Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Umweltzone's Duitsland
Moderator: moderatorteam
- *Skye*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Umweltzone's Duitsland
Hoi allemaal,
Wij gaan op vakantie naar Oostenrijk en moeten dus door heel Duitsland rijden. Ik heb een tijdje terug wel gekeken of je een Umwelt sticker nodig hebt en toen las ik dat het voor snelwegen niet nodig is. Nu las ik dat er bij sommige rondwegen wel een sticker nodig is. We hebben geen tijd meer om hem aan te vragen en op te laten sturen.
Zijn er mensen die pas door Duitsland gereden zijn? Zijn er grote steden waar je een sticker nodig hebt? Of is het verstandiger om gewoon zo snel mogelijk er 1 te kopen? Zo ja, kan je dat makkelijk vinden als je de grens over gaat?
Alvast bedankt.
Wij gaan op vakantie naar Oostenrijk en moeten dus door heel Duitsland rijden. Ik heb een tijdje terug wel gekeken of je een Umwelt sticker nodig hebt en toen las ik dat het voor snelwegen niet nodig is. Nu las ik dat er bij sommige rondwegen wel een sticker nodig is. We hebben geen tijd meer om hem aan te vragen en op te laten sturen.
Zijn er mensen die pas door Duitsland gereden zijn? Zijn er grote steden waar je een sticker nodig hebt? Of is het verstandiger om gewoon zo snel mogelijk er 1 te kopen? Zo ja, kan je dat makkelijk vinden als je de grens over gaat?
Alvast bedankt.
-
Safari
Re: Umweltzone's Duitsland
Je weet dat ze te koop zijn bij de ANWB? Die heb je met vijf dagen in huis.
- kloesje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own) - Aantal honden: 4
Antwoord op je vraag staat op de site van de anwb:
Aangezien er geen autosnelwegen zijn in Duitsland die onderdeel zijn van een Umweltzone heb je voor doorreis naar Oostenrijk of Zwitserland geen milieusticker nodig.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Misschien zelfs direct mee te nemen als je naar een ANWB-winkel gaat? Dat is met het autobahnvignet voor Oostenrijk wel zo namelijk.Safari schreef:Je weet dat ze te koop zijn bij de ANWB? Die heb je met vijf dagen in huis.
- kloesje
- Zeer actief
Op de site staat dat ze hem in de winkel dan voor je bestellen en dan binnen 5 werkdagen is thuis gestuurd, dus niet af te halenLongFields schreef:Misschien zelfs direct mee te nemen als je naar een ANWB-winkel gaat? Dat is met het autobahnvignet voor Oostenrijk wel zo namelijk.Safari schreef:Je weet dat ze te koop zijn bij de ANWB? Die heb je met vijf dagen in huis.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik had helemaal niet gekeken op de site, was wat luier dan jij dus.kloesje schreef:Op de site staat dat ze hem in de winkel dan voor je bestellen en dan binnen 5 werkdagen is thuis gestuurd, dus niet af te halenLongFields schreef:Misschien zelfs direct mee te nemen als je naar een ANWB-winkel gaat? Dat is met het autobahnvignet voor Oostenrijk wel zo namelijk.Safari schreef:Je weet dat ze te koop zijn bij de ANWB? Die heb je met vijf dagen in huis.
- Nicaaa!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriër
- Aantal honden: 1
Ik heb er 1 gekocht bij een garage in Duitsland, koste 5 euro. Meen me te herinneren dat je bij een TŰV garage moet zijn. Bij grotere garages krijg je de sticker meteen mee, ik moest een dag wachten omdat de TŰV man maar 1 x in de week langs kwam.

