Ik zet me ook altijd wel even schrap als ik een topic open. Maar ik vraag me vaak dingen af en vraag het gewoon. Over het algemeen krijg ik veel leerzame reacties. Ik vind het fijn als ik bevestiging kan krijgen van mensen die er verstand van hebben. En van alle meningen leer ik veel. En hopelijk kunnen andere er ook iets van leren.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Succes verhaal koppeling 2 honden
Moderator: moderatorteam
- *Skye*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Re: Succes verhaal koppeling 2 honden
Haha lang leve de eigenwijze mensen 
Ik zet me ook altijd wel even schrap als ik een topic open. Maar ik vraag me vaak dingen af en vraag het gewoon. Over het algemeen krijg ik veel leerzame reacties. Ik vind het fijn als ik bevestiging kan krijgen van mensen die er verstand van hebben. En van alle meningen leer ik veel. En hopelijk kunnen andere er ook iets van leren.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Ik vind het fantastisch dat het zo goed is gegaan 
En ik ben ook blij dat je hebt verteld wat er de vorige keren (die vorige keer met die gt
) is gebeurd.
Dat zijn dingen waar je weer van kan leren.
En ik ben ook blij dat je hebt verteld wat er de vorige keren (die vorige keer met die gt
Dat zijn dingen waar je weer van kan leren.
Nou, niet door iedereen volgens mij.Manu schreef:Maar vond het wel ironisch dat onze honden laatst nog bestempeld werden als patsende klier reuen en nu ineens makkelijk zijn omdat hier gewoon bezoek kan komen![]()
- GrethavW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising - Aantal honden: 2
Wat goed, kan me voorstellen dat je trots bent.
Het is ook niet niks, het zijn niet 2 kleine keffertjes die je even van elkaar afpakt als het fout gaat.
Als je dit vertrouwen in jezelf houdt, zal het de volgende keer vast ook zonder al te veel problemen gaan.
Het is ook niet niks, het zijn niet 2 kleine keffertjes die je even van elkaar afpakt als het fout gaat.
Als je dit vertrouwen in jezelf houdt, zal het de volgende keer vast ook zonder al te veel problemen gaan.
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- Aantal honden: 1
Nou ik vind het leuk om te lezen
kijken naar waar het fout ging en nu met begeleiding dat het wel goed gaat
En Heavy het is zo'n dooddoener om te gaan zeggen dat de rottie misschien wel meevalt of wat dan ook dat neemt alle plezier van dat het gelukt is af
voor hetzelfde is het een stoere hond maar door de aanpak kon het toch
Ik hoef het hier niet te proberen, gewoon niet dit is Baco zijn huis
punt Madam mag dan nog wel maar dat is het, het zou misschien wel kunnen maar dan moeten ze elkaar eerst ontmoeten en wandelen en dan gaat het misschien maar Baco wil in huis geen gedoe.
En Heavy het is zo'n dooddoener om te gaan zeggen dat de rottie misschien wel meevalt of wat dan ook dat neemt alle plezier van dat het gelukt is af
Ik hoef het hier niet te proberen, gewoon niet dit is Baco zijn huis
- Sulluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
- Aantal honden: 3
@ranetje: Ja, ik blijf het wel bizar vinden hoor wat er toen is gebeurd. Ik ga verder geen namen noemen, want ik wil niemand "zwart" maken, maar het was een hele bekende GT dus ik durfde er echt blind op te vertrouwen. Suf.
@GrethavW: Ja precies, zijn niet echt Jack Russel formaat. Maar ik heb echt zoveel geleerd en doordat het nu 3 dagen lang helemaal is goed gegaan, word je ook wat zekerder. Dat gevoel breng je natuurlijk weer over op de honden, waardoor het elke dag makkelijker werd haha.
@billy: We hebben wel elke dag veel gewandeld zodat de honden lekker moe waren. Dus dat zal heus ook mee hebben gespeeld hoor
Maar ik vond het zelf inderdaad ook wel boeiend om te zien, dat wij eigenlijk de fouten en spanning hadden gemaakt en niet zo zeer de honden.
@heavy: De GT van dit weekend vond Sultan niet opdringerig, helemaal niet zelfs. Ook hem heb ik de filmpjes laten zien. Hij vond Sultan teveel energie hebben in zijn begroetingen, te enthousiast. Een hond met een lager energielevel is daar niet altijd van gediend, maar na een correctie loopt Sultan netjes weg. Hij vermijd dus het conflict. Daarom vond deze GT het ook geen probleemgedrag oid, maar gewoon normaal gedrag voor een hond met een hoog energielevel. Wel heb ik oefeningen en tips mee gekregen, om Sultan wat geremder te maken in zijn begroetingen. Meer voor Sultan zelf nog eigenlijk, zo zullen meer honden met hem willen spelen. Want als Sultan gecorrigeert wordt, rent hij gelijk weg en houdt het voor gezien. Dus hij heeft eigenlijk echt zichzelf ermee dan.
