Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Confrontatie....

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

senna03
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested
Aantal honden: 3

Confrontatie....

Ongelezen bericht door senna03 »

Milo heeft onlangs zijn 14e verjaardag uitgebreid gevierd, zie fototopic voor degenen die dat leuk vinden. Hij doet het nog best goed, ondanks dat hij helemaal onder de vetbulten zit en in sommige bulten zijn ook kwaadaardige cellen gevonden maar mijn dierenarts (en ik ook) vinden het beter om het maar op zijn beloop te laten en te kijken hoe lang Milo het nog naar zijn zin heeft. Hij eet nog prima, hij glanst, hij is helder, maar hij slaapt heel veel, en heel diep....Ik heb vandaag een buggy voor hem gekocht, zodat hij nog lekker mee kan op lange wandelingen en als hij geen zin heeft om te lopen dan mag hij lekker in de buggy. Ik ben ontzettend blij dat ik dit nog allemaal voor hem kan doen, maar aan de andere kant is het zo confronterend dat hij door de ouderdom dit soort beperkingen heeft. Sorry voor dit warrige verhaal, ik weet zelf niet eens wat ik er mee wil zeggen...Als ik mijn Milootje in de buggy zie zitten, wil ik eigenlijk huilen omdat hij zo is afgetakeld, maar aan de andere kant wil ik glimlachen dat mijn pikkemoosje toch maar mooi de 14 jaar heeft gehaald. Dus....dit hele topic gaat nergens over, is alleen een afspiegeling van mijn gedachten....ik wil het gewoon even kwijt, kunnen jullie er niks mee, gewoon snel doorskippen dit....
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Re: Confrontatie....

Ongelezen bericht door *Skye* »

Nee niet zomaar doorskippen. Kan me helemaal voorstellen dat je je heel dubbel voelt. Lijkt me erg heftig.

Hopelijk kunnen jullie samen met je buggy nog lekker genieten :I:
Yeufke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Yeufke »

Ik vind het een mooi 'verhaal'. En ook heel herkenbaar.
Mijn Yeufke is ook op een paar dagen na 14 jaar geworden.
Ze mankeerde ook van alles en van haar oude glorie was ook niet veel meer over.
En ja, dan ben je verdrietig over hoe ze zijn maar ook trots dat ze er nog zijn.
Wat was ik gek op en met die hond. :(:
Afbeelding
Polly 22 jan 2007 - 15 mei 2018 ❤️
Yessie 28 april 2010 -13 juli 2020
slaap zacht lieve meid
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Tuurlijk gaat het wel ergens over. Namelijk over jouw hond die ouder wordt, met alle (on)gemakken die daar bij horen.

Onze vorige hond is 14 jaar en 4 maanden geworden. Heel veel met hem beleefd vooral qua gezondheid en veel van hem geleerd.
Tja, ik vind het ook best confronterend dat je ziet dat je hond niet meer bergopwaarts gaat en dat je gaat beseffen dat hij/zij over de helft heen is.
Maar anderzijds vind ik die ouwetjes wel wat hebben. Ze hebben de leeftijd bereikt waarop ze niets meer hoeven en veel mogen. En dat komt omdat je elkaar door en door kent.

Luuk wordt over 2 maanden 10 jaar en hij begint al wat slechter te zien. Dat vind ik ook minder, maar we kunnen er alleen maar rekening mee houden.
Zijn haren voor de ogen hebben we alvast gekortwiekt en dat scheelt al een stuk.

