Vertel dat even aan Xavidagmar88 schreef:staffords

Nu mag ik, aan de hand van de DNA uitslagen, geloven dat hij 25% bulldog is. Geloof dat hij qua will to please daar meer in past

Moderator: moderatorteam
Vertel dat even aan Xavidagmar88 schreef:staffords
Dat komt inderdaad door de Bulldoggen-kantHylos schreef:Vertel dat even aan Xavidagmar88 schreef:staffords![]()
Nu mag ik, aan de hand van de DNA uitslagen, geloven dat hij 25% bulldog is. Geloof dat hij qua will to please daar meer in past
Ik heb nog nooit een hond(enras) ontmoet dat niet samen wil werken als je de juiste knoppen maar indrukt. Mijn beagle liep met gehoorzaamheid de herders en retrievers er met gemak uit, er zit alleen veel meer werk en vooral onderhoud in.Lemuria schreef:Erg gedreven om voor de baas te werken als je op de juiste knopjes drukt.
Ik heb het idee dat tegenwoordig de labradors uit werklijnen het wel hebben. Maar de rest niet meer.samantha! schreef:Mijn retrievers hebben enorm veel will to please en doen zeker niet onder voor de andere genoemde rassen.
En toch zijn ze er hoorHilde schreef:Ik heb nog nooit een hond(enras) ontmoet dat niet samen wil werken als je de juiste knoppen maar indrukt. Mijn beagle liep met gehoorzaamheid de herders en retrievers er met gemak uit, er zit alleen veel meer werk en vooral onderhoud in.Lemuria schreef:Erg gedreven om voor de baas te werken als je op de juiste knopjes drukt.
billy schreef:En toch zijn ze er hoorHilde schreef:Ik heb nog nooit een hond(enras) ontmoet dat niet samen wil werken als je de juiste knoppen maar indrukt. Mijn beagle liep met gehoorzaamheid de herders en retrievers er met gemak uit, er zit alleen veel meer werk en vooral onderhoud in.Lemuria schreef:Erg gedreven om voor de baas te werken als je op de juiste knopjes drukt.ik heb veel bereikt met Baco maar will to please nee echt niet
Nou dat vind ik al veel will to pleasePaisley schreef:billy schreef:En toch zijn ze er hoorHilde schreef:Ik heb nog nooit een hond(enras) ontmoet dat niet samen wil werken als je de juiste knoppen maar indrukt. Mijn beagle liep met gehoorzaamheid de herders en retrievers er met gemak uit, er zit alleen veel meer werk en vooral onderhoud in.Lemuria schreef:Erg gedreven om voor de baas te werken als je op de juiste knopjes drukt.ik heb veel bereikt met Baco maar will to please nee echt niet
Jap, hier ook. Ik denk dat bij de training van de beagle ook best wat koekjes gemoeid zijn gegaan.
Mayke is inmiddels erg gehoorzaam en kan en snapt een hoop. Maar altijd moet ik er rekening mee houden dat alles wat ik vraag een transactie is, en dat ze onder de streep in de plus moet komen te staanMayke werkt als een malle, maar het moet haar wel wat opleveren.
Kiwi daarintegen, die is zich de hele dag aan het afvragen wat ik van dr wil.
Als ze er achter komt dat ik iets van dr wil, dan doet ze het gelijk en zo snel mogelijk ongeacht of ze het leuk vind of niet. Dat is niet aangeleerd, geen commando, niet voor de beloning, maar gewoon omdat ik het wil. Doodvermoeiend soms ook, want lekker onbevangen spelen en ravotten met haar is er (nog) niet bij.
Mayke heeft een will to eatbilly schreef:
Nou dat vind ik al veel will to please![]()
Maar als ze die bal minstens zo leuk vinden als dat koekje, komt het toch op hetzelfde neer: ze werken voor een beloning en dat is dan de bal.sirene schreef:Ik vind samen willen werken omdat het wat oplevert niet echt will to please. Ik vind het wel heel normaal, dat wel
Ik kan mijn honden heel veel laten doen en heel hard laten werken maar ze doen het niet voor niks. Net als bij de hond van Paisley moet het onder de streep wel in de plus eindigen.
