Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Fokkers voorwaarden
Moderator: moderatorteam
- Shaughn
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): kruisingen.
- Aantal honden: 0
Re: Fokkers voorwaarden
Ik heb alles gelezen. (Dat doe ik doorgaans, ook en vooral met contracten.)
Je stelt -met op de loop gaande fantasie- een vraag. Daar geef ik antwoord op. Dat schijnt de bedoeling te zijn van vragen, antwoord krijgen.
Ik zet me overigens af tegen ondeugdelijke of niet-kosjere of haram contracten, van wie ze ook zijn.
Je stelt -met op de loop gaande fantasie- een vraag. Daar geef ik antwoord op. Dat schijnt de bedoeling te zijn van vragen, antwoord krijgen.
Ik zet me overigens af tegen ondeugdelijke of niet-kosjere of haram contracten, van wie ze ook zijn.
Er is geen hond dan de Hond. Wij zijn op aarde om voor de Hond te zorgen en daardoor hier en nu gelukkig te worden en hiernamaals asiel in de Hondenhemel te verdienen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Nee het is jouw hond net , pas als je beide bent overeengekomen dat jij de nieuwe eigenaar word.Shaughn schreef:Marktplaats. Het barst er van de herplaatsings stichtingen/verenigingen/vrijwilliger waar je een hond alleen maar mag lenen en je aan een heleboel voorwaarden moet houden. Op straffe van hond weg, boetes en allemaal zonder rechterlijke tussenkomst, naar oordeel van de stichting, club etc.Izzers schreef: ... Zoveel herplaatsings stichtingen/verenigingen/vrijwilliger enz enz
Zou daar dan ook iets voor zijn? Een soort website ofzo waar fokkers en mogelijke "verzorgers" elkaar kunnen vinden?![]()
Zo is dat.Jaap* schreef:Ik moet echt helemaal niks hebben van bemoeienis of voorwaarden. Ik zou ook niet weten waarom ik me zou willen laten beperken. Het is immers niet zo dat er niks te kiezen is, qua honden.
Voor mij is het dus absoluut uitgesloten dat ik ooit een hond onder voorwaarden of met inspraak van anderen zal aanschaffen.Ook aan mijn hond geen polonaise. Al kan ik me nog wel vinden in de voorwaarde dat als de hond ooit weg zou moeten, die eerst aan de verkoper moet worden aangeboden.
Heb je alle 2 een stem in om ja of nee te zeggen.
Snap dat drammerige ook niet zo van mijn hond mijn en aan mijn hond geen polonaise .Je hoeft dat dier niet te nemen hoor. Mag maar is niet verplicht.
Ga je naar iemand die je wel een hond wil geven/verkopen op jouw voorwaarden en dan mag je spreken van mijn hond.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik zou het nog wel leuk vinden ook.
Ik ben erg geinteresseerd in het fokken maar vind de stap te groot om het zelf allemaal te regelen.
Ik twijfel bv nog steeds over Gentle wel/niet inzetten.
Dus ja ik zou daar zeker voor open staan maar wel als ik de fokker goed ken.
Ik ben erg geinteresseerd in het fokken maar vind de stap te groot om het zelf allemaal te regelen.
Ik twijfel bv nog steeds over Gentle wel/niet inzetten.
Dus ja ik zou daar zeker voor open staan maar wel als ik de fokker goed ken.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Blijkbaar niet, zij betaalt ervoor en daar draait alles om blijkbaarcrutz schreef:kooi schreef:Ook dat is niet bespreekbaar. als je mij een dier verkoopt, dan bepaal ik verder over diens leven. ik zou niet weten waarom ik niet zou faken akkoord te gaan met voorwaarden die niet bij mijn overtuiging passen hoe met dieren om te gaan. Fokker tevreden, ik tevreden. En het dier en ik leven nog lang en gelukkig. Ik vind die claim om voorwaarden te mogen stellen onterecht. Ik erken die niet. Zouden het aanvaardbare voorwaarden zijn, dan zou ik het al niet meer als voorwaarden beleven maar gewoon als afspraken. Dan heb je mijn vrijwillige erewoord en niet iets afgedwongen dat mij tegen de borst stuit.Maeve schreef:kooi schreef:Niet bespreekbaar hier.
Voorwaarden worden geaccepteerd.....tot de voordeur.
Geldt ook voor raskatten waar ik een forse aanschafprijs voor betaal om er vervolgens de rest van zijn leven voor te zorgen en hem te onderhouden. Voorwaarde: kat mag niet naar buiten. Prima!![]()
Accepteer die voorwaarden dan niet
maar mag de verkoper ook vooraf weten dat jij niet akkoord gaat met de voorwaarden en dan dus beslissen niet aan jou te verkopen? Lijkt me niet meer dan fair