Sterkte met Milo. Hij heeft iig een fantastische baas, dat blijkt wel uit je verhaal.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Herkenbaar hoor. Gewoon meebewegen met je gevoel en dan komt het allemaal goed.
Een dikke knuffel voor het ouwetje.
Afbeelding
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Ik snap je gevoelens hier over wel heel goed. Je hond die eerst zo stoer en sterk is takelt steeds een beetje meer af en het afscheid komt steeds dichterbij. En zeker als je een buggy voor de langere loopjes aanschaft dan is dat zeer confronterend. Maar geniet nog lekker van je hond zolang hij er nog is. Elke dag is er een en als je er elke dag een hele mooie dag samen van maakt dan gaan jullie nog een heerlijke tijd hebben. En hopelijk komen er nog heel veel mooie dagen met een gouden randje.
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Moeilijk hoor en het is echt zo lieve hond ik hoop toch dat hij nog lang bij jullie mag zijn
Afbeelding
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Ik vind je verhaal heel helder en ook herkenbaar.
Zelf nog een bericht geplaatst over de duidelijke achteruitgang van mijn bernermeisje.
Je observeert dat en ziet die lieve oude kop met die staaroogjes en je herinnert je hoe ontzettend stoer ze was in haar jonge jaren.
En wat je dan voelt.....oh. Het verschijnsel hond. Niet uit te leggen behalve aan mensen die het herkennen.
Beleef het intens, is alles wat ik kan zeggen. :J:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Het is zo herkenbaar! Maar als hij het goed doet met de buggy dan is dat toch prima! Lekker genieten nog.
Het is gewoon confronterend als je aanpassingen moet maken om het nog fijn voor je hond te maken. Mijn huis lag vol met anti-slip matten, dat was voor mijn hond toen prettiger. Maar sommige dingen waren confronterend ja, als hij ineens niet meer zelf de trap op of af kon en ik hem echt moest bijstaan, buiten hem af en toe moest ondersteunen. Vaak brokken in de keel omdat je de eens zo fiere hond zag aftakelen.
Maar hé als ik dan naar de blije bek keek, besefte ik me waar ik het voor deed, en dat hij er zelf nog lol in had.
Sterkte, maar vooral nog genieten van je oude man!
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Heel herkenbaar! Onze Biry wordt bijna 13 en zie je ook duidelijk aftakelen. Ze heeft staar, hoort slechter en een tijd geleden voelde ik een bult aan haar zij. Ze is nog steeds blij en vrolijk, maar alles kost veel meer moeite. Met wandelen krijgt ze niet alles meer mee en vergeet soms in haar snuffelmomenten dat er ook nog baasjes waren. Het is fijn dat ze deze leeftijd mag bereiken, maar het besef dat het einde steeds dichterbij komt is wel lastig.
Dus ik snap je helemaal, lekker opschrijven wanneer je dat nodig vindt! :ok:
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Geniet er nog van, voor je het weet is hij er niet meer. Rana ging in 2 weken van een rustig scharrelend oudje die nog lekker een uurtje mee kon lopen naar een hondje die de kamer niet door kon lopen zonder door haar voegen te gaan.
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

blondie schreef:Het is zo herkenbaar! Maar als hij het goed doet met de buggy dan is dat toch prima! Lekker genieten nog.
Het is gewoon confronterend als je aanpassingen moet maken om het nog fijn voor je hond te maken. Mijn huis lag vol met anti-slip matten, dat was voor mijn hond toen prettiger. Maar sommige dingen waren confronterend ja, als hij ineens niet meer zelf de trap op of af kon en ik hem echt moest bijstaan, buiten hem af en toe moest ondersteunen. Vaak brokken in de keel omdat je de eens zo fiere hond zag aftakelen.
Maar hé als ik dan naar de blije bek keek, besefte ik me waar ik het voor deed, en dat hij er zelf nog lol in had.
Sterkte, maar vooral nog genieten van je oude man!
:ok: hier kan ik het helemaal mee eens zijn.
De oude tijden zijn geweest, daar hebben jullie toen samen van genoten. En ik denk niet dat honden zelf gebukt gaan onder hun Eigen beperkingen, die blijven gewoon genieten van de dag zoals die komt. Daar kunnen wij als mensen nog wat van leren!
veel plezier nog verder, hartstikke leuk die buggy!!
Afbeelding
senna03
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door senna03 »

Dank jullie voor de leuke berichtjes!
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

senna03 schreef:hij zo is afgetakeld, maar aan de andere kant wil ik glimlachen dat mijn pikkemoosje toch maar mooi de 14 jaar heeft gehaald.
Je geeft het heel goed weer. Met Luna stierf ook een wandelend dagboek. Ze is bij zoveel verhuizingen, relaties (en weer het einde daarvan :mrgreen: ) en kleine gebeurtenissen geweest dat ik verdrietig maar ook trots afscheid van haar heb kunnen nemen.
Die ouwetjes, het heeft gewoon wat.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”