vinden kan heel goedkoop zijn (tientje of zo) maar de kans dat je net niets vindt terwijl de hond wél parasieten heeeft is héél erg groot. Deze manier van ontlastingonderzoek is leuk om te besluiten of je een pup meteen ontwormt of dat je er nog twee weken mee wacht maar verder niet, want als je niets vindt zegt dat absoluut niet dat de hond geen parasieten heeft.Sterre schreef: Er worden 2 onderzoeken gedaan. Giardia en wormeneitjes, gisten enz. Dat kostte € 75,00 (zonder consult want dat had ik al betaald). Nou ik schrok me een hoedje. Is dat het normale bedrag hiervoor? Ik vond het wel heel veel geld voor ontlasting onder de microscoop leggen en beoordelen.
Een echt, gedegen onderzoek is wat ingewikkelder: je hebt dan 3 monsters nodig, die vermeng je, dan verdun je ze met een staafmixer met kraanwater, dan centrifugeer je 10 minuten op lage snelheid, dan afgieten, als je het echt goed wilt dan herhaal je het verdunnen met kraanwater, centrifugeren en afgieten nog twee keer, dan verdeel je het monster in drie, één deel vermeng je met een verzadigde zoutoplossing, één deel met verzadigde suikeroplossing, en één deel met zinkfosfaatoplossing, dan weer 10 minuten centrifugeren, dan een druppel van de bovenste laag op een objectglaasje leggen, evt. een druppeltje lugol er door heen om meer contrast te krijgen, en dan alle drie de objectglaasjes zéér secuur nazoeken op evt. eitjes. Tja, daaar ben je dus even mee bezig en dat lukt niet voor 1 of 2 tientjesAls er dan ook nog een snaptestje gedaan is (kostprijs voor de dierenarts iets van 2 tientjes of zo) dan denk ik dat die €75 héél erg goedkoop was
Ik vraag altijd van te voren wat het kost, om verassingen te voorkomen. En als ik aangeef dat ik het nogal prijzig vind dan kan er meestal we wat van de prijs af. Dus ik accepteer nooit zomaar de prijs die ik ze bij eerst instantie zeggen

- Mutt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Retrievermixen
Giardia wordt niet constant uitgescheiden (intermitterend) dus een valsnegatieve uitslag heb je onder de microscoop zo. Verder is er natuurlijk een grotere kans dat je het onder de microscoop mist. Als eerste onderzoeksmogelijkheid is het wel een makkelijke natuurlijk en als het positief is, ben je gauw klaar, maar een negatieve uitslag zegt niet veel.Lizzie. schreef:
Heb katten ontlasting laten onderzoeken op giarda en eitjes, het werd onderzocht waar ik bij stond en op alle 2 positief getest. Dit werd gewoon microscopisch gedaan en dit koste 12.50. Waarom zo ingewikkelde procedure als het zo simpel kan.

Because boy you were amazing just the way you were
Mazzel <3 15/05/2008 - 16/12/2014
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Dat vind ik toch ook veel geld.
Laatste dat ik bij de DA heb betaald was een rabiêsenting... €10 was ik lichter.
Laatste dat ik bij de DA heb betaald was een rabiêsenting... €10 was ik lichter.
-
korthaar
- Zeer actief
Hoe gaat dat dan verder: krijg je voor de zekerheid toch panacur mee?Mutt schreef:Giardia wordt niet constant uitgescheiden (intermitterend) dus een valsnegatieve uitslag heb je onder de microscoop zo. Verder is er natuurlijk een grotere kans dat je het onder de microscoop mist. Als eerste onderzoeksmogelijkheid is het wel een makkelijke natuurlijk en als het positief is, ben je gauw klaar, maar een negatieve uitslag zegt niet veel.Lizzie. schreef:
Heb katten ontlasting laten onderzoeken op giarda en eitjes, het werd onderzocht waar ik bij stond en op alle 2 positief getest. Dit werd gewoon microscopisch gedaan en dit koste 12.50. Waarom zo ingewikkelde procedure als het zo simpel kan.
- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
- Aantal honden: 3
Rabiës enting voor maar 10 Euro? Doe mij dat adres ook eens haha.maart schreef:Dat vind ik toch ook veel geld.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
maart schreef:Dat vind ik toch ook veel geld.
Belgische da's zijn sowieso een stuk goedkoper dan hun Nederlandse collega's.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
korthaar
- Zeer actief
En dan maar hopen dat je niet in het weekend moet, want dan heeft de hark nog grovere tanden.marian* schreef:maart schreef:Dat vind ik toch ook veel geld.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Vertel mij wat.korthaar schreef:En dan maar hopen dat je niet in het weekend moet, want dan heeft de hark nog grovere tanden.marian* schreef:maart schreef:Dat vind ik toch ook veel geld.

