goedemiddag,
ik wil iets vragen , mijn hond heeft afgelopen juni een virus gehad, hij was aan het braken en aan de diarree.
zijn ontlasting is onderzocht op giardia, dit was het niet.
hij heeft antibiotica gehad en finidiar. de dierenarts adviseerde hem wel te ontwormen dit is dan ook gebeurd en dit heb ik ook na twee weken herhaald zodat we zeker zouden weten dat dit het dan ook niet zou zijn.
hierna was hij klachtvrij.
echt nu is hij weer aan de diarree.
ik vraag me af wat dit kan zijn.
ik heb probiotica gekocht van biofood , echter dit ben ik ook weer gaan minderen omdat hij dus gewoon weer dun poept en ik dacht dat dit een mogelijke oorzaak kon wezen.
weet iemand of dit het kan zijn?
mijn hond is op vanalles onderzocht door de dierenarts en ik weet het gewoon niet meer.
iedere keer een antibiotica kuur lijkt me ook niet al te best.
hij voelt zich niet ziek, eet goed en is ook gewoon vrolijk.
ik zat nu te overwegen om iets homeopatisch te gaan proberen dit zag ik namelijk op een site daar kun je ook iets kopen voor honden met een chronische diarree.
heeft er iemand nog suggesties en zou het aan de probiotica kunnen liggen?
hij poept niet waterdun maar gewoon veel en ook niet al te dik. er zit geen slijm bij en stinkt ook niet enorm.ik hoop dat iemand nog iets weet. ik heb niets aan zijn voeding veranderd.
hij eet aan brokjes proplan sensitive . en aan vlees renske vers vlees.alvast bedankt voor eventuele hulp!!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
terugkerende diarree
Moderator: moderatorteam
-
angela123
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): tzih tzuh
- Aantal honden: 1
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Re: terugkerende diarree
Laat de ontlasting onderzoeken op Coccidiosis, komt veel voor en is vervelend.
Ik zou geen zelf medicatie doen, altijd op advies van de DA.
Ik zou geen zelf medicatie doen, altijd op advies van de DA.
- Evertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
- Aantal honden: 2
Ik heb altijd wel goede ervaringen met probiotica bij diarree en na een AB kuur. Hier knappen ze d'r snel mee op. Maar dat is dan wel een dag diarree. Het klinkt of er meer is hier. Ik zou d'r op coccidiosis laten testen en wellicht nog een keer op giardia. Better safe than sorry.
Succes iig met de patiënt!
Succes iig met de patiënt!
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Even geen probiotica en geen brokken.
Gewoon alleen vlees, kvv, ook geen tussendoortjes.
Dat zou ik persoonlijk doen.
Gewoon alleen vlees, kvv, ook geen tussendoortjes.
Dat zou ik persoonlijk doen.
-
Pino01
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Zijn de schildklier en de alvleesklier al onderzocht?
-
angela123
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): tzih tzuh
de schildklier en alvleesklier zijn nagekeken niets bijzonders, er is bloed afgenomen ook niets uitgekomen, giardia onderzoek was na drie dagen achter elkaar testen negatief.
het enigste wat de dierenarts nog kon bedenken dat hij toch weer een diarreevirus heeft opgelopen, persoonlijk kan ik dit bijna niet meer geloven want dit zou dan nu al de derde keer dit jaar zijn.
ik heb nu toch bij die alternatieve dierengeneeskunde iets besteld ervoor en dit ga ik proberen, allemaal wel in overleg met mijn dierenarts.
hij heeft nu een aantal dagen geen brokken gehad alleen vlees en hij poept een stuk dikker maar helemaal over is het nog niet.de eerste keer dat hij buiten poept is het dik en de tweede keer dat hij dan weer peopt is het nog breiig en met iets slijm.
vindt het ook raar dat iedere keer als hij buscopan krijgt het goed gaat en zodra ik twee dagen ermee stop de diarree weer de kop opsteekt.
mijn hond is bijna 14 jaar ik heb van alles laten onderzoeken en dat is ook niet echt een pretje voor hem.
ik ga maar kijken hoe het allemaal gaat lopen
het enigste wat de dierenarts nog kon bedenken dat hij toch weer een diarreevirus heeft opgelopen, persoonlijk kan ik dit bijna niet meer geloven want dit zou dan nu al de derde keer dit jaar zijn.
ik heb nu toch bij die alternatieve dierengeneeskunde iets besteld ervoor en dit ga ik proberen, allemaal wel in overleg met mijn dierenarts.
hij heeft nu een aantal dagen geen brokken gehad alleen vlees en hij poept een stuk dikker maar helemaal over is het nog niet.de eerste keer dat hij buiten poept is het dik en de tweede keer dat hij dan weer peopt is het nog breiig en met iets slijm.
vindt het ook raar dat iedere keer als hij buscopan krijgt het goed gaat en zodra ik twee dagen ermee stop de diarree weer de kop opsteekt.
mijn hond is bijna 14 jaar ik heb van alles laten onderzoeken en dat is ook niet echt een pretje voor hem.
ik ga maar kijken hoe het allemaal gaat lopen