Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat kosten jullie honden per maand?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Noahtje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua (langharig)
Aantal honden: 4

Re: Wat kosten jullie honden per maand?

Ongelezen bericht door Noahtje »

Qua voer en snacks kosten Noah en Isa me maximaal 5-6 euro per maand. Ze wegen samen nog geen drie kilo, dus zo heel veel eten ze natuurlijk ook niet.

Noah is verzekerd, dat kost me 15.20 per maand. Isa niet. Toevallig is ze eergisteren gesteriliseerd, maar verder heb ik nog geen medische kosten met haar gehad.

Verder krijgen ze regelmatig -eigenlijk te vaak haha- speeltjes, dekentjes, mandjes, slaapzakjes, tuigjes. Wat dat per maand is, geen idee... denk ook niet dat ik dat wil weten :schrik:

De inentingen kosten me niks, ze worden via Denkadog geënt. Als je, je honden Denkadog voert, dan ent de dierenarts van Denkadog ze gratis. De honden van mijn ouders krijgen Denkadog. De brokjes zijn wat groot voor Noah en Isa, maar ze vinden ze heerlijk en krijgen er altijd een paar door hun voer heen. Dat was voor Denkadog voldoende om ook Noah en Isa gratis te enten, ideaal natuurlijk!
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

voer denk ik 50 euro per maand (enkel vlees) voor 3 honden (rond de 30 kg het stuk gemiddeld, 1 is nog in de groei maar zal ook wel daaruit komen ongeveer)
training is €2 per hond per training, zo'n 3 a 4 keer in de week
westrijden gemiddeld 15 euro inschrijving

diesel zal rond 250 euro per maand zijn voor de honden in de kalme maanden toch

De hotels, buitenlandse reizen, etc... reken ik er maar niet bij :schrik:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Elco, 6,5-7 kg, komt volgens mij uit op zo'n 40 euro per maand exclusief entingen en overige dierenartsbezoekjes en dingen als mand/kussen/lijn/tuig/draagtas. Eerste jaar ca 65 euro betaald voor de entingen, 35 euro eigen risico nadat z'n staart tussen de deur gezeten had. En dit jaar ook zo'n 65 euro voor titeren + rabiës. Rabiës elke drie jaar en pas over zes jaar weer titeren, dus zolang Elco geen gekke dingen doet, betalen we qua gezondheidszorg alleen maar verzekering voor hem ;)
Na de puppycursus hebben we ook geen trainingen/cursussen meer gedaan. Alleen twee keer een show en dat gaan we nog wel vaker doen, zolang ze niet te duur zijn (meeste grote shows vind ik overigens wél te duur)
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Cyntha's huidige lijstje:

voer: ca. 35 euro p.m.
dagelijkse supplementen en verzorgingsartikelen: ca. 30 euro p.m.
verzekering: 38 p.m.
mestonderzoek omgerekend 6 euro p.m.
anti-parasitair: omgerekend zo'n 5 euro p.m.
hondenbelasting: omgerekend 5,20 p.m.
snacks e.d. hooguit 10 euro p.m.
cursus: 65 per kalenderjaar dus 5,40 p.m.

Exclusief dierenarts- en benzinekosten komen we momenteel dus rond de 135 euro per maand uit. Dat is 30 euro minder dan toen ik twee jaar geleden dit topic bezocht.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
heimwee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder

Ongelezen bericht door heimwee »

Kalev van 30 KG -
50 € voer
50 € training
15 € snacks
10 € speeltjes ed

Dan nog de twee poezen en een gezamelijk spaarpotje voor de dierenarts voor hond en poezen maakt dat wij per maand ong 200€ aan de dieren kwijt zijn
Afbeelding
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Shibby van 20,7 kilo

Voer: 60 euro
Snacks: 10 euro
Speeltjes: 5 euro
Verzekering: 21 euro
Training: 30 euro
Benzine: minstens 50 euro

Totaal 176 euro en dan heb ik het allemaal niet ruim gerekend :80:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door petra1 »

Dax, Stef en Denzel:
Brokken: €12
Lotgering: €20
Snacks: €20 (ik koop heel goedkoop in op www.bullepees.nl en dan gelijk grotere hoeveelheden zodat ze er lang mee doen)
Beloningssnoepjes: €10
Speeltjes: €10 maximaal
Hondenbelasting: €13

Dus dat is €85 per maand voor alle drie de honden samen.
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
abmiS
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door abmiS »

haha wat een grote verschillen zeg ! leuk om te zien :P .. nouja voor een ander dan
Voor zij die aan me twijfelen. Twijfel je meer aan mij dan mij, ik betwijfel het.
Eigenlijk weet ik niet wat ik moet op de wereld, maar ik ben er en ik zit alleen te twijfelen.
Voor alle mensen die twijfelen, kom je daarmee verder, nee ik betwijfel het.

