Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Spierverval na castratie?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Spierverval na castratie?

Ongelezen bericht door ranetje »

malinois schreef:
ranetje schreef:
malinois schreef:Nou ik zie toch wel degelijk de verschillen bij intacte reuen en gecastreerde hoor. Zie ze hier voorbij lopen en je herkent ze uit duizenden.
Mijn intacte reu sorry maar ik ken geen gecastreerde reuen met een dergelijke bespiering:

Afbeelding
Hoeveel intacte reuen ken jij met zulke bespiering? :wink:
Runar van Maart bijv.. ook erg bespierd...
Dat is een .................. :tongue: :wink:

Mijn reuen zijn altijd actief geweest en die waren alle drie intact.
Maar dit soort bespiering hebben ze niet voor elkaar gekregen al waren ze volgens deskundigen zeeeeeeeeeeer gespierd.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Dees en Maylo schreef:Geen idee of het vergelijkings materiaal is, maar ik heb 3 katers. Alle 3 geholpen waarvan er 1 altijd al te dik was, al sinds ik hem als kitten had gehaald 1 die slank was ook als kitten en de laatste als zwerver van de straat geplukt heb en iets steviger inmiddels is dat de slanke(oudste). Alle 3 zijn gecastreerd en zijn daarna niet dikker geworden of anders kwa uiterlijk. Met die dikke moest ik altijd al opletten met eten (lust alles)en de overige 2 niet de oudste is een zeikerd wat betreft eten en de jongste eet alles wat los en vast zit maar is ook erg actief en komt niet echt aan.

Mijn vorige teef kreeg ik toen ze 6 was en was al geholpen na haar eerste loopsheid bij eerste eigenaar, ze was al te dik toen ze bij mij kwam maar simpel een beetje op haar voeding letten en wat meer beweging en de kilo's vlogen er af. Ik denk dus echt dat het per dier verschilt en ook per eigenaar.

:wink: Met katers zie je precies hetzelfde. Ballenkaters zijn da bomb, hebben een bepaalde presence.
Dikke katerwangen, spierballen, strakke flanken en buikjes. Verschil merk je alleen wanneer ze op latere leeftijd, in volle glorie gecastreerd worden.
dagmar88
Zeer actief

ranetje schreef: Dat is een .................. :tongue: :wink:

Maar dit soort bespiering hebben ze niet voor elkaar gekregen al waren ze volgens deskundigen zeeeeeeeeeeer gespierd.
Natuurlijk niet, een heel ander soort hond en je doet er niet hetzelfde mee.
Het is uitvergroot, goed als voorbeeld. Zichtbaarder door weinig vacht. Maar in wezen heeft vrijwel iedere volle reu die oempf.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik heb trouwens wel 2 filmpjes die het verschil tonen in wat schijndracht doet met snelheid. Zelfde hoogte, zelfde weertype, maar zoveel snelheidsverschil...

schijndracht

normaal

Ik vind het verschil enorm.
ranetje
Zeer actief

Machie schreef:Ik heb trouwens wel 2 filmpjes die het verschil tonen in wat schijndracht doet met snelheid. Zelfde hoogte, zelfde weertype, maar zoveel snelheidsverschil...

schijndracht

normaal

Ik vind het verschil enorm.
Ik ben geen deskundige, maar ik zeker ook verschil :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Het is bij mijn hond waarin het schijnzwangere zich zo uit. Bij een kennis van me werd de hond niet trager maar miste alle concentratie tijdens die periode. Dat heeft haar het WK gekost. En zo ken ik meer verhalen binnen de agility :)
ranetje
Zeer actief

dagmar88 schreef:
ranetje schreef: Dat is een .................. :tongue: :wink:

Natuurlijk niet, een heel ander soort hond en je doet er niet hetzelfde mee.
Het is uitvergroot, goed als voorbeeld. Zichtbaarder door weinig vacht. Maar in wezen heeft vrijwel iedere volle reu die oempf.
Dat weet ik niet.
Ik zou een gecastreerde reu van het zelfde ras en dezelfde bouw wel eens willen zien die het zelfde werk doet en net zo wordt getraind.
Afbeelding
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Het verschilt denk ik echt van hond tot hond, Sien is ook gecastreerd maar ziet er nog steeds ,ze is tenslotte al op leeftijd ,goed uit.

