Als ik zo over fokkers dacht kocht ik er geen hond of kat meer en al helemaal geen raskat of rashond.kooi schreef:Ik praat het niet goed omdat het niet wordt gecontroleerd.
Ik claim dat dit niet gebeurt en dat een heel groot deel van de fokkers hypocriet zijn en leugenachtig en fokken voor hun eigen voldoening en niet voor die van hun hond. Terwijl ze er voor zichzelf en de buitenwereld een mooi verhaal omheen bouwen. En iedereen trapt daar in. Zijzelf ook, die vinden zichzelf liefhebber en verbeteraar van het ras.
Ik gebruik de voortplantingsorganen van mijn dieren niet voor mijn eigen genoegen of, hoe nobel, voor de verbetering van het ras.
Om dan heel arrogant iemand die 100% voor het dier gaat de wet voor te schrijven voor de rest van diens leven.
De meeste jaren dat ik honden heb, heb ik vooral de afdankertjes van de fokkers verzorgd en lief gehad.
Want dan zou ik de boel ook lopen financieren waar ik zo falikant vol met principes tegen ben.
Kan mij voorstellen hoor dat een kattenfokker vraagt om het katje niet buiten te laten lopen . Kattenaids en ongelukken of je raskat gejat word zit ook niemand op te wachten.
Lijkt mij meer uit bezorgdheid dan uit bemoeizucht en zegt helemaal niet of je een slechte eigenaar bent.
Als je dat netjes beloofd en de fokker je op je woord geloofd hoeft die toch niet te komen controleren.
Wat is er mis mee om iemand te geloven.?
Jij zult toch ook bepaalde eisen of wensen hebben gehad aan het gezin wat je Kooiker over wilde nemen .? Hoop ook dat ze eerlijk tegen je zijn geweest of heb je ze ook in de gang gelaten, hond in de klauwen geduwd en afgerekent.?