Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zorgboerderij gezocht.
Moderator: moderatorteam
-
ingrid1008
- Vaste gebruiker
Zorgboerderij gezocht.
Wij hebben samen met de dierenarts het besluit moeten nemen om een zorgboerderij te gaan zoeken voor onze Westie.
Wie kent er een liefdevol en goede zorgboerderij voor ons hondje?
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Re: Zorgboerderij gezocht.
Zorgboerderij voor honden? Nooit van gehoord. Interessant ik lees mee.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Zorgboerderij? Kan je daar wat meer uitleg over geven? Wat zouden die kunnen bieden aan jullie hond wat jullie zelf niet kunnen?
- Rebble
- Zeer actief
Gaat-ie dan ook naar de dagbesteding en zo
Ik heb echt geen idee wat ik me bij een zorgboerderij voor honden moet voorstellen en waarom honden daarheen zouden moeten.
Ik heb echt geen idee wat ik me bij een zorgboerderij voor honden moet voorstellen en waarom honden daarheen zouden moeten.

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Bedoel je niet een boerderij waar ze hem verzorgen en waar hij verder niets hoeft ?
Bij een zorgboerderij denk ik aan een soort instelling voor mensen waar honden worden gebruikt als therapeutisch iets. Maar ik geloof niet dat je dat bedoelt ?
Bij een zorgboerderij denk ik aan een soort instelling voor mensen waar honden worden gebruikt als therapeutisch iets. Maar ik geloof niet dat je dat bedoelt ?
- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Kan hij niet naar dat nieuwe dierenplek in Almere?
Stichting Dieren tehuis ALmere
Stichting Dieren tehuis ALmere

-
lets have fun
Ken alleen maar het type zorgboerderij voor mensen.......ingrid1008 schreef:Wij hebben samen met de dierenarts het besluit moeten nemen om een zorgboerderij te gaan zoeken voor onze Westie.
Alvast bedankt!
Of bedoel je dat je hondje beter op het platteland kan aarden en zoek je een plekje voor hem bij mensen die buiten wonen?
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Ik ben ook zeer benieuwd wat de reden is dat de hond naar een zorgboerderij moet?

- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Ik ken het voor oude paarden, in Soest.
Maar voor honden niet. Die houdt men meestal in huis als ze oud en bejaard zijn, en veel zorg nodig hebben.
Maar voor honden niet. Die houdt men meestal in huis als ze oud en bejaard zijn, en veel zorg nodig hebben.

- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Als ik lees wat voor problemen jij met je hond hebt vraag ik mij af wat hij op een zorgboerderij moet.
Ik heb geen idee wat jij met een zorgboerderij bedoeld maar degen die ik ken daar moeten de dieren wel uitermate stress bestendig zijn en dus beslist niet zoals die van jou die op elke beweging reageert.
Dus ik vraag af wat bedoel jij met een ""zorgboerderij""
Ik heb geen idee wat jij met een zorgboerderij bedoeld maar degen die ik ken daar moeten de dieren wel uitermate stress bestendig zijn en dus beslist niet zoals die van jou die op elke beweging reageert.
Dus ik vraag af wat bedoel jij met een ""zorgboerderij""
Fenneke en Baloe

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
heb je die ogen nou al eens laten onderzoeken?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Ik ken alleen Dierenthuis in Almere en de seniorenopvang op de Smakterheide maar die zijn allebei niet bedoeld voor wat je zoekt volgens mij.
Wat bedoel je precies?
Wat bedoel je precies?