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Kan iemand uitleggen wat de motivatie is om wél een hond onder voorwaarden in huis te halen? Het heeft in mijn ogen namelijk alleen maar nadelen 

Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Wat Gimmick zegt: wel geïnteresseerd in de fokkerij maar er zelf niet de tijd of kennis voor hebben? Zo kun je toch meekijken en genieten en heeft een ander de verantwoordelijkheid. Of als je een nakomeling van je reu/teef wil maar geen nest wil/kan grootbrengen.Jaap* schreef:Kan iemand uitleggen wat de motivatie is om wél een hond onder voorwaarden in huis te halen? Het heeft in mijn ogen namelijk alleen maar nadelen
Maar ik vrees dat voor veel mensen ook meespeelt dat ze de pup dan gratis krijgen, de fokker bepaalde kosten op zich neemt etc.
- Shaughn
- Vaste gebruiker
Dat zal ik je dan proberen uit te leggen.bouvierpoedel schreef: Snap dat drammerige ook niet zo van mijn hond mijn en aan mijn hond geen polonaise.
Een hond is in mijn ogen geen ding of een produktiemiddel dat je kunt delen, maar een levend en bewust wezen waar je bewust voor kiest om de volle verantwoordelijkheid voor te nemen, en alle risico's en alle kosten te dragen. De hond gaat zich zonder enig voorbehoud geven en ik zie geen reden om van mijn kant minder te doen. Dat heet wederzijds commitment.
De hondenhandel/bemiddeling hoeft dat commitment niet te hebben (dan zouden ze vrijwel geen hond plaatsen) maar het zou ze sieren als ze dat commitment bij anderen wel begrepen.
Er is geen hond dan de Hond. Wij zijn op aarde om voor de Hond te zorgen en daardoor hier en nu gelukkig te worden en hiernamaals asiel in de Hondenhemel te verdienen.
- Irisz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Nooit gedaan en gaan ook nooit gebeuren. Mijn hond is mijn hond en ik wil daar eigenlijk gewoon geen 'bemoeienis' mee.
Dat sluit niet uit dat ik fokzaken met 'de fokker' zal bespreken als ik mijn hond de fokkerij in zou willen doen.
Ik overleg dekplannen met Xavi nog altijd met Xavi zijn fokker en dat gaat prima. Daar hoeft ze geen mede-eigenaar voor te zijn.
Dat sluit niet uit dat ik fokzaken met 'de fokker' zal bespreken als ik mijn hond de fokkerij in zou willen doen.
Ik overleg dekplannen met Xavi nog altijd met Xavi zijn fokker en dat gaat prima. Daar hoeft ze geen mede-eigenaar voor te zijn.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Maeve schreef:Wat Gimmick zegt: wel geïnteresseerd in de fokkerij maar er zelf niet de tijd of kennis voor hebben? Zo kun je toch meekijken en genieten en heeft een ander de verantwoordelijkheid. Of als je een nakomeling van je reu/teef wil maar geen nest wil/kan grootbrengen.Jaap* schreef:Kan iemand uitleggen wat de motivatie is om wél een hond onder voorwaarden in huis te halen? Het heeft in mijn ogen namelijk alleen maar nadelen
Maar ik vrees dat voor veel mensen ook meespeelt dat ze de pup dan gratis krijgen, de fokker bepaalde kosten op zich neemt etc.
dat is wat ik nu ook zo goed als mogelijk probeer te schiften. Inderdaad in het begin in de valkuil gestapt dat mensen dachten goedkoop een hond te hebben en daar dus ook lelijk mijn neus gestoten

nu in basis met mensen die ofwel uit een zeer vertrouwde kring komen ofwel die zelf wel oit willen fokken maar het niet aandurven.
En ook een samenwerking met buitenlandse fokkers, maar dan is helemaal alles op gevoel en niks op contract. Zij de pup kosteloos (wel in deze gevallen omdat het in de USA is transport voor hun rekening) en ik tzt betrokken in het overleg van welke reu te gebruiken en dan een pup retour (transport voor mijn rekening)
Van het eerste succes van zo'n samenwerking heb ik hier nu pups liggen van een uit de USA geimporteerd teefje

