Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Opleiding Dierenarts assistente

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: Opleiding Dierenarts assistente

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik weet dat je op Bokt als je reageert op een topic dat ouder is dan een x aantal maanden (ik meen 3 daar), je een melding krijgt dat het een oud topic betreft en of je wel zeker weet of je daar wil posten, of liever een nieuw topic wil aanmaken. Dat werkt daar volgens mij prima op deze manier. Weet niet hoe dat precies geïnstalleerd is uiteraard, maar wie weet is zoiets een idee?
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

LongFields schreef:Ik weet dat je op Bokt als je reageert op een topic dat ouder is dan een x aantal maanden (ik meen 3 daar), je een melding krijgt dat het een oud topic betreft en of je wel zeker weet of je daar wil posten, of liever een nieuw topic wil aanmaken. Dat werkt daar volgens mij prima op deze manier. Weet niet hoe dat precies geïnstalleerd is uiteraard, maar wie weet is zoiets een idee?
Dat is op zich wel een simpel uit te voeren idee, denk ik. Maar als ik de reactie van TS lees, had ze dan nog steeds bewust op JA geklikt :mrgreen:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

abmiS schreef::( sorry ik dacht serieus echt dat dit juist handiger was en juist gewaardeerd werd, dan is alle informatie gebundeld in plaats van verspreid. ( en zo weten mensen ook dat je niet meteen vraagt maar eerst zelf onderzoekt)
Heel vaak als iemand een topic opent met vragen word er direct naar de zoekfunctie verwezen, dus ik dacht.. nouja ik wist echt niet dat dit als vervelend werd ervaren.
Het spijt me, het zal niet weer gebeuren.

Sorry pooh, zijn dit dan echt zulke vreemde vragen :ugh: ?
Gewoon doen hoor , niets aan de hand. :ok:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Kan je niet weten hoor. Ik vind het niet zo irritant, snap je gedachte er achter meer dan prima. :wink:
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Ach wat maakt 't uit.
abmiS schreef:Ik ben heel benieuwd naar alle bevoegdheden die je wel of niet hebt als dierenarts - assistente.

Is er een lijst van dingen die je wel of niet mag uitvoeren ? Mag je bijvoorbeeld zelf dieren castreren ook los van de praktijk waar je werkt of mensen van advies voorzien ? het lijkt me dat daar regels omtrent zijn ?

Ik ben ook wel nieuwschierig naar soortgelijke info over dierenartsen zelf, welk soort operaties moeten ze allemaal kunnen en wanneer word een dier doorverwezen.
Ik hoor wel veel verhalen van assistentes die mogen castreren e.d., maar officieel mag het niet. Bij de ene praktijk ben je een schoonmaakhulpje en bij de ander zal je veel meer zelfstandig mogen, daar zit veel verschil in.
Ik begin eind september bij het cursuscentrum dierverzorging in Barneveld met de opleiding paraveterinair. Ik weet niet of ik echt bij een dierenarts wil gaan werken maar ik wil gewoon graag meer leren over dieren. Ik werk nu bij een dierenpension en ook daar is een diploma paraveterinair niet weg.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Och is weer eens wat anders dan een plakplastic topic
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ik vind het juist wel leuk dat er oude topics omhoog komen. Zie je ook dat er door de jaren heen anders over dingen gedacht wordt. Plus dat je info veel meer gebundeld hebt op 1 plek nalv een zoekopdracht dan als er weer een topic wordt geopend. Gebruikt iemand de zoekfunctie een keer goed, is het weer niet goed :19:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

sirene schreef:Ik vind het juist wel leuk dat er oude topics omhoog komen. Zie je ook dat er door de jaren heen anders over dingen gedacht wordt. Plus dat je info veel meer gebundeld hebt op 1 plek nalv een zoekopdracht dan als er weer een topic wordt geopend. Gebruikt iemand de zoekfunctie een keer goed, is het weer niet goed :19:
:ok:
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ik heb Paraveterinair gedaan, BOL. Afhankelijk van waar je woont is het lastig een stageplek krijgen en een baan is ook zo simpel niet. Er doen 1000 (vooral vrouwen) de opleiding en bij wijze van spreken 30 banen (waarvan de meeste parttime). Ik heb er dus nooit iets mee gedaan :-)
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ach Jezus, weer gereageerd op een oud topic :S: Waar ik al op gereageerd had, a long time ago.
Laatst gewijzigd door Lemuria op 11 aug 2015 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

