Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe vaak je hond uitlaten/ laten plassen
Moderator: moderatorteam
- *Skye*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Hoi allemaal,
Wij laten Skye 4x per dag uit. Soms een keer 5 of 6 als het zo uit komt, heeeeeeel soms 3x met een paar keer plassen tussendoor en dan is 1 van die 3x zeker een aantal uur.
Ik laat Skye regelmatig tussendoor nog even achter in het gangetje plassen, hij mag niet in de tuin plassen. Mijn man heeft er een hekel aan dat ik dat doe, hij zegt dat het niet nodig is. Ik denk misschien te veel als een mens, maar ik zou het ook niet fijn vinden als ik maar 4x pd mag plassen of poepen. Als hij aangeeft dat hij moet ga ik sowieso, maar als er wat langer tussen twee wandelingen zit dan doe ik het ook. Dus als ik bv om 12u al ben gaan lopen en pas om 18.30u weer kan, dan laat ik hem meestal tegen 17u even snel plassen.
Hoe doen jullie dit en hoe denken jullie erover?
Alvast bedankt.
Wij laten Skye 4x per dag uit. Soms een keer 5 of 6 als het zo uit komt, heeeeeeel soms 3x met een paar keer plassen tussendoor en dan is 1 van die 3x zeker een aantal uur.
Ik laat Skye regelmatig tussendoor nog even achter in het gangetje plassen, hij mag niet in de tuin plassen. Mijn man heeft er een hekel aan dat ik dat doe, hij zegt dat het niet nodig is. Ik denk misschien te veel als een mens, maar ik zou het ook niet fijn vinden als ik maar 4x pd mag plassen of poepen. Als hij aangeeft dat hij moet ga ik sowieso, maar als er wat langer tussen twee wandelingen zit dan doe ik het ook. Dus als ik bv om 12u al ben gaan lopen en pas om 18.30u weer kan, dan laat ik hem meestal tegen 17u even snel plassen.
Hoe doen jullie dit en hoe denken jullie erover?
Alvast bedankt.
-
lets have fun
Re: Hoe vaak je hond uitlaten/ laten plassen
Toen ik lang geleden mijn eerste honden had liep ik braaf elke 3 uur met ze buiten, om er achter te komen dat ze dan nog helemaal niet hoefden te plassen
Nou ja, de reu wou natuurlijk altijd wel markeren, maar de teef deed dan niks. Dus rekte ik al snel de tijd tussen het uitlaten op.
Nu ga ik aan het begin van de ochtend, aan het begin van de middag, aan het begin van de avond en voor het slapen gaan. De pup gaat natuurlijk vaker. Ooit had ik een oppashond die voor het slapen gaan nooit plaste, die ging uit zichzelf maar 3 keer.
Nu ga ik aan het begin van de ochtend, aan het begin van de middag, aan het begin van de avond en voor het slapen gaan. De pup gaat natuurlijk vaker. Ooit had ik een oppashond die voor het slapen gaan nooit plaste, die ging uit zichzelf maar 3 keer.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Zes keer per dag, waarvan 4 korte poep en plasrondes.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Jeannettebo
- Zeer actief
Dat is hier eigenlijk wisselend per dag...
Op gewone werkdagen gaan ze 's ochtends een ronde van drie kwartier, soms een uur, soms twee uur. Tussen de middag even snel naar buiten en weer terug, aangezien een uur heb om naar huis te rijden, te eten en de honden te laten plassen. Eind van de dag gaan we weer aan de wandel, hoe ver is afhankelijk of we erna nog moeten trainen en ik dus ook snel nog wat te eten naar binnen moet werken. 'S avonds nog een keer natuurlijk, maar ook weer afhankelijk van al dan niet trainen. Als er niet getraind wordt, dan maak ik in de avond een ronde van 1 of 2 uur, afhankelijk van mijn dienst en van de temperatuur buiten.
Op vrije dagen is het afhankelijk van het weer, bij redelijk weer, wil ik nog wel eens een dagwandeling inplannen, van 4-8 uur. Is het dichtbij, is het ook direct de eerste wandeling, moet ik er een stukje voor reizen, worden ze eerst even voor de deur uitgelaten. Vaak is het dan gewoon 1 hele grote wandeling en bij opstaan en slapen gaan nog even een klein rondje.
