Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vraagjes over sportkeuring en leeftijd om te beginnen.
Moderator: moderatorteam
- joyce83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel
- Aantal honden: 2
Vraagjes over sportkeuring en leeftijd om te beginnen.
Met de boxer heb ik pech gehad met behendigheid. Ze bleek spondylose te hebben en zijn we moeten stoppen omdat het echt niet meer lekker liep.
Nu zou ik graag met onze Engelse springer willen starten met behendigheid. Echter wil ik niet weer mee maken dat we na een jaar moeten stoppen ivm lichamelijke klachten. Dus zou ik graag een sportkeuring willen laten doen. Maar waar doen ze dit? En dan het liefst gelijk met rontgenen? En welke leeftijd is dan het beste om dit te laten doen?
Wat is jullie ervaring hierin?
Nu zou ik graag met onze Engelse springer willen starten met behendigheid. Echter wil ik niet weer mee maken dat we na een jaar moeten stoppen ivm lichamelijke klachten. Dus zou ik graag een sportkeuring willen laten doen. Maar waar doen ze dit? En dan het liefst gelijk met rontgenen? En welke leeftijd is dan het beste om dit te laten doen?
Wat is jullie ervaring hierin?
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Vraagjes over sportkeuring en leeftijd om te beginnen.
Ik laat altijd röntgenen in Putten bij Kranendonk. Die doet normaal gesproken jonge politiehonden voorröntgenen dus heeft er kijk op.
Rug, heupen en ellebogen zonder roesje voor 110€.
Een sportkeuring doe ik zelf nooit. Ik ben gewoon en als ze geen klachten hebben en goed lopen en springen geloof ik het wel.
Ik weet dat het bij Ronald Mouwen kan maar die zit in Friesland.
In België zit er dacht ik ook 1. Zal eens kijken of ik die nog vind.
http://www.dierenarts-info.be/bdr153190 ... -Lika.html Hmm dat was deze maar die doet het geloof ik niet meer.
Misschien in Eersel ?
Rug, heupen en ellebogen zonder roesje voor 110€.
Een sportkeuring doe ik zelf nooit. Ik ben gewoon en als ze geen klachten hebben en goed lopen en springen geloof ik het wel.
Ik weet dat het bij Ronald Mouwen kan maar die zit in Friesland.
In België zit er dacht ik ook 1. Zal eens kijken of ik die nog vind.
http://www.dierenarts-info.be/bdr153190 ... -Lika.html Hmm dat was deze maar die doet het geloof ik niet meer.
Misschien in Eersel ?
- joyce83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel
Maar pak je de rontgenen dan ook als indicatie goed is goed voor sport?
Weet niet zo goed wat de ander soort sportkeuringen inhouden en wat dat meer waard is dan alleen rontgenen.
Weet niet zo goed wat de ander soort sportkeuringen inhouden en wat dat meer waard is dan alleen rontgenen.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Ik laat Kenji röntgenen (morgen toevallig) en verder niet zoveel. Hij is wel op 6 en 12 maanden nagekeken door een osteopaat en denk dat ik dit een paar maanden nadat we voluit trainen nog een keer laat doen om te kijken wat de belasting met zijn lichaam doet.
Verder is het kijken. Hij loopt nooit kreupel, rent zelf volop en geeft geen pijn aan. Zou één van die dingen wel aan de orde zijn dan ging ik veel verder kijken.
Verder is het kijken. Hij loopt nooit kreupel, rent zelf volop en geeft geen pijn aan. Zou één van die dingen wel aan de orde zijn dan ging ik veel verder kijken.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Makso's Stars op Facebook
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Ik heb Csiva niet laten röntgenen. Afgelopen weekend is ze voor het eerst bij een fysio geweest, ik had het idee dat ze achter in dr rug/bekken iets vast zat. Bleek ook, dr SI gewricht zat wat vast aan een kant. Die is weer los en in t voorjaar mag ze weer.
- rakker2000
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox - Locatie: gelderland
heb hier de honden niet laten röntgenen. Wel toevallig dit jaar voor de eerste x in al die jaren een
sportkeuring laten doen. Maar dat was puur dat ie bij ons op de club kwam, en ik wel benieuwd was
wat hij zei van beide heren.
sportkeuring laten doen. Maar dat was puur dat ie bij ons op de club kwam, en ik wel benieuwd was
wat hij zei van beide heren.
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Normaal deed ik altijd röntgenen als het officieel mocht (18 mnd +) maar na pech (8ste wervel) gaan ze nu met 6-7 mnd al op de foto.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Kay onze brokkenpiloot heb ik eerst gewacht tot hij geheel geröntgend kond worden. Hij was vaak kreupelig en als hij iets doet dan gaat het zo gek dat hij wel een stevig basisgestel moest hebben. Nou ja er was in ieder geval geen belemmering toen. Echter is hij toch wel blessure gevoelig door zijn idiote fanatisme.
Norah heb ik niet laten rontgenen en ook niet bij aanvang sportfit laten keuren. Ze springt nu nog maar gewoon debutant en heb de afgelopen 2 jaar beperkt haar uitgangshoogte van 65 gesprongen. Ze is nu overigens wel door Ronald Mouwen gekeurd. Die nog wel wat opmerkingen had en waar ik wat aan kon verbeteren, maar goed dat is er altijd wel. Voor aanvang sportkeuring heeft denk ik niet verdere waarde als er geen aanleiding toe is. Ook niet bij rustig opbouwen. Je hoeft het eerste jaar helemaal niet de hoogte in en je wordt naarmate meer honden wijzer en gaat inzetten op andere dingen, waardoor je belasting beter kunt verdelen (ik spring maar met periodes op hoogte, als ik puur technische dingen train, doe ik geen krachttraining op hoogte en uithoudingsvermogen)
Santos heb ik helemaal niks laten doen. Geen reden voor. Voor Santos is de belasting ook maar minimaal door zijn hoogte en zijn wat mindere fanatisme. Met hem train ik ook niet zoveel als met de andere twee (dan verliezen we ook motivatie). Voor hem is het echt voor spek en bonen en hij flierefluitert er gewoon doorheen...
Norah heb ik niet laten rontgenen en ook niet bij aanvang sportfit laten keuren. Ze springt nu nog maar gewoon debutant en heb de afgelopen 2 jaar beperkt haar uitgangshoogte van 65 gesprongen. Ze is nu overigens wel door Ronald Mouwen gekeurd. Die nog wel wat opmerkingen had en waar ik wat aan kon verbeteren, maar goed dat is er altijd wel. Voor aanvang sportkeuring heeft denk ik niet verdere waarde als er geen aanleiding toe is. Ook niet bij rustig opbouwen. Je hoeft het eerste jaar helemaal niet de hoogte in en je wordt naarmate meer honden wijzer en gaat inzetten op andere dingen, waardoor je belasting beter kunt verdelen (ik spring maar met periodes op hoogte, als ik puur technische dingen train, doe ik geen krachttraining op hoogte en uithoudingsvermogen)
Santos heb ik helemaal niks laten doen. Geen reden voor. Voor Santos is de belasting ook maar minimaal door zijn hoogte en zijn wat mindere fanatisme. Met hem train ik ook niet zoveel als met de andere twee (dan verliezen we ook motivatie). Voor hem is het echt voor spek en bonen en hij flierefluitert er gewoon doorheen...

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Meemortel in Budel
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Sassy
- moderator
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 4
Gaan wij ook altijd heen.Inge schreef:Meemortel in Budel
Voordat ik ze aan het werk zet wil ik sowieso weten of ze goed zijn.