sirene schreef:Ik vind het juist wel leuk dat er oude topics omhoog komen. Zie je ook dat er door de jaren heen anders over dingen gedacht wordt.
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind het ook wel leuk om af en toe zo'n oud topic opnieuw te zien en te lezen. Maar sinds Ambis of hoe je het ook spelt weer op het forum is, worden we er ineens mee overspoeld en dan vraag ik me af of het niet handiger is om soms 10 of meer jaar na dato niet gewoon een nieuw topic aan te maken.
bouvierpoedel
Zeer actief

Ja en dan krijg je weer gezeik om de zoekfunctie te gebruiken voor je vragen.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

bouvierpoedel schreef:Ja en dan krijg je weer gezeik om de zoekfunctie te gebruiken voor je vragen.
Zoiets ja :mrgreen:
Al worden dan doorgaans wel vrij recente topics bedoeld waar alles al eens is doorgenomen. :wink:

En ik vind het streven van abmiS op zich (alles in één topic) niet verkeerd :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

alm@ schreef:
fenneke schreef:
Ik ga een verzoek indienen of oude niet lopende topics Gesloten kunnen worden :pffff:
Weet je hoeveel werk dat is? :O: :schrik:
Ongeveer 5-10 minuten, eenmalig dus :wink:
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Ik vind het wel leuk om wat oudere topics te zien/lezen, wat mij betreft worden topics dan ook niet gesloten enkel omdat ze oud zijn. Okee, dat zijn er nu schijnbaar even wat meer dan gebruikelijk, maar dat zal ook wel weer normaliseren. Laat het maar gewoon lekker op zijn beloop :ok: .
En laten aub niet de richting van bokt opgaan, waar het al niet eens gewenst is dat je nog reageert in een topic dat al twee weken stilligt :piew: .
Lemuria schreef:Ach Jezus, weer gereageerd op een oud topic :S: Waar ik al op gereageerd had, a long time ago.
Eigen schuld :pffff: . Als je niet elke keer je account zou laten opheffen had je gewoon aan het stipje gezien dat je al gereageerd had :klaar: . Muts.

Oh, en nog erger: als je maar een paar reacties had gelezen had je het ook gezien!
bouvierpoedel
Zeer actief

Stipje.???? :denken: Gaat gelijk kijken. :oeps:
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

bouvierpoedel schreef:Stipje.???? :denken: Gaat gelijk kijken. :oeps:
Whahahaha :LOL: .
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

alm@ schreef:
fenneke schreef:
Ik ga een verzoek indienen of oude niet lopende topics Gesloten kunnen worden :pffff:
Weet je hoeveel werk dat is? :O: :schrik:

hoezo? is maar 1 berichtje: Helaas kunnen wij niet aan je verzoek voldoen :engel:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Marion. schreef:
LongFields schreef:Ik weet dat je op Bokt als je reageert op een topic dat ouder is dan een x aantal maanden (ik meen 3 daar), je een melding krijgt dat het een oud topic betreft en of je wel zeker weet of je daar wil posten, of liever een nieuw topic wil aanmaken. Dat werkt daar volgens mij prima op deze manier. Weet niet hoe dat precies geïnstalleerd is uiteraard, maar wie weet is zoiets een idee?
Dat is op zich wel een simpel uit te voeren idee, denk ik. Maar als ik de reactie van TS lees, had ze dan nog steeds bewust op JA geklikt :mrgreen:

dat denk ik ook. op heel veel fora (en hier ook wel soms) krijg je als je een topic opent vaak wel de opmerking "gebruik de zoekfunctie eerst voordat je wat vraagt"
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

sirene schreef:Ik vind het juist wel leuk dat er oude topics omhoog komen. Zie je ook dat er door de jaren heen anders over dingen gedacht wordt. Plus dat je info veel meer gebundeld hebt op 1 plek nalv een zoekopdracht dan als er weer een topic wordt geopend. Gebruikt iemand de zoekfunctie een keer goed, is het weer niet goed :19:

dabedoelik.

ik vind het meer dan ok dat oude topics gebruikt worden. centreren van info ipv verspreiden over 20 topics
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