-
- Zeer actief
Dat klopt helemaal Jaap. Maar gezien vanuit de fokkers is het natuurlijk wel uitermate lucratief. Als je regelmatig puppen gratis weggeeft onder voorwaarden heb je weinig lasten maar heel veel lusten. Je zou op deze wijze maar elk jaar zo'n zestig pups kunnen verkopen a € 1.200,- per stuk. Dan blijf je ook mooi buiten schot van allerlei instanties, maar vooral van de belastingdienst. Na aftrek van kosten blijft er dan toch wel zo'n € 60.000,- over. Een leuke bijverdienste lijkt me. Handig bekeken van sommige fokkers.Jaap* schreef:Kan iemand uitleggen wat de motivatie is om wél een hond onder voorwaarden in huis te halen? Het heeft in mijn ogen namelijk alleen maar nadelen

Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Wolfsblut schreef:Dat klopt helemaal Jaap. Maar gezien vanuit de fokkers is het natuurlijk wel uitermate lucratief. Als je regelmatig puppen gratis weggeeft onder voorwaarden heb je weinig lasten maar heel veel lusten. Je zou op deze wijze maar elk jaar zo'n zestig pups kunnen verkopen a € 1.200,- per stuk. Dan blijf je ook mooi buiten schot van allerlei instanties, maar vooral van de belastingdienst. Na aftrek van kosten blijft er dan toch wel zo'n € 60.000,- over. Een leuke bijverdienste lijkt me. Handig bekeken van sommige fokkers.Jaap* schreef:Kan iemand uitleggen wat de motivatie is om wél een hond onder voorwaarden in huis te halen? Het heeft in mijn ogen namelijk alleen maar nadelen
je hebt het nogal over aantallen en bedragen

maar waarom zou je buiten schot blijven? De (oke stamboom, maar denk dat dit bij stamboom eerder gebeurd dan bij kruisingen) pups worden bij de fokker of waar de teef woont geboren, MAAR krijgen gewoon de kennelnaam van de fokker / eigenaar mee en de chip die eerst op de fokker geregistreerd wordt wordt dus ook op de eigenaar van de kennelnaam / kennel geregistreerd en niet op al die losse adressen.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Iedere gek z'n gebrek natuurlijk maar het ligt helemaal buiten mijn belevingswereldMaeve schreef:Wat Gimmick zegt: wel geïnteresseerd in de fokkerij maar er zelf niet de tijd of kennis voor hebben? Zo kun je toch meekijken en genieten en heeft een ander de verantwoordelijkheid. Of als je een nakomeling van je reu/teef wil maar geen nest wil/kan grootbrengen.Jaap* schreef:Kan iemand uitleggen wat de motivatie is om wél een hond onder voorwaarden in huis te halen? Het heeft in mijn ogen namelijk alleen maar nadelen

Een hond is voor mij een levensgezel, een maatje. Een zaak tussen vrienden onderling. Ik kan over een hond niet denken in termen van eigendom, voorwaarden of zeggenschap. Dat is mijn gebrek

Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
-
- Zeer actief
Zolang jij die hond niet koopt hoef je ook niet lopen drammen over mijn hond en mijn hond en geen polonaise.Shaughn schreef:Dat zal ik je dan proberen uit te leggen.bouvierpoedel schreef: Snap dat drammerige ook niet zo van mijn hond mijn en aan mijn hond geen polonaise.
Een hond is in mijn ogen geen ding of een produktiemiddel dat je kunt delen, maar een levend en bewust wezen waar je bewust voor kiest om de volle verantwoordelijkheid voor te nemen, en alle risico's en alle kosten te dragen. De hond gaat zich zonder enig voorbehoud geven en ik zie geen reden om van mijn kant minder te doen. Dat heet wederzijds commitment.
De hondenhandel/bemiddeling hoeft dat commitment niet te hebben (dan zouden ze vrijwel geen hond plaatsen) maar het zou ze sieren als ze dat commitment bij anderen wel begrepen.
Want je wilt die hond niet dus voorbarig gelul wat nergens op slaat.
Vragen staat vrij om iets van jou aangaande aangeboden hond te vragen en aan jouw de keus om nee te zeggen .Dus wat nu sieren .?
Geloof dat er verhoudings gewijs maar heel weinig honden weggaan onder fokkersvoorwaarden en al helemaal geen hele nesten bij een fokker.
Dus naast dat hondje onder fokkersvoorwaarden zijn e broers en zussen gewoon te koop.
Ook onder voorwaarden dat je er goed voor zult zorgen.
Niets mis mee want je wilt ook een hond van een fokker die zijn best heeft gedaan.

