Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
primeval gelatinaat Glucosamine/Artoflex of Glucomotion?
Moderator: moderatorteam
-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
- Aantal honden: 1
primeval gelatinaat Glucosamine/Artoflex of Glucomotion?
Iemand ervaring hiermee? Ik wil mijn hondje wat ondersteunen, hij mankt zo nu en dan na een grote wandeling waarbij hij rent en speelt en later gaat liggen.
Nu ziet het er weer beter uit.
Ik heb keuze, uit
Primeval Gelatinaat
Glucosamine/Chondroitine
Artoflex
Glucomotion
Wat nu?
Hij is 7 jaar weegt 12 kg.
Nu ziet het er weer beter uit.
Ik heb keuze, uit
Primeval Gelatinaat
Glucosamine/Chondroitine
Artoflex
Glucomotion
Wat nu?
Hij is 7 jaar weegt 12 kg.
-
Fin
- Zeer actief
Re: primeval gelatinaat Glucosamine/Artoflex of Glucomotion?
Ik heb ervaring met Primeval Gelatinaat en Artoflex. Ben een fan van de laatste, ik zie daar verreweg het meeste verschil mee. Maar: het kan per hond verschillen. Kwestie van uitproberen.
Ik heb overigens ook wel eens glucosamine in pilvorm gegeven maar merkte daar niets van, ben daarom bewust overgestapt op een vloeibare versie in de vorm van Artoflex.
Ik heb overigens ook wel eens glucosamine in pilvorm gegeven maar merkte daar niets van, ben daarom bewust overgestapt op een vloeibare versie in de vorm van Artoflex.
-
AnneMarie
- Zeer actief
Dank, ik ga de vloeibare versie maar eens bestellen bij vitaminstore. Dat is ook veel voordeliger dan Primeval.
Heb ook een mail uitgedaan naar de dierenarts. Kijken of ik daar reactie op krijg...
Heb ook een mail uitgedaan naar de dierenarts. Kijken of ik daar reactie op krijg...
-
Fin
- Zeer actief
Ik heb de Artoflex bij de Kruidvat of bij de Etos vandaan. Beiden hebben wel eens aanbiedingen, laatst bij Etos de tweede fles Artoflex voor de helft. Het kost normaal 19,95.AnneMarie schreef:Dank, ik ga de vloeibare versie maar eens bestellen bij vitaminstore. Dat is ook veel voordeliger dan Primeval.
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Ik heb ervaring met primeval gelatinaat en glucosamine/chondroitine.
Ik gebruik ze beide: Max krijgt iedere dag 2 scheppen primeval gelatinaat, 2 glucosamine/chondroitine pillen van de kruidvat en ook krijgt hij er dagelijks 1 visoliecapsule van de hema bij.
Max is wel een sint bernard, vandaar deze hoeveelheden
Deze combinatie werkt voor hem perfect maar zoals gezegd verschilt het erg per hond en zou je het dus moeten uitproberen.
Ik gebruik ze beide: Max krijgt iedere dag 2 scheppen primeval gelatinaat, 2 glucosamine/chondroitine pillen van de kruidvat en ook krijgt hij er dagelijks 1 visoliecapsule van de hema bij.
Max is wel een sint bernard, vandaar deze hoeveelheden
Deze combinatie werkt voor hem perfect maar zoals gezegd verschilt het erg per hond en zou je het dus moeten uitproberen.
-
AnneMarie
- Zeer actief
Dat is ook nog mogelijk, een combi maken! Ik heb nu 2 x 500 ml Artoflex voor 21,95 en 1,50 verzendkosten gekocht via internet.
Wist niet dat ze dat ook hebben bij Kruidvat of Etos. Goed te weten.
Verder had ik nog glucosamine dus dat geef ik hem eerst.
Visolie of zalmbonbons doe ik er ook bij. Al krijgt ie nu zalmbrokken (pro plan senior)
Ik ben in ieder geval een stuk verder en zal eens gaan uitproberen wat goed is voor Bo
Wist niet dat ze dat ook hebben bij Kruidvat of Etos. Goed te weten.
