Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kangal van bijna 10 weken oud verliest haar.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Kangal

Kangal van bijna 10 weken oud verliest haar.

Ongelezen bericht door Kangal »

Mijn puppy van ~10 weken heeft last van haarverlies. Als we in de auto zitten en als de ramen open zijn dan zie ik zijn uitgevallen haartjes vliegen in onze auto en als ik hem bv tussen mijn armen neem en vervolgens weer op grond zet dan zie ik dat veel van zijn uitgevallen haartjes op mijn t-shirt of vestje zijn.

Heeft iemand hier (ooit) ervaring mee (gehad) ? :wachten: :help:
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Kangal van bijna 10 weken oud verliest haar.

Ongelezen bericht door DesireeB »

Is het voornamelijk als hij iets erg spannend vind of opgewonden raakt? Of altijd?
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Kangal

Dees en Maylo schreef:Is het voornamelijk als hij iets erg spannend vind of opgewonden raakt? Of altijd?
Ik denk dat het daarmee te maken heeft want het is meestal als we buiten zijn of in de auto
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Kangal schreef:
Dees en Maylo schreef:Is het voornamelijk als hij iets erg spannend vind of opgewonden raakt? Of altijd?
Ik denk dat het daarmee te maken heeft want het is meestal als we buiten zijn of in de auto
Zou heel goed kunnen hoor, maar vraag me niet precies hoe het zit.
Mijn vorige hond had hier ook altijd last van met auto rijden, vuurwerk periode, onweer, als er zo af en toe eens een hond op bezoek kwam en ook bij de dierenarts had ze het. Altijd de momenten dat ze in de ze het spannend vond gooide ze haar haar eruit ofzo. Dierenarts had toen gezegd dat het wel eens voorkomt, dus heb me er verder niet druk om gemaakt maar heb behalve dat het een uiting van stress bij haar was nooit begrepen hoe het precies zat.

Denk dat als je wil weten hoe het precies zit je wel verder moet zoeken. Maar misschien moet hij gewoon nu nog veel ervaring op doen en valt het daarna wel weer mee.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Kangal schreef:Mijn puppy van ~10 weken heeft last van haarverlies. Als we in de auto zitten en als de ramen open zijn dan zie ik zijn uitgevallen haartjes vliegen in onze auto en als ik hem bv tussen mijn armen neem en vervolgens weer op grond zet dan zie ik dat veel van zijn uitgevallen haartjes op mijn t-shirt of vestje zijn.

Iedereen die een hond met haren heeft, heeft hier ervaring mee, echt waar.

Mensen en dieren verliezen dagelijks haren, ook jij en ook jouw hond. Borstelen wil nog wel eens helpen om die losse haren gecontroleerd uit de vacht van je hond te halen.

Mijn honden zouden een plukvacht hebben die nauwelijks verhaard, maar jammer voor mij, ook zij verliezen dagelijks haren. Het is vrij normaal.

Dat je de haren in de rondte ziet vliegen in een auto met de ramen open heeft te maken met de luchtturbulentie. Met de ramen dicht verliest je hond even veel haar, maar dat zie je dan niet vliegen :19: .
Geen reden voor paniek, dus.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Yara »

De hond elke dag even flink borstelen scheelt ook al veel rond vliegende haren.
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Je moet dingen ook rustig aanleren. Niet in één keer de hele hond willen borstelen, maar beginnen met 1 of 2 keer aaien met de borstel en wegleggen. Hij moet wennen aan het gevoel en moet leren dat het iets leuks is
Goldylocks
Zeer actief
Mijn ras(sen): labradors !

Ongelezen bericht door Goldylocks »

Ik herken het niet.Ik heb 2 labradors maar ik kan me niet heugen dat ze ook maar 1 haartje zijn verloren!
Ik zou daar toch even mee naar een dierenarts of trimsalon mee gaan voor de zekerheid.
Wie treurt om gisteren,geniet niet vandaag.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Daar zul je nog wel meer last van gaan krijgen 2 x per jaar en met een beetje pech het hele jaar door. Ga hem borstelen en kammen wennen ,daar gaat hij heus niet aggressief door worden als hij je vertrouwd en het een normale bezigheid van maakt. Kan ook nog de vertrouwensband versterken tussen jullie.
Ga hem ook wennen aan een bad/wasbeurt.
Als hij dan in het voor en najaar gaat ruien kan dat helpen samen met het borstelen om zijn overtollige losse haar wat sneller kwijt te raken.
En een goede brok of vers vlees voeren wil ook nog wel eens helpen .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Is misschien ook wat extra nu als hij zijn nestharen verliest voor de rest is haarverlies normaal
Afbeelding
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Kangal schreef:Mijn puppy van ~10 weken heeft last van haarverlies. Als we in de auto zitten en als de ramen open zijn dan zie ik zijn uitgevallen haartjes vliegen in onze auto en als ik hem bv tussen mijn armen neem en vervolgens weer op grond zet dan zie ik dat veel van zijn uitgevallen haartjes op mijn t-shirt of vestje zijn.