Eigenlijk weet niemand wat je moet op de wereld, maar je bent er en je moet niet zoveel twijfelen.

- fresku
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Izzie_Anneke schreef:
Rebble schreef:Er zijn nog wel meer dan 2 Izzy's op het forum volgens mij en nóg meer als je ook de Izzies mee rekent, volgens mij is het de minst originele naam tegenwoordig :LOL: terwijl ik 'm nog nooit had gehoord voor een hond.
Ow God, stresss!!! Ze heette Sara maar dat vond ik niet goed genoeg, nu heet ze Izzie, dat vindt het Hondenforum niet goed genoeg, wat nu? Adelheid?
Oh, Adelheid is een prima naam. Ik zeg, gewoon doen :mrgreen:

@Rebble: Ik was jouw Izzy een beetje vergeten toen ik opeens de naam voorbij zag komen in een film en dacht "Ohhh, dát wordt het :love:" . Verder heb ik die naam nog nooit eerder bij een hond gehoord!
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Lemuria schreef:
Izzie_Anneke schreef:
Rebble schreef:Er zijn nog wel meer dan 2 Izzy's op het forum volgens mij en nóg meer als je ook de Izzies mee rekent, volgens mij is het de minst originele naam tegenwoordig :LOL: terwijl ik 'm nog nooit had gehoord voor een hond.
Ow God, stresss!!! Ze heette Sara maar dat vond ik niet goed genoeg, nu heet ze Izzie, dat vindt het Hondenforum niet goed genoeg, wat nu? Adelheid?
Oh, Adelheid is een prima naam. Ik zeg, gewoon doen :mrgreen:

@Rebble: Ik was jouw Izzy een beetje vergeten toen ik opeens de naam voorbij zag komen in een film en dacht "Ohhh, dát wordt het :love:" . Verder heb ik die naam nog nooit eerder bij een hond gehoord!
Mijn Izzy vergeten :mad:

Ik heb m van Izzy van Grey's anatomy :P geen fan of zo hoor maar vond het een grappige naam. Demi heeft ook een Izzy en volgens mij zijn er nóg meer.
Ik hoor de naam alleen hier haha.
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

Teveel :LOL:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Ik heb het met Izzie gecheckt en we houden het op Iz :engel: . Ook van Grey's Anatomy.

Ze heeft hier 3 dagen rondgelopen "zonder naam", bij nood noemde ik haar dan toch maar Sara. Op Nala en Teddie, de andere 2 alternatieven, reageerde ze niet, bij Izzie zat ze op mijn voeten. Dat moet em dus maar blijven.
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

v. 't Brabantse Bont schreef:
Rebble schreef:Alleen kosten aan voer, snacks en hondenbelasting, komt per maand uit rond de €12,-
12 euro? :denken:
Voer jij lucht?
Dat moet volgens mij een heeeeel klein piep hondje zijn..... :wink:

Ik heb net vorige week 590 Euro aan voer gekocht, (voor 3 maanden), voor 2 honden. Wegens de slechte economie op het ogenblik is het hondenvoer steeds op :boos:
Vorige week had de dierenwinkel het weer en het was binnen 2 dagen weg, nu staat de winkel weer bijna leeg je kun nog katte grid en vogelvoer kopen.... dat eten m'n hondjes niet :wink:
Verder lever, varkenspootjes etc etc... 15 Euro per week soms meer, ook ingrediënten voor leverkoek. 1 keer per jaar nieuwe dekens voor 10 Euro/st.
Verder DA niet zo veel, in entingen en wormenkuur.
Ik denk er nooit zoveel over na, ik koop wat ik denk dat ze nodig hebben. Als ik in Nederland ben koop ik altijd van alles en nog wat, dan is m'n "zakgeld" gauw op :oeps:
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Als de hondenbelasting laag is, je weinig snacks voert en goedkoop voer kan het zo maar.