Verder had ik nog glucosamine dus dat geef ik hem eerst.
Visolie of zalmbonbons doe ik er ook bij. Al krijgt ie nu zalmbrokken (pro plan senior)
Ik ben in ieder geval een stuk verder en zal eens gaan uitproberen wat goed is voor Bo
- tervueren milo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 newfoundlander en 1 tervuerense herder
- Aantal honden: 2
Ik heb ervaring met primeval gelatinaat en glucosamine/chondroitine.
en ook krijgt hij er dagelijks 1 visoliecapsule.
En hier mee loopt Casper weer heel goed.
en ook krijgt hij er dagelijks 1 visoliecapsule.
En hier mee loopt Casper weer heel goed.
Casper 29-05-2002 - † 09-03-2012
-
AnneMarie
- Zeer actief
Mijn kundige dierenarts geeft aan: Er zijn veel varianten van supplementen die je je hond kunt geven voor ondersteuning van gewrichten. Niet alle middelen helpen. Er is nogal wat discussie over.
Wat helpt is Arthrilone, Doils joint, Fortiflex en Cosequin. Bij het ene dier helpt het veel beter als bij een ander.
De werkzaamheid heeft sterk te maken met de opnamecapaciteit van de darmen. Veel humane producten worden maar beperkt opgenomen door de hondendarmen en zodoende krijg je niet genoeg werkzame stof op de juiste plek.
Ik zou het eens met Arthrilone proberen....
Kan ik altijd de Atroflex zelf nemen...
Wat helpt is Arthrilone, Doils joint, Fortiflex en Cosequin. Bij het ene dier helpt het veel beter als bij een ander.
De werkzaamheid heeft sterk te maken met de opnamecapaciteit van de darmen. Veel humane producten worden maar beperkt opgenomen door de hondendarmen en zodoende krijg je niet genoeg werkzame stof op de juiste plek.
Ik zou het eens met Arthrilone proberen....
Kan ik altijd de Atroflex zelf nemen...
-
Fin
- Zeer actief
Ik geef Aidan met de Artoflex gewoon een vol dopje per keer, kijk dus niet naar de dosis. Hij weegt dik 40 kilo. Sinds ik hem Artoflex geef is het aantal episodes waarbij hij ineens weer een week of wat mank liep stevig gedaald, ik neem dus aan dat hij voldoende uit de Artoflex opneemt. Maar... het gaat erom dat je je goed voelt bij wat je hem geeft, en als je liever een supplement geeft dat speciaal is vervaardigd voor honden, dan is dat alleen maar te begrijpen. Ik vind het zelf weer prettig om een supplement te geven dat ook voor mensen wordt gebruikt omdat die doorgaans wat goedkoper zijn en makkelijker te verkrijgen.
Je, eh, DA, verdient natuurlijk ook niet echt iets aan zo'n Artoflex flesje hè...
En nu ken ik jouw DA niet maar ik heb er zo een aantal meegemaakt en bij verreweg de meesten beinvloedt dit laatste hun advies wel enigszins. 
Je, eh, DA, verdient natuurlijk ook niet echt iets aan zo'n Artoflex flesje hè...
-
AnneMarie
- Zeer actief
Ja dat laatste dacht ik ook aan, alleen is deze dierenarts helemaal niet zo commercieel. Maar hij wil natuurlijk ook graag een boterham verdienen, ik vraag hem wel advies, maak gebruik van zijn kennis...
Ik heb de Artoflex al besteld, ga daarmee beginnen. Het middel van de da is prima als dit probleem zich langduriger of heviger voor gaat doen, bedacht ik me zo.
Is toch 17 euro per maand en langdurig...
De vorige dierenarts zei me dat je voor mensen geschikte middelen kon geven. Het is inderdaad dan uitproberen en aankijken. Omdat het met episodes komt kan dat wat lastig zijn.
