Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
terugkerende diarree
Moderator: moderatorteam
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
terugkerende diarree
Biry heeft al enige tijd dat ze opeens aan de hevige diarree is. Zo gaat het een paar weken goed en dan is het weer mis, met waterdunne diarree en niet willen eten tot gevolg (Ze woog gisteren nog maar 18 kg). Nu dachten we het iedere keer ergens aan te kunnen linken (virusje, veel water drinken met zwemmen), maar toch is het gek dat het nu iedere keer raak is en de DA denkt ook aan iets chronisch. Ze is natuurlijk oud (bijna 13) en heeft een verminderde weerstand dus dat vervelende kiemen eerder kwaad kunnen kan ik wel begrijpen. Maar zijn er nog meer opties en is zoiets makkelijk te onderzoeken? Ingrijpende onderzoeken gaan we haar niet meer aandoen. Ze heeft nu weer spuiten gehad, pillen en poedertjes meegekregen en een zak dieetvoer dat met smaak gegeten wordt, maar voor een volgende keer willen we dit natuurlijk zien te voorkomen. Zijn er goede probiotica die de darmen kunnen ondersteunen en de weerstand een beetje opkrikken?
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Re: terugkerende diarree
al een giardiaonderzoek laten doen?veertje schreef:Biry heeft al enige tijd dat ze opeens aan de hevige diarree is. Zo gaat het een paar weken goed en dan is het weer mis, met waterdunne diarree en niet willen eten tot gevolg (Ze woog gisteren nog maar 18 kg). Nu dachten we het iedere keer ergens aan te kunnen linken (virusje, veel water drinken met zwemmen), maar toch is het gek dat het nu iedere keer raak is en de DA denkt ook aan iets chronisch. Ze is natuurlijk oud (bijna 13) en heeft een verminderde weerstand dus dat vervelende kiemen eerder kwaad kunnen kan ik wel begrijpen. Maar zijn er nog meer opties en is zoiets makkelijk te onderzoeken? Ingrijpende onderzoeken gaan we haar niet meer aandoen. Ze heeft nu weer spuiten gehad, pillen en poedertjes meegekregen en een zak dieetvoer dat met smaak gegeten wordt, maar voor een volgende keer willen we dit natuurlijk zien te voorkomen. Zijn er goede probiotica die de darmen kunnen ondersteunen en de weerstand een beetje opkrikken?
is totaal onbelastend voor je hond aangezien de ontlasting onderzocht wordt

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ook mijn eerste ideerenee-uk schreef:al een giardiaonderzoek laten doen?
is totaal onbelastend voor je hond aangezien de ontlasting onderzocht wordt
- veertje
- Zeer actief
Nee, stom genoeg nog niet aan gedacht
Maar het beeld dat ze dan een aantal weken gewone, stevige ontlasting heeft en er niks aan de hand is en opeens dunne ontlasting klopt daar wel mee? Ik dacht dat die tussenpozen veel korter waren, binnen een week stevige en dunne ontlasting afgewisseld.
Maar het beeld dat ze dan een aantal weken gewone, stevige ontlasting heeft en er niks aan de hand is en opeens dunne ontlasting klopt daar wel mee? Ik dacht dat die tussenpozen veel korter waren, binnen een week stevige en dunne ontlasting afgewisseld.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Geen idee.veertje schreef:Nee, stom genoeg nog niet aan gedacht![]()
Het is in ieder geval afwisselend gewoon en dun
Oude hond, mogelijk wat minder weerstand en dan kan de giardia opspelen.
Zo duur is het onderzoek niet dacht ik?
Ben benieuwd
- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
-
Hondengezin
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Duitse staande draadhaar X Hollandse herder. En een Boerenfox
- Aantal honden: 2
-
Pino01
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Het kan ook een ontstoken alvleesklier zijn of een slechtwerkende alvleesklier dan heb he de zelfde symtomen
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
bij een ontstoken alvleesklier weet ik het niet maar bij een slechtwerkende alvleesklier heb je een heel ander soort ontlasting dan de diarree bij giardia.Pino01 schreef:Het kan ook een ontstoken alvleesklier zijn of een slechtwerkende alvleesklier dan heb he de zelfde symtomen
bij epi is het meer een brei en heeft het de kleur van stopverf en het zijn grote bergen poep.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- veertje
- Zeer actief
Voor zover ik het gezien heb waren het geen grote bergen. Het was echt heel dun.renee-uk schreef:bij een ontstoken alvleesklier weet ik het niet maar bij een slechtwerkende alvleesklier heb je een heel ander soort ontlasting dan de diarree bij giardia.Pino01 schreef:Het kan ook een ontstoken alvleesklier zijn of een slechtwerkende alvleesklier dan heb he de zelfde symtomen
bij epi is het meer een brei en heeft het de kleur van stopverf en het zijn grote bergen poep.
Ik geef het allemaal door aan mijn moeder, zodra ik meer weet horen jullie het