Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat kosten jullie honden per maand?
Moderator: moderatorteam
- nelleke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
- Aantal honden: 1
Re: Wat kosten jullie honden per maand?
Wat een verschil per gemeente. Hier per maand 5,14.
De tarieven voor de hondenbelasting zijn (per hond per jaar):
Voor de eerste hond betaalt u € 61,68.
De tweede hond kost € 127,68.
Voor iedere volgende hond betaalt u € 165,36.
Een hondenkennel betaalt € 370,92.
De tarieven voor de hondenbelasting zijn (per hond per jaar):
Voor de eerste hond betaalt u € 61,68.
De tweede hond kost € 127,68.
Voor iedere volgende hond betaalt u € 165,36.
Een hondenkennel betaalt € 370,92.

Neeltje
- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
- Aantal honden: 3
moeilijk in te schatten maar denk zeker 300 euro per maand alleen al aan voeding, pijnstillers, suplimenten, snoep.
bijna elke maand naar dierenarts de laatste maanden, komt er ook nog bij
bijna elke maand naar dierenarts de laatste maanden, komt er ook nog bij
-
nathalie71
nathalie schreef:Het scheelt natuurlijk ook wel heel veel of je je hond alleen als huishond hebt, of er ook aktief mee traint en mee naar shows gaat. Een dagje show kost makkelijk 100 euro. Inschrijfgeld 50-55 euro, benzine, vaak 15 euro parkeren, eten/drinken, winkelen. Ik neem meestal buiten het inschrijfgeld wat dan al betaald is, zo'n 100 euro mee..
En dan te bedenken dat er mensen zijn die er een sport van maken om elke week naar een show te kunnen,zelfs in het buitenland.
Wat een geld
- verkadej
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Witte herder + retriever
- Aantal honden: 2
Ach, het is een hobby, en de liefde en het plezier dat je ervoor terug krijgt is niet in geld uit te drukken 
Hondenbelasting voor 2 honden 20euro in de maand, vind ik wel mee vallen. Alleen jammer dat je er niets voor terug krijgt.
Geen voorzieningen of wat dan ook. (behalve een penning dan)
Hondenbelasting voor 2 honden 20euro in de maand, vind ik wel mee vallen. Alleen jammer dat je er niets voor terug krijgt.
Geen voorzieningen of wat dan ook. (behalve een penning dan)
-
joytje333
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel & teckel
Ik denk dat ik dit jaar aan dierenartskosten al zo'n 400 euro kwijt was, dus per maand is dat ongeveer 33 euro. Dan nog eten van ongeveer 50 euro per maand. Verzekering 25 euro. Aanschaf speeltjes, snoepjes, riem enz. ongeveer 15 euro in de maand. Bij elkaar 123 euro. Jeetje ik wist niet dat we zo veel aan hem uitgeven

-
falkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): DobermannxRR, Vizsla
- Contacteer:
Idem; en ze zijn ook nog goed voor mijn gezondheid. Ik loop veel meer als ik zonder zou doen, en krijg op z'n tijd een hartkleppentest.Nanna schreef:Veel. Gelukkig geen dierenartskosten of anderszins medicatie.
Maar het maakt me niks uit.
Een ander gaat graag naar de kroeg, dat doe ik dan weer nooit. Ik rook ook niet, scheelt ook.
En zo maak ik mezelf wijs dat ik die honden zo goed als gratis heb

-
abmiS
- Zeer actief
Weer een oud topic:P sorry...
Ik meende te herinneren dat er trouwens een enorm topic was omtrent dit onderwerp maar kan het nergens vinden.
Dit is toch alweer behoorlijk gedateerd.
Wat geef jij uit per maand aan de honden?
Welk, en hoeveel voer voor hoeveel honden ?
en training ?
En extraatjes ?
Ik meende te herinneren dat er trouwens een enorm topic was omtrent dit onderwerp maar kan het nergens vinden.
Dit is toch alweer behoorlijk gedateerd.
Wat geef jij uit per maand aan de honden?
Welk, en hoeveel voer voor hoeveel honden ?
en training ?
En extraatjes ?
Voor zij die aan me twijfelen. Twijfel je meer aan mij dan mij, ik betwijfel het.
