Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nieuw avontuur: Een (opvang)hond! - Sion! Update Pag 5
Moderator: moderatorteam
- Fabiola17
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix - Aantal honden: 2
Re: Nieuw avontuur: Een (opvang)hond! - Sion! Fotobommetje p
Lijkt me een heerlijk hondje!
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
-
Aniway
Het is inderdaad een superleuk hondje zo te zien en te lezen
Leuke foto's ook.
Hij heeft een hele leuke en lieve uitstraling
Leuke foto's ook.
Hij heeft een hele leuke en lieve uitstraling
- Bishy
- Zeer actief
Ontzettend aandoenlijk koppie heeft hij. Fijn dat het zo goed gaat!
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
- Aantal honden: 1
wat spreekt jou dan niet aan in zijn karakter?

-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Och ik heb echt een zwak voor hem
hij zou zo leuk passen bij mijn kortpoot 
- madred
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en RSH
- Aantal honden: 3
Ik ook al Apple, helaas geen goede combinatie met mijn bitch, maar Apple en Sion zouden wel een heel leuk koppel vormen.
Op de site van dutchy staat Lester van 11 jaar, die is misschien nog leuker! Hier niet iemand die plaats heeft voor een oudje?
Op de site van dutchy staat Lester van 11 jaar, die is misschien nog leuker! Hier niet iemand die plaats heeft voor een oudje?

Happy en Lemmi
-
Punzel
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Och wat een leukerdje zeg. Ik zou 'm zo willen hebben
Leuk trouwens ook om Bisji weer eens te zien!
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Wat een onwijs leuk hondje zeg.
Super lieve uitstraling ook.

-
Izzie_Anneke
- Zeer actief
Het is dat Izzie hier nog te kort is. Over een jaartje kijk ik eens naar een geschikte reu
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
- Aantal honden: 2
Wat is dat een charmant hondje, jammer dat de match er niet is.
Zo'n leukerd die zou bij mij ook blijven plakken
Zo'n leukerd die zou bij mij ook blijven plakken
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Contacteer:
- Tineke
- Zeer actief
Wat een leukerd 

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Thomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Zo te zien is ze al een beetje afgevallen! ik vind het een grappig hondje. 

- Nerazi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
Ik vind het ook een erg grappig hondje!
- River8
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
wat een leuk hondje! en hoe bevalt het nou je "eigen" hond? 
- madred
- Zeer actief
Hoe gaat het inmiddels met Sion?

Happy en Lemmi
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- madred
- Zeer actief
Oh, te gek!
Wat leuk voor hem. Kunnen we hem nog volgen op het forum?
Ik heb zelf contact gehad met deze stichting over Lester.
Er zou afgelopen weekend duidelijk komen over een opvanggezin.
Heb vandaag eens gemaild hoe het is afgelopen, maar nog geen reactie, misschien kan ik hem anders opvangen....
Heb vandaag eens gemaild hoe het is afgelopen, maar nog geen reactie, misschien kan ik hem anders opvangen....

Happy en Lemmi
- madred
- Zeer actief
Nog eens een keer iets gehoord hoe het met Sion gaat?