Een hele dag willen werken voor een aai of voor een bal dat vind ik echt will to please. Ik zou wel willen dat mijn honden dat meer hadden, lijkt me erg makkelijk en ook wel eens leuk. Aan de andere kant verbaas ik me over de gedrevenheid van sommige honden en vind ik het vrij abnormaal gedrag voor een dier
Ja, uiteindelijk doen ze het inderdaad allemaal voor zichzelf. Al is het maar omdat ze zo obsessief werklustig gefokt zijn dat ze anders gek worden als ze niet mogen werken.Hilde schreef:Maar een hond die het voor een aai of vriendelijke woorden doet, doet het toch ook voor zichzelf? Ik geloof dat het beeld van een hond die alles voor de baas doet te romantisch is: die hond doet het uiteindelijk ook voor de goedkeuring van de baas waar de hond zichzelf weet beter door gaat voelen. Ook Kiwi doet het gewoon voor haar eigen fijne gevoel. Het zijn net zulke grote egoïsten als mensen zijn en daar is niets mis mee
Ik heb het trouwens ook over samenwerken en niet over will to please. Als je dus dingen met Baco hebt bereikt wil hij dus wel samenwerken, alleen zijn voorwaarden zijn anders dan die van mijn Beau, Paisleys Kiwi, etc.
Zit dat hem dan puur in de bloedlijn?sbientje schreef:als ik samanthas honden zie, die doen alles en blijven ook gewoon gaan, alleen maar voor een aardig woord. Dat doet Pom niet hoor.
Ik denk het wel. Ik heb Samantha's honden nog nooit in het echt gezien maar de werklust spat van de foto's af.abmiS schreef:Leuk topic !
Zit dat hem dan puur in de bloedlijn?sbientje schreef:als ik samanthas honden zie, die doen alles en blijven ook gewoon gaan, alleen maar voor een aardig woord. Dat doet Pom niet hoor.
voor een deel waarschijnlijk.abmiS schreef:Leuk topic !
Ja ik ook hoor, het is me een portretNanna schreef:En toch heb ik daar dan honderd keer meer lol om dan om dat acute gehoorzaamGollum schreef:Ik denk het wel. Ik heb Samantha's honden nog nooit in het echt gezien maar de werklust spat van de foto's af.abmiS schreef:Leuk topic !
Je moet me eens met Gol zienDie sta ik aan te moedigen en te juichen en dan nog trekt ze soms alleen een wenkbrauw op als ik een bal gooi. Om vervolgens eerst even een slokje water te nemen, even om zich heen te kijken en dan misschien, heel misschien haalt ze de bal. Maar als een andere hond het wil doen maakt ze niet eens aanstalten
Gewoon heerlijk je eigen ding doen. Ik doe het ook, bij mijn honden zie ik het ook graag en kan ik er om schaterlachen.
Oh absoluut. Al denk ik niet dat ze van Gol een Jack of Jones zou kunnen makenM@scha schreef:voor een deel waarschijnlijk.abmiS schreef:Leuk topic !
maar Samantha is ook één van de beste hondengeleiders die ik ken.
Ik moet er vaak ook enorm om lachen bij Puchu. Ik ben 100 keer drukker bezig dan hij om hem een bal op te latenNanna schreef:En toch heb ik daar dan honderd keer meer lol om dan om dat acute gehoorzaamGollum schreef:Ik denk het wel. Ik heb Samantha's honden nog nooit in het echt gezien maar de werklust spat van de foto's af.abmiS schreef:Leuk topic !
Je moet me eens met Gol zienDie sta ik aan te moedigen en te juichen en dan nog trekt ze soms alleen een wenkbrauw op als ik een bal gooi. Om vervolgens eerst even een slokje water te nemen, even om zich heen te kijken en dan misschien, heel misschien haalt ze de bal. Maar als een andere hond het wil doen maakt ze niet eens aanstalten
Gewoon heerlijk je eigen ding doen. Ik doe het ook, bij mijn honden zie ik het ook graag en kan ik er om schaterlachen.
Wat een speciaal ras Hollandse herder x clownBishy schreef:Nu een Hollandse Herder die gekruist is met een clown. Hij wil werken maar niet te vaak hetzelfde vragen (als hij het saai vindt), want dan doet hij het niet meer. Rollen in het gras, wegrennen om een trainer te begroeten of rennen als Roadrunner over het trainingsveld is ook belangrijk volgens hem.
Dat aardige woord is meer een bijkomstigheidje denk ik. Ze doen het omdat ze graag rennen, zwemmen en dingen willen apporteren.sbientje schreef:als ik samanthas honden zie, die doen alles en blijven ook gewoon gaan, alleen maar voor een aardig woord. Dat doet Pom niet hoor. Ze wordt wel steeds meer gehoorzaam maar dat is meer omdat het af en toe wat oplevert dan dat ze het nou zo leuk vindt. Zij is meer van het gelijkwaardigheidsmodel geloof ik. Het valt mee dat ze mij niet af en toe wat toestopt omdat ik braaf benCharlie heeft het wat meer, die kan echt blij zijn als ik zeg dat ie iets goed doet, dat zie je gewoon aan zijn bekkie. Hij heeft wat meer will to please denk ik