Eigenlijk weet ik niet wat ik moet op de wereld, maar ik ben er en ik zit alleen te twijfelen.
Voor alle mensen die twijfelen, kom je daarmee verder, nee ik betwijfel het.
Eigenlijk weet niemand wat je moet op de wereld, maar je bent er en je moet niet zoveel twijfelen.
- fresku
Eigenlijk weet ik niet wat ik moet op de wereld, maar ik ben er en ik zit alleen te twijfelen.
Eigenlijk weet niemand wat je moet op de wereld, maar je bent er en je moet niet zoveel twijfelen.
- fresku
- Lucia
- Zeer actief
Voor 2 honden van gemiddeld 10 kg:
Ongeveer 20-25 euro aan voer en snacks
30 euro aan verzekering voor allebei samen.
Verder helaas dit jaar al best wat dierenartskosten (moet ik nog declareren) en regelmatig nog wel leuke dingen tussendoor. Wij trainen niet meer.
Ongeveer 20-25 euro aan voer en snacks
30 euro aan verzekering voor allebei samen.
Verder helaas dit jaar al best wat dierenartskosten (moet ik nog declareren) en regelmatig nog wel leuke dingen tussendoor. Wij trainen niet meer.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Luca en Dumas zijn niet zo duur, dat is enkel eten zeg maar. Csiva is duur. Daar loop ik veel seminars en wedstrijden mee. Ik denk dat daar zo 150-200 euro per maand naar toe gaat. Alleen vorige week al 125 euro uitgegeven aan trainingen. En dan nog 15 euro per wedstrijd... Ja, dure sport dat agility 
-
abmiS
- Zeer actief
haha wauw machie dat is inderdaad een gat in je portomonee xD !
Voor zij die aan me twijfelen. Twijfel je meer aan mij dan mij, ik betwijfel het.
- fresku
- fresku
-
Sylvi@
- Zeer actief
- Contacteer:
Ongeveer 60 euro medicijnen per maand, 40 euro voor aquatraining/fysio en dan 15 kg Carnibest = 52 euro.
Dus ongeveer 150 euro voor 1 hond van 30 kg. De medicijnen is pas sinds een aantal maanden omdat ze last heeft van haar rug. Savanne is inmiddels 13 jaar.
Dus ongeveer 150 euro voor 1 hond van 30 kg. De medicijnen is pas sinds een aantal maanden omdat ze last heeft van haar rug. Savanne is inmiddels 13 jaar.
-
abmiS
- Zeer actief
Ah ik zal zelf ook even meedoen.
Vast leuk voor het verschil aangezien er grote veranderingen aan komen...
2 honden van ongeveer 22 en 42 kilo, eten momenteel aan brok 40 kilo = ongeveer 36 euro ( ja ja ja ik weet het...)
Snacks/botten etc ongeveer 10 euro per week
is slechts 50 euro per maand....
Schapendrijven ( sindskort dus dat tel ik dan maar even niet mee) 15 euro per week.
Nu deze maand DA kosten erbij en medicatie maar niet maandelijks dus dat telt niet.
Maargoed nu komt het leuke....
Ben me aan het orienteren over te stappen naar beter voer. ( kvv, barf,brok ben er nog niet uit)
1 van de honden heeft beginnende artrose en ben dus enorm veel info aan het zoeken over allerlei hulpmiddelen in welke vorm dan ook, zij het suplementen, of behandelingen ( denkend aan accupunctuur)
Daarnaast gaan dyango en ik binnenkort starten met gehoorzaamheid en gaan we met borrel kijken wat er te bereiken valt met een goede GT. ( en als dat goed loopt, daarna een leuke fun cursus, hoopers,cirkeltraining,speuren. iets. )
ik vrees dus dat mijn o zo voordelige kostenplaatje minimaal verdubbeld word in het meest gunstige geval..
Vast leuk voor het verschil aangezien er grote veranderingen aan komen...
2 honden van ongeveer 22 en 42 kilo, eten momenteel aan brok 40 kilo = ongeveer 36 euro ( ja ja ja ik weet het...)
Snacks/botten etc ongeveer 10 euro per week
is slechts 50 euro per maand....
Schapendrijven ( sindskort dus dat tel ik dan maar even niet mee) 15 euro per week.
