Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Rennen in de diepvries
Moderator: moderatorteam
- ArjanD
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Duitse staande korthaar
- Aantal honden: 1
Re: Rennen in de diepvries
Inventief 
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Ach, het is een manier zeg maar 

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Dallas Seavey

And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Ik hoop voor die honden dat ze wel een hele goede warming up en een cooling down krijgen

-
Lemuria
Hij heeft de Iditarod 3x gewonnenLizzie. schreef:Ik hoop voor die honden dat ze wel een hele goede warming up en een cooling down krijgen
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
zegt niks hoor, maar ik hoop dat je gelijk heb. Ik ken genoeg wedstrijdlopers in verschillende takken van honden sport die ook winnen. Maar van een cooling down of een warming up dat zie ik ze nooit doen. En ik loop toch een aantal jaren mee en ik zie het maar zelden dat mensen dit serieus doen. In de praktijk komt het op neer dat de honden uit de bench of tent word geplukt. Ze moeten ff presteren en dan worden ze weer terug gezet in bench of tentLemuria schreef:Hij heeft de Iditarod 3x gewonnenLizzie. schreef:Ik hoop voor die honden dat ze wel een hele goede warming up en een cooling down krijgenDat krijg je niet voor elkaar met slechte voorbereiding/geblesseerde honden. Dus ik kan je welhaast garanderen dat er opgewarmd en afgekoeld wordt

- Liesbeth
- Zeer actief
Als je aan het trainen bent voor een race van gemiddeld 1700 km door sneeuw en ijs met gevoelstemperaturen van -75, dan spreek je niet over ff presterenLizzie. schreef:zegt niks hoor, maar ik hoop dat je gelijk heb. Ik ken genoeg wedstrijdlopers in verschillende takken van honden sport die ook winnen. Maar van een cooling down of een warming up dat zie ik ze nooit doen. En ik loop toch een aantal jaren mee en ik zie het maar zelden dat mensen dit serieus doen. In de praktijk komt het op neer dat de honden uit de bench of tent word geplukt. Ze moeten ff presteren en dan worden ze weer terug gezet in bench of tentLemuria schreef:Hij heeft de Iditarod 3x gewonnenLizzie. schreef:Ik hoop voor die honden dat ze wel een hele goede warming up en een cooling down krijgenDat krijg je niet voor elkaar met slechte voorbereiding/geblesseerde honden. Dus ik kan je welhaast garanderen dat er opgewarmd en afgekoeld wordt
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
1700 km is inderdaad niet "effe" presteren
Slim bekeken
Dat zal wel een paar centjes kosten.
Voor een topper begrijpelijk dat hij dat uit wil geven (en het kennelijk ook kan).
Slim bekeken
Dat zal wel een paar centjes kosten.
Voor een topper begrijpelijk dat hij dat uit wil geven (en het kennelijk ook kan).
-
S@ndr@
- Zeer actief
zouden die beesten er geen last van hebben uit de vriescel de warmte in, en anders om.... ik vind het wel creatief bedacht hoor,
- ranetje
- Zeer actief
Dat lijkt me inderdaad niet prettig (gezond?) voor die honden.S@ndr@ schreef:zouden die beesten er geen last van hebben uit de vriescel de warmte in, en anders om.... ik vind het wel creatief bedacht hoor,
Wat zou de baas daarop gevonden hebben?
-
S@ndr@
- Zeer actief
het verschil is daar hoor, het zal niet tropisch zijn maar van - nog wattes naar boven nul kun je best voelen denk ik 
- ranetje
- Zeer actief
Het was een vraag, want het temperatuurverschil is gewoon groot.Nanna schreef:Er zal wel over nagedacht zijn en het zal wel kunnen. Ik neem aan dat deze meneer prima weet wat hij doet. Het is niet een dom amateurtje en hij zal gerust héél zuinig zijn op zijn prijswinnaars.S@ndr@ schreef:het verschil is daar hoor, het zal niet tropisch zijn maar van - nog wattes naar boven nul kun je best voelen denk ik
Anders hoeft hij niet in een diepvries te trainen
Vast en zeker weet die mijnheer wat hij doet.
- ranetje
- Zeer actief
Zou kunnenNanna schreef:Maar evengoed. Als de honden in de zomer ook prima getraind kunnen worden zal dat tóch anders zijn dan met zulke vriestemperaturen. Ik denk dat hij wil oefenen in de omstandigheden die zich op het moment van de wedstrijd daadwerkelijk voordoen. En ik geloof ook gerust dat dat hem een 'edge' geeft.ranetje schreef: Het was een vraag, want het temperatuurverschil is gewoon groot.
Anders hoeft hij niet in een diepvries te trainen![]()
- Liesbeth
- Zeer actief
Als je het artikel leest dan zie je dat hij de temperatuur laat zakken tot iets boven het vriespunt. Dan is het 'szomers nog best een verschil tussen binnen- en buitentemperatuur (momenteel 24 graden daar). Maar ik schat die man in als iemand die het goed voor heeft met zijn honden en best weet wat hij doet.ranetje schreef:Zou kunnenNanna schreef:Maar evengoed. Als de honden in de zomer ook prima getraind kunnen worden zal dat tóch anders zijn dan met zulke vriestemperaturen. Ik denk dat hij wil oefenen in de omstandigheden die zich op het moment van de wedstrijd daadwerkelijk voordoen. En ik geloof ook gerust dat dat hem een 'edge' geeft.ranetje schreef: Het was een vraag, want het temperatuurverschil is gewoon groot.
Anders hoeft hij niet in een diepvries te trainen![]()
Naar wat ik lees is dat hij zijn honden wil kunnen trainen en in conditie wil houden gedurende alle seizoenen. En dan is zo'n trailer, waarin je zelf de temperatuur kan regelen, verdomdes handig.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.