De echte korte rondjes zijn met name voor Didge, die kan nog niet zo lang zn plas ophouden, Layla doet eigenlijk pas wat als we minimaal een uur gaan lopen. Als de plekjes waar we komen niet goed genoeg worden bevonden, houdt ze het gerust heel lang op.
Op gewone werkdagen gaan ze 's ochtends een ronde van drie kwartier, soms een uur, soms twee uur. Tussen de middag even snel naar buiten en weer terug, aangezien een uur heb om naar huis te rijden, te eten en de honden te laten plassen. Eind van de dag gaan we weer aan de wandel, hoe ver is afhankelijk of we erna nog moeten trainen en ik dus ook snel nog wat te eten naar binnen moet werken. 'S avonds nog een keer natuurlijk, maar ook weer afhankelijk van al dan niet trainen. Als er niet getraind wordt, dan maak ik in de avond een ronde van 1 of 2 uur, afhankelijk van mijn dienst en van de temperatuur buiten.
Op vrije dagen is het afhankelijk van het weer, bij redelijk weer, wil ik nog wel eens een dagwandeling inplannen, van 4-8 uur. Is het dichtbij, is het ook direct de eerste wandeling, moet ik er een stukje voor reizen, worden ze eerst even voor de deur uitgelaten. Vaak is het dan gewoon 1 hele grote wandeling en bij opstaan en slapen gaan nog even een klein rondje.
De echte korte rondjes zijn met name voor Didge, die kan nog niet zo lang zn plas ophouden, Layla doet eigenlijk pas wat als we minimaal een uur gaan lopen. Als de plekjes waar we komen niet goed genoeg worden bevonden, houdt ze het gerust heel lang op.

- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Drie of vier keer. Rond 10 uur, 15-15.30 uur en rond 21.30-22 uur (langere wandelingen 3 kwartier) of rond 9 uur, 14 uur, 18 uur (kort plasje) en 22 uur.

Groetjes,
Sandra
- *Skye*
- Zeer actief
Grappig om te lezen dat iedereen het toch weer anders doen. Voor de mensen die 3 of 4x gaan, laten jullie ze dan tussendoor helemaal niet plassen, ook niet in de tuin zegmaar.
Ik heb inderdaad ook dagen dat ik niet zo vaak ga. En als we naar de dijk gaan als mijn man duikt ga ik ook met gemak van 15u tot 21u niet. Maar er zijn ook dagen dat ik wel ieder uur lijk te moeten gaan.
Ik heb inderdaad ook dagen dat ik niet zo vaak ga. En als we naar de dijk gaan als mijn man duikt ga ik ook met gemak van 15u tot 21u niet. Maar er zijn ook dagen dat ik wel ieder uur lijk te moeten gaan.
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Hij mag van mij in de tuin plassen, maar dat doet hij zelden. Er zitten hier ook honden die 1 wandeling per dag krijgen en de rest van de dag in huis en tuin doorbrengen. Ikzelf vind 4x wel een fijn ritme, maar soms ben ik 's morgens een uurtje later. Dat is geen probleem.*Skye* schreef:Grappig om te lezen dat iedereen het toch weer anders doen. Voor de mensen die 3 of 4x gaan, laten jullie ze dan tussendoor helemaal niet plassen, ook niet in de tuin zegmaar.

Groetjes,
Sandra
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Wij gaan vaak vier keer per dag naar buiten. Wisselend van een wandelingetje naar de bakker (incl grasveldjes, dat wel), tot minimaal een uur naar het park of bos. Ik probeer de laatste tijd om maar drie keer te gaan, dat verdeelt prettiger over de dag en is eigenlijk zat (voor Lou).
Voordat we verhuisden gingen we minstens zes keer per dag uit. Veel kleine blokjes om ook. Nu we een tuin hebben waar Lou eventueel kan plassen probeer ik dus minder te gaan en de wandelingen wat langer of leuker te maken.