Afbeelding
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

sirene schreef:
Badu schreef:
sirene schreef: Ons team werd 2de op het NK teams agility (van heeeeel veel teams) en ons team bestond uit 5 gecastreerde honden (4 teef, 1 reu) van de 6 (alleen Qhilla is niet gecastreerd).
& die honden krijgen geen van allen wat aanvullingen op de voeding natuurlijk :wink:
Hoe kom je daar nou in hemelsnaam bij ?
Wat zou je een gecastreerde teef dan moeten gaan geven ? EPO ofzo ?
Nou Lysette, biecht maar op. Je hebt een testosteronpoedel hè!?
Nou niet doen of ik het allemaal verzin hè?
http://www.inekekoolmees.nl/artikelen/r ... ngcontrole
Gaat dan wel over racehonden maar goed, net zo fanatiek.
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Wel eens van wedden om geld gehoord ?
Het gaat over Florida. Voor geld doen mensen een boel.

We hadden het inmiddels over gecastreerde teven in de agility weet je nog ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

sirene schreef:Wel eens van wedden om geld gehoord ?

Inderdaad, dat gaat over grof geld, daar doen mensen alles voor. Laten we het hebben over de gewone huis en tuin hond die voldoende beweging krijgen en dan het verschil. Geen hond die voor van alles en nog wat is getraind. Dan krijg je extra spieropbouw, dat is niet te vergelijken met een hond die niet sport.
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Voor de eer doet men ook een boel... zie ik zo om me heen :F:
Afbeelding

Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Badu schreef:

Gelukkig is jouw wereld andere dan de mijne. En ik geloof gerust dat het gebeurd, wellicht ook in agilityland. Ik ken ze niet, overigens. En om dan te gaan beweren dat iedere gecastreerde hond die presteert dan wel zoiets moet krijgen is een beetje zielig.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

sirene schreef:Wat zou je een gecastreerde teef dan moeten gaan geven ? EPO ofzo ?
Ik heb geen idee, maar ze testen hier en daar op doping. Dat is niet omdat het niet bestaat.
En het gaat om het winnen he. Ik zie mensen heel erg rare dingen doen met hun honden, in alle takken van sport, alleen voor het winnen.
Die centen zijn secundair. Mensen doen raar als ze willen winnen. Ze trainen hun hond naar de kloten, schoppen ze achter de bosjes in elkaar als het niet lukt, stoppen ze vol pijnstillers om ze door te laten lopen met blessures en noem maar op.
Ik weet ook mensen die hun honden vol hormonen stoppen om loopsheden uit te stellen omdat het seizoen nog niet klaar is. Dus castreren zal dan ook wel handig zijn?
En dat zijn dan dingen die ik wéét.
Ik verbeeld me niet dat het alles is, het is hooguit een topje van de ijsberg.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

dagmar88 schreef:
Dees en Maylo schreef:Geen idee of het vergelijkings materiaal is, maar ik heb 3 katers. Alle 3 geholpen waarvan er 1 altijd al te dik was, al sinds ik hem als kitten had gehaald 1 die slank was ook als kitten en de laatste als zwerver van de straat geplukt heb en iets steviger inmiddels is dat de slanke(oudste). Alle 3 zijn gecastreerd en zijn daarna niet dikker geworden of anders kwa uiterlijk. Met die dikke moest ik altijd al opletten met eten (lust alles)en de overige 2 niet de oudste is een zeikerd wat betreft eten en de jongste eet alles wat los en vast zit maar is ook erg actief en komt niet echt aan.

Mijn vorige teef kreeg ik toen ze 6 was en was al geholpen na haar eerste loopsheid bij eerste eigenaar, ze was al te dik toen ze bij mij kwam maar simpel een beetje op haar voeding letten en wat meer beweging en de kilo's vlogen er af. Ik denk dus echt dat het per dier verschilt en ook per eigenaar.

