Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
geen volwassen hond bij kleine kinderen
Moderator: moderatorteam
- Crystalclear
- Actief
- Mijn ras(sen): Poolse herderin
- Aantal honden: 1
geen volwassen hond bij kleine kinderen
hoi allemaal,
wij willen al een poosje een hond en aangezien onze jongste in november naar school gaat leek ons dat een goed moment. Nu Wilde ik eventueel een herplaatser eventueel uit het buitenland omdat ik zo'n hond ook een goed leven gun. Dus ben ik gaan kijken naar organisaties die honden in het buitenland opvangen en naar Nederland brengen om geadopteerd te worden ik heb me aangemeld en ben nu dus afgewezen..... Volgens de mail die ik heb gehad was het voor ons het beste om een zo jong mogelijke puppy te nemen en die te laten opgroeien in ons gezin. Zij brachten honden pas met een leeftijd van 4 maanden naar Nederland en dat was voor ons dus geen optie.
Is het nou echt zo dat ik geen volwassen/oudere hond zou moeten adopteren omdat ik een kind van 3 heb? Ik heb er ook nog een van 9 en een van 8. Ik ben slechts 1 dag van huis en dan willen we gebruik maken van een hondenoppas oid. Ik weet niet zo goed wat ik hier van moet denken. Misschien dat iemand hier het kan verhelderen......
wij willen al een poosje een hond en aangezien onze jongste in november naar school gaat leek ons dat een goed moment. Nu Wilde ik eventueel een herplaatser eventueel uit het buitenland omdat ik zo'n hond ook een goed leven gun. Dus ben ik gaan kijken naar organisaties die honden in het buitenland opvangen en naar Nederland brengen om geadopteerd te worden ik heb me aangemeld en ben nu dus afgewezen..... Volgens de mail die ik heb gehad was het voor ons het beste om een zo jong mogelijke puppy te nemen en die te laten opgroeien in ons gezin. Zij brachten honden pas met een leeftijd van 4 maanden naar Nederland en dat was voor ons dus geen optie.
Is het nou echt zo dat ik geen volwassen/oudere hond zou moeten adopteren omdat ik een kind van 3 heb? Ik heb er ook nog een van 9 en een van 8. Ik ben slechts 1 dag van huis en dan willen we gebruik maken van een hondenoppas oid. Ik weet niet zo goed wat ik hier van moet denken. Misschien dat iemand hier het kan verhelderen......
- Shari
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): We hebben 4 chihuahuas en een Welsh Corgi Cardigan pup Bruce!
- Aantal honden: 5
Re: geen volwassen hond bij kleine kinderen
Mijn zus heeft via een stichting ook een pup gekregen uit Spanje mocht met 4 maanden ook pas komen en die heeft ook 2 jonge kinderen 1 en 4 jaar. Ging via ACE dacht ik.
Olaf 28-07-2000 01-08-2013
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 2
Dan zou ik een andere stichting zoeken. Ik vind een pup met kleine kinderen minder handig dan een volwassen hond (zonder probleemgedrag dan).
- kipo
- Zeer actief
Gewoon verder kijken bij een andere stichting. Ik vind juist bij kleine kinderen een volwassen herplaatser fijner. De piranha-fase
is dan al voorbij en je komt niet zo makkelijk in een situatie waarin de pup de kabel dreigt door te bijten terwijl je kind aan het tafellaken staat te trekken of iets van die strekking
.
Wij hebben sinds maart een volwassen hond uit Spanje. Ik heb al mijn twijfels en zorgen meegedeeld en er is goed meegedacht. Toegegeven, in sommige opzichten is ze, buiten de roedel in het asiel, toch niet helemaal hetzelfde als ze ingeschat hadden, maar ze is lief voor de kinderen en dat is het belangrijkste. Mijn kinderen waren in maart overigens bijna 3 (mei) en 9 maanden.
Wij hebben sinds maart een volwassen hond uit Spanje. Ik heb al mijn twijfels en zorgen meegedeeld en er is goed meegedacht. Toegegeven, in sommige opzichten is ze, buiten de roedel in het asiel, toch niet helemaal hetzelfde als ze ingeschat hadden, maar ze is lief voor de kinderen en dat is het belangrijkste. Mijn kinderen waren in maart overigens bijna 3 (mei) en 9 maanden.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Andere stichting benaderen.