Ik heb de Artoflex al besteld, ga daarmee beginnen. Het middel van de da is prima als dit probleem zich langduriger of heviger voor gaat doen, bedacht ik me zo.
Is toch 17 euro per maand en langdurig...
De vorige dierenarts zei me dat je voor mensen geschikte middelen kon geven. Het is inderdaad dan uitproberen en aankijken. Omdat het met episodes komt kan dat wat lastig zijn.
-
Fin
- Zeer actief
Ik doe met Aidan met een Artoflex flesje zo'n dik anderhalve maand, hij krijgt bij één van zijn dagelijkse maaltijden een vol dopje. Met jouw hondje die 12 kilo weegt zou je met een Artoflex flesje zo'n drie maanden moeten kunnen doen, langer zou ik het niet gebruiken met het oog op de houdbaarheid. Dat scheelt toch weer een slok op een borrel.
Ik ben erg benieuwd of het voor jouw hond net zo goed helpt als bij die van mij, ik hoop het voor je.
Mocht je naast de Artoflex toch ook af en toe wat aan pijnstiller willen gaan gebruiken, dan is Duivelsklauw een aanrader, je kunt die verkrijgen bij de kruidenwinkel. Voor de dosering zou ik dan wel overleggen met je DA, met Aidan luistert dat vanwege zijn gewicht dat zo dicht zit bij dat van een mens natuurlijk wat minder nauw dat bij jouw lichtgewichtje.
Ik ben erg benieuwd of het voor jouw hond net zo goed helpt als bij die van mij, ik hoop het voor je.
Mocht je naast de Artoflex toch ook af en toe wat aan pijnstiller willen gaan gebruiken, dan is Duivelsklauw een aanrader, je kunt die verkrijgen bij de kruidenwinkel. Voor de dosering zou ik dan wel overleggen met je DA, met Aidan luistert dat vanwege zijn gewicht dat zo dicht zit bij dat van een mens natuurlijk wat minder nauw dat bij jouw lichtgewichtje.
-
AnneMarie
- Zeer actief
Dank! Ik krijg als het goed is vandaag de Artoflex. nu twee voor één bij Vitaminstore dus dat scheelt ook al weer een heleboel. Dan kan ik 6 maanden door voor 21,95!
Verder heb ik ZALMbonbons gehaald, die geef ik hem ook. Goede vetten zijn ook prima las ik.
Verder heb ik ZALMbonbons gehaald, die geef ik hem ook. Goede vetten zijn ook prima las ik.
- ghost
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Noa
Noa heeft artrose en krijgt hiervoor glucomotion, doet 't hier super (al 4 jaar) op! Krijgt s'morgens en s'avonds een pil door 't voer, geen probleem hier gelukkig.
We geven glucomotion op aanraden van onze DA, maar deze gaf ook aan dat er regelmatig aanbiedingen zijn bij diverse drogisterijen..... We kopen 't dus niet bij de da.
groetjes
We geven glucomotion op aanraden van onze DA, maar deze gaf ook aan dat er regelmatig aanbiedingen zijn bij diverse drogisterijen..... We kopen 't dus niet bij de da.
groetjes
-
S@ndr@
- Zeer actief
Van Gils heb ik preventief op de puppy gelatinaat van Primeval
en DuCain krijgt gewoon Treedo capsules, met boswelia, als pijnstiller
en DuCain krijgt gewoon Treedo capsules, met boswelia, als pijnstiller
- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Lotje krijgt primeval gelatinaat en visolie capsules. Ze heeft er enorm veel baat bij. Ze weegt 3.5kg en krijgt een half schepje gelatinata per dag.
Zalmbonbons zullen niet zoveel helpen, sinds dat vet verhit is.
-
mwillow
Veel van dit soort supplementen zijn geschikt voor zowel mens als dier....de Glucosaminecomplex van De Groene Os is bv. geschikt voor verschillende diersoorten, waaronder de mens.AnneMarie schreef:De werkzaamheid heeft sterk te maken met de opnamecapaciteit van de darmen. Veel humane producten worden maar beperkt opgenomen door de hondendarmen en zodoende krijg je niet genoeg werkzame stof op de juiste plek.
