Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Puli

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Aantal honden: 1
Contacteer:

Puli

Ongelezen bericht door wolvster »

Het gaat echt gebeuren; we nemen een Puli! :mrgreen:
Via Nanna kennis gemaakt met een heel aardig stel wat voor ons op zoek gaat. Bij hen hebben we vandaag informatie opgedaan en de Pulik in levende lijve ontmoet. (wat zijn ze klein! :lekkerpuh: )
In eerste instantie gingen we voor een herplaatser, maar na beraad hebben we toch besloten voor een pup te gaan. Wanneer we haar (het wordt een teefje) hier hebben zal nog wel even duren, want we willen zeker weten dat het gaat om een gezond pupje met een verantwoorde achtergrond.
Ik vermoed dat wij de eerste Airedale en Puli combinatie in Nederland zullen hebben, haha!

Brand maar los; alles wat je kwijt wil over de Puli en alles wat wij moeten weten voor de kleine er komt hoor ik graag!
wolvster
Zeer actief
Contacteer:

Re: Puli

Ja, we willen een zwarte, omdat daarvan het karakter ons het meest aanspreekt.
Het wordt een pup uit Hongarije inderdaad. :D
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Is karakter bij de Puli kleurgerelateerd dan? :)

Maaruhh, leuk! Ooit hoop ik er ook 1 te hebben, maar dat is pas over 18 jaar, als Izzy...het huis uit gaat... :schrik:
wolvster
Zeer actief
Contacteer:

Lemuria schreef:Is karakter bij de Puli kleurgerelateerd dan? :)

Maaruhh, leuk! Ooit hoop ik er ook 1 te hebben, maar dat is pas over 18 jaar, als Izzy...het huis uit gaat... :schrik:
Blijkbaar wel, ik had ook geen idee. De witte schijnen clowns te zijn die je achter het behang wil plakken de eerste drie jaar van hun leven (niet mijn woorden ;) ), de maskos fako is schijnbaar wat afstandelijker en de zwarte het makkelijkst van de drie.

Nu zijn er natuurlijk altijd individuele verschillen, maar aangezien we al een airedale clown hebben is er geen plek meer achter het behang ;)
Hakuna Matata
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Hakuna Matata »

Ik ken een mevrouw.
Zij heeft een Puli.
Ik heb gevraagd wat er gebeurd als je de Puli niet wilt laten vervilten.
Zij zei tegen mij, als je een Puli viltvrij wilt houden dat je dan 4 keer per dag moet kammen, en dat houdt geen mens vol.
Ze had het wel over een volwassene Puli met een lange vacht.
Me moeder vroeg aan haar of ze de ogen vrij knipt.
Die mevrouw zei nee, want die haren voor de ogen zijn een soort van bescherming.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Oh, wat leuk! Ik ben een beetje jaloers :D
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Nanna schreef:
Hilde schreef:Oh, wat leuk! Ik ben een beetje jaloers :D
Neem er gewoon ook eentje. Dan richten we hier op het forum gewoon een Puli-cel op :lol1:
Heel goed idee, maar er komt hier echt geen tweede hond zolang ik nog hier woon. :( Dus ik heb gewoon 'geduld'.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Toch niet met dreads hé :mrgreen:
Maar, leuk vooruitzicht!
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Is geen kleine hond, gewoon huiskamer formaat.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

wolvster schreef:
Lemuria schreef:Is karakter bij de Puli kleurgerelateerd dan? :)

Blijkbaar wel, ik had ook geen idee. De witte schijnen clowns te zijn die je achter het behang wil plakken de eerste drie jaar van hun leven (niet mijn woorden ;) ), de maskos fako is schijnbaar wat afstandelijker en de zwarte het makkelijkst van de drie.