Wat een flauwekul. In een buitenlands asiel kun je heel goed inschatten of honden samen kunnen met kleine kinderen. Als je een hond neemt die inmiddels al in nederland in de opvang zit, is het al helemaal goed uit te testen.
Dog Rescue Greece is bijvoorbeeld een stichting die alleen vanuit opvangadressen plaatst. Ik vind dat een erg goede stichting.
Wat een flauwekul. In een buitenlands asiel kun je heel goed inschatten of honden samen kunnen met kleine kinderen. Als je een hond neemt die inmiddels al in nederland in de opvang zit, is het al helemaal goed uit te testen.
Dog Rescue Greece is bijvoorbeeld een stichting die alleen vanuit opvangadressen plaatst. Ik vind dat een erg goede stichting.

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Ja het is echt zoveel leuker voor een kind om uit te glijden in de plas en constant als wandelend bijtspeeltje beschouwt te worden.
Ik zou naar een andere stichting gaan. Wel zou ik voor een hond in een opvanggezin gaan met kleine kinderen.
Ik zou naar een andere stichting gaan. Wel zou ik voor een hond in een opvanggezin gaan met kleine kinderen.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
haha ja inderdaadValerie schreef:Ja het is echt zoveel leuker voor een kind om uit te glijden in de plas en constant als wandelend bijtspeeltje beschouwt te worden.
Een hond uit een opvanggezin zonder kinderen kan ook denk ik hoor. Ik heb zelf geen kinderen maar wel veel buurtkinderen. Juul (opvanghond) vond het allemaal wel gezellig al die kinderen op het pleintje, die keek niet op of om. Rani wist niet wat ze zag
Maar we houden haar zelf maar
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Is dat een rage tegenwoordig om buitenlandse herplaatsers te kopen, je hoort en leest eigenlijk niet veel anders meer?
Wat is er mis om een pup te kopen van een leuke inlandse kruising of een ras dat je bevalt?
Is het een geldkwestie of misschien het idee van kijk eens hoe goed ik ben om een zwervertje met zijn rugzak uit het buitenland op te nemen.
Bovendien wordt er E.U. subsidie gegeven aan een aantal landen om de straathonden op te ruimen. Die zieligheidsindustrie houdt je op deze wijze natuurlijk wel in stand.
Wat is er mis om een pup te kopen van een leuke inlandse kruising of een ras dat je bevalt?
Is het een geldkwestie of misschien het idee van kijk eens hoe goed ik ben om een zwervertje met zijn rugzak uit het buitenland op te nemen.
Bovendien wordt er E.U. subsidie gegeven aan een aantal landen om de straathonden op te ruimen. Die zieligheidsindustrie houdt je op deze wijze natuurlijk wel in stand.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik vind het ook altijd maar raar als ik dat bij stichtingen en asiels lees. Alle honden en kinderen worden over 1 kam geschoren vind ik dan.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Persoonlijk val ik gewoon op een hond, of het nou een Limburger is zoals Gol, een ingeburgerde Turk zoals Mika of een Spaanse schone zoals Rani. Mij maakt het niet uit waar ze vandaan komen, als het past dan past het.Wolfsblut schreef:Is dat een rage tegenwoordig om buitenlandse herplaatsers te kopen, je hoort en leest eigenlijk niet veel anders meer?
Aan een pup begin ik niet meer zo snel, ik vond het behoorlijk wat werk.
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Goed idee om een herplaatser/rescue te nemen, studeer goed, neem de tijd en ga niet voor het eerste de beste lieve snoet
Ik heb in 2003 een 2 jarige Lab mix uit het asiel gehaald, ze was mager met lange hang tieten en had 5 puppies aan de voet, kortom ze was lelijk
(lees goed: WAS)
Maar ik heb er tot Januari dit jaar een geweldige hond aan gehad.
Helaas afscheid moeten nemen haar leven zat erop.
En ik zou NOOIT de hond alleen met kleine kinderen laten hoe lief ze ook zijn, 1 klein misverstand en de hond kan het kind akelig bijten
het is ook belangrijk dat je de kinderen bij de opvoeding en training betrekt, zij moeten ook leren om respect te hebben voor de hond.
Ik heb in 2003 een 2 jarige Lab mix uit het asiel gehaald, ze was mager met lange hang tieten en had 5 puppies aan de voet, kortom ze was lelijk
Maar ik heb er tot Januari dit jaar een geweldige hond aan gehad.
