Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik zoek een leuk gezelschapshondje
Moderator: moderatorteam
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Re: Ik zoek een leuk gezelschapshondje
Als je bij 'ik zoek baas' kijkt zie je zo 21 leuke hondjes..
- Gollum
- Zeer actief
Ja ik zit nu de beschrijvingen te lezen en ze mankeren allemaal wel wat. Tjee.Nanna schreef:Ik keek alleen op deze pagina en toen had ik het alweer gezien. Daar zit voor de doorsnee hondenbaas die een simpele leukerd zoekt niks geschikts bij.Gollum schreef:Als je bij 'ik zoek baas' kijkt zie je zo 21 leuke hondjes..
Klaarblijkelijk vonden de vorige eigenaars ze toch ook niet zo tof anders zaten ze nu niet massaal in het asiel....
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Nou mensen door een tekort willen wij u aanspreken om u leuke Fief te doneren aan het dierenasiel omdat andere mensen ook graag een leuk hondje willen hebben. Heeft u hart voor dieren ,doneer NU.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Gollum
- Zeer actief
Bij ik zoek baas staan er wel realistische beschrijvingen vind ik. Dieetvoer, angstagressie, uitvallen, blind. Ik denk dat het meestal is dat mensen er niet meer voor willen zorgen.Nanna schreef:Allemaal eigenaren 'die niet meer voor ze konden zorgen'. Vraag me altijd af wat dat betekent..Gollum schreef: Ja ik zit nu de beschrijvingen te lezen en ze mankeren allemaal wel wat. Tjee.
Raar dat mensen van Poedels of Goldens dat klaarblijkelijk beter kunnen.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Ik zie toch echt de ene na de andere golden op herplaatssites verschijnen. Kunnen allemaal niet bij kinderen geplaatst worden en hebben een handleiding van hier tot tokio.Nanna schreef:Allemaal eigenaren 'die niet meer voor ze konden zorgen'. Vraag me altijd af wat dat betekent..Gollum schreef: Ja ik zit nu de beschrijvingen te lezen en ze mankeren allemaal wel wat. Tjee.
Alleen blijven die dan toch om de een of andere reden buiten het asiel.
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Heeft Malinois nou gewoon Xena naar t asiel gebracht??
Pff idd, alleen maar (kruising) klapkaken en een incidentele hussel.
Pff idd, alleen maar (kruising) klapkaken en een incidentele hussel.
-
Izzie_Anneke
- Zeer actief
Het klopt wel wat je zegt. Ik heb 3-4 maanden gezocht naar een hond uit het asiel. Ik wilde per se geen hondagressieve hond dus dan vallen staffords af. Jack russels passen ook niet bij me en herders van ongeveer een half jaar (en dat waren er veel) ben ik gewoon niet baas genoeg voor. Als er een leuke zat en ik belde was die tot 4 keer toe al geplaatst.
Toen ik eindelijk de hond vond waarmee ik klikte bleek ze uit het buitenland te komen. Het asiel ving er meer op en eerlijk is eerlijk, allemaal leukies. Hoewel Izzie ook haar dingen heeft ben ik ongelooflijk blij met haar.
Toen ik eindelijk de hond vond waarmee ik klikte bleek ze uit het buitenland te komen. Het asiel ving er meer op en eerlijk is eerlijk, allemaal leukies. Hoewel Izzie ook haar dingen heeft ben ik ongelooflijk blij met haar.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Ze lope nu te harke in het parkie voor hun taakstraffie ipv te bankhange en tjille in het parkie met Tyson of Killer.Nanna schreef:Allemaal eigenaren 'die niet meer voor ze konden zorgen'. Vraag me altijd af wat dat betekent..Gollum schreef: Ja ik zit nu de beschrijvingen te lezen en ze mankeren allemaal wel wat. Tjee.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Punzel
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Nou kies je ook wel een asiel uit hoor. Volgens mij nemen alleen de hele grote asiels nog maar zoveel van dat soort honden aan. Ik weet van veel asiels dat ze een max hebben van 1 of 2 'vechthonden' omdat je die inderdaad vaak aan de straatstenen niet meer kwijtraakt.
Leuke hondjes zitten ook vaak genoeg in het asiel, maar die komen of niet eens op de site omdat ze al zo snel weg zijn, of ze staan maar superkort op de site.
Leuke hondjes zitten ook vaak genoeg in het asiel, maar die komen of niet eens op de site omdat ze al zo snel weg zijn, of ze staan maar superkort op de site.
-
Punzel
- Zeer actief
Amsterdam heeft ook alleen maar van kuthonden, maar als je bijvoorbeeld hier kijkt zie je al wat meer afwisseling. Al zijn de boomertjes al weer allemaal geplaatst natuurlijk. Maar ze zijn er wel.
Misschien worden makkelijke Goldens via marktplaats of rasverenigingen herplaatst? Staffords zijn er zelfs veel te veel op marktplaats volgens mij, die raak je helemaal nergens meer kwijt.
Misschien worden makkelijke Goldens via marktplaats of rasverenigingen herplaatst? Staffords zijn er zelfs veel te veel op marktplaats volgens mij, die raak je helemaal nergens meer kwijt.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ik hoor om me heen dat een golden wel eens 'mislukt' vanwege lomp, onbegrensd gedrag. Iets waar je met een beetje discipline en sturing hele leuke honden van kan maken. Op het forum is er een goed voorbeeld van, ene Max waarover een heel relaas kwam hoe slecht het allemaal ging. Deze hond is toen naar een forumlid verhuisd en is volgens mij nu echt een leuk beest.Nanna schreef:Ja maar wat IS die reden dan?Valerie schreef: Ik zie toch echt de ene na de andere golden op herplaatssites verschijnen. Kunnen allemaal niet bij kinderen geplaatst worden en hebben een handleiding van hier tot tokio.
Alleen blijven die dan toch om de een of andere reden buiten het asiel.![]()
Ik kom ze trouwens maar redelijk incidenteel tegen, terwijl de asiels ondertussen overvuld raken van de vechthonden.
En dat een asiel een lompe stuiter-golden niet bij jonge kinderen plaatst, snap ik heel goed, maar het betekent niet dat het echt niet kan.