Edit: oh ja, hij plast zeker 10 keer per wandeling en poept maar 1 keer per dag, altijd 's ochtends.
Voordat we verhuisden gingen we minstens zes keer per dag uit. Veel kleine blokjes om ook. Nu we een tuin hebben waar Lou eventueel kan plassen probeer ik dus minder te gaan en de wandelingen wat langer of leuker te maken.
Edit: oh ja, hij plast zeker 10 keer per wandeling en poept maar 1 keer per dag, altijd 's ochtends.
-
Tallie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie
- Contacteer:
3 of 4 keer, normaal gesproken. Ook wel eens vaker. Nu in de zomer kan ze overdag gewoon de tuin in lopen om te plassen, maar dat doet ze weinig. Ze geeft ook nooit aan dat ze moet en heeft nooit haast om te plassen als we een ronde lopen, dus het zal wel goed zijn 
- *Skye*
- Zeer actief
Ik merk bij Skye dat als er 6u tussen zit hij wel echt moet plassen. Wij gaan als ik wakker ben, ongeveer tussen de middag, rond etenstijd en voor we gaan slapen. Helemaal geen vaste tijden. We kunnen met gemak uitslapen, tussen de middag kan variëren tussen 12u en 14.30u. Maar als ik om 7u ben geweest en pas na 13u weer kan laat ik hem wel even snel plassen. Hij moet dan soms ook echt heel lang plassen. Hij geeft het ook wel aan als hij moet.
-
lets have fun
Nee, en als ze wel een keer achter mij aan lopen de tuin in doen ze niks.*Skye* schreef:Grappig om te lezen dat iedereen het toch weer anders doen. Voor de mensen die 3 of 4x gaan, laten jullie ze dan tussendoor helemaal niet plassen, ook niet in de tuin zegmaar.
.
- *Skye*
- Zeer actief
Met dit weer staat bij ons de deur de hele dag open en dan doet Skye ook niets. Hij weet dat het niet mag. Bij de buren en mijn ouders mogen hun honden wel in de tuin plassen, dat ruikt Skye en dan mag het van mij daar ook, maar bij vreemde doet hij het niet. Hij wilt zelfs op een camping niet in de buurt van de tent plassen en als we bij de duikstek zijn niet in de buurt waar de auto's staan. Wel netjeslets have fun schreef:Nee, en als ze wel een keer achter mij aan lopen de tuin in doen ze niks.*Skye* schreef:Grappig om te lezen dat iedereen het toch weer anders doen. Voor de mensen die 3 of 4x gaan, laten jullie ze dan tussendoor helemaal niet plassen, ook niet in de tuin zegmaar.
.
-
lets have fun
*Skye* schreef:Met dit weer staat bij ons de deur de hele dag open en dan doet Skye ook niets. Hij weet dat het niet mag. Bij de buren en mijn ouders mogen hun honden wel in de tuin plassen, dat ruikt Skye en dan mag het van mij daar ook, maar bij vreemde doet hij het niet. Hij wilt zelfs op een camping niet in de buurt van de tent plassen en als we bij de duikstek zijn niet in de buurt waar de auto's staan. Wel netjeslets have fun schreef:Nee, en als ze wel een keer achter mij aan lopen de tuin in doen ze niks.*Skye* schreef:Grappig om te lezen dat iedereen het toch weer anders doen. Voor de mensen die 3 of 4x gaan, laten jullie ze dan tussendoor helemaal niet plassen, ook niet in de tuin zegmaar.
.
Het is niet zo dat mijn honden de tuin schoon willen houden.
Wij hebben een groot erf waar ze best mogen plassen en poepen en dat doen ze ook. Maar niet 6 keer per dag.
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
Wij gaan twee keer per dag een grotere ronde en een of twee keer een kleintje
RIP Cena
-
v. 't Brabantse Bont
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun
- Contacteer:
3x, 2 kleine rondes en 1 grote (bos).
