Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Fijn, dat gekliek in het park

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Re: Fijn, dat gekliek in het park

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Jemig, arme Oop. Heel irritant inderdaad. Bleven Tara en Cee wel rustig toen dat stel bij hen aan kwam?
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door kooi »

Ik begrijp je ergernis.
Ook al is het een losloopplaats, je laat een ander niet alleen aanmodderen. Volgens mij is heel goed te zien of het voor honden en eigenaren wel of geen probleem is. Hier ook zo'n groep mensen en als die zien dat iemand niet van die aandacht gediend is, gaan ze hun eigen hond tot de orde roepen. Wel zo netjes.
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Ja ik loop nu ook wat vaker bij dat soort stukjes, met de pup... ik kijk m'n ogen uit. :D
Gister een rondje om te oefenen op andere honden negeren enzo. Er lopen paden maar ook veldjes er naast dus ik kan mooi ruimte maken waar nodig is. Maar er is ook een vrouw daar me drie honden die alle drie elkaar opjutten en al op 100 meter beginnen met wegblaffen. En die vrouw weet niks anders dan steeds maar 20 meter de ene kant en dan weer de andere kant op met ze te lopen om steeds voldoende afstand te houden tot alle andere honden. Ik vraag me echt af waarom die niet een uurtje eerder opstaat, dan is er gewoon nog niemand en kan zij veel rustiger wandelen. Maar goed haar dat vragen lukt niet zo best met die drie blaffers om haar heen. Maar ik moet er stiekem altijd een beetje om lachen merk ik hoe zij daar rondloopt.
Het is altijd wat op dat soort uitlaatstukjes.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Wat vervelend voor oop!

Dit is nou precies de reden dat ik in het weekend niet meer naar het bos ga, al die mensen die alleen in het weekend in het bos komen met honden die niet luisteren, veel gelegenheidsroedels met kletsende niet oplettende baasjes, ik pas ervoor!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Zo herkenbaar, hier is het ook elke dag ''feest'' in het park, ik ga er altijd met een hele grote boog omheen. Word dan ook bestempelt als een arrogant wijf omdat ik nooit een praatje komt maken.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:roll: Toen Charlie puppie was, was er vaak een groep dames met ik weet niet hoeveel dh's, die het er in zo'n gelegenheidsroedel eens goed van namen.
Blaffen, najagen, intimideren. Maar ze doen niks hoor.
Blij dat ik hier dat soort ongein niet heb.
Alex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese stabij en Bosnische herder

Ongelezen bericht door Alex »

Tara schreef:U kent dat wel, zo'n hele groep kletsende baasjes met een grote gelegenheidsroedel die in het ochtendzonnetje staan te kijken hoe hun hondjes ogenschijnlijk gezellig 'interacten' met andere honden.
Yep, hier ook zo'n veldje waar het vaste groepje wat oude tuinstoelen heeft neergezet. Mijn kinderen vinden dat het toppunt van luie hondenbazen ('eerst stónden ze i.p.v. wandelen, nu gaan ze er zelfs bij zitten!'). Toen Eise net hier was, is hij eens het park uitgejaagd. Toen ik vroeg of ze hun honden terug wilde roepen, kreeg ik te horen dat ze niks doen en alleen willen spelen :roll:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Goh liep je in het park bij mij achter? :mrgreen:
Ik maak tegenwoordig een grote boog om zo'n gelegenheidsroedel heen.
Na een paar aanvaringen ...........

Ita weet het ook al.
Is het bankje bezet dan gaan we naar links met een boog er omheen.
Is het bankje leeg dan kunnen we ook wel eens rechts.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik sta vaak in zo'n gelegenheidsroedel te ouwehoeren :schrik:
Sorry namens de gelegenheidsroedels :F: :roos:
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Lou houdt er ook wel van, die gaat lekker in het gras op een takje liggen kauwen, kijkend naar de hondjes om zich heen.
De echt vervelende hondjes (mensen?) herken ik wel, en als die er zijn loop ik eerst nog een rondje.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Tara schreef:
Gollum schreef:Ik sta vaak in zo'n gelegenheidsroedel te ouwehoeren :schrik:
Ik maak er zelf ook wel eens deel van uit, maar zolang iedereen lekker op zijn eigen hond let zul je mij niet horen hoor. :wink:
Het is ook gewoon mijn eigen ergernisje dat ik het gewoon niet tof vind als mijn oude knarrie belaagd wordt. Die teven redden zichzelf prima, alleen ben ik dan weer dat wijf met die kuthonden. :ugh: De meiden laten namelijk echt de kachel niet met zich aanmaken! Afbeelding :schrik:
Ik vind dat ook niet kunnen hoor, zeker niet waar je elkaar kort moet passeren. In ons gelegenheidsroedeltje zitten ook een paar honden die zich heel wat voelen met andere honden erbij dus die houden mensen zich dan even bij zich. Meestal zijn het de teckels en die liggen vaak bij mij op schoot dus dat is makkelijk :mann:
Izzers
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse dwarslopende tokkel

Ongelezen bericht door Izzers »

Tjonge wat heb ik dan een mazzel hier :D
Hier geldt de ongeschreven regel dat wanneer een ander de hond(en) aanlijnt of aangelijnd heeft dat de anderen ook aanlijnen.
Soort van let op mijn hond is aangelijnd en is niet zo vriendelijk of loops of ziek of wat dan ook.
Maar eerlijk is eerlijk iedereen houdt zich eraan en dat is best ontspannen wandelen.
Maar ik kan me goed voorstellen dat dit behoorlijk irritant is.
Afbeelding

Ik hou van je! Met heel mijn kont.
Met mijn hart ook wel, maar mijn kont is groter
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Tara schreef:
Gollum schreef:Ik sta vaak in zo'n gelegenheidsroedel te ouwehoeren :schrik:
Ik maak er zelf ook wel eens deel van uit, maar zolang iedereen lekker op zijn eigen hond let zul je mij niet horen hoor. :wink:
Het is ook gewoon mijn eigen ergernisje dat ik het gewoon niet tof vind als mijn oude knarrie belaagd wordt. Die teven redden zichzelf prima, alleen ben ik dan weer dat wijf met die kuthonden. :ugh: De meiden laten namelijk echt de kachel niet met zich aanmaken! Afbeelding :schrik:
Ik heb/had er de honden niet voor om me te voegen bij een gelegenheidsgroep.
En ik zou wel in een groep willen en kunnen lopen hoor, vroeger ook gedaan maar dan wel een groep die lekker doorliep en op de acties en reacties van hun honden bleven letten.
De keren dat er wat gebeurde aan mot was meestal bij de gezellige kletsers die vaak te lang op een hoop bleven staan treuzelen en zo in hun gesprekken opgingen dat eigen honden in de gelegenheidsgroep werden vergeten, én er ook niet gelet werd op hoe de honden als groep op passanten reageerden.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”