-
Kimmie
ik vind sumo zo leuk in dat asiel...

-
80564M
Nou, doe dan eens een linkje? Net zoals Nanna, maar dan van 1 pagina vol met Goldens met problemen die handleidingen van hier tot Tokio hebben?Valerie schreef:Ik zie toch echt de ene na de andere golden op herplaatssites verschijnen. Kunnen allemaal niet bij kinderen geplaatst worden en hebben een handleiding van hier tot tokio.Nanna schreef:Allemaal eigenaren 'die niet meer voor ze konden zorgen'. Vraag me altijd af wat dat betekent..Gollum schreef: Ja ik zit nu de beschrijvingen te lezen en ze mankeren allemaal wel wat. Tjee.
Alleen blijven die dan toch om de een of andere reden buiten het asiel.
-
DaniBanani
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising husky/herder
Dit zijn natuurlijk wel de honden die overblijven. In Alkmaar zitten er ook vooral klapkaken en herders met problemen, maar ik zie ook regelmatig leuke honden voorbij komen die binnen één of twee dagen alweer geplaatst zijn. Veel van de staffords en pitbulls worden trouwens ook vrij vlot herplaatst, alleen de echte probleemhonden blijven lang zitten.

-
Neeltje
Ik kom ook deze tegen:

En ik ben nu pas bij nummer 135 van de 589. Zoekt en gij zult vinden heb ik ooit eens geleerd.

En ik ben nu pas bij nummer 135 van de 589. Zoekt en gij zult vinden heb ik ooit eens geleerd.
-
Neeltje
Iets voor jou Nanna, deze kwam ik ook nog tegen:

- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
Ik vind King leukKimmie schreef:ik vind sumo zo leuk in dat asiel...![]()

-
80564M
Jaaaaaaaaaaaaaa, een Golden! Maar zijn gebruiksaanwijzing uitprinten is waarschijnlijk een boekwerk?Neeltje schreef:En ik ben nu pas bij nummer 135 van de 589. Zoekt en gij zult vinden heb ik ooit eens geleerd.
-
Kimmie
Pepie schreef:Ik vind King leukKimmie schreef:ik vind sumo zo leuk in dat asiel...![]()
ja!! die is ook leuk
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Ik vind Kay leuk.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Pepie
- Zeer actief
En zijn beschrijving valt ook wel meeKimmie schreef:Pepie schreef:Ik vind King leukKimmie schreef:ik vind sumo zo leuk in dat asiel...![]()
ja!! die is ook leuk

- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Zelf vind ik het eerlijk stuitend dat notabene op een hondenforum , je weet wel die plek waar HONDEN liefhebbers samenkomen de ene na het andere topic wordt geopend om een bepaald soort hond in een kwaad daglicht te zetten. Een type hond wat juist een steuntje goed zou kunnen gebruiken , want ja ze komen best wel vaak rot terecht.
Maar hier zitten in de regel toch best wel verantwoordelijke eigenaren met ook dat soort honden. Maar zelfs die worden ,als ze interesse hebben in dat type hond ,toch wel voor gek verklaard waarom ze voor zo'n hond gaan
. Is het nu zo moeilijk te begrijpen dat niet iedereen hetzelfde zoekt en wil in een hond
.
Teksten als sleur ze uit huis en knal ze af zijn heel gewoon ,sterker nog mensen delen die mening op datzelfde forum wat er voor hondenliefhebbers is. Ik weet niet wat enger is , die ongebreidelde haat van mensen die nog nooit een daadwerkelijke ervaring met zo'n hond hebben gehad of de daadwerkelijke honden zelf.
En nee ,ik heb zelf geen staffie of pitje nog de intentie er een aan te schaffen en ja ik hoop dat de fok ervan wordt aangepakt , niet in de laatste plaats voor die honden zelf, maar toch stoort me dit enorm soms op dit forum.
Ik kan het dus gewoonweg echt niet begrijpen ,heb je nu echt zelf een rot ervaring ermee gehad ,en dan bedoel ik niet zo'n zwaar overtrokken incident
wat feitelijk niets voorstelde, dan kan ik me dat wel voorstellen maar verder niet.
Oh en voor the record, de drie Goldens die Alma en ik herplaatst hebben tot nu toe hadden alle drie een handleiding van hier tot tokio itt tot het jonge pitje wat gewoon een rotbaas had getroffen en het geluk had dat iemand zich haar lot aantrok.
Wat mij betreft mag het dus best weleens een tandje minder want meer dan wat haatzaaierij is het niet ,daadwerkelijke oplossingen hoor ik zelden van de mensen die hier klaarblijkelijk een patent op hebben aangevraagd
Maar hier zitten in de regel toch best wel verantwoordelijke eigenaren met ook dat soort honden. Maar zelfs die worden ,als ze interesse hebben in dat type hond ,toch wel voor gek verklaard waarom ze voor zo'n hond gaan
Teksten als sleur ze uit huis en knal ze af zijn heel gewoon ,sterker nog mensen delen die mening op datzelfde forum wat er voor hondenliefhebbers is. Ik weet niet wat enger is , die ongebreidelde haat van mensen die nog nooit een daadwerkelijke ervaring met zo'n hond hebben gehad of de daadwerkelijke honden zelf.
En nee ,ik heb zelf geen staffie of pitje nog de intentie er een aan te schaffen en ja ik hoop dat de fok ervan wordt aangepakt , niet in de laatste plaats voor die honden zelf, maar toch stoort me dit enorm soms op dit forum.
Ik kan het dus gewoonweg echt niet begrijpen ,heb je nu echt zelf een rot ervaring ermee gehad ,en dan bedoel ik niet zo'n zwaar overtrokken incident
Oh en voor the record, de drie Goldens die Alma en ik herplaatst hebben tot nu toe hadden alle drie een handleiding van hier tot tokio itt tot het jonge pitje wat gewoon een rotbaas had getroffen en het geluk had dat iemand zich haar lot aantrok.
Wat mij betreft mag het dus best weleens een tandje minder want meer dan wat haatzaaierij is het niet ,daadwerkelijke oplossingen hoor ik zelden van de mensen die hier klaarblijkelijk een patent op hebben aangevraagd

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Pepie
- Zeer actief
Tineke schreef:Zelf vind ik het eerlijk stuitend dat notabene op een hondenforum , je weet wel die plek waar HONDEN liefhebbers samenkomen de ene na het andere topic wordt geopend om een bepaald soort hond in een kwaad daglicht te zetten. Een type hond wat juist een steuntje goed zou kunnen gebruiken , want ja ze komen best wel vaak rot terecht.
Maar hier zitten in de regel toch best wel verantwoordelijke eigenaren met ook dat soort honden. Maar zelfs die worden ,als ze interesse hebben in dat type hond ,toch wel voor gek verklaard waarom ze voor zo'n hond gaan. Is het nu zo moeilijk te begrijpen dat niet iedereen hetzelfde zoekt en wil in een hond
.
Ik kan het dus gewoonweg echt niet begrijpen ,heb je nu echt zelf een rot ervaring ermee gehad ,en dan bedoel ik niet zo'n zwaar overtrokken incidentwat feitelijk niets voorstelde, dan kan ik me dat wel voorstellen maar verder niet.