@GrethavW: Ja precies, zijn niet echt Jack Russel formaat. Maar ik heb echt zoveel geleerd en doordat het nu 3 dagen lang helemaal is goed gegaan, word je ook wat zekerder. Dat gevoel breng je natuurlijk weer over op de honden, waardoor het elke dag makkelijker werd haha.
@billy: We hebben wel elke dag veel gewandeld zodat de honden lekker moe waren. Dus dat zal heus ook mee hebben gespeeld hoor
@heavy: De GT van dit weekend vond Sultan niet opdringerig, helemaal niet zelfs. Ook hem heb ik de filmpjes laten zien. Hij vond Sultan teveel energie hebben in zijn begroetingen, te enthousiast. Een hond met een lager energielevel is daar niet altijd van gediend, maar na een correctie loopt Sultan netjes weg. Hij vermijd dus het conflict. Daarom vond deze GT het ook geen probleemgedrag oid, maar gewoon normaal gedrag voor een hond met een hoog energielevel. Wel heb ik oefeningen en tips mee gekregen, om Sultan wat geremder te maken in zijn begroetingen. Meer voor Sultan zelf nog eigenlijk, zo zullen meer honden met hem willen spelen. Want als Sultan gecorrigeert wordt, rent hij gelijk weg en houdt het voor gezien. Dus hij heeft eigenlijk echt zichzelf ermee dan.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Zo zullen de weekenden samen veel leuker worden
het lijkt mij gezellig juist in zo een groot huis met grote tuin en dan ook nog eens 8 honden
heerlijk toch?
Fijn dat het gelukt is. Ik denk ook dat veel samen wandelen en zorgen dat ze moe zijn zodat ze in huis niet gaan kloten. Ik zou wel goed blijven opletten bij spanningsmomenten zoals de deurbel en het avondeten. Maar het is al heel fijn dat het zo gaat
Fijn dat het gelukt is. Ik denk ook dat veel samen wandelen en zorgen dat ze moe zijn zodat ze in huis niet gaan kloten. Ik zou wel goed blijven opletten bij spanningsmomenten zoals de deurbel en het avondeten. Maar het is al heel fijn dat het zo gaat
- Sulluna
- Zeer actief
@Heavy: oh maar aan vriendjes geen gebrek bij Sultan hoor haha! Alleen hier op het forum al veel vriendjes gemaakt met de groepswandelingen.. en met lopen eigenlijk ook met elke hond. Het is maar zeldzaam dat een hond hem een snauw geeft, alleen ik zou het nog fijner vinden als dat helemaal niet meer gebeurd. En daarvoor heb ik nu dus die tips en oefeningen 
@Valerie: nou sterker nog.. we hebben zondagochtend een ongelukje gehad. We hadden afgesproken om direct te gaan slapen ( ik sliep met mijn honden in een andere kamer) en dan dus in de tuin de honden weer bij elkaar te laten en door de tuin ( heel groot) naar de auto's te lopen voor de wandeling. Ik had mijn honden dus even in de gang gelaten zodat mn schoonzus haar honden in de keuken de halsbanden kon omdoen.. Springt Sultan tegen de deur ( stout..) vliegt de deur open en sultan rént de roedel in.. whaa.. dus opeens al die honden in een kleine ruimte.. Maar wij keken elkaar aan ( slik) en bleven rustig en liepen gelijk richting de tuin. En doorgelopen naar de auto's. Toen de honden eenmaal in de auto's zaten ( ook apart van elkaar) hebben we er even een sigaretje voor gerookt.. whaha.. jeetje dat was toch wel even spannend maar oh wat gaaf, dat we zelfs zoiets zonder spanning hebben weten op te lossen. ( en ik durf er eerlijk voor uit te komen, dat ik best een mietje ben normaal gesproken met dat soort onverwachte situaties..)
@Valerie: nou sterker nog.. we hebben zondagochtend een ongelukje gehad. We hadden afgesproken om direct te gaan slapen ( ik sliep met mijn honden in een andere kamer) en dan dus in de tuin de honden weer bij elkaar te laten en door de tuin ( heel groot) naar de auto's te lopen voor de wandeling. Ik had mijn honden dus even in de gang gelaten zodat mn schoonzus haar honden in de keuken de halsbanden kon omdoen.. Springt Sultan tegen de deur ( stout..) vliegt de deur open en sultan rént de roedel in.. whaa.. dus opeens al die honden in een kleine ruimte.. Maar wij keken elkaar aan ( slik) en bleven rustig en liepen gelijk richting de tuin. En doorgelopen naar de auto's. Toen de honden eenmaal in de auto's zaten ( ook apart van elkaar) hebben we er even een sigaretje voor gerookt.. whaha.. jeetje dat was toch wel even spannend maar oh wat gaaf, dat we zelfs zoiets zonder spanning hebben weten op te lossen. ( en ik durf er eerlijk voor uit te komen, dat ik best een mietje ben normaal gesproken met dat soort onverwachte situaties..)
- *Skye*
- Zeer actief
Maar voel je dan op dat moment ook geen spanning? Of blijf je rustig en gaat je hartslag als een gek omhoog. Ik kan namelijk wel rustig doen, maar dan voel ik me niet rustig. Maar zelfs dat merken honden dan lijkt me?