:wink: Met katers zie je precies hetzelfde. Ballenkaters zijn da bomb, hebben een bepaalde presence.
Dikke katerwangen, spierballen, strakke flanken en buikjes. Verschil merk je alleen wanneer ze op latere leeftijd, in volle glorie gecastreerd worden.
Sjonnie(zwart witte met meest wit naast Maylo op de foto) is pas gecastreerd toen hij ruim een jaar was en hij had dit postuur al. Was toen een binnen want we woonde 2 hoog dus vond het niet nodig om jong te castreren en sproeien heeft hij nooit gedaan. Toch is zijn postuur niet veranderd. Kreeg bij castratie al te horen dat er een halve kg af mocht en dat ze dan tevreden waren en dit is ook gelukt, inmiddels mag hij naar buiten dus krijgt meer beweging.

Daarbij accepteert hij onze andere 2 katten wel Sjaakie (de rood witte) is ook 3 jaar ouder en was er al, maar buiten moet hij niks van andere katten hebben en worden ook niet geduld in zijn territorium.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
dagmar88
Zeer actief

Dees en Maylo schreef: Sjonnie(zwart witte met meest wit naast Maylo op de foto) is pas gecastreerd toen hij ruim een jaar was en hij had dit postuur al. Was toen een binnen want we woonde 2 hoog dus vond het niet nodig om jong te castreren en sproeien heeft hij nooit gedaan. Toch is zijn postuur niet veranderd. Kreeg bij castratie al te horen dat er een halve kg af mocht en dat ze dan tevreden waren en dit is ook gelukt, inmiddels mag hij naar buiten dus krijgt meer beweging.

Daarbij accepteert hij onze andere 2 katten wel Sjaakie (de rood witte) is ook 3 jaar ouder en was er al, maar buiten moet hij niks van andere katten hebben en worden ook niet geduld in zijn territorium.
Ook een kater is met een jaar of drie pas uitgegroeid en ver uitgezwaard, met een jaar zijn ze net baby af.
Dus ja, een jaar wordt niet als vroeg gezien, maar het is wél vroeg in hun ontwikkeling.
:denken: Wat heeft dat laatste er mee te maken?
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Nou het zal allemaal wel. Eerst worden alle gecastreerde teven plumpudding zonder energie. Huis-tuin-en keukenverhalen worden niet aangenomen. Als men met praktijkvoorbeelden komt uit de agility (legio, tegenover 1 teef die in snelheid achteruit gaat) dat dit niet zo is (of dat men deze ervaring niet heeft) dan zullen ze allemaal wel aan de doping zitten. Mij best hoor.

Ik ga, ik moet me voorbereiden op komend wedstrijd weekend. Ff naar de dealer voor een wedstrijd :roll: nadat ik mijn honden in elkaar geschopt heb omdat ze geen zin hadden om te trainen uiteraard. Want dat doen we ook allemaal.
Laatst gewijzigd door sirene op 13 aug 2015 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Lysette schreef:
Badu schreef:

Gelukkig is jouw wereld andere dan de mijne. En ik geloof gerust dat het gebeurd, wellicht ook in agilityland. Ik ken ze niet, overigens. En om dan te gaan beweren dat iedere gecastreerde hond die presteert dan wel zoiets moet krijgen is een beetje zielig.
Dat beweer ik niet. Wat ik beweer is (in algemene zin, niet in jullie incidentele gevalletjes) dat een castraat niet hoger kan presteren dan een niet castraat omdat er één & ander ontbreekt in stofwisseling.
Laatst gewijzigd door Badu op 13 aug 2015 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

sirene
Zeer actief
Contacteer:

Badu schreef:
Lysette schreef:
Badu schreef:

Dat beweer ik niet. Wat ik beweer (in algemene zin, niet in jullie incidentele gevalletjes) dat een castraat niet hoger kan presteren dan een niet castraat omdat er één & ander ontbreekt in stofwisseling.
Aangezien je zo goed kan googlen. Kom maar met bewijs dan.
Van verminderde prestaties van castraten dus. Want fysiologie heb ik zelf al examen in gedaan.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Marjoleine schreef: Ik weet ook mensen die hun honden vol hormonen stoppen om loopsheden uit te stellen omdat het seizoen nog niet klaar is.
Welk seizoen eigenlijk ? Van wat ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Badu
Zeer actief
Contacteer:

sirene schreef:
Badu schreef:
Lysette schreef:
Badu schreef:
Dat beweer ik niet. Wat ik beweer (in algemene zin, niet in jullie incidentele gevalletjes) dat een castraat niet hoger kan presteren dan een niet castraat omdat er één & ander ontbreekt in stofwisseling.
Aangezien je zo goed kan googlen. Kom maar met bewijs dan.
Van verminderde prestaties van castraten dus. Want fysiologie heb ik zelf al examen in gedaan.
Dan weet je toch hoe het zit :tongue:
Afbeelding

Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Badu schreef:
Lysette schreef:
Badu schreef:

Dat beweer ik niet. Wat ik beweer is (in algemene zin, niet in jullie incidentele gevalletjes) dat een castraat niet hoger kan presteren dan een niet castraat omdat er één & ander ontbreekt in stofwisseling.
Ik kan niet meer zeggen dan what a load of crap. Ik heb nog nooit iemand zo uit z'n nek horen kletsen.
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

dagmar88 schreef:
Dees en Maylo schreef: Sjonnie(zwart witte met meest wit naast Maylo op de foto) is pas gecastreerd toen hij ruim een jaar was en hij had dit postuur al. Was toen een binnen want we woonde 2 hoog dus vond het niet nodig om jong te castreren en sproeien heeft hij nooit gedaan. Toch is zijn postuur niet veranderd. Kreeg bij castratie al te horen dat er een halve kg af mocht en dat ze dan tevreden waren en dit is ook gelukt, inmiddels mag hij naar buiten dus krijgt meer beweging.

Ook een kater is met een jaar of drie pas uitgegroeid en ver uitgezwaard, met een jaar zijn ze net baby af.
Dus ja, een jaar wordt niet als vroeg gezien, maar het is wél vroeg in hun ontwikkeling.
:denken: Wat heeft dat laatste er mee te maken?
Dat was op zijn karakter/felheid gebaseerd, die is hij ook niet verloren zeg maar. En daarbij heb ik tot nu toe altijd vernomen met een jaar of anderhalf dat een kater volwassen was. Maar dat is een andere discussie die hier niet hoort. :tongue:
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
dagmar88
Zeer actief

:U: da's normaal, met of zonder ballen.
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Badu schreef:Dat beweer ik niet. Wat ik beweer is (in algemene zin, niet in jullie incidentele gevalletjes) dat een castraat niet hoger kan presteren dan een niet castraat omdat er één & ander ontbreekt in stofwisseling.
Dan zou ik maar even heel vlot met bewijs komen. Want je beweert nogal het één en ander :80:
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Badu schreef:
Lysette schreef:
Badu schreef:

Dat beweer je wel. Want als wij voorbeelden van castraten die wél hoger presteren dan niet castraten noemen suggereer je dat die dan wel wat zullen krijgen.

Maar goed, het zal wel. Voorbeelden om het te onderbouwen heb je ook niet en die zullen ook wel niet komen. Ik train lekker verder met mijn testosteron poedel :cheer:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Marion. schreef:
Badu schreef:Dat beweer ik niet. Wat ik beweer is (in algemene zin, niet in jullie incidentele gevalletjes) dat een castraat niet hoger kan presteren dan een niet castraat omdat er één & ander ontbreekt in stofwisseling.
Dan zou ik maar even heel vlot met bewijs komen. Want je beweert nogal het één en ander :80:
Alle gegeven voorbeelden die als tegenargument dienen zijn 'incidentele gevalletjes', maar zelf met 1 enkel voorbeeld komen :19:
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

luna2906 schreef:
Marion. schreef:
Alle gegeven voorbeelden die als tegenargument dienen zijn 'incidentele gevalletjes', maar zelf met 1 enkel voorbeeld komen :19:
Met de nadruk op gevalleTJES :ugh:
ranetje
Zeer actief

Je zei dat een castraat de drive miste en DUS lager zou presteren.................
Nu schrijf je iets anders.

En over welke castraten heb je het dan ..... de mannelijke of de vrouwelijke?
Want teven die sloom worden van loopsheid of schijnzwangerschap (nee, niet alle teven, maar er zijn er zeker) kunnen bepaald minder snel zijn dan castraten teven die in dezelfde sport bezig zijn.
Laatst gewijzigd door ranetje op 14 aug 2015 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
Dan zou ik maar even heel vlot met bewijs komen.
Want anders..... :goeie: :LOL:
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Medisch”