-
Pino01
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
4 keer per dag waarvan 2 grote rondes en 2 van ongeveer 20 minuten. En tussen door mee naar de bakker of op bezoek bij familie
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
3-5 keer per dag. Waarvan eigenlijk altijd minimaal 1 wandeling van meer dan een uur en anders 2 van drie kwartier

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- Izzers
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse dwarslopende tokkel
Ik ga ook vier keer per dag.
2 poep/piesrondjes en twee keer 3 kwartier. Langere wandelingen kunnen gewoon niet meer. Ik merk dan dat ze echt stram word.
Met een jongere hond maak ik wel langere wandelingen.
2 poep/piesrondjes en twee keer 3 kwartier. Langere wandelingen kunnen gewoon niet meer. Ik merk dan dat ze echt stram word.
Met een jongere hond maak ik wel langere wandelingen.

Ik hou van je! Met heel mijn kont.
Met mijn hart ook wel, maar mijn kont is groter
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
's Ochtends en 's middags doen we gewoonlijk rondes van minimaal drie kwartier. En dan nog even snel plassen voor het slapen gaan. Eventueel een keer extra als Elco aangeeft dat hij echt graag naar buiten wil. Poepen doet hij gewoonlijk alleen tijdens de ochtendwandeling. In de tuin doet hij het gewoon niet, ondanks dat hij het daar de eerste maanden wel deed. Is hij uit zichzelf mee gestopt toen hij ongeveer een half jaar oud was
- Shari
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): We hebben 4 chihuahuas en een Welsh Corgi Cardigan pup Bruce!
- Aantal honden: 5
Hier ook minimaal 4 keer per dag. Ochtend altijd grote ronde van minimaal een uur. Hij mag tussendoor ook in de tuin plassen. Laatste wandeling rond half 10-10 uur.
Olaf 28-07-2000 01-08-2013
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Met Boomer werd het op z'n laatst vijf rondes van elk maximaal een kwartier. Hij kon het wel langer ophouden, maar anders kreeg hij helemaal zo weinig beweging meer
-
Laura84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Contacteer:
varieert tussen de 3 en de 5 keer
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
rond half 6 tot 6 uur gaan ze uit, daarna om half 2. afhankelijk van het weer hoe groot de ronde is. als het echt warm is dan gaan we in de avond een grote ronde en anders in de middag. de grote ronde is ongeveer een uur of iets langer. daarin kunnen ze rennen, zwemmen en gekke dingen doen. dan nog een ronde voor we naar bed gaan.
ellen
ellen
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik laat Bas 1 x per dag uit. Dan gaan we meteen een lang uur en een dikke 6 km lopen. Dat is heel wat voor een manke kleine smurf. Verder loopt ze om het huis en kan in en uit lopen. Hoe vaak ze plast weet ik verder niet. Meestal plast ze dan sowieso om 2300 uur nog een keer op commando. Dat moet van mij. Voor ik naar bed ga zeg maar.
Als ik werk dan is het soms een uur of 6 geen plassen en poepen. Maargoed, dat is geen enkel probleem.
Bas plasrondjes laten lopen is zinloos want ze plast bijna nergens. Alleen rond het huis, in het bos hier of in de polder hier. Daar kan je niet heen 4 x per dag.
Dus hier is het 1 fikse wandeling en verder in en uit het huis op eigen wens. Als een kat zeg maar. Ze mag ook los op straat als ik voor ben. Niet zonder toezicht.
Als ik werk dan is het soms een uur of 6 geen plassen en poepen. Maargoed, dat is geen enkel probleem.
Bas plasrondjes laten lopen is zinloos want ze plast bijna nergens. Alleen rond het huis, in het bos hier of in de polder hier. Daar kan je niet heen 4 x per dag.
Dus hier is het 1 fikse wandeling en verder in en uit het huis op eigen wens. Als een kat zeg maar. Ze mag ook los op straat als ik voor ben. Niet zonder toezicht.