Happy en Lemmi
- hakunamatata
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Je mag me slaan
heb gewoon niet meer gereageerd
Sion is inderdaad 9 augustus geplaatst!
Na drie jaar op de website maar geen enkele interesse, kwamen er nu na drie weken Nederland al twee aanvragen voor hem binnen. De eerste was niet geschikt, een te druk jong gezin zonder ervaring met honden. De tweede aanvraag leek op papier juist een hele goede match. Een rustig gezin van twee volwassenen en kind van elf, vrijwel altijd iemand thuis, ervaring met honden, veel liefde, rustig huishouden, werk aan huis, zochten knuffelig gezellig hondje.. dat klonk echt perfect voor Sion. Dus gebeld om te vragen of ze nog interesse hadden en om een afspraak in te plannen en ze waren super enthousiast. Ze konden de zondag gelijk al dus ineens ging het heel snel, want was de klik er dan mocht hij gelijk mee.
Zondags kwamen ze kijken. Ik nam Sion gelijk mee naar beneden voor een wandeling (in huis vindt hij bezoek eerst spannend, buiten vindt hij vrijwel iedereen geweldig om te knuffelen). De deur was net open en Sion was al aan het knuffelen geslagen met ze, het kind kreeg allemaal lebbers in zijn gezicht en je zag alle partijen genieten. Dus op gaan wandelen en hij gedroeg zich zoals altijd voorbeeldig. Ook een stuk lekker los gelopen en hij dribbelde keurig mee. Ze waren verkocht en Sion vond die mensen ook erg leuk, dus de match was gevonden en Sionneke ging mee!
Daar deden we het voor, hij heeft zijn gouden mandje gevonden
Het wandelen vond ik echt heerlijk, ook al regende het pijpestelen, dan ging ik liever naar buiten dan Sion, hahah. Omdat ik nu moest wandelen ging ik ook de deur uit en eenmaal buiten vind ik het echt heerlijk! Dat mis ik nu ergens ook echt wel nu ik geen hond meer hier heb, dat verplichte wandelen. Want zonder hond doe ik dat niet, dat is toch heel anders. Wat me ook heel erg meeviel is de reactie van de katten op Sion. Moet ik wel bij zeggen dat Sion zowat perfect was met de katten. Als ik er niet was kreeg hij zijn eigen plek in de keuken maar de rest van de tijd was hij gewoon bij mij en dat ging echt ontzettend goed. Ik verwachtte dat mijn katten banger en meer gestrest zouden zijn, maar ze waren vooral nieuwsgierig en natuurlijk wel onwennig. Zelfs mijn familie in Brabant (waar ik weekend ben geweest) reageerde minder heftig dan ik verwachtte. Oké, blij waren ze niet dat Sion mee was, maar hij hoefde niet buiten te slapen
Het enige wat voor mij wel echt een belangrijke blijft is mijn eigen gezondheid. Juist door Sion had ik meer ritme en structuur op de dag en dat deed me erg goed. Maar ik heb ook dagen dat ik door mijn gezondheid weinig energie of kracht in bv benen heb en sommige dagen kon ik dus ook duidelijk minder ver/ vaak wandelen. Voor Sion maakte dat niet uit, maar mocht ik ooit een eigen hondje hebben dan is dat wel iets om heel duidelijk rekening mee te houden, laag in energie en dagje minder geen probleem. Beetje ingewikkeld verhaal, maar voor mij wel goed om dat nu echt te merken hoe dat ging.
Maarr alles bij elkaar beviel het me echt wel goed. Mocht er eens een echt passend hondje op mijn pad komen sluit ik niet uit dat die eens hier mag komen wonen. Maar ik ga in elk geval niet op zoek. Zeker nu niet, zorgen genoeg om mijn kat(ten). Dus we gaan zien hoe het gaat lopen. Logeerhondjes sta ik wel zeker voor open nu, dus mocht iemand eens eentje hebben die oppas nodig heeft!
Sion is inderdaad 9 augustus geplaatst!
Na drie jaar op de website maar geen enkele interesse, kwamen er nu na drie weken Nederland al twee aanvragen voor hem binnen. De eerste was niet geschikt, een te druk jong gezin zonder ervaring met honden. De tweede aanvraag leek op papier juist een hele goede match. Een rustig gezin van twee volwassenen en kind van elf, vrijwel altijd iemand thuis, ervaring met honden, veel liefde, rustig huishouden, werk aan huis, zochten knuffelig gezellig hondje.. dat klonk echt perfect voor Sion. Dus gebeld om te vragen of ze nog interesse hadden en om een afspraak in te plannen en ze waren super enthousiast. Ze konden de zondag gelijk al dus ineens ging het heel snel, want was de klik er dan mocht hij gelijk mee.