Nu deze maand DA kosten erbij en medicatie maar niet maandelijks dus dat telt niet.
Maargoed nu komt het leuke....
Ben me aan het orienteren over te stappen naar beter voer. ( kvv, barf,brok ben er nog niet uit)
1 van de honden heeft beginnende artrose en ben dus enorm veel info aan het zoeken over allerlei hulpmiddelen in welke vorm dan ook, zij het suplementen, of behandelingen ( denkend aan accupunctuur)
Daarnaast gaan dyango en ik binnenkort starten met gehoorzaamheid en gaan we met borrel kijken wat er te bereiken valt met een goede GT. ( en als dat goed loopt, daarna een leuke fun cursus, hoopers,cirkeltraining,speuren. iets. )
ik vrees dus dat mijn o zo voordelige kostenplaatje minimaal verdubbeld word in het meest gunstige geval..
- fresku
- fresku
-
Izzie_Anneke
- Zeer actief
Ehhhh. Izzie kost een fortuin aan botten
Ik denk dat ze zo'n 30-35 euro per maand wegknaagt. Maar ligt er hier niets dan begint tante pollewop aan de eetkamerstoelen dus hey.....
Verder: voer ongeveer 35 euro per maand en we zitten in ons eerste jaar dus volop aan de cursus: ook 20 euro per maand. Aan speeltjes kost ze me niks (madam speelt weinig en als ze het doet dan met oude sokken) en laat er een tientje per maand aan dierenarts kosten in zitten.
Ben ik toch 100 euro per maand verder
Verder: voer ongeveer 35 euro per maand en we zitten in ons eerste jaar dus volop aan de cursus: ook 20 euro per maand. Aan speeltjes kost ze me niks (madam speelt weinig en als ze het doet dan met oude sokken) en laat er een tientje per maand aan dierenarts kosten in zitten.
Ben ik toch 100 euro per maand verder
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Contacteer:
Hier 28 kg en 6 kg(maandag gewogen) eten brok circa 50 euro per maand samen. Snacks 15 euro per maand. Speeltjes etc 10 euro per maand. Verzekering beide totaal 42 euro per maand honden betasting omgerekend per maand 13,85.
Totaal dus 130.85 per maand.
Hier geen hondenschool, show of sporten. Misschien dat ik wel weer wat wil gaan doen als over 3 weken slaag voor m'n rijbewijs. Maylo heeft basis cursus gedaan en zijn ff voor het examen gestopt omdat er ineens heel veel instructeurs stopten die voor hun zelf gingen beginnen. Dus misschien wil ik dat ook nog wel met Maylo doen zodat hij daarna verder kan. Dus dan zal ik vast een hoop meer kwijt zijn.
Totaal dus 130.85 per maand.
Hier geen hondenschool, show of sporten. Misschien dat ik wel weer wat wil gaan doen als over 3 weken slaag voor m'n rijbewijs. Maylo heeft basis cursus gedaan en zijn ff voor het examen gestopt omdat er ineens heel veel instructeurs stopten die voor hun zelf gingen beginnen. Dus misschien wil ik dat ook nog wel met Maylo doen zodat hij daarna verder kan. Dus dan zal ik vast een hoop meer kwijt zijn.
-
Lemuria
Izzy van 19 kg;
€ 40,- voer
€ 20,- speeltjes/kauwmateriaal
€ 15,- gemiddeld per maand aan overige kosten (tuigjes/riemen, dierenarts, gt e.d.)
€ 40,- voer
€ 15,- gemiddeld per maand aan overige kosten (tuigjes/riemen, dierenarts, gt e.d.)
-
Izzie_Anneke
- Zeer actief
Lemuria schreef:Izzy van 19 kg;
€ 40,- voer
Ha, mijn Izzie weegt ook 19 kg!