- dagmar88
- Zeer actief
Tineke schreef:Zelf vind ik het eerlijk stuitend dat notabene op een hondenforum , je weet wel die plek waar HONDEN liefhebbers samenkomen de ene na het andere topic wordt geopend om een bepaald soort hond in een kwaad daglicht te zetten. Een type hond wat juist een steuntje goed zou kunnen gebruiken , want ja ze komen best wel vaak rot terecht.
Maar hier zitten in de regel toch best wel verantwoordelijke eigenaren met ook dat soort honden. Maar zelfs die worden ,als ze interesse hebben in dat type hond ,toch wel voor gek verklaard waarom ze voor zo'n hond gaan. Is het nu zo moeilijk te begrijpen dat niet iedereen hetzelfde zoekt en wil in een hond
.
Ik kan het dus gewoonweg echt niet begrijpen ,heb je nu echt zelf een rot ervaring ermee gehad ,en dan bedoel ik niet zo'n zwaar overtrokken incidentwat feitelijk niets voorstelde, dan kan ik me dat wel voorstellen maar verder niet.
't is de moeite niet waard, helaas.
- Tineke
- Zeer actief
Ik voor mijzelf zou het wel fijn vinden als ook de Jacquelines , Fleurs , Willem Alexanders en iedereen die om de verkeerde reden een hond aanschaft, van welk ras dan ook ,tegen wat barricades aanloopt.Nanna schreef:Ik voor mij zou het wel prettig vinden als Delano en Mehmet tegen wat barricades aanliepen voordat ze Killa in huis kunnen halen.

- Tineke
- Zeer actief
Oh vast niet ,wie dom is moet dom blijven zijn mijn vader altijd maar ik ben het dan in ieder geval ,net als zijdagmar88 schreef:Tineke schreef:Zelf vind ik het eerlijk stuitend dat notabene op een hondenforum , je weet wel die plek waar HONDEN liefhebbers samenkomen de ene na het andere topic wordt geopend om een bepaald soort hond in een kwaad daglicht te zetten. Een type hond wat juist een steuntje goed zou kunnen gebruiken , want ja ze komen best wel vaak rot terecht.
.
Wat mij betreft mag het dus best weleens een tandje minder want meer dan wat haatzaaierij is het niet ,daadwerkelijke oplossingen hoor ik zelden van de mensen die hier klaarblijkelijk een patent op hebben aangevraagd![]()
't is de moeite niet waard, helaas.