Geschikt voor: Mens, Kat, Hond, Knaagdier, Paard, Pony, Vogel
-
AnneMarie
- Zeer actief
De Groene Os glucosamine schijnt ook goed te zijn volgens ervaringen van medpets, internetwinkel..
Die zalmbonbons waren dus een miskoop....!
-
AnneMarie
- Zeer actief
SCHAPENVET MET ZALMOLIELinsey schreef:Lotje krijgt primeval gelatinaat en visolie capsules. Ze heeft er enorm veel baat bij. Ze weegt 3.5kg en krijgt een half schepje gelatinata per dag.
Deze schapenvetbonbon met zalmolie is vervaardigd uit koude olieen en vetten. Erg rijk aan omega 3,6 en 9 vetzuren. De koude olien en vetten worden zeer effectief omgezet en opgenomen in het lichaam. De bonbons zitten boordevol essentiele vetzuren en vitamines. De prestaties zijn enorm.
BIOFOOD schapenvet heeft o.a. een gunstige werking bij honden met maag- of darmproblemen. Het zorgt ervoor dat het slijmvlies van het maag- en darmkanaal beschermd wordt tegen voedselbestanddelen die irriterend werken. Hierdoor wordt de opname vanuit de darmen verbeterd. Schapenvet is een product dat de maag- en darmflora positief beïnvloed en activeert. Hierdoor worden de voedingsstoffen beter opgenomen en dit betekent een betere vertering.
Het schapenvet, afkomstig van schapenvlees wat geschikt is voor menselijke consumptie, bevat vitamine A en D die noodzakelijk zijn voor het gezichtsvermogen, vernieuwing van de bovenste laag (epitheel) van de huid, slijmvliezen, luchtwegen en het maagdarmkanaal en de opbouw van de beenderen (skelet). Vitamine A en D ondersteunen daarnaast de afweer tegen infecties (immuunsysteem).
Voedingsadvies: 1 bon-bon per 20 kilogram lichaamsgewicht
De BIOFOOD schapenvet bonbon bestanddelen zorgen voor:
-Een gezonde huid
-Een glanzende vacht
-Een betere darmflora
-Extra weerstand
-Een goede gezondheid
-Sterkere botten
Samenstelling: schapenvet, zalmolie, zonnebloemolie, natuurlijke anti-oxidanten, dextrose.
--------------------------------------------------------------------------------
Verkrijgbaar in doosje met 40 bon-bons
-
Fin
- Zeer actief
wel een lekkere miskoopAnneMarie schreef:De Groene Os glucosamine schijnt ook goed te zijn volgens ervaringen van medpets, internetwinkel..
- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Ik vraag me toch af hoe ze daar bonbons van kunnen maken zonder dat te verhitten.
Misschien hebben ze dan het schapenvet verhit en dan niet verhitte zalmolie erbij. Maar dan nog moet het schapenvet ietsje warm zijn als de zalmolie erbij gaat.
-
AnneMarie
- Zeer actief
Ik hbe het gevraagd aan Biofood, daar zal wel een antwoord op komen. Heerlijk voor het doggie is het in ieder geval. 
-
AnneMarie
- Zeer actief
Linsey. Je informatie is gedeeltelijk ONJUIST:
BIOFOOD is marktleider op het gebied van schapenvetbonbons en vloeibaar schapenvet.
Veel honden- en kattenvoer, ongeacht het merk, wordt verhit op 80 of rond de 110 graden celcius. Door deze verhitting verdwijnen vele essentiële vetzuren. Door speciaal ontwikkelde BIOFOOD (koude) vetten als vloeibaar schapenvet, zalmolie en schapenvet zalm bonbons toe te voegen voert u het gezondst. Koude oliën en vetten worden beter in het lichaam opgenomen dan verhitte oliën.