LongFields schreef:
sirene schreef:Ik vind het juist wel leuk dat er oude topics omhoog komen. Zie je ook dat er door de jaren heen anders over dingen gedacht wordt.
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind het ook wel leuk om af en toe zo'n oud topic opnieuw te zien en te lezen. Maar sinds Ambis of hoe je het ook spelt weer op het forum is, worden we er ineens mee overspoeld en dan vraag ik me af of het niet handiger is om soms 10 of meer jaar na dato niet gewoon een nieuw topic aan te maken.

kom kom longfields. ik begrijp je ergernis. maar volgens mij hebben we het over misschien 5 topics. en ik denk dat het er niet eens zoveel zijn. ik weet van deze en nog één.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

M@scha schreef:
LongFields schreef:
kom kom longfields. ik begrijp je ergernis. maar volgens mij hebben we het over misschien 5 topics. en ik denk dat het er niet eens zoveel zijn. ik weet van deze en nog één.
Het waren er op 1 of 2 dagen wat meer dan 5, maar je hebt absoluut een punt. :ok:
Zal nie meer seure nie, goed? :wink:
M@scha
Zeer actief

LongFields schreef:
M@scha schreef:
LongFields schreef:
Het waren er op 1 of 2 dagen wat meer dan 5, maar je hebt absoluut een punt. :ok:
Zal nie meer seure nie, goed? :wink:

haha je mag van mij zeuren wat je wil hoor, maar ik wilde het wel even nuanceren. je bericht deed voorkomen alsof er 20 topics per dag omhoog gehaald werden. :ok:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

M@scha schreef: haha je mag van mij zeuren wat je wil hoor, maar ik wilde het wel even nuanceren. je bericht deed voorkomen alsof er 20 topics per dag omhoog gehaald werden. :ok:
:E:
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

LongFields schreef:

ik vind het ook vervelend maar moet ook zeggen daar eerder nooit last van gehad te hebben dus wat mij betreft hoeven instellingen etc niet aangepast te worden. Enkel het forumgedrag van Ambis :F:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Frolic schreef:
hihi, ik ook
Nou ik zie ze niet. :hmmm: Zo maar eens aan de eerste borrel , waarschijnlijk zie ik het dan wel. :oeps:
M@scha
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
Frolic schreef:
hihi, ik ook
Nou ik zie ze niet. :hmmm: Zo maar eens aan de eerste borrel , waarschijnlijk zie ik het dan wel. :oeps:

doe maar :-)

kijk BP. als je kijkt in nieuwe of actieve berichten zie je helemaal voor de naam van het topic een bolletje. staat daar een zwart stipje bij dan heb je er al op gereageerd: (zoals bij opleiding dierenarts assistente en kleine dingen grote ergernissen)

Afbeelding
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Ik zie het [licht] :cheer: :piew:
bouvierpoedel
Zeer actief

Frolic schreef:
bouvierpoedel schreef:
Frolic schreef:
hihi, ik ook
Ik zag ze wel, maar ik heb gisteravond bij een etentje dan ook stevig gedronken :cheer: :cheer:
Zie je wel dat drank voor verheldering en inzicht zorgd. :pffff:
abmiS
Zeer actief

Ongelezen bericht door abmiS »

Ooohhoh wat veel reacties.. zoveel ophef was niet de bedoeling,,yikes.

Ehm ja.. ik weet eigenlijk totaal niet hoe ik moet reageren, daarom ook pas nu een reactie, al weet ik nog steeds niet wat ik moet zeggen en als ik eenmaal begin dan zit er geen eind aan.
Dus dan ga ik maar weer ontopic, dat lijkt me het best.

in ieder geval sorryy :roos:
Sanner schreef:Ach wat maakt 't uit.
abmiS schreef:Ik ben heel benieuwd naar alle bevoegdheden die je wel of niet hebt als dierenarts - assistente.

Is er een lijst van dingen die je wel of niet mag uitvoeren ? Mag je bijvoorbeeld zelf dieren castreren ook los van de praktijk waar je werkt of mensen van advies voorzien ? het lijkt me dat daar regels omtrent zijn ?