Totaal irrelevant, ik weet het, maar ik vond het geinig
-
Lemuria
Sorry...er zijn al 2 Izzy's op het forum, we zitten nu een beetje vol...kun je je hond niet even hernoemen ofzo?Izzie_Anneke schreef:Lemuria schreef:Izzy van 19 kg;
€ 40,- voer
Totaal irrelevant, ik weet het, maar ik vond het geinig
-
Kimmie
haha dat wil ik eigenlijk niet weten geloof ik....
maar ik denk ( gok zeg maar ) zo'n 300 euro voor voer per maand ( houden dat echt niet bij) ,100 euro lekkertjes
dan heeft er 1 harttabletten die 90 euro per potje kosten,en 1 op rimadyl voor de artrose 2 tabletten per dag.... ,zeg ook een 100 euro per maand.
hondenbelasting is 500 euro per jaar ( voor honden die onze eigen grond nooit verlaten
) maar dat zit bij de gemeente belasting in dus dat merk je niet zo.
medische kosten waren alleen al de afgelopen 3 maanden een kleine 2500 euro...
oja dit voor 8 honden die gemiddeld een kilo of 50 per stuk wegen.
maar ik denk ( gok zeg maar ) zo'n 300 euro voor voer per maand ( houden dat echt niet bij) ,100 euro lekkertjes
dan heeft er 1 harttabletten die 90 euro per potje kosten,en 1 op rimadyl voor de artrose 2 tabletten per dag.... ,zeg ook een 100 euro per maand.
hondenbelasting is 500 euro per jaar ( voor honden die onze eigen grond nooit verlaten
-
Lemuria
Kimmie schreef:haha dat wil ik eigenlijk niet weten geloof ik....![]()
hondenbelasting is 500 euro per jaar ( voor honden die onze eigen grond nooit verlaten) maar dat zit bij de gemeente belasting in dus dat merk je niet zo.
-
Kimmie
-
Lemuria
Weet ik gelijk waarom ik niet met Izzy wilde fokken. Ik zou ze ook allemaal houdenKimmie schreef:ja daarom,wil ik dat wel weten..... haha ,nou ja ze geven veel liefde, doen ze er in ieder geval nog íets voor terug
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Op het moment 35€ aan kleine Boris aan voer (die krijgt niks anders), 15-20€ bij grote Boris aan voer (aangezien hij pas net herplaatst is gaan we niet direct zijn voer volledig veranderen, hij krijgt nu 850g budgetbrok per dag, rottweilerreu) en de dames 25-30€ aan voer, Ninthe 25€ en Noa 30€ waarschijnlijk.
De dames hebben dan (samen) als extra kosten ook nog 25€ speeltjes per maand, 20€ snacks, 70€ aan hondentraining en deze maand ook nog 50€ aan dierenartskosten i.v.m. een verrekt kruisbandje.
Grote Boris moet ontwormt worden dus dat is 15€. De dames moeten half september weer (7.50€). Kleine Boris moet mestonderzoek (21.50€), die gaat met de paarden mee.
Grote Boris gaat waarschijnlijk binnenkort over op een hogere kwaliteit voer. Dan komen zijn voerkosten ook ergens tussen de 30 en 50€ uit per maand.
De dames hebben dan (samen) als extra kosten ook nog 25€ speeltjes per maand, 20€ snacks, 70€ aan hondentraining en deze maand ook nog 50€ aan dierenartskosten i.v.m. een verrekt kruisbandje.
Grote Boris moet ontwormt worden dus dat is 15€. De dames moeten half september weer (7.50€). Kleine Boris moet mestonderzoek (21.50€), die gaat met de paarden mee.
Grote Boris gaat waarschijnlijk binnenkort over op een hogere kwaliteit voer. Dan komen zijn voerkosten ook ergens tussen de 30 en 50€ uit per maand.
-
mirriejj
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collie, kruising, middenslag keeshond
Oef ik weet niet of ik dit wel wil weten.
2 honden van 20 en 15 kg.
Voer: 30 euro
Verzekering: 29 euro
Snacks: 10 euro
Medicatie Tender: 25 euro
Speeltjes, riemen etc: 10 euro
Trainingen: 90 euro
En dan seminars, wedstrijden etc niet meegerekend.
Zeg maar om en nabij de 200 euro per maand.
2 honden van 20 en 15 kg.
Voer: 30 euro
Verzekering: 29 euro
Snacks: 10 euro
Medicatie Tender: 25 euro
Speeltjes, riemen etc: 10 euro
Trainingen: 90 euro
En dan seminars, wedstrijden etc niet meegerekend.
Zeg maar om en nabij de 200 euro per maand.