-
- Zeer actief
Zolang jij die hond niet koopt hoef je ook niet lopen drammen over mijn hond en mijn hond en geen polonaise.Shaughn schreef:Dat zal ik je dan proberen uit te leggen.bouvierpoedel schreef: Snap dat drammerige ook niet zo van mijn hond mijn en aan mijn hond geen polonaise.
Vragen staat vrij om iets van jou aangaande aangeboden hond te vragen en aan jouw de keus om nee te zeggen .Dus wat nu sieren .?
Geloof dat er verhoudings gewijs maar heel weinig honden weggaan onder fokkersvoorwaarden en al helemaal geen hele nesten bij een fokker.
Dus naast dat hondje onder fokkersvoorwaarden zijn e broers en zussen gewoon te koop.
Ook onder voorwaarden dat je er goed voor zult zorgen.
Niets mis mee want je wilt ook een hond van een fokker die zijn best heeft gedaan.

- Shaughn
- Vaste gebruiker
Excuseer, maar het probleem is er wanneer je precies die hond juist wel wil kopen en er een mies contract aan hangt. En zoals elke jurist je zal vertellen: je moet drammen over het contract en de voorwaarden voordat je koopt, niet erna. Want dan ben je te laat.bouvierpoedel schreef: Zolang jij die hond niet koopt hoef je ook niet lopen drammen over mijn hond en mijn hond en geen polonaise.
Dat gesteggel over een hond over de rug van het dier heen, wat Jaap* zegt: 'niet mijn belevingswereld'. Het dier is van de een of van de ander en niet iets daartussenin.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
tja dan is het kiezen of delen: óf je neemt die hond met aanhangend contract óf je zoekt verder naar een hond die je aanstaat zonder aanhangend contract.Shaughn schreef:Excuseer, maar het probleem is er wanneer je precies die hond juist wel wil kopen en er een mies contract aan hangt. En zoals elke jurist je zal vertellen: je moet drammen over het contract en de voorwaarden voordat je koopt, niet erna. Want dan ben je te laat.bouvierpoedel schreef: Zolang jij die hond niet koopt hoef je ook niet lopen drammen over mijn hond en mijn hond en geen polonaise.
Dat gesteggel over een hond over de rug van het dier heen, wat Jaap* zegt: 'niet mijn belevingswereld'. Het dier is van de een of van de ander en niet iets daartussenin.
hoe moeilijk kan het zijn?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
- Zeer actief
Snap je gezeik niet zo . Hun hebben hond met voorwaarden en jij wilt hem kopen zonden voorwaarden en hun willen dat niet.Shaughn schreef:Excuseer, maar het probleem is er wanneer je precies die hond juist wel wil kopen en er een mies contract aan hangt. En zoals elke jurist je zal vertellen: je moet drammen over het contract en de voorwaarden voordat je koopt, niet erna. Want dan ben je te laat.bouvierpoedel schreef: Zolang jij die hond niet koopt hoef je ook niet lopen drammen over mijn hond en mijn hond en geen polonaise.
Ga je toch lekker ergens anders een hond kopen.
Je hebt nergens recht op wat niet van jouw is , enige recht dat je hebt is ja of nee te zeggen.

- Shaughn
- Vaste gebruiker
Vraag TS maar hoe moeilijk het kan zijn, Renee-UK. Hond was niet te koop. Ze had verder moeten zoeken naar een die wel te koop was?
Ik heb zomaar het vermoeden dat ze het soebatten van toen nog steeds een van haar beste acties ooit vindt.
Ik heb zomaar het vermoeden dat ze het soebatten van toen nog steeds een van haar beste acties ooit vindt.
-
- Zeer actief
Dat is het verschil TS wilde de hond onder fokkersvoorwaarden en jij niet.Shaughn schreef:Vraag TS maar hoe moeilijk het kan zijn, Renee-UK. Hond was niet te koop. Ze had verder moeten zoeken naar een die wel te koop was?
Ik had je gelijk de deur uit geflikkert met je gezeik en gedram ook al bood je het 3dubbele.
.