Grote Boris is een rottweiler (castraat) en krijgt nog (vanwege gewend bij de vorige eigenaar, we zorgen nu een week voor hem) de allergoedkoopste brokken van het tuincentrum van 26€/50kg. Hij krijgt 850g brok per dag en daarmee is hij ietwat mager tot goed. Dan ben je dus voor 15€ aan brok klaar voor een rottweiler van 45-50kg. Hij poept dan wel paardendrollen (een volwassen shetlandruin van 150kg krijgt 2-3kg aan hooi, deze hond krijgt voor zijn gewicht dus evenveel brokken).
abmiS
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door abmiS »

thankgod dat hier geen hondenbelasting is :)
Voor zij die aan me twijfelen. Twijfel je meer aan mij dan mij, ik betwijfel het.
Eigenlijk weet ik niet wat ik moet op de wereld, maar ik ben er en ik zit alleen te twijfelen.
Voor alle mensen die twijfelen, kom je daarmee verder, nee ik betwijfel het.

Eigenlijk weet niemand wat je moet op de wereld, maar je bent er en je moet niet zoveel twijfelen.

- fresku
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Izzie_Anneke schreef:Ik heb het met Izzie gecheckt en we houden het op Iz :engel: . Ook van Grey's Anatomy.

Ze heeft hier 3 dagen rondgelopen "zonder naam", bij nood noemde ik haar dan toch maar Sara. Op Nala en Teddie, de andere 2 alternatieven, reageerde ze niet, bij Izzie zat ze op mijn voeten. Dat moet em dus maar blijven.
Ohhh, nou dan maakt het niet uit. Izzy is vernoemd naar 1 van de hoofdpersonages uit The Fountain :mrgreen:
Sabi85
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder korthaar

Ongelezen bericht door Sabi85 »

Voer (Opti life) € 20,-
Snacks (gedroogde runderpens, gedroogde visjes en carniland soft beloningssnoepjes) ongeveer € 8,-
Vlooien/teken (Fiprospot) € 5,-
Hondenbelasting € 6,75
Hondenschool € 9,-
Busrit naar de hondenschool € 15,- (haha ik realiseer me nu pas dat de reis duurder is dan de training)
€ 63,75 per maand

We hebben geen verzekering. We hebben al wel dierenartskosten gemaakt door oorontstekingen en een operatie aan een kwaadaardig bultje aan haar poot. Speeltjes doet ze niks mee dus die kopen we niet meer.

Edit: hondenschool toegevoegd. Waarschijnlijk zal ik nog wel meer vergeten zijn. Ik heb mijn abonnement op de sportschool (€ 30,- p.m.) opgezegd omdat ik nu mijn beweging krijg door het wandelen :mrgreen:
Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Thijs heeft het redelijk netjes gehouden maar Bram meestal een arm of een been.
AfbeeldingAfbeelding
Sabi85
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder korthaar

Ongelezen bericht door Sabi85 »

bram en thijs schreef:Thijs heeft het redelijk netjes gehouden maar Bram meestal een arm of een been.
:scratch:
Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Sabi85 schreef:
bram en thijs schreef:Thijs heeft het redelijk netjes gehouden maar Bram meestal een arm of een been.
:scratch:
Bram was gehandicapt dus alleen de dierenarts al heeft een godsvermogen gekost, we hebben het maar nooit bijgehouden.
AfbeeldingAfbeelding
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

mosquito1980 schreef:
v. 't Brabantse Bont schreef:
Rebble schreef:Alleen kosten aan voer, snacks en hondenbelasting, komt per maand uit rond de €12,-
12 euro? :denken:
Voer jij lucht?
Dat moet volgens mij een heeeeel klein piep hondje zijn..... :wink:
Nee hoor, middenmaatje van zo'n 12kg. Maar ik had een paar postings daarna al aangegeven dat ik me misrekend had en dat het €16,- p/m moest zijn en nu, door verhoging hondenbelasting en smuldier zit ik tussen de 18-20 euro p/m.
Afbeelding
ArjanD
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duitse staande korthaar

Ongelezen bericht door ArjanD »

Vandaag ff naar de da. Zalf voor de oren en consult: €70
Deze maand dus een stuk met!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”