- Rebble
- Zeer actief
Lemuria schreef:Sorry...er zijn al 2 Izzy's op het forum, we zitten nu een beetje vol...kun je je hond niet even hernoemen ofzo?Izzie_Anneke schreef:Lemuria schreef:Izzy van 19 kg;
€ 40,- voer
Totaal irrelevant, ik weet het, maar ik vond het geinig![]()
Er zijn nog wel meer dan 2 Izzy's op het forum volgens mij en nóg meer als je ook de Izzies mee rekent, volgens mij is het de minst originele naam tegenwoordig

- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Contacteer:
Per maand (hij is 21 kg):
Voer (KVV): +/- 35 euro
Training: 50 euro voor 12 weken = 16 euro
Verzekering: 13,86 euro
Snacks: +/- 25 euro
Belasting: 87 euro per jaar = 7,25
Overig (halsbanden/ tuigje/ seresto band): +/- 50 euro? Verschilt per maand natuurlijk.
Totaal: +/- 158 euro per maand
Valt nog mee als ik sommige bedragen hier zie.
Voer (KVV): +/- 35 euro
Training: 50 euro voor 12 weken = 16 euro
Verzekering: 13,86 euro
Snacks: +/- 25 euro
Belasting: 87 euro per jaar = 7,25
Overig (halsbanden/ tuigje/ seresto band): +/- 50 euro? Verschilt per maand natuurlijk.
Totaal: +/- 158 euro per maand
Valt nog mee als ik sommige bedragen hier zie.
- maitestar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
- Contacteer:
Ehmmm helemaal niks.
Het scheelt dat ik alle benodigdheden uit onze winkel trek. Enten en ontwormen doen we niet en ze hebben ook geen medicijnen.
Alleen dan de onverwachtse medische dingen. Daar waren we vorig jaar 2000 euro aan kwijt....
Het scheelt dat ik alle benodigdheden uit onze winkel trek. Enten en ontwormen doen we niet en ze hebben ook geen medicijnen.
Alleen dan de onverwachtse medische dingen. Daar waren we vorig jaar 2000 euro aan kwijt....
Groetjes,
Wendy
Wendy
- Rebble
- Zeer actief
Mijn Izzy weegt zo'n 12 á 13 kg. En kost ongeveer €20,- per maand, ze is iets duurder geworden sinds mijn vorige post in dit topic
Hondenbelasting is iets omhoog, smuldier is iets duurder. Verder al jaren geen dierenarts kosten gehad (klopt af), de laatste keer (en tevens enige keer) dat ik met haar bij de DA ben geweest was voor de rabiësenting. En ik koop zelden iets te knagen. Ik zal morgen op de markt maar weer eens een hoefje oid halen dat vindt ze wel erg lekker. We doen niet aan een sport oid, ik heb 1 jachtlijntje en een hoop lol met d'r
Hondenbelasting is iets omhoog, smuldier is iets duurder. Verder al jaren geen dierenarts kosten gehad (klopt af), de laatste keer (en tevens enige keer) dat ik met haar bij de DA ben geweest was voor de rabiësenting. En ik koop zelden iets te knagen. Ik zal morgen op de markt maar weer eens een hoefje oid halen dat vindt ze wel erg lekker. We doen niet aan een sport oid, ik heb 1 jachtlijntje en een hoop lol met d'r

-
sjm
- Zeer actief
Sammy en Isa kosten sámen iets van 9 of 10 euro in de maand aan eten.
- ArjanD
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Duitse staande korthaar
Voor Guus (Duitse staande van 32kg) ongeveer €90 per maand aan voer en iets van een tientje (schatting) aan lekkers. Dus iets van €100 per maand, €25 per week.
-
Izzie_Anneke
- Zeer actief
Ow God, stresss!!! Ze heette Sara maar dat vond ik niet goed genoeg, nu heet ze Izzie, dat vindt het Hondenforum niet goed genoeg, wat nu? Adelheid?Rebble schreef:Er zijn nog wel meer dan 2 Izzy's op het forum volgens mij en nóg meer als je ook de Izzies mee rekent, volgens mij is het de minst originele naam tegenwoordigterwijl ik 'm nog nooit had gehoord voor een hond.