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Het is een hondje van 10 maanden afgelopen februari (dus nu 16 maanden) lees ik hier http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=296885
Dus geen oude hond. Denk dat herplaatsing het juiste woord is tov plaatsing op een zorgboerderij.
Dus geen oude hond. Denk dat herplaatsing het juiste woord is tov plaatsing op een zorgboerderij.
-
lets have fun
Denk ook dat ze herplaatsen bedoeld, maar ze zal toch duidelijker moeten zijn want zo komen we nergens 
-
ingrid1008
- Vaste gebruiker
Het is de bedoeling dat ze naar een zorgboerderij gaat met andere honden op het erf dus niet een asiel in hokken/plekken.
Ze wil 12u vermaakt worden, gebeurd dit niet dan gaat ze haar eigen spel in en dat is jagen op schaduwen/bewegingen op vloeren en muren. Dit doet ze piepend en af en toe blaffend. Dit kan ze wel n uur achter elkaar volhouden.
De arts zegt ook dat wij niet kunnen bieden wat Silvi wilt. Op een zorgboerderij heeft ze genoeg hondje waarmee ze kan spelen. Wil de 1 niet dan is er wel n ander. Hier zal Silvi gelukkig van worden.
Ze is volledig onderzocht incl haar ogen extra goed. Ze is gezond verklaard.
Dit is de reden dat wij een zorgboerderij zoeken waar ze meerdere hondjes hebben wonen.
Ze wil 12u vermaakt worden, gebeurd dit niet dan gaat ze haar eigen spel in en dat is jagen op schaduwen/bewegingen op vloeren en muren. Dit doet ze piepend en af en toe blaffend. Dit kan ze wel n uur achter elkaar volhouden.
De arts zegt ook dat wij niet kunnen bieden wat Silvi wilt. Op een zorgboerderij heeft ze genoeg hondje waarmee ze kan spelen. Wil de 1 niet dan is er wel n ander. Hier zal Silvi gelukkig van worden.
Dit is de reden dat wij een zorgboerderij zoeken waar ze meerdere hondjes hebben wonen.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Nooit geweten dat zoiets bestond. Succes met het zoeken naar een geschikte plek.

-
kleine2758
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder
- Aantal honden: 3
Ik zou je niet vasthouden aan een "zorgboerderij". Herplaats haar of laat dat doen. Zorg dat ze ergens komt waar men weet wat een drukke terrier betekend en waar ze haar haar ruimte kunnen geven. Die zorgboerderij maakt het alleen maar erg moeilijk om een plek te vinden.ingrid1008 schreef:Het is de bedoeling dat ze naar een zorgboerderij gaat met andere honden op het erf dus niet een asiel in hokken/plekken.
Er zijn zat plekjes te vinden waar ze het erg god kan hebben. Succes!
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar zou ze dan overdag naar die zorgboerderij gaan en de avonden bij jullie? Is dat het idee wat je voor ogen hebt?ingrid1008 schreef:Het is de bedoeling dat ze naar een zorgboerderij gaat met andere honden op het erf dus niet een asiel in hokken/plekken.
Zo ja zoek dan eens op dag opvang
Zo nee, dus als ze daar gewoon naar moet verhuizen zou ik gaan voor herplaatsing waar ze niet alleen komt te zitten
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ik zou herplaatsen naar iemand die weet wat een drukke terrier nodig heeft en daar ook maar niet te lang meer mee wachten.
uiteindelijk heeft dat hondje al meer dan een jaar gehad om in dit gedrag te volharden en hoe langer ze daar de kans voor krijgt des te langer zal het ook duren voordat het teruggedraaid is, als dat al lukt.
uiteindelijk heeft dat hondje al meer dan een jaar gehad om in dit gedrag te volharden en hoe langer ze daar de kans voor krijgt des te langer zal het ook duren voordat het teruggedraaid is, als dat al lukt.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
lets have fun
Een zorgboerderij is een plek waar mensen met 'problemen' onder begeleiding wonen,/werken met de boerderijdieren. Denk niet dat ze erop zitten te wachten dat er naast de 'probleem'mensen ook nog 'probleem'dieren bij komen. Een zorgboerderij is er dus in de eerste plaats voor de mensen en niet voor de dieren. Een zorgboerderij voor honden bestaat geloof ik niet.ingrid1008 schreef:Het is de bedoeling dat ze naar een zorgboerderij gaat met andere honden op het erf dus niet een asiel in hokken/plekken.
Ik zou een nieuw baasje zoeken die bekent is met terrier gedrag en hier ook mee weet om te gaan. Dat hoeft niet op een boerderij te zijn, kan ook in de stad zolang er maar tegemoet wordt gekomen aan de behoeftes van de hond en ze gezien en behandeld wordt voor wat ze is. Op het forum ks een herplaatsrubriek, misschien is dat een goed begin.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Ik denk dat gewoon een baasje met engelen geduld, tijd en verstand van honden ook prima is , zo jong nog
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Misschien dat de dierenarts gewoon een plaatsing op een boerderij met meerdere honden bedoelt.

- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
ik begrijp hier geen drol van maar is het niet gewoon een optie om het hondje overdag nr dagopvang te brengen, zodat die daar lekker zijn energie kwijt kan, en dan `s avonds gewoon bij jullie?
en anders herplaatsen bij iemand met meerdere honden en voldoende ruimte om te rauzen.
en anders herplaatsen bij iemand met meerdere honden en voldoende ruimte om te rauzen.

- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Een zorgboerderij voor honden? Nooit van gehoord
Een westie is, net als de meeste terriers, een energiek hondje met behoefte tot beweging en uitdaging, krijgen ze dat dan zijn het geweldige hondjes
Krijgen ze dat niet dan gaan ze zelf maar iets verzinnen om zich bezig te houden!
Herplaats het beestje gewoon naar iemand die verstand heeft van honden en die lekker met haar aan de slag wil, zo snel mogelijk graag!
Een westie is, net als de meeste terriers, een energiek hondje met behoefte tot beweging en uitdaging, krijgen ze dat dan zijn het geweldige hondjes
Herplaats het beestje gewoon naar iemand die verstand heeft van honden en die lekker met haar aan de slag wil, zo snel mogelijk graag!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Wil je haar overplaatsen, dus dat ze ergens naar toe gaat waar ze dan ook helemaal blijft wonen?ingrid1008 schreef:Het is de bedoeling dat ze naar een zorgboerderij gaat met andere honden op het erf dus niet een asiel in hokken/plekken.
Of wil je haar alleen overdag ergens naar toe brengen?
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Ik geloof nooit dat een dierenarts advies geeft om een hond naar een zorg boerderij te brengen.
Een zorg boerderij staat voor boerderij waar mensen werken en soms wonen onder begeleiding. Het gaat hier om mensen met een beperking.
Er zitten niet eens altijd honden. Meestal schapen, kippen, konijnen enz.
Wel kan ik er in komen dat een dierenarts mee denkt en uitgesproken heeft dat de hond meer ruimte nodig heeft en dat bijvoorbeeld zou kunnen krijgen op een boerderij en dat hij het best op zijn plek is met andere honden.
Ik ga mee met de rest vind gewoon iemand met ėėn of meer andere honden en tijd en zin om aan hem te werken en lekker veel te doen met hem want ik denk dat hij een uitdaging nodig heeft.
Een zorg boerderij staat voor boerderij waar mensen werken en soms wonen onder begeleiding. Het gaat hier om mensen met een beperking.
Er zitten niet eens altijd honden. Meestal schapen, kippen, konijnen enz.
Wel kan ik er in komen dat een dierenarts mee denkt en uitgesproken heeft dat de hond meer ruimte nodig heeft en dat bijvoorbeeld zou kunnen krijgen op een boerderij en dat hij het best op zijn plek is met andere honden.
Ik ga mee met de rest vind gewoon iemand met ėėn of meer andere honden en tijd en zin om aan hem te werken en lekker veel te doen met hem want ik denk dat hij een uitdaging nodig heeft.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Jee dacht dat die tijd voorbij was dat honden die wat uit de toon vielen naar een boerderij moesten als het ultieme hondenparadijs.
Westie's kunnen echte donders zijn maar als je een westie neemt dan kies je toch ook voor dat karakter wat soms een beetje extreem kan zijn lijkt mij.
Jonge hond nog en moet met wat trainig ,aandacht en consequent zijn best nog wel wat van te maken zijn.
Staartjagen is meestal een uiting van verveling ,frustratie en aandacht vragen.
3 x per week om de dag naar de opvang en zelf met die hond aan de gang ,fietsen ,spelletjes en positieve aandacht.
Laat hem maar werken tot de tong om op zijn poten hangt om daarna de rust te vinden en krijgen.
Westie's kunnen echte donders zijn maar als je een westie neemt dan kies je toch ook voor dat karakter wat soms een beetje extreem kan zijn lijkt mij.
Jonge hond nog en moet met wat trainig ,aandacht en consequent zijn best nog wel wat van te maken zijn.
3 x per week om de dag naar de opvang en zelf met die hond aan de gang ,fietsen ,spelletjes en positieve aandacht.
Laat hem maar werken tot de tong om op zijn poten hangt om daarna de rust te vinden en krijgen.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Jee dacht dat die tijd voorbij was dat honden die wat uit de toon vielen naar een boerderij moesten als het ultieme hondenparadijs.
Wat je zegt ben je zelfffff