Voor jou is dat misschien een orobleem, voor de verkoper niet.Shaughn schreef:Excuseer, maar het probleem is er wanneer je precies die hond juist wel wil kopen en er een mies contract aan hangt. En zoals elke jurist je zal vertellen: je moet drammen over het contract en de voorwaarden voordat je koopt, niet erna. Want dan ben je te laat.bouvierpoedel schreef: Zolang jij die hond niet koopt hoef je ook niet lopen drammen over mijn hond en mijn hond en geen polonaise.
Niemand is verplicht jou een hond te verkopen onder JOUW voorwaarden. Kan je drammen wat je wil, gaat niet gebeuren want er zijn genoeg andere mensen die wel met die voorwaarden instemmen. Alsof ze met de hond blijven zitten als jij hem niet neemt. Dan kan je echt veel beter iemand zoeken die al voorwaarden heeft waar jij je in kan vinden. Waarom inderdaad niet verder kijken naar een hond die wel te koop is. Er zijn meer leuke honden hoor.
- Shaughn
- Vaste gebruiker
Dat is niet mijn gebrek.bouvierpoedel schreef: Snap je gezeik niet zo.
Het verschil is dat de hond niet te koop was en later toch wel. Gelukkig voor haar en de hond heeft de fokker haar niet wegens gesoebat de deur uit geschopt.bouvierpoedel schreef:Dat is het verschil TS wilde de hond onder fokkersvoorwaarden en jij niet.
- renee-uk
- Zeer actief
ts is accoord gegaan met de mogelijkheid die haar geboden werd, het enige dat jij doet is zaniken over - in jouw ogen- onterechte contracten.Shaughn schreef:Vraag TS maar hoe moeilijk het kan zijn, Renee-UK. Hond was niet te koop. Ze had verder moeten zoeken naar een die wel te koop was?
ik wil geen hond op fokkersvoorwaarden, dus als dat mijn enige kans is om die specifieke hond te krijgen laat ik hem voorbijgaan.
ik ga ook geen absurd bedrag betalen voor een hond en daarvoor geldt in feite hetzelfde, ik zoek wel verder, geen hand vol maar een land vol en al zeker als het om puppen gaat, waarvan je altijd nog maar moet afwachten of ze uitgroeien tot de hond die iemand voor ogen heeft.
bij herplaatsers idem, het is echt niet zo dat er niet meer honden te vinden zijn die een huis zoeken en die passen in wat ik wil en wat ik te bieden heb.
als ik geen stichtinghond wil ga ik ook niet kijken bij stichtingen en als ik geen asielhond wil kijk ik niet bij asiels, maar dan nog blijven er genoeg honden over die een huis zoeken.
alleen al op fb zie ik er dagelijks een stel voorbij komen; zoals ik al zei 'geen hand vol maar een land vol'.
ik vind het alleen redelijk belachelijk om een hoop eisen te hebben en dan door te blijven drammen over het feit dat anderen hun eisen niet willen laten vallen omdat jij dat nodig vindt.
ik hou niet zo van dat afschuiven, als ik iets wil ga ik ervoor en zoek ik daar waar ik het ook kan vinden zonder dat ik verwacht dat de hele wereld zich aan mij aanpast.
misschien is dat ook een idee voor jou?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Shaughn
- Vaste gebruiker
Even terug naar het begin:
“Dan schik je je maar” en “Dan ga je ergens anders maar EEN hond kopen” zijn dooddoeners die het probleem niet oplossen. En ook het antwoord niet veranderen.
Een van de problemen is dat je dus niet altijd DE hond die je hebben wil kunt kopen zoals je wil. Dat is een antwoord op de gestelde vraag.Izzers schreef:Toen ik 13 jaar geleden Izzy ging uitzoeken en haar aanwees als de pup die ik wilde hebben was zij niet te koop.
Ik heb meer dan een half uur staan soebatten dat dat toch echt de pup was die ik wilde hebben en uiteindelijk deed de fokker mij dit voorstel
[…]
Pas later hoorde ik dat dit zogenaamde fokkers voorwaarden waren.
Ik merkte toen ook dat er best veel problemen rondom konden ontstaan. […]
Maar ik hoorde wel dat er best vaak problemen waren met dit soort constructies en dat gerechtelijk de fokker meestal aan het kortste eind trok. Hoe zit dat tegenwoordig? Word dit nog gedaan, is het nog steeds een "normaal" iets?
Wat zijn de problemen waar tegenaan gelopen word?
“Dan schik je je maar” en “Dan ga je ergens anders maar EEN hond kopen” zijn dooddoeners die het probleem niet oplossen. En ook het antwoord niet veranderen.
- renee-uk
- Zeer actief
nee dat zijn geen dooddoeners.Shaughn schreef:Even terug naar het begin:Een van de problemen is dat je dus niet altijd DE hond die je hebben wil kunt kopen zoals je wil. Dat is een antwoord op de gestelde vraag.Izzers schreef:Toen ik 13 jaar geleden Izzy ging uitzoeken en haar aanwees als de pup die ik wilde hebben was zij niet te koop.
Ik heb meer dan een half uur staan soebatten dat dat toch echt de pup was die ik wilde hebben en uiteindelijk deed de fokker mij dit voorstel
[…]
Maar ik hoorde wel dat er best vaak problemen waren met dit soort constructies en dat gerechtelijk de fokker meestal aan het kortste eind trok. Hoe zit dat tegenwoordig? Word dit nog gedaan, is het nog steeds een "normaal" iets?
ik heb pas mijn droomhuis gezien, helaas kan ik dat niet bekostigen, dus schik ik me daar maar in en blijf ik zitten waar ik zit tot ik een droomhuis voorbij zie komen dat ik wel kan betalen.
ander onderwerp hetzelfde probleem!
you can't always get what you want zongen de stones ongeveer een halve eeuw geleden en verdomd, dat is nog steeds zo!