En ik zou NOOIT de hond alleen met kleine kinderen laten hoe lief ze ook zijn, 1 klein misverstand en de hond kan het kind akelig bijten
het is ook belangrijk dat je de kinderen bij de opvoeding en training betrekt, zij moeten ook leren om respect te hebben voor de hond.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ik zie geen enkele reden waarom een herplaatser niet bij kinderen zou kunnen, al ligt dat natuurlijk wel aan de hond.
ik zou op zoek gaan naar een andere stichting, eentje waar de hond al van in nederland is zodat je zelf al kunt zien hoe het gaat met kinders.
niet na één rare reactie van een stichting de moed al opgeven hoor, nergens voor nodig!
ik zou op zoek gaan naar een andere stichting, eentje waar de hond al van in nederland is zodat je zelf al kunt zien hoe het gaat met kinders.
niet na één rare reactie van een stichting de moed al opgeven hoor, nergens voor nodig!

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Evertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
Freek komt uit Roemenië en is dol op kinderen, van baby's tot pubers. Alles komt hier over de vloer en hij past zich aan aan de kinderen (baby's heel voorzichtig en lekker dollen met de pubers). Evert is een rashond welke geboren wn getogen is in NL. Wel opgegroeid bij een ander, maar hij heeft niks met kinderen en vindt ze eng. Ik zorg dan ook dat ze op veilige afstand blijven van elkaar. Dus zo zie je maar dat ras er weinig mee te maken heeft. Het is deels hond en deels opvoeding (Evert kan nu goed negeren wn weglopen bijvoorbeeld).
Gewoon goed kijken wn informeren!
Gewoon goed kijken wn informeren!
-
Sterre
Sterre komt niet uit het buitenland maar is wel een herplaatser. Wij hebben zelf geen kinderen, maar Sterre is zo betrouwbaar bij kinderen. Buurtkinderen kunnen om haar nek hangen, kusjes geven, aaien. Ze vindt het allemaal best. Dus het ligt gewoon aan de hond of hij/zij kinderen prima vindt en niet aan de leeftijd van de hond. En inderdaad vinden kleine kinderen puppies vaak helemaal niet leuk met die scheermesjes in het bekkie.
- Feather__
- Zeer actief
Gewoon een andere stichting zoeken. Ik werd ook afgewezen door een stichting omdat hun vonden dat mijn hond (die 11 was) geen andere hond erbij wilde en al helemaal geen pup. Toen bij een andere stichting en die vonden het geen probleem.
We hebben nu al een half jaar een pup erbij, of nja eigenlijk is ze sinds vandaag geen pup meer, maar het gaat prima.
Ze zijn geen geweldig dikke maatjes maar ze vinden elkaar wel lief en leuk.
We hebben nu al een half jaar een pup erbij, of nja eigenlijk is ze sinds vandaag geen pup meer, maar het gaat prima.
Ze zijn geen geweldig dikke maatjes maar ze vinden elkaar wel lief en leuk.

- DebbieZ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Een stichting die ik ken (en heel erg goedkeur) plaatst volwassen honden prima bij kinderen, maar die honden moeten al wel hier in een opvanggezin zitten, zodat er meer van het karakter bekend is en de hond bezocht kan worden. Dat vind ik een fijne verantwoordelijke methode. Naam hebben?
-
korthaar
- Zeer actief
Hier ook een DSK, die goed met kinderen kan.Sterre schreef:Sterre komt niet uit het buitenland maar is wel een herplaatser. Wij hebben zelf geen kinderen, maar Sterre is zo betrouwbaar bij kinderen. Buurtkinderen kunnen om haar nek hangen, kusjes geven, aaien. Ze vindt het allemaal best. Dus het ligt gewoon aan de hond of hij/zij kinderen prima vindt en niet aan de leeftijd van de hond. En inderdaad vinden kleine kinderen puppies vaak helemaal niet leuk met die scheermesjes in het bekkie.
