Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Seppe heeft een bult op zijn zijkant. Is wat gegroeid sinds gisteren. Voelt gewoon zacht aan.
Zou dat gewoon een kneuzing zijn? Hij is nogal lomp en botst nog weleens ergens tegenaan
Ik denk het wel. Wij hebben dat ooit ook eens gehad met onze Mechelaar. Dat was een soortgelijke bult, en bleek inderdaad een kneuzing/onderhuidse bloeduitstorting te zijn. Zij was tegen de deurpost geknald.
Zijn nieuwe bijnaam is Quasimodo
Het ziet er niet uit maar hij heeft nergens last van, is net zo actief als anders.
Suzanne, weet je nog hoe lang het duurde voordat het weg trok? Als het er volgende week nog zit en nog zo groot is laat ik er wel ff naar kijken.
Inge schreef:Zijn nieuwe bijnaam is Quasimodo
Het ziet er niet uit maar hij heeft nergens last van, is net zo actief als anders.
Suzanne, weet je nog hoe lang het duurde voordat het weg trok? Als het er volgende week nog zit en nog zo groot is laat ik er wel ff naar kijken.
Oei, dat is al een jaar of 20 geleden, denk dat het met een week of zo wel weer duidelijk minder werd, maar pin me er niet op vast.
Hoe jij het doet zou ik het ook doen. Wel in de gaten houden dat de bult niet groter wordt.
Hij groeit nu niet, maar is best een fikse bult, formaat kleine sinaasappel zeg maar.... maar hij reageert totaal niet met ongemak als ik eraan zit. Het zit ook los en is dus te bewegen.
Ik vind het wel een aparte plek voor een kneuzing maar het zou natuurlijk best kunnen. Is het geen reactie op een insectenbeet? Ik zou het ook even aankijken.
Ik weet het niet, zou best kunnen. Voor mijn gevoel zat ie er ineens afgelopen vrijdag. Hij is veel buiten dus insectenbeet zou kunnen, maar je zou denken dat het dan wel minder wordt na een paar dagen.
Net toch maar even aan laten prikken en inderdaad een bloeduitstorting die al aan het oplossen was (had ook het idee dat de bult iets gezakt was). Liep helder rozerood vocht uit. Verder geen AB oid nodig, gewoon afwachten, kan wel 2 weken duren voordat het helemaal weg is.
Charlie had zo'n bult op d'r harses toen ik haar meenam
Tja, hij is niet echt voorzichtig zeg maar
Hij dondert hier regelmatig van de bank af omdat ie dan gaat liggen rollen, klimt op tafels en springt er vanaf, neemt af en toe de bocht niet goed genoeg zodat ie ergens tegenaan knalt etc. Daarnaast zijn Biène en Numa ook niet bepaald zachtzinnig met hem
Inge schreef:Tja, hij is niet echt voorzichtig zeg maar
Hij dondert hier regelmatig van de bank af omdat ie dan gaat liggen rollen, klimt op tafels en springt er vanaf, neemt af en toe de bocht niet goed genoeg zodat ie ergens tegenaan knalt etc. Daarnaast zijn Biène en Numa ook niet bepaald zachtzinnig met hem
Ik hoop dat hij er geen problemen door krijgt later.
Niet speciaal alleen vanwege die bult, maar ook als hij voor de rest zo bezig is om blutsen en deuken op te lopen.
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Inge schreef:En ja hoor, hij heeft er weer 1, nu aan de andere kant Brokkenpiloot
Misschien toch dat bubbeltjesplastic doen?
Yara schreef:Niks ergs gelukkig! Je mag hem wel in bubbeltjes plastic verpakken om hem een beetje heel te houden.
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Hij is zeker lomp. Hier net zo hoor. Loopt er ook geregeld een op 3 pootjes. Gelukkig is dat meestal binnen een dag of 2 wel weer over. Maar ze spelen ook zo wild en ruw met elkaar.