Ja, hier heb ik ruimschoots ervaring mee. :mrgreen: Welkom in de wereld die hond heet. Het haarverlies wordt alleen maar erger. Vooral een vacht zoals de Kangal, stokhaar met onderwol gaat straks best wel uitvallen. Vooral als hij in de rui gaat twee keer per jaar. :schrik:
Ik zou hem iedere dag even met een zachte borstel borstelen. Zo leert hij het borstelen aan en blijft hij rustig (als je hem het goed aanleert) . Je zal er echt wel een hele kluif aan krijgen in de toekomst als hij in de rui is. Ik haal wel een vuilniszak met onderwol van mijn hond af per borstelbeurt als hij in de rui is. Dus ja, die haartjes verliezen is normaal.
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Als je geen losse haren wilde, had je een poedel (of een andere waterhond) of een maltezer (of andere swiffer) moeten kiezen. Oftewel, een hond met een doorgroeivacht en hypoallergene eigenschappen. De rest van de honden verhaart, de ene wat meer dan de ander. Jij hebt er eentje met flink veel verharende haren, veel succes met borstelen.
Kangal

Domor schreef:Als je geen losse haren wilde, had je een poedel (of een andere waterhond) of een maltezer (of andere swiffer) moeten kiezen. Oftewel, een hond met een doorgroeivacht en hypoallergene eigenschappen. De rest van de honden verhaart, de ene wat meer dan de ander. Jij hebt er eentje met flink veel verharende haren, veel succes met borstelen.
Wie heeft nu gezegd dat ik daar problemen mee heb?
Kangal

Fotogravinnetje schreef:Je moet dingen ook rustig aanleren. Niet in één keer de hele hond willen borstelen, maar beginnen met 1 of 2 keer aaien met de borstel en wegleggen. Hij moet wennen aan het gevoel en moet leren dat het iets leuks is
Als dat maar mogelijk zou zijn want hij probeert de borstel te bijten :mrgreen:
Kangal

Ik denk echt dat mijn Kangal problemen heeft met mij, buiten staan 10 schoenen van verschillende mensen(er was bezoek) en mijn Kangal heeft tussen die 10 schoenen mijn schoen eruit gehaald en ze helemaal gefragmenteerd
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Natuurlijk ligt hij nu nog niet zo, dat deden mijn (poedel)pups ook niet aan het begin met borstelen. Daarom moet je ze het leren. Maar ik zou hem voor die 850€ op internet zetten en kijken of je hem daarvoor verkocht krijgt. Je kan hem namelijk nu eigenlijk al niet mannen, maar hij moet nog wel minimaal 4x zo zwaar worden.

Recent nog een vrouw gezien die haar labrador niet kon houden, dat zag er sneu (als in belachelijk) uit, maar dat was een vriendelijke labrador. Op het moment dat een man zijn kangal niet kan houden is het een volslagen idioot, die man heeft dan niet gekozen wat binnen zijn macht ligt. Die vrouw kan nog zeggen dat haar sterkere man zo graag een dergelijk type hond wilde (ook bij een labrador), maar een man heeft die optie over het algemeen niet (de sterkere man of vrouw).
Lynnepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door Lynnepien »

Kangal schreef:Ik denk echt dat mijn Kangal problemen heeft met mij, buiten staan 10 schoenen van verschillende mensen(er was bezoek) en mijn Kangal heeft tussen die 10 schoenen mijn schoen eruit gehaald en ze helemaal gefragmenteerd
Hij haalt jouw geur uit die hele rij schoenen, dat is niet negatief hoor ;)
Afbeelding
moderatorteam
Zeer actief

Ongelezen bericht door moderatorteam »

Het topic is opgeschoond. Niet ontopic=sluiten topic
Met vriendelijke groet
Moderators hondenforum.nl

Niemand is incognito
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”