Ik ben ook wel nieuwschierig naar soortgelijke info over dierenartsen zelf, welk soort operaties moeten ze allemaal kunnen en wanneer word een dier doorverwezen.
Ik hoor wel veel verhalen van assistentes die mogen castreren e.d., maar officieel mag het niet. Bij de ene praktijk ben je een schoonmaakhulpje en bij de ander zal je veel meer zelfstandig mogen, daar zit veel verschil in.
Ik begin eind september bij het cursuscentrum dierverzorging in Barneveld met de opleiding paraveterinair. Ik weet niet of ik echt bij een dierenarts wil gaan werken maar ik wil gewoon graag meer leren over dieren. Ik werk nu bij een dierenpension en ook daar is een diploma paraveterinair niet weg.
Oh serieus, ik dacht dat dát juist 1 van de grootste verantwoordelijkheden/bevoegdheden was die een assistente juist wel mocht uitvoeren, maar dat word dus alleen toeluikend toegelaten ?

Ja over die grote verschillen in de verantwoordelijkheid die je krijgt van de baan of stageplek waar je werkt heb ik inderdaad al veel gelezen, dat lijkt me ook een kwestie van jezelf bewijzen en een goede baas hebben die vertrouwen in je stelt ( nadat je dat hebt verdient uiteraard)

Oh wat gaaf zeg, heb je lang getwijfeld of wist je altijd al wel dat je zoiets zou willen doen ?
Nou inderdaad, dat lijkt me ook de beste insteek eigenlijk, en of en wat je er dan mee gaat doen dat zie je vanzelf wel toch,, die kennis is in ieder geval nooit weg en het is hartstikke leuk en interessant om bij te leren, vooral op dit gebied.
Ik ben super benieuwd hoe je het gaat vinden en en ja alles ! je opent wel een topic he, leuk om te volgen.

Ik was eigenlijk benieuwd naar de operaties die een dierenarts wel en niet mag uitvoeren, ver weg droom het kleine meisje in mij er stiekem van om ooit dierenarts te worden.
Maar naast alle andere grote bezwaren en feiten waarom het waarschijnlijk nooit meer dan een droom word, is dat ik echt een enorme miep ben.
Met bloed, en snijden, en naalden en brrr yuk :schrik: .
Nou kan ik me best voorstellen dat ik aan veel dingen kan wennen, zoals de simpelere operaties bijvoorbeeld.
Maar dingen als een hart operatie of ik noem maar wat, dat nee dat word hem nooit.

Daarom was ik dus aan het googelen om te zien of er niet toevallig een lijst was met het soort operaties dat een dierenarts uitvoert en waar het ophoud en er echte specialisten aan te pas komen.
Het liefst zelfs gewoon een lijst van alle handelingen die een dierenarts moet kunnen en leren.

Er is zeker geen optie om een dierenarts te worden die niet opereert hah :mann: ? behalve bij spoed natuurlijk of iets kleins als een castratie.

Ik weet niet of ik nu nog iets ben vergeten of iemand en vergeten te antwoorden?

Ik weet eigenlijk nog steeds niet helemaal goed of het nu meer wenselijk is dit op deze manier te blijven doen, of dan toch maar nieuwe topics te openen ? Ik heb er mn hersens al over gebroken hoor, maar het word me niet echt helderder.
Misschien is er wel een optie op het forum dat wanneer iemand een topic opent of een vraag in een oud topic stelt, alle leden zelf kunnen instellen of dit allemaal in 1 topic zichtbaar is of gewoon als losse topics ? een soort van topic met subtopic optie ofzo ? ik weet niet of het logisch klinkt en of het wel mogelijk is en of ik niet heel ingewikkeld denk nu, maar dat zou misschien helpen ? Of misschien bestaat er al een soort van topic net zoiets als twitter maar dan alleen voor losse vragen, die je snel kunt stellen zonder een eigen nieuw topic te openen ? Of een poll onder de leden zodat er duidelijk word wat het merendeel verkiest ? Of denk ik gewoon te veel en moet ik niet zo miepen?
Voor zij die aan me twijfelen. Twijfel je meer aan mij dan mij, ik betwijfel het.
Eigenlijk weet ik niet wat ik moet op de wereld, maar ik ben er en ik zit alleen te twijfelen.
Voor alle mensen die twijfelen, kom je daarmee verder, nee ik betwijfel het.

Eigenlijk weet niemand wat je moet op de wereld, maar je bent er en je moet niet zoveel twijfelen.

- fresku
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”