- Gimmick
- Zeer actief
Hier ook 2 volwassen herplaatsers die prima met kinderen kunnen dus laat je niet ontmoedigen door 1 stichting die dat niet wil doen
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Andere stichting zoeken... zeker bij kleine kinderen zou ik geen piranha-pup of drukke puber willen hebben (even afhankelijk ook van de ervaring van de baas van de hond want met goede begeleiding kan ook dat prima gaan). Een volwassen herplaatser die bewezen goed met kinderen kan lijkt mij dan juist een prima optie 
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Makso's Stars op Facebook
- Crystalclear
- Actief
- Mijn ras(sen): Poolse herderin
Dat is nu precies wat ik ook dacht... zeker voor een eerste hond is het misschien wel handig dat je beter weet wat je in huis haalt, dus al een volwassen hond. En een pup is inderdaad wat onvoorspelbaarder. M'n jongste dochter zegt ook steeds dat ze een 'grote' hond wil en geen puppy. Onze buren hebben een pup en die vind ze nog een beetje eng met z'n drukke gedoe
Ik was gewoon een beetje verrast door die stichting.
Ik laat me niet ontmoedigen hoor.. ik weet dat ergens onze droomhond rondloopt, of dit nu een volwassen hond is of een pup.
Bedankt voor alle reacties.
Ik laat me niet ontmoedigen hoor.. ik weet dat ergens onze droomhond rondloopt, of dit nu een volwassen hond is of een pup.
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Ik kreeg de aller-aller-allerliefste hond aller tijden met 5 en een half jaar bij mijn kinderen van 10 maanden en 3 jaar.
Was wel even zoeken, eerst probeerden we een zwarte herder uit het asiel. Fantastisch beest, maar hij wilde de katten, dus retour.
Toen een bordercollie als herplaatser, die beet zonder aanleiding (schijnbaar) mijn dochtertje in haar gezicht, dus naar het asiel.
En toen kwam zij...en is tot haar dood zeven en een half jaar later bij ons gebleven.
Was wel even zoeken, eerst probeerden we een zwarte herder uit het asiel. Fantastisch beest, maar hij wilde de katten, dus retour.
Toen een bordercollie als herplaatser, die beet zonder aanleiding (schijnbaar) mijn dochtertje in haar gezicht, dus naar het asiel.
En toen kwam zij...en is tot haar dood zeven en een half jaar later bij ons gebleven.
- Hanneke2
- Zeer actief
Stichtingen die buitenlandse honden herplaatsen krijgen echt geen EU-subsidie hoor.Wolfsblut schreef:Is dat een rage tegenwoordig om buitenlandse herplaatsers te kopen, je hoort en leest eigenlijk niet veel anders meer?
En wat er mis is met een pup kopen: ik hoef geen pup. Superschattig van een ander, maar voor mezelf vind ik volwassen herplaatsers veel leuker, en je hebt toch meer zicht op karakter en gedrag dan bij een pup.
En weer on-topic: vreemd dat die stichting geen volwassen honden plaatst bij kleine kinderen. Ik zou dan ook bij een andere stichting (wel een goeie uitzoeken hoor!) een hond halen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- madred
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en RSH
Je moet eens kijken op newlifeforanimals.nl en dan Gina. zij is al in opvang in Nederland en de beste vriendin van het zoontje des huizes!

Happy en Lemmi
- dagmar88
- Zeer actief
Crystalclear schreef:Dat is nu precies wat ik ook dacht... zeker voor een eerste hond is het misschien wel handig dat je beter weet wat je in huis haalt, dus al een volwassen hond. En een pup is inderdaad wat onvoorspelbaarder. M'n jongste dochter zegt ook steeds dat ze een 'grote' hond wil en geen puppy. Onze buren hebben een pup en die vind ze nog een beetje eng met z'n drukke gedoe![]()
-
blondie
- Zeer actief
Mijn teefje kreeg ik met 2 1/2 jaar en die was gek op kinderen. Ik had/heb zelf geen kinderen maar zij had het alleen maar leuk gevonden. Mijn reu kon er mee overweg, deed niet lelijk maar voor hem hoefde al die poespas niet.
Ik zou een andere stichting zoeken, of wat gerichter kijken naar wat voor soort hond jullie zoeken. Er zijn ook genoeg rasverenigingen en asiels die leuke honden te herplaatsen hebben, ook hier in Nederland. Dan kun je wat makkelijker gaan kijken of er een klik is met een bepaalde hond.
Ik zou een andere stichting zoeken, of wat gerichter kijken naar wat voor soort hond jullie zoeken. Er zijn ook genoeg rasverenigingen en asiels die leuke honden te herplaatsen hebben, ook hier in Nederland. Dan kun je wat makkelijker gaan kijken of er een klik is met een bepaalde hond.