http://zwerfdierinnood.nl/
https://www.facebook.com/straydogschaamenglish/?fref=ts
A little help goes a long way
- kloesje
- Zeer actief
Ik was gewoon zelf nieuwsgierig, omdat ik nu 2 jaar op rij zonder na te denken over een dergelijke sticker naar Oostenrijk ben geredenLongFields schreef:Ik had helemaal niet gekeken op de site, was wat luier dan jij dus.kloesje schreef:Op de site staat dat ze hem in de winkel dan voor je bestellen en dan binnen 5 werkdagen is thuis gestuurd, dus niet af te halenLongFields schreef:Misschien zelfs direct mee te nemen als je naar een ANWB-winkel gaat? Dat is met het autobahnvignet voor Oostenrijk wel zo namelijk.Safari schreef:Je weet dat ze te koop zijn bij de ANWB? Die heb je met vijf dagen in huis.
Maar dus ook niet nodig bij de doorreis
- *Skye*
- Zeer actief
Nee we gaan het niet redden hem op te laten sturen dan zijn er er al
Ook als je naar de winkel gaat sturen ze hem op.
Ik had inderdaad 2 weken terug ook gelezen dat je hem voor doorreis niet nodig hebt. Nu lees ik op andere sites dat je hem op sommige rondwegen wel nodig hebt.
Dus ben even op zoek naar ervaringen van mensen die pas nog door Duitsland zijn gereden zonder sticker.
Ik had inderdaad 2 weken terug ook gelezen dat je hem voor doorreis niet nodig hebt. Nu lees ik op andere sites dat je hem op sommige rondwegen wel nodig hebt.
Dus ben even op zoek naar ervaringen van mensen die pas nog door Duitsland zijn gereden zonder sticker.
- Ytje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergschnauzer
Wij nemen elk jaar de gok. Met vakantie en kerstmarkt etc en gewoon altijd geluk gehad. We hebben een oudere diesel dus zouden sowieso hoofdsteden niet in mogen. Boete is niet heel duur dus gewoon risico nemen haha maar dat doen wij die paar keer per jaar..
- kloesje
- Zeer actief
Oh voor de kerstmarkt ook niet gebruikt inderdaad en wel zelf heen gereden.
Voor sommige rondwegen zul je de sticker misschien nodig hebben, maar daar kom je echt niet overheen als je op doorreis bent.
Ik zou ook gewoon de gok wagen
Voor sommige rondwegen zul je de sticker misschien nodig hebben, maar daar kom je echt niet overheen als je op doorreis bent.
Ik zou ook gewoon de gok wagen
- *Skye*
- Zeer actief
We gaan de grens over bij Venlo
- *Skye*
- Zeer actief
Tnx, dan weet ik in ieder geval waar ik moet zijn. Maar weet je toevallig ook of ik er 1 nodig heb? Of heb je hem nooit nodig op de snelweg? Deze auto gaat eind dit jaar weg anders had ik er sowieso 1 gekocht.
- *Skye*
- Zeer actief
We gaan naar Oostenrijk met de auto dus rijden echt alleen door Duitsland heen.Cleva schreef:Dat ligt er aan waar je naartoe wil en of je alles met de auto moet doen.*Skye* schreef:Tnx, dan weet ik in ieder geval waar ik moet zijn. Maar weet je toevallig ook of ik er 1 nodig heb? Of heb je hem nooit nodig op de snelweg? Deze auto gaat eind dit jaar weg anders had ik er sowieso 1 gekocht.
Als je niet precies weet wat je gaat doen zou ik er een nemen. Dan ben je er maar vanaf.
Kost iets meer dan een tientje als ik me niet vergis.
Ja dat is natuurlijk ook wel zo...
- *Skye*
- Zeer actief
Dankjewel voor de kaart, die was ik ook al tegen gekomen. Je leest op heel veel plekken dat de sticker niet nodig is voor op de snelwegen. Net las ik dat het op sommige rondwegen wel nodig is, maar nergens vind je dat echt duidelijk terug.
Dus mochten er mensen zijn die recent naar Oostenrijk zijn gereden hoor ik graag of je de sticker wel of niet nodig hebt.
Dus mochten er mensen zijn die recent naar Oostenrijk zijn gereden hoor ik graag of je de sticker wel of niet nodig hebt.
