Overigens heb ik om een wildvreemde Sharpei met agressie problemen ook keihard staan brullen toen die ingeslapen werd door het asiel waar hij zat.
Ik had namelijk voor 50 % "bepaald" dat dat ging gebeuren,
De hond was op ons forum al drie keer in beeld geweest toen hij van hand tot hand ging en elke keer werd het gekker.
In Stad A had hij een muilkorfgebod vanwege het slopen van een ander klein hondje, werd herplaatst in Stad B , ging daar weer mis en ook naar mensen werd hij onbetrouwebaar.
En weer ging hij naar Stad C en ging vanaf daar het asiel in.
Toen hij daar eenmaal zat kwam hij weer onder onze aandacht omdat we de asiel sites afstruinen .
Wij hadden dus een "schat" aan informatie over die hond, verzameld over diverse topics waarin de 'nieuwe' bazen zich kwamen melden en om tips vroegen hoe daar mee om te gaan.
De laatste eigenaar was nog steeds 'lid' en hebben we benaderd maar die zei doodleuk dat ze hem idd niet meer had maar bij iemand anders geplaatst had en DIE zou hem dan wel naar het asiel hebben gebracht zonder haar medeweten...
'Goh...vervelend' was haar reactie... ze had het egwelgeprobeerdheur maar het was niet langer te doen met dukidsinhuishe ?
Oftewel, een hond van nog geen 5 jaar oud, die met wat pech aan zijn 6 e baas zou gaan beginnen..
met een 'carriere' van heb ik jou daar en in twee steden een muilkorfgebod.
Dit alles wisten ze in dat betreffende asiel natuurlijk helemaal nog niet.
WEL hadden ze natuurlijk allang gezien dat het een minkukel en agressieve lijer was dus hij was helemaal nog niet als plaastbaar op de site gezet en ze wilden hem eerst tot rust laten komen en dan laten beoordelen.Hij was vrijwel onbenaderbaar in zijn hok
Ik heb ze s middags gebeld, het hele verhaal gedaan en de topics doorgestuurd naar het emailadres van het asiel.
De dag erop hadden ze teamoverleg met de gedragsdeskundige en zouden ze de mails en het verhaal meenemen.
Ik heb ook aangegeven dat binnen de Sharpei wereld veel mensen wisten wat voor hond het was en hij daar dus zowiezo moeilijk aan een baas zou kunnen komen omdat vrijwel iedreeen al Sharpei's of kinderen had en dat niet aan ging durven.
Aan de telefoon spraken ik en later wij samen samen zijn doodsvonnis al uit, ik vond het vreselijk, maar dit kon eigenlijk echt niet meer...
Hoe zonde ook...
Die hond is niet rot geboren, deze Sharpei had de pecht bij een stel kneuzen van bazen terecht te komen die het van kwaad tot erger lieten gaan...
Bij elke baas kwam hij weg met meer problemen dan hij er kwam...
Vrijwel allemaal van die galerij-flat-bewoners met 2 kinderen en een malthezer die een sjarpij erbij willuh !
Lekker los laten lopen, beetje cursus...tja
Wat geen enkele "baas" voor hem over heeft gehad, wat geen enkele "eigenaar" als zijn of haar verantwoordelijkheid zag en wat niemand 'afgemaakt heeft wat hij begon' heeft het asiel uiteindelijk gedaan voor hem;
hem in laten slapen
Ik had afgesproken de volgende dag te bellen en hoorde toen dus dat hij ingeslapen was..
God, wat was ik daar ziek van

en wat ben ik BOOS geweest, ,dagenlang...
Ergens was ik opgelucht...was ik 'blij' dat ik gebeld had, 'blij' dat het gesol afgelopen was voor hem, 'blij' dat ik hem niet een half jaar later op SBS voorbij zou zien komen ,maar ook erg boos dat anderen een hond gesloopt hadden, dat hij niet een veilige haven heeft gehad, dat niemand zijn nek eens echt voor hem uitstak...en daarbij voelde het ook echt kut dat ik deels zijn doodsvonnis getekend had met mijn belletje en mails.
Met elke keer weer de bevestigende verhalen wat een Dombo;s er in Sharpei land rondliepen groeide mijn antipathie naar de gemiddelde Sharpei baas ook maar weer eens extra...
Ik heb het een paar jaar gedaan; dat herplaatsgedoe in de gaten houden en ben nog steeds op de achtergrond aanwezig in die wereld, maar jees, wat krijg je een "afvoerputjes" aan mensen en honden op je bord zeg ! Als je moeilijk kunt relativeren dat er GENOEG andere en wel leuke bazen van honden zijn, zou je gaan denken dat iedereen een zakkenwasser is.
Ik heb dus wel 'wat' met zulk soort verhalen en kan me er wat bij voorstellen.