- Sulluna
- Zeer actief
Nou, het was heel even slik, knop om en actie ( naar tuin lopen met ruimte ) Dus ik was echt rustig.. Pas bij de auto's besefte wij ons dat dat wel echt een spannende situatie had kunnen worden.. Dus ja, normaal ben ik echt wel een mietje en nu was ik ineens een soort "stoer" en zelfverzekerd. Ik vond dat zo gaaf*Skye* schreef:Maar voel je dan op dat moment ook geen spanning? Of blijf je rustig en gaat je hartslag als een gek omhoog. Ik kan namelijk wel rustig doen, maar dan voel ik me niet rustig. Maar zelfs dat merken honden dan lijkt me?
- *Skye*
- Zeer actief
Dat kan ik me voorstellenSulluna schreef:Nou, het was heel even slik, knop om en actie ( naar tuin lopen met ruimte ) Dus ik was echt rustig.. Pas bij de auto's besefte wij ons dat dat wel echt een spannende situatie had kunnen worden.. Dus ja, normaal ben ik echt wel een mietje en nu was ik ineens een soort "stoer" en zelfverzekerd. Ik vond dat zo gaaf*Skye* schreef:Maar voel je dan op dat moment ook geen spanning? Of blijf je rustig en gaat je hartslag als een gek omhoog. Ik kan namelijk wel rustig doen, maar dan voel ik me niet rustig. Maar zelfs dat merken honden dan lijkt me?
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Rustig blijven scheelt heel veel
eerst oplossen en daarna panieken
Nou wel goed van jullie dat het nu zo kan
Nou wel goed van jullie dat het nu zo kan
-
blondie
- Zeer actief
Hier ben ik ook eigenlijk wel benieuwd naar.Heavy schreef:Ik vind het echt jammer dat je het gevoel krijgt afgebrand te worden.
Waarom zou ik dat willen?
Natuurlijk is het fijn dat het nu goed gaat .
De enige opmerking die ik maak is dat het echt hondsafhankelijk is .
De Rotweiller is denk ik geen reu die alle reuen wil opvreten?
Het is denk ik niet fout gegaan tussen hem en Sultan alleen omdat Sultan een reu is?
Dat was mijn aanmerking![]()
Heel leuk en fijn voor jullie dat die 2 nu samen spelen en slapen na een wandeling en wat advies en begeleiding. Maar dat gaat niet altijd zo . Het leek gewoon dat als je maar doorzet en genoeg begeleid het altijd wel goed komt en dat is niet zo in mijn ogen en dat wilde ik alleen maar even recht zetten
En wat ik me ook oprecht afvraag is of die man ook verteld heeft waarom het fout ging tussen die 2 .
Was dat door de opdringerigheid van Sultan of was dat omdat de Rotweiiler zijn vrouwtje beschermde ?
En waarom mag hij niet meer op de bank.
Met name ook omdat ik in het verleden ook wel in situaties heb gezeten waar het handig had geweest als twee reuen elkaar accepteerden in een huis waar gelogeerd werd. En in mijn eigen situatie waren er in eigen huis momenten dat het kon, ook met 2 gelijkwaardige reuen, maar die moesten dan niet bij elkaar komen te liggen.
In mijn beleving was het zo dat als de ene de andere als hogere en dominantere zag dat het ok ging, schikken naar regels en rangorde noem ik het maar. Dan zag je ook wel dat de ene wat eerder de kop afwende bij een blik van de ander. Bleven ze echter elkaars blikken trotseren of zodra de ander te dicht in de zone kwam dan ontstond er spanning.
Ik heb dat nogmaals in verschillende situaties gehad, op vakantie in een hotel, thuis en tijdens verschillende logeerpartijen bij de fokker van mijn teefje. Met mijn eerste hond (reu). Bluf (de teef) kon zich redelijk snel schikken in thuissituaties of elders. Maar zij was ook vaak wat inschikkelijker. Finn de reu had wat meer moeite met confrontaties, die wilde liever geen gesodemieter, maar kwamen ze, dan liet hij het niet over zijn kant gaan.
Bij Aak zie ik dat ook een beetje. Vooralsnog kan alles voor het hek komen, en honden komen ook binnen, met de reuen van de buren gaat het ook prima, maar die kent hij van jongs af aan al. Maar bij provocatie kan hij nu wel al laten merken dat hij daar niet van gediend is.
Ik vind het altijd geheel afhankelijk van de honden hoe ze op elkaar reageren om te zien of het ok gaat of niet. Toen hij jonger was kwam zijn pa binnen, maar nu doen we dat bijvoorbeeld maar niet meer.
Vrienden krijgen binnenkort een collie reu, en ik hoop dat het gaat klikken, want het is gewoon fijn om als je op visite gaat dat je de honden mee kunt nemen. In die gevallen vind ik het belangrijk om er écht aan te werken. Zo wat ik hoor is het een rustige reu, dus dan zie ik niet zoveel problemen met de draak.
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
mooi verhaal en ik vind dat je terecht trots kunt zijn als je dat stel op die laatste foto bij elkaar ziet pitten