-
Brigitte
- Zeer actief
.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Het stoort mij ook meer dan een beetje, maar ik ben er ook wel klaar mee
geen zin meer in, laat maar gaan,
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Contacteer:
Moet zeggen dat ik hier in de buurt vaak toch wel het omgekeerde merk hoor. De zo genaamd gevaarlijke honden zijn hier behoorlijk netjes en anders aangelijnd en die mensen lopen dus ook niet bij de loslopende honden of ze vragen even aan te lijnen voor de zekerheid. En de schattig honden zijn vaak etters en worden maar klakkeloos los gegooid. Van de week nog een mooi voorbeeld met een doodle bijvoorbeel beestje is een half jaar en was erg opdringerig. Kan gebeuren Maylo heeft hem even netje op de grond gelegd zonder ook maar 1 lelijk woord en beestje luisterde weer prima, Izzy was daarna het haasje, hij wilde steeds op dr rijden. Baasje liep al 100 meter vooruit druk te telefoneren zoals elke wandeling. Prima maar hou je hond dan bij je, het had kunnen misgaan ook al zouden die van mijn aangelijnd zijn. Pas na een paar keer een brul van mij en het einde van zijn gesprek wacht die man op zijn hond en zegt leuk is hij hea, hij wil alleen maar spelen. Dus ik hem netjes verteld dat ik het geen spelen meer vond als hij continu zijn poten op mijn honden legt en tegen me teefje staat op te rijden. Zegt die man dan lijn ik hem wel even aan, heb nog iets gemompeld van dat had je beter eerder kunnen doen en doorgelopen.
Nog 1 van de week een parson terrier, die man fiets altijd met zijn hond en ja dan loopt de hond los en man fiets vaak 100 meter er vandaan. Nu liep hij voor de verandering en Maylo en Izzy waren aangelijnd, hij liep los. Eerst even kijken bij Izzy hondje verstarde helemaal haren en staart omhoog. Ik kreeg helaas geen kans om door te lopen. Zegt die man: Zo hey moet je eens kijken die staart en die houden(en hij klonk echt precies als Martin Gaus, vond ik ook al erg irritant). Dus ik wil doorlopen en hou ze allebei kort. Jahoor daar sloeg de vlam in de pan. Man bleef ook echt op afstand alleen maar roepen hier Willem. Dan denk ik loop er op z'n minst even naartoe en pak je hond weg. Of zorg dat hij zich niet zo opstelt, was namelijk niet de eerste keer. Dat beest reageert 9 van de 10 keer op deze manier.
Dit is dan alleen nog maar van afgelopen week, maar heb nooit problemen met de pittbuls en dergelijke gehad hier.
Nog 1 van de week een parson terrier, die man fiets altijd met zijn hond en ja dan loopt de hond los en man fiets vaak 100 meter er vandaan. Nu liep hij voor de verandering en Maylo en Izzy waren aangelijnd, hij liep los. Eerst even kijken bij Izzy hondje verstarde helemaal haren en staart omhoog. Ik kreeg helaas geen kans om door te lopen. Zegt die man: Zo hey moet je eens kijken die staart en die houden(en hij klonk echt precies als Martin Gaus, vond ik ook al erg irritant). Dus ik wil doorlopen en hou ze allebei kort. Jahoor daar sloeg de vlam in de pan. Man bleef ook echt op afstand alleen maar roepen hier Willem. Dan denk ik loop er op z'n minst even naartoe en pak je hond weg. Of zorg dat hij zich niet zo opstelt, was namelijk niet de eerste keer. Dat beest reageert 9 van de 10 keer op deze manier.
Dit is dan alleen nog maar van afgelopen week, maar heb nooit problemen met de pittbuls en dergelijke gehad hier.
- Tineke
- Zeer actief
Ja zo kun je het ook draaien natuurlijk , vandaar dat commentaar als een betrokken verantwoordelijk iemand voor zo'n hond wil gaan zekerNanna schreef:Dat sowieso. Ik vind echter, en daar zal ik gerust een rare in zijn, dat er voor vechtrassen veel stringentere eisen mogen komen. Niet in de laatste plaats omdat het blijkbaar voor zó veel mensen toch de verkeerde keus is dat ze achter elkaar in net asiel gedonderd worden en dan maar moeten zien of ze nog een geschikte baas krijgen.Tineke schreef:Ik voor mijzelf zou het wel fijn vinden als ook de Jacquelines , Fleurs , Willem Alexanders en iedereen die om de verkeerde reden een hond aanschaft, van welk ras dan ook ,tegen wat barricades aanloopt.Nanna schreef:Ik voor mij zou het wel prettig vinden als Delano en Mehmet tegen wat barricades aanliepen voordat ze Killa in huis kunnen halen.
Ik begrijp niet dat mensen die zelf wel goed met dit type hond overweg kunnen met droge ogen kunnen aanzien dat er jaarlijks tig exemplaren van hun geliefde ras/soort afgemaakt worden. Tsja, hun probleem niet, ZIJ kunnen er goed mee door één deur en de rest zoekt het dan maar uit. En als je commentaar hebt ben je een hondenhater![]()
Alleen al in de USA worden er jaarlijks DRIE MILJOEN Pitbulls doorgedraaid. Waren klaarblijkelijk toch niet van die fijne huishondjes. Maar hé, we blijven gewoon doorfukken hoor![]()
Ik vind het diep triest, voor de honden zelf maar zeker niet in de laatste plaats ook voor de slachtoffers die deze honden maken.
Je bent geen hondenhater als je daadwerkelijk vind dat er een oplossing moet komen voor deze honden , dat ben je wel als je het daar nooit over hebt maar enkel maar probeert olie op het vuur te gooien.
Je snapt best wat ik bedoel ,het komt je echter beter uit het zo te draaien dat jij de geweldige hondenliefhebster bent die het beste voor heeft met deze honden itt tot de mensen die je berichten meer dan spuugzat zijn ondanks dat die ook op maatregelen hopen waar de honden baat bij hebben.
Echt ik mag je graag Nanna maar je berichten hierover ben ik gewoon , en zo te zien meerdere met mij ,weleens spuugzat. Vandaar dat ik er op gereageerd heb.