Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Trucje
Moderator: moderatorteam
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
- Aantal honden: 2
Trucje
Op Veronica komt nu af en toe zo'n filmpje voorbij van een hondje dat een bal op zijn neus heeft en deze daarna vangt met zijn bek. Het lijkt me leuk om dat aan Lou te leren. Hij kan goed vangen en heeft veel zelfbeheersing als ik snoepjes op zijn pootjes leg bijvoorbeeld. Maar... hoe kan ik dit trucje aanleren? Heeft iemand een hond die dit kan?
Ik zoek even een link naar het filmpje...
Edit: Als het goed is kun je hem hier bekijken: http://bit.ly/1IegbRd
Ik zoek even een link naar het filmpje...
Edit: Als het goed is kun je hem hier bekijken: http://bit.ly/1IegbRd
- Izzers
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse dwarslopende tokkel
- Aantal honden: 1
Re: Trucje
Ik denk dat de werkelijke truc is dat hij die bal op zijn snoet houd.
Hij zal zichzelf denk ik snel leren hoe hij hem het snelst in zijn bek krijgt.
Dus ik denk dat als je hem leert de bal op zijn snoet te houden dat je het meeste al gedaan hebt
Hij zal zichzelf denk ik snel leren hoe hij hem het snelst in zijn bek krijgt.
Dus ik denk dat als je hem leert de bal op zijn snoet te houden dat je het meeste al gedaan hebt

Ik hou van je! Met heel mijn kont.
Met mijn hart ook wel, maar mijn kont is groter
-
Sterre
Onze poedel vroeger thuis kon dat ook. Volgens mij hadden wij dat als kinderen in een paar minuten aangeleerd. Onderkant bek ondersteunen met de ene hand. Andere hand de bal op de neus leggen en de bal vasthouden. Dan zeggen vang! en gelijk de bal loslaten. Meestal zal de hond dan proberen de bal te pakken. Na een paar keer met vasthouden oefenen de bal loslaten op de neus, nog wel de ene hand onder de bek en dan pas zeggen vang. En dan proberen de tijd te verlengen waarop de bal los op de neus ligt door iets als wacht! of zo te zeggen. En dan vang! zeggen. Zo ongeveer kan ik het me herinneren.
- Leonie.
- Zeer actief
Ok dank, ga het eens proberen!
Ik verwacht dat mijn hond niet zal vangen, maar de bal op de grond zal laten vallen. Misschien is hij er niet ballengek genoeg voor.
Ik verwacht dat mijn hond niet zal vangen, maar de bal op de grond zal laten vallen. Misschien is hij er niet ballengek genoeg voor.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Hoeft toch ook niet met een bal? Kan met elk willekeurig speeltje. Denk dat een knuffeltje makkelijker is om te vangen bijvoorbeeld en in aanleerfase ook beter kan blijven liggen...Leonie. schreef:Ok dank, ga het eens proberen!

Ik zou de oefening uit elkaar houden. Het eerste gedeelte is beheersing. Het tweede gedeelte vangen. En mogelijk moet de hond nog leren het speeltje een zwieper te geven (push gebruik ik hier, gebruik ook bij een bal duwen of een deur openen ofzo)
Ik heb het ook ongeveer zo gedaan al boven genoemde. Hand onder de kin van hond, zodat je leert welke positie hij zijn hoofd moet houden. Ik gebruik dan commando wacht (kan ook negeer zijn, maar net wat werkt en wat de hond kent), leg iets op zijn neus en zeg toe maar. Aanvankelijk gooien ze hoofd naar beneden en valt koekje, maar hoe gretiger ze op voorwerp zijn hoe dat probleem zich van zelf oplost. Maar voor de beheersing aanleren kan je beter niet beginnen met iets waar ze super gretig op zijn. Dat moet je langzaam opbouwen.....

- Leonie.
- Zeer actief
Ik denk dat de zwieper het moeilijkst gaat worden.
Heb nu met een balletje op zijn neus geoefend, dat kan hij heel even laten liggen. Vangen kan hij prima als ik het balletje gooi, maar ik ben benieuwd of het met de zwieper gaat lukken!
Knuffeltje is ook een goed idee ja.
Dank voor de tips!
Heb nu met een balletje op zijn neus geoefend, dat kan hij heel even laten liggen. Vangen kan hij prima als ik het balletje gooi, maar ik ben benieuwd of het met de zwieper gaat lukken!
Dank voor de tips!
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Met iets lichts beginnen is sowieso handiger, dat valt minder snel naar beneden en dus meer kans om te vangen...Leonie. schreef:Ik denk dat de zwieper het moeilijkst gaat worden.
Dank voor de tips!

- Leonie.
- Zeer actief
Heb zo'n mini Kong piepballetje, dat is heel licht. Maar misschien is een klein knuffeltje ofzo nog beter.