Zondags kwamen ze kijken. Ik nam Sion gelijk mee naar beneden voor een wandeling (in huis vindt hij bezoek eerst spannend, buiten vindt hij vrijwel iedereen geweldig om te knuffelen). De deur was net open en Sion was al aan het knuffelen geslagen met ze, het kind kreeg allemaal lebbers in zijn gezicht en je zag alle partijen genieten. Dus op gaan wandelen en hij gedroeg zich zoals altijd voorbeeldig. Ook een stuk lekker los gelopen en hij dribbelde keurig mee. Ze waren verkocht en Sion vond die mensen ook erg leuk, dus de match was gevonden en Sionneke ging mee!
Helaas niet meer. Ergens had ik dat bij deze mensen van te voren ook al verwacht, ik weet niet waarom maar ik zei al voor ze kwamen kijken dat ik waarschijnlijk niks meer van ze zou horen. Niet omdat ze niet blij met hem waren, ik ben ervan overtuigd dat hij het daar heerlijk heeft nu. Dus mocht iemand in Wijchen wandelen, kijk even goed rond of je een Obesibas ziet rondlopen, dan hoor ik het graagmadred schreef:Nog eens een keer iets gehoord hoe het met Sion gaat?
Hij is niet naar een forumlid gegaan dus helaas niet. Wel leuk dat je gereageerd hebt op Lester. Hij leek me ook erg leuk maar ik durfde hem niet op te vangen omdat hij niet 100% meer ziet en ik een stel drukke katten heb. Hij staat nu op gereserveerd, toevallig door jou?madred schreef:Oh, te gek!
Verrassend goed!River8 schreef:wat een leuk hondje! en hoe bevalt het nou je "eigen" hond?
Maarr alles bij elkaar beviel het me echt wel goed. Mocht er eens een echt passend hondje op mijn pad komen sluit ik niet uit dat die eens hier mag komen wonen. Maar ik ga in elk geval niet op zoek. Zeker nu niet, zorgen genoeg om mijn kat(ten). Dus we gaan zien hoe het gaat lopen. Logeerhondjes sta ik wel zeker voor open nu, dus mocht iemand eens eentje hebben die oppas nodig heeft!
Sowieso hecht ik me niet snel, dus ook niet aan dieren. Ik kan een dier ontzettend leuk vinden zonder dat ik er echt een klik mee heb. Dat heb ik ook bij alle duizenden asieldieren die ik al verzorgd heb, echt maar twee misschien waarbij ik die klik had. Daarnaast vang ik ook al jarenlang kittens op voor het dierenasiel hier en er is er nog nooit eentje blijven plakken. Dat is niet zonder reden. Ik zorg op mijn best voor het diertje en help die op die manier aan een nieuwe kans, maar die toekomst is niet bij mij en ik hoef me ook niet aan ze te hechten. Dat wil niet zeggen dat ik niet om die dieren geef, maar die echte sterke band heb ik dan niet. Daarnaast vind ik niet dat ik het beste huisje kan bieden voor een dier, het kan altijd beter. Sion is ook gekomen als opvanger en misschien dat ik daardoor bij voorbaat al meer bezig ben met hem die nieuwe kans bieden dan hem in mijn hart sluiten. Ik vond hem echt wel leuk en hij was echt een lieve knuffel. Maar ook al zocht ik wel een hondje, dan nog was hij niet gebleven. Hij was vrijwel perfect met de katten, had energiebehoefte die bij me past, was enorm vrolijk en daar hou ik van. Maar hij was ook een hondje die continu achter je aan loopt, heel klef is en geen eigen initiatief neemt, dat zijn dingen die me niet aanspreken maar die gewoon echt bij hem hoorden. Dat is niet erg, de nieuwe mensen zijn juist dol op die eigenschappen!Sas schreef:wat spreekt jou dan niet aan in zijn karakter?
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Top dat Sion zijn mandje heeft gevonden!
Ik vind het alleen maar goed, iemand die zo nadenkt voordat er permanent een dier in huis komt. En opvangen zoals je voor al die dieren hebt kunnen doen is ook echt goud waard
Ik vind het alleen maar goed, iemand die zo nadenkt voordat er permanent een dier in huis komt. En opvangen zoals je voor al die dieren hebt kunnen doen is ook echt goud waard