- Shaughn
- Vaste gebruiker
Misschien is het wel een idee voor die fokkers. Ik zou niet weten waarom ik of een ander minder star zou moeten zijn dan zij.renee-uk schreef:Misschien is dat ook een idee voor jou?
edit:
een droomhuis is natuurlijk van iets andere orde dan een hond. Ander probleem ook: een kwestie van cemnten, niet van voorwaarden.
Laatst gewijzigd door Shaughn op 13 aug 2015 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
Loop niet te zeiken man . Snap nu dat je nog steeds geen hond hebt.Shaughn schreef:Even terug naar het begin:Een van de problemen is dat je dus niet altijd DE hond die je hebben wil kunt kopen zoals je wil. Dat is een antwoord op de gestelde vraag.Izzers schreef:Toen ik 13 jaar geleden Izzy ging uitzoeken en haar aanwees als de pup die ik wilde hebben was zij niet te koop.
[…]

- renee-uk
- Zeer actief
misschien is dat wel jouw probleem in een notendopShaughn schreef:Misschien is het wel een idee voor die fokkers. Ik zou niet weten waarom ik of een ander minder star zou moeten zijn dan zij.renee-uk schreef:Misschien is dat ook een idee voor jou?

- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 2
Nee, de vraag is wat de problemen zijn waar tegenaan gelopen kan worden bij een hond onder fokkersvoorwaarden plaatsen of in huis nemen.
-
- Zeer actief
Ik ken genoeg Bulldoggen die uitgezet zijn maar waar nog nooit mee gefokt is. Voor Phantom hoefde ik niets te betalen en betaald de fokker alleen de kosten van zijn gezondheidsonderzoeken wat nodig was voor een dekking al het andere is allemaal voor mijzelf. Tevens krijgen wij van iedere dekking de helft van het dekgeld, daar is het mij helemaal niet om te doen want komt het niet is het ook goed maar heb besloten dat gewoon opzij te zetten voor evt grote dierenartskosten.Maeve schreef:Wat Gimmick zegt: wel geïnteresseerd in de fokkerij maar er zelf niet de tijd of kennis voor hebben? Zo kun je toch meekijken en genieten en heeft een ander de verantwoordelijkheid. Of als je een nakomeling van je reu/teef wil maar geen nest wil/kan grootbrengen.Jaap* schreef:Kan iemand uitleggen wat de motivatie is om wél een hond onder voorwaarden in huis te halen? Het heeft in mijn ogen namelijk alleen maar nadelen
- Izzers
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse dwarslopende tokkel
Uhh ter verduidelijking....bouvierpoedel schreef:Dat is het verschil TS wilde de hond onder fokkersvoorwaarden en jij niet.Shaughn schreef:Vraag TS maar hoe moeilijk het kan zijn, Renee-UK. Hond was niet te koop. Ze had verder moeten zoeken naar een die wel te koop was?
Ik had je gelijk de deur uit geflikkert met je gezeik en gedram ook al bood je het 3dubbele.
.
Ik kwam daar om een pup te kiezen om gewoon te kopen.
Ik had daar netjes geld voor bij me.
Alleen koos ik net de ene pup die de fokker wilde behouden voor zijn lijnen

En ik wilde echt perse deze pup. Zo zijn we uiteindelijk op deze manier met elkaar in zee gegaan en nogmaals geen moment spijt van gehad.

Ik hou van je! Met heel mijn kont.
Met mijn hart ook wel, maar mijn kont is groter