Nu zijn er natuurlijk altijd individuele verschillen, maar aangezien we al een airedale clown hebben is er geen plek meer achter het behang ;)
checkt behang op bobbels :engel: :LOL: dat clowneske is nog een van de beter kanten van Sneeuw vind ik :Q: idd altijd opgewekt en een niet kapot te krijgen humeur en vertrouwen.
leuk dat je een keuze hebt gemaakt :ok: succes verder - hopelijk kan je wens snel in vervulling gaan
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ik zou dan ook voor wit gaan ik hou van clowns die irritant kunnen zijn
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

twinkeltje schreef:Ik zou dan ook voor wit gaan ik hou van clowns die irritant kunnen zijn
wat geef je ervoor :Q: :F:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ik heb nu al een zwart clowntje
Afbeelding
Pauline
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pauline »

Nanna schreef:Ik ken iemand die prachtige rode langhaar teckels fokte. Het leek haar ook leuk om wat black and tan erbij te nemen. Die heeft ze na een paar jaar allemaal weggedaan, met een heel diepe zucht van opluchting. En hield het voorts puur bij de roden :mrgreen:
Nou ben ik wel benieuwd wat daar dan het verschil tussen is. En die kleuren komen toch gewoon in 1 nest voor? (sorry voor het offtopic gaan in een pulitopic)
Pauline
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pauline »

Nanna schreef:
Pauline schreef: En die kleuren komen toch gewoon in 1 nest voor? (sorry voor het offtopic gaan in een pulitopic)
Tegenwoordig wat vaker. Vroeger echter niet, wit werd totaal apart gefokt van zwart. De genetische basis werd echter te klein dus nu zijn kruisingen tussen wit en anders dan wit wel toegestaan maar altijd pas na aanvragen en toestemming.
ah, net als bij de haarvariëteiten van de Hollandse herder dus.

(deze vraag van mij sloeg eigenlijk op de teckelkleuren, heb een teckeltopic opgeduikeld om het in te zetten)
wolvster
Zeer actief
Contacteer:

Ik kreeg van iemand (die ik best hoog heb qua hondenkennis) te horen dat een Puli wel een heel pittig hondje is.
Nou hou ik wel van wat pit, ik heb niet voor niets een Airedale, maar ik had nou niet de indruk dat een Puli zo verschrikkelijk moeilijk is. Wel lekker actief met een eigen willetje, maar niet onmogelijk op te voeden. :denken:

Wat zeggen de Puli eigenaren hier?
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Nee joh, valt reuze mee dat pittige.
wolvster
Zeer actief
Contacteer:

@Machie Ja, dat idee kreeg ik ook wel. Bedankt voor het bevestigen van dat idee ;) :)
wolvster
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
wolvster schreef:Ik kreeg van iemand (die ik best hoog heb qua hondenkennis) te horen dat een Puli wel een heel pittig hondje is.
Nou hou ik wel van wat pit, ik heb niet voor niets een Airedale, maar ik had nou niet de indruk dat een Puli zo verschrikkelijk moeilijk is. Wel lekker actief met een eigen willetje, maar niet onmogelijk op te voeden. :denken:

Totale flauwekul. Een Puli is best vrolijk en beweeglijk maar helemaal niet moeilijk.
Dat zeg ik, kom op 30 augustus naar de clubmatch dan kun je die hele dreadlockwarboel sfeervol bij elkaar zien liggen.
Ik heb vijf honden en de makkelijksten zijn de Puli's hoor. Daar kan ik er wel tien van hebben.

Duidelijk! :ok:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Van dumas kan je er geen 10 hebben. Hij is wat autistisch. Hij heeft 1 broertje die net zo is maar dat zijn echt wel uitzonderingen. Ik ken verder alleen maar lieve leuke vrolijke pulis :)
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

wolvster schreef:
Nanna schreef:
wolvster schreef:Ik kreeg van iemand (die ik best hoog heb qua hondenkennis) te horen dat een Puli wel een heel pittig hondje is.

Totale flauwekul. Een Puli is best vrolijk en beweeglijk maar helemaal niet moeilijk.
Dat zeg ik, kom op 30 augustus naar de clubmatch dan kun je die hele dreadlockwarboel sfeervol bij elkaar zien liggen.
Ik heb vijf honden en de makkelijksten zijn de Puli's hoor. Daar kan ik er wel tien van hebben.