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
marian* schreef:maart schreef:Dat vind ik toch ook veel geld.
Nou ik was in NL afgelopen week voor een snap test (bloed) anaplasmose, rabiës vaccinatie, 2x milbemax tot 25 kilo 90€ kwijt. Aparte prijzen weet ik niet uit m'n hoofd maar toch niet de hoofdprijs en dat in een luxe en uitgebreide kliniek.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Dat is heel goedkoop. Mijn da is kortgeleden verhuisd en heeft ook de diagnostische mogelijkheden sterk uitgebreid. Ik ben benieuwd naar de nieuwe prijzen.crutz schreef:marian* schreef:maart schreef:Dat vind ik toch ook veel geld.
Nou ik was in NL afgelopen week voor een snap test (bloed) anaplasmose, rabiës vaccinatie, 2x milbemax tot 25 kilo 90€ kwijt. Aparte prijzen weet ik niet uit m'n hoofd maar toch niet de hoofdprijs en dat in een luxe en uitgebreide kliniek.

-
joline
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik heb vorige maand voor een giarda test 20 euro betaald.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Dat is een fabeltje wat een eigen leven is gaan leiden. Entingen weet ik niet maar voor operaties zijn ze stukken duurder dan bij ons.marian* schreef:maart schreef:Dat vind ik toch ook veel geld.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
marian* schreef:maart schreef:Dat vind ik toch ook veel geld.
Het zal vast ook wel een vriendenprijsje geweest zijn hoor, maar ze is verder vergeleken met vele anderen inderdaad aan de goedkopere kant.
De dierenklinieken zijn hier helemaal niet goedkoop echter. Maar dat zal in nederland niet anders zijn
-
-Saskia-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik krijg vandaag toevallig de factuur binnen van het ontlastingsonderzoek voor vier honden (logé had regelmatig diarree dus voor de zekerheid ook maar mijn honden laten testen).
€331 labokosten
Ze werken vast met gouden microscopen daar.
€331 labokosten
- kipo
- Zeer actief
Halleluja. Wat een geld. Ik betaal 17,50 per hond voor ontlastingonderzoek en dat wordt ook opgestuurd naar een lab.-Saskia- schreef:Ik krijg vandaag toevallig de factuur binnen van het ontlastingsonderzoek voor vier honden (logé had regelmatig diarree dus voor de zekerheid ook maar mijn honden laten testen).
€331 labokosten![]()
-
Sterre
Zo'n bedrag had ik eigenlijk in mijn hoofd. Vandaar dat ik niet wist wat ik hoorde toen in 75 euro moest afrekenen.kipo schreef:Halleluja. Wat een geld. Ik betaal 17,50 per hond voor ontlastingonderzoek en dat wordt ook opgestuurd naar een lab.-Saskia- schreef:Ik krijg vandaag toevallig de factuur binnen van het ontlastingsonderzoek voor vier honden (logé had regelmatig diarree dus voor de zekerheid ook maar mijn honden laten testen).
€331 labokosten![]()