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Meestal 3x per dag, soms 4 en soms 2. Beetje afhankelijk van mijn bui en zijn bui en of we wel of niet gaan trainen. In ieder geval altijd 's ochtends voor ik ga werken en dan gaat hij daarna of met de uitlaatservice mee of ik kom tussen de middag thuis om hem even uit te laten. 's Avonds is het verschillend. Als ik heel vroeg op de avond, direct na mijn werk, ga dan ga ik vaak voor ik naar bed ga nog een klein rondje. Ga ik eerst eten voor het lopen is het vaak nog maar 1 rondje in de avond of we gaan trainen en dan doet hij vooraf en nadien daar zijn plasjes.
Als hij hoge nood heeft en ik zo snel niet in staat ben te gaan wandelen, mag hij op het terras plassen, maar dat is maar een enkele keer en hij gaat ook liever gewoon naar buiten.
Als hij hoge nood heeft en ik zo snel niet in staat ben te gaan wandelen, mag hij op het terras plassen, maar dat is maar een enkele keer en hij gaat ook liever gewoon naar buiten.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Drie à vier keer. Een grote wandeling, en verder P&P rondjes.
's Avonds voor we naar bed gaan een verplichte plas.
En verder lopen ze wel tien keer op een dag mee naar buiten, maar meestal doen ze daar niks ook al mag het wel.
's Avonds voor we naar bed gaan een verplichte plas.
En verder lopen ze wel tien keer op een dag mee naar buiten, maar meestal doen ze daar niks ook al mag het wel.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
-
Manu
Vijf keer.
's Ochtends half uurtje, 's middags half uurtje, einde middag plasrondje van 20 minuten ongeveer, 's avonds na het eten grote ronde van gemiddeld 1,5 tot 2 uur en dan voor we naar bed gaan 20 minuten.
Soms komt daar nog een step- of fietsrondje bij, 's zomers rond half 11 's avonds en 's winters vaak voor het eten.
's Ochtends half uurtje, 's middags half uurtje, einde middag plasrondje van 20 minuten ongeveer, 's avonds na het eten grote ronde van gemiddeld 1,5 tot 2 uur en dan voor we naar bed gaan 20 minuten.
Soms komt daar nog een step- of fietsrondje bij, 's zomers rond half 11 's avonds en 's winters vaak voor het eten.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
3-4x per dag korte uitlaat rondes daarnaast dagelijks ofwel langs de fiets ofwel zoeken apporteren met de honden waar ik niet intensief mee sport en dan worden ze natuurlijk ook uitgelaten vooraf.
Sporthonden naast uitlaten thuis 3x in de week op het terrein vd club en de andere dagen kleinwerk thuis buiten de uitlaat rondes om.
Sporthonden naast uitlaten thuis 3x in de week op het terrein vd club en de andere dagen kleinwerk thuis buiten de uitlaat rondes om.
- Iris-Marie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniël (jachtlijn)
Ochtend, rond 12 uur, rond vijf uur, rond tien uur.
En als we weg gingen daarvoor nog even een plasrondje, of gewoon omdat het kan even een blokje om, en 's avonds laat ook nog een plasrondje.
Was overigens helemaal niet nodig vanwege het plassen, meer omdat hij z'n energie kwijt moet.
En als we weg gingen daarvoor nog even een plasrondje, of gewoon omdat het kan even een blokje om, en 's avonds laat ook nog een plasrondje.
Was overigens helemaal niet nodig vanwege het plassen, meer omdat hij z'n energie kwijt moet.
♥- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Contacteer:
Elco krijgt buiten het buiten de tuin lopen om ook nog wel meer beweging en uitdaging: speuren, hersenwerk, commando's oefenen, samen spelen.
De ronde voor het slapengaan gaat meestal als volgt: Elco blijft zo lang mogelijk liggen, komt zuchtend en zich rekkend overeind, sloft mee naar het veldje, tilt even z'n poot op, draait zich om en gaat met iets hogere snelheid weer naar huis. Slechts een enkele keer komt er een wat grotere plas...
De ronde voor het slapengaan gaat meestal als volgt: Elco blijft zo lang mogelijk liggen, komt zuchtend en zich rekkend overeind, sloft mee naar het veldje, tilt even z'n poot op, draait zich om en gaat met iets hogere snelheid weer naar huis. Slechts een enkele keer komt er een wat grotere plas...