- Jeroen Jan-Willem
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
Eerder in de thread haalde iemand de ANWB aan dat dit niet op snelwegen geldt. Ik kan in ieder geval bevestigen dat je in het Roergebied gewoon over de snelweg mag rijden. Het kan alleen zijn dat je die snelweg niet af kan voor een pauze in de stad. Ik was een paar maanden terug in een buitenwijk van Frankfurt (die buiten de lokale mileuzone ligt). Ik had ook uitgezocht dat je die stickers bij een groot TÜV-station kon kopen, maar bepaalde dat het niet nodig was. Wel ben ik een keer omgedraaid toen ik een bepaalde weg op reed en plots bij de grens van de mileuzone was, dus het kan zijn dat het rustiger voelt om er wel een te hebben. Ik begreep dat je die stickers voor een recente auto over het algemeen meekrijgt op grond van de registratieinformatie (toelatingsjaar e.d.). Je zou ook makkelijk moeten kunnen opzoeken of je auto voldoet, als je daar twijfels over hebt.*Skye* schreef:Dus mochten er mensen zijn die recent naar Oostenrijk zijn gereden hoor ik graag of je de sticker wel of niet nodig hebt.
we're the ones who seek
to dance to fallen serenades
the magic hymns of gold
as softly sung
the sunlight fades away
to dance to fallen serenades
the magic hymns of gold
as softly sung
the sunlight fades away
-
Safari
Wij plakken gewoon in iedere auto (wel twee tot nu toe
) zo een sticker.
hoeven we er nooit over na te denken en kunnen we gaan en staan waar we willen.
- kloesje
- Zeer actief
Bij doorreis naar Oostenrijk door Duitsland heen ben je die sticker niet nodig. Er zijn genoeg grote benzinestations met een eetgelegenheid op die route om niet de snelweg af te hoeven.
Een vriend van mij (Sjaak-K) is net terug uit Oostenrijk en heeft ook niet zo'n sticker op de auto geplakt, enkel een autobahn vignet.
Maar durf je het om welke reden dan ook niet aan, dan gewoon 10 euro uitgeven en op de auto plakken.
Een vriend van mij (Sjaak-K) is net terug uit Oostenrijk en heeft ook niet zo'n sticker op de auto geplakt, enkel een autobahn vignet.
Maar durf je het om welke reden dan ook niet aan, dan gewoon 10 euro uitgeven en op de auto plakken.
- *Skye*
- Zeer actief
Wij kopen ook altijd meteen zo een sticker als we een auto hebben. Alleen is bij deze auto de ruit een paar maanden terug vervangen en hebben we er niet meer bij nagedacht. Nu gaat de auto eruit eind van dit jaar en het was eigenlijk niet meer de planning om die kant op te gaan.
Toen we boekte had ik even gegoogeld en zag dat het niet nodig was, nu deed ik een dubbel check en las dat het op 'sommige ringwegen' wel nodig was. Maar welke? Dat kan je nergens vinden.
Maar ik neem ook aan dat je niet ineens midden op de snelweg zo een gebiedt in rijdt en dan nog altijd wel de weg af kunt als het zo is.
Toen we boekte had ik even gegoogeld en zag dat het niet nodig was, nu deed ik een dubbel check en las dat het op 'sommige ringwegen' wel nodig was. Maar welke? Dat kan je nergens vinden.
Maar ik neem ook aan dat je niet ineens midden op de snelweg zo een gebiedt in rijdt en dan nog altijd wel de weg af kunt als het zo is.
- *Skye*
- Zeer actief
Net even het vignet voor Oostenrijk gekocht bij de ANWB, nog een keer nagevraagd en ze hebben me verzekerd hem niet nodig te hebben. We gaan het meemaken
Dankjewel allemaal!
- Ytje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergschnauzer
Fijne dagen! Geniet ervan!
- *Skye*
- Zeer actief
Dankjewel, heb er heel veel zin in!
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Wij hebben er geen gekocht, was vorig jaar. Wel gevraagd bij de organisatie van waar we heen gingen (DWT), of dat moest, en ze zeiden van niet.
Wel zo'n ding voor Oostenrijk.
Wel zo'n ding voor Oostenrijk.