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Wat leuk om een update over Sion te lezen. Ik vond het een heel grappig hondje
top ook dat jij zelf zo goed weet wat voor jou werkt en niet.
Wat betreft beperkte energie op sommige dagen, kan ik je zeggen dat daar prima een mouw aan te passen is. Onze Lola is behoorlijk energiek, maar als ik een kutdag of -week heb, past ze zich moeiteloos aan. Ik probeer actie en rust altijd goed te verdelen, maar soms lukt dat even niet en het levert nooit echt acute problemen op. Lola fungeert wel als eens soort spiegel voor mij. Ze had de laatste tijd weer wat moeite met alleen blijven en achteraf bezien kwam dat doordat ik met mijn hoofd niet echt voldoende bij haar was en me er ook qua fysieke beweging te makkelijk vanaf had gemaakt. Voor mij geldt: hond in balans, baas in balans.
Hopelijk vind je ooit wel dat ene maatje uit duizenden waar je een klik mee hebt!
Wat betreft beperkte energie op sommige dagen, kan ik je zeggen dat daar prima een mouw aan te passen is. Onze Lola is behoorlijk energiek, maar als ik een kutdag of -week heb, past ze zich moeiteloos aan. Ik probeer actie en rust altijd goed te verdelen, maar soms lukt dat even niet en het levert nooit echt acute problemen op. Lola fungeert wel als eens soort spiegel voor mij. Ze had de laatste tijd weer wat moeite met alleen blijven en achteraf bezien kwam dat doordat ik met mijn hoofd niet echt voldoende bij haar was en me er ook qua fysieke beweging te makkelijk vanaf had gemaakt. Voor mij geldt: hond in balans, baas in balans.
Hopelijk vind je ooit wel dat ene maatje uit duizenden waar je een klik mee hebt!
- madred
- Zeer actief
Wat lief...zo'n uitgebreide update!
Sion had inderdaad iets aparts, echt een hondje om je hart te stelen.
Lester is niet voor mij gereserveerd. Toen ik naar hem informeerde hadden ze al een opvanggezin in Nijmegen voor hem gevonden en 2 gegadigden voor adoptie.
Ik heb later wel nog een keer geïnformeerd of hij nu in Nederland was en hoe verder, maar helaas geen reactie meer ontvangen.
Dat vind ik persoonlijk dan wel een beetje jammer. Wil in principe wel gaan opvangen, maar dan zeer waarschijnlijk niet voor een stichting waar je geen reactie meer van ontvangt.
Ik begrijp best dat het allemaal vrijwilligers zijn en dat het allemaal wat langer kan duren, maar geen reactie valt me dan toch wel tegen.
Sion had inderdaad iets aparts, echt een hondje om je hart te stelen.
Lester is niet voor mij gereserveerd. Toen ik naar hem informeerde hadden ze al een opvanggezin in Nijmegen voor hem gevonden en 2 gegadigden voor adoptie.
Ik heb later wel nog een keer geïnformeerd of hij nu in Nederland was en hoe verder, maar helaas geen reactie meer ontvangen.
Dat vind ik persoonlijk dan wel een beetje jammer. Wil in principe wel gaan opvangen, maar dan zeer waarschijnlijk niet voor een stichting waar je geen reactie meer van ontvangt.
Ik begrijp best dat het allemaal vrijwilligers zijn en dat het allemaal wat langer kan duren, maar geen reactie valt me dan toch wel tegen.

Happy en Lemmi
- hakunamatata
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Wat ik nu toch in mijn mailbox tegenkwam

Ik kreeg twee foto's via de stichting doorgemaild. De andere staat het zoontje (van 11) herkenbaar op dus die plaats ik niet. Maar daar ligt Sion op zijn rug en wordt hij geknuffeld door het zoontje

Ik kreeg twee foto's via de stichting doorgemaild. De andere staat het zoontje (van 11) herkenbaar op dus die plaats ik niet. Maar daar ligt Sion op zijn rug en wordt hij geknuffeld door het zoontje
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~

-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Re: Nieuw avontuur: Een (opvang)hond! - Sion! Update Pag 5
Ach wat is het toch een leuke dikkie dik
Het is maar goed dat hij een huisje heeft, anders had ik misschien wel een poging gewaagd
Leuk ook dat je nog updates krijgt
Het is maar goed dat hij een huisje heeft, anders had ik misschien wel een poging gewaagd
Leuk ook dat je nog updates krijgt