Vloeibaar schapenvet bevat naast schapenvet zalmolie, zonnebloem olie en bevat speciale natuurlijke stoffen zodat het vloeibaar blijft.
Schapenvet wordt vloeibaar bij 35 graden (en dus zeer lage verhitting zeker vergeleken met het vet in brokken wat boven 80 graden verhit wordt) en speciaal behandeld waarna het in mallen worden gegoten en ze gedroogd de Biofood bonbons vormen.
Internet en forums zijn leuk en kunnen interessant zijn. Helaas moet u niet alles geloven wat u hoort of leest. Daarom vinden we het prettig als mensen, zoals u, contact met ons gezocht heeft.
Biofood wenst u een goed en gezond 2010!
Met vriendelijke groet,
Wim Huizinga
BIOFOOD is marktleider op het gebied van schapenvetbonbons en vloeibaar schapenvet.
Veel honden- en kattenvoer, ongeacht het merk, wordt verhit op 80 of rond de 110 graden celcius. Door deze verhitting verdwijnen vele essentiële vetzuren. Door speciaal ontwikkelde BIOFOOD (koude) vetten als vloeibaar schapenvet, zalmolie en schapenvet zalm bonbons toe te voegen voert u het gezondst. Koude oliën en vetten worden beter in het lichaam opgenomen dan verhitte oliën.
Vloeibaar schapenvet bevat naast schapenvet zalmolie, zonnebloem olie en bevat speciale natuurlijke stoffen zodat het vloeibaar blijft.
Schapenvet wordt vloeibaar bij 35 graden (en dus zeer lage verhitting zeker vergeleken met het vet in brokken wat boven 80 graden verhit wordt) en speciaal behandeld waarna het in mallen worden gegoten en ze gedroogd de Biofood bonbons vormen.
Internet en forums zijn leuk en kunnen interessant zijn. Helaas moet u niet alles geloven wat u hoort of leest. Daarom vinden we het prettig als mensen, zoals u, contact met ons gezocht heeft.
Biofood wenst u een goed en gezond 2010!
Met vriendelijke groet,
Wim Huizinga
-
Fin
- Zeer actief
Heeft je hond mazzel - lekkere zalmbonbons en vrouwtje weet nu dat het goed voor je is ook. 
-
AnneMarie
- Zeer actief
Hij vindt ze heerlijk. Ik ga ze maar eens in stukjes snijden en dan door zijn maaltje doen. Die hele slikt ie zo in.
-
abmiS
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Laatst gewijzigd door abmiS op 13 aug 2015 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Voor zij die aan me twijfelen. Twijfel je meer aan mij dan mij, ik betwijfel het.
Eigenlijk weet ik niet wat ik moet op de wereld, maar ik ben er en ik zit alleen te twijfelen.
Voor alle mensen die twijfelen, kom je daarmee verder, nee ik betwijfel het.
Eigenlijk weet niemand wat je moet op de wereld, maar je bent er en je moet niet zoveel twijfelen.
- fresku
Eigenlijk weet ik niet wat ik moet op de wereld, maar ik ben er en ik zit alleen te twijfelen.
Eigenlijk weet niemand wat je moet op de wereld, maar je bent er en je moet niet zoveel twijfelen.
- fresku
-
flaneloba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Grrrrrrr weer zon oud topic dat omhoog komt, beetje vervelend wordt het wel.

Dag monster... *14-01-2016
-
abmiS
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
flaneloba schreef:Grrrrrrr weer zon oud topic dat omhoog komt, beetje vervelend wordt het wel.
Huh ik dacht juist dat ik dit als pb had gestuurd
ughh jezus ik probeer er juist enorm op te letten en het niet meer te doen en dan gebeurt dit..
Echt mijn oprechte excuus, ik was er van overtuigd dat het een pb was, anders had ik niet afgesloten met groetjes.
Voor zij die aan me twijfelen. Twijfel je meer aan mij dan mij, ik betwijfel het.
- fresku
- fresku