Duidelijk! :ok:
En dan kan je gelijk de leukste Sjonnie zien van NL. Kan je er ook 10 van hebben hoor :mrgreen:
S@ndr@
Zeer actief

Machie schreef:Van dumas kan je er geen 10 hebben. Hij is wat autistisch. Hij heeft 1 broertje die net zo is maar dat zijn echt wel uitzonderingen. Ik ken verder alleen maar lieve leuke vrolijke pulis :)
Van mijn CC kan ik er wel 20 hebben, van Sneeuw ben ik heel blij dat ik er maar 1 heb, kattekop :pffff: :mrgreen: pffffff, nu is ze bij mij wel een stuk beter te hanteren dan bij mijn man, dus ik denk dat de combi baas hond zeker van belang is ook :wink:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Nanna schreef:Totale flauwekul. Een Puli is best vrolijk en beweeglijk maar helemaal niet moeilijk.
Maar Hoppa was zo makkelijk niet, als ik me niet vergis.
Die heb je toch niet herplaatst vanwege zijn tolerante aard? ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
wolvster
Zeer actief
Contacteer:

In mijn zoektocht naar meer informatie kwam ik terecht bij onderstaande site:

http://www.puliworld.com/puliworld/index.html

Alhoewel het beste lappen tekst zijn, is het wel erg grappig geschreven. Een voorbeeld:
It should be obvious that this intelligence , athleticism, and playfulness also suggest a capacity for causing mischief that is truly awesome over the 12-14 year usual life span of the breed. The great pity is that so few families can be found with the intelligence and capacity for delight which will guarantee the Puli a harmonious homelife. It is essential that people presenting themselves for adoption by a Puli be fully aware of the forceful, vocal, and opinionated nature of the Puli who is to become their lord and master.
of
One should also be careful when operating loud or dangerous machinery in his presence, since he may not feel you are competent to handle such things as a chain saw, or a lawn mower, and he may try to forcibly remove you from the area of the hazard.
Machie
Zeer actief

Nanna schreef:Het klopt wel. Ik mag van Rozi en Bakkie niet stofzuigen. Dat die ik dus ook maar niet :mrgreen:
Ik vind Dumas en Csiva ook niet :LOL:
Die hangen gewoon in de stofzuiger als ik ze het niet heel ernstig verbied :F:
abmiS
Zeer actief

Ongelezen bericht door abmiS »

Nanna schreef: Dat zeg ik, kom op 30 augustus naar de clubmatch dan kun je die hele dreadlockwarboel sfeervol bij elkaar zien liggen.

Kan ik daar gewoon ALS "toerist" Heen :mann: ?
Voor zij die aan me twijfelen. Twijfel je meer aan mij dan mij, ik betwijfel het.
Eigenlijk weet ik niet wat ik moet op de wereld, maar ik ben er en ik zit alleen te twijfelen.
Voor alle mensen die twijfelen, kom je daarmee verder, nee ik betwijfel het.

Eigenlijk weet niemand wat je moet op de wereld, maar je bent er en je moet niet zoveel twijfelen.

- fresku
abmiS
Zeer actief

Ongelezen bericht door abmiS »

Nanna schreef:
abmiS schreef:
Nanna schreef: Dat zeg ik, kom op 30 augustus naar de clubmatch dan kun je die hele dreadlockwarboel sfeervol bij elkaar zien liggen.

Kan ik daar gewoon ALS "toerist" Heen :mann: ?
Natuurlijk. Iedereen is welkom. En dat nog wel gratis ook :mrgreen:

Gezellig :) die datum ga ik opschrijven, nog nooit een puli in het echt gezien.

Het lijkt me niet de bedoeling je eigen hond mee te nemen of kan dat wel ?
Voor zij die aan me twijfelen. Twijfel je meer aan mij dan mij, ik betwijfel het.
Eigenlijk weet ik niet wat ik moet op de wereld, maar ik ben er en ik zit alleen te twijfelen.
Voor alle mensen die twijfelen, kom je daarmee verder, nee ik betwijfel het.

Eigenlijk weet niemand wat je moet op de wereld, maar je bent er en je moet niet zoveel twijfelen.

- fresku
Machie
Zeer actief

abmiS schreef:
Het lijkt me niet de bedoeling je eigen hond mee te nemen of kan dat wel ?
Ook dat kan gewoon :)
wolvster
Zeer actief
Contacteer:

Wij gaan waarschijnlijk ook met Murdock :)
Machie
Zeer actief

Ik ben er met Dumás :)
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”