Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kreupel lopen na uitglijden - Update

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Hailfall
Zeer actief
Aantal honden: 1

Kreupel lopen na uitglijden - Update

Ongelezen bericht door Hailfall »

Van het weekend werd ik door vriend gebeld dat Loki tijdens het spelen met de bal uitgegleden is op het veld (modder + zand veldje). Normaal gesproken is hij erg hard in nemen maar nu stond hij piepend met zijn pootje omhoog totdat mijn vriend bij hem was en naar het pootje (linker voorpoot) had gekeken. Hij zag behalve een klein schrammetje aan de zijkant van een van zijn kussentjes niks nadat hij Loki thuis had gebracht en hem gedouched had.

Sindsdien heeft hij 3 loopstijlen geadapteerd: hij loopt in het huis op 3 poten en erg stijf (vooral nadat hij opstaat van de bank of van bed) daarna loopt hij op 4 pootjes maar hinkelt met de voorpoot en tegen het einde van de ronde loopt hij dan normaal op 4 poten en wil dan ook weer rennen en stuiteren. Ook staat hij tijdens het plassen gewoon op zijn voorpoten.

Hij is ongeveer een week of 2-3 daarvoor ook al met diezelfde poot tegen het hek wat omdat zelfde veldje staat geknald en liep toen ook een paar passen kreupel maar toen was het daarna ook weer in orde en ging hij weer spelen.

Nu weet ik niet of wij het nog even moeten aankijken of het nog beter gaat of dat we toch naar de DA moeten gaan.
Laatst gewijzigd door Hailfall op 10 sep 2015 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Re: Kreupel lopen na uitglijden, aankijken of toch naar de D

Ongelezen bericht door ranetje »

Nanna schreef:Een hond kan een poot nu eenmaal niet net als wij zijwaarts uitzwaaien en als ie dat toch doet levert dat pijn op aan pezen en spieren. Gaat vanzelf weer over.
Maar wel een beetje rustig aan doen zodat hij niet weer rare bewegingen maakt. :ok:
Is het na een paar dagen niet over dan kan je altijd nog naar de DA.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Yara »

Ik zou hem een paar dagen rustig houden en zorgen dat hij niet teveel loopt en ook niet gek doet. Als er geen verbetering is dan zou ik even bij de DA langs gaan.
Afbeelding
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Inderdaad rust geven en dan kun je het best even aankijken. Hier liep er vorige week ook een mank en nu weer prima, ik ren niet meer zo vlot naar de da. Je zou eventueel wel iets pijnstillends kunnen geven. Beterschap!
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Enkele weken lijnrust en evt metacam.
Hailfall
Zeer actief

(Lijn)rust houden gaan we inderdaad maar doen, dat gaat een leuke worden met hem :Q: Meneer was gisteren al goed boos dat hij niet met de bal mocht spelen buiten, nou ja dan heeft hij nu even pech.

We houden het dan gewoon in de gaten mocht hij volgende week nog steeds zo raar lopen dan stappen we wel even bij de DA binnen.
Afbeelding
Afbeelding
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

het is net als bij ons, ook wij hebben wel eens een eenvoudige verrekening, spierpijn oid. Doet een dag of wat zeer en daarna is het klaar.

of niet. En dan ga je naar een arts. Als er hele heftige pijnklachten zijn ga je natuurlijk wel meteen naar een arts maar dat spreekt voor zich.
Afbeelding
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Hailfall schreef:(Lijn)rust houden gaan we inderdaad maar doen, dat gaat een leuke worden met hem :Q: Meneer was gisteren al goed boos dat hij niet met de bal mocht spelen buiten, nou ja dan heeft hij nu even pech.

We houden het dan gewoon in de gaten mocht hij volgende week nog steeds zo raar lopen dan stappen we wel even bij de DA binnen.
Dat valt i.d.d. niet mee. Ik probeer het in voorkomend geval ook maar zo goed mogelijk, in de veronderstelling daar mogelijk artrose mee te voorkomen.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

korthaar schreef:Enkele weken lijnrust en evt metacam.
Dit dus, of totdat je merkt dat hij er geen last van heeft. Als het gebroken zou zijn, zou het het pootje niet gebruiken. Even rustig aan, maar gaat vanzelf over.
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

De da probeert het ook eerst met een poosje lijnrust (en pijnstilling) dus waarom zou je gaan :wink:
hewi
Zeer actief

Ongelezen bericht door hewi »

Ff kalm aan doen met hem en aan de lijn houden, geen rare draai dingen en evt pijnstilling maar daar gaan
ze meestal harder van rennen althans hier.
Ik denk dat ie wat verrekt heeft of verdraaid, ik zou eerst even paar dagen aankijken met wat rust of dan beter word.
Groetjes Heidi
Afbeelding
Hailfall
Zeer actief

Qua pijnstilling heb hier ik sowieso niks liggen voor honden en ik heb ook angst dat als ik hem dat geef dan hij juist gekker gaat doen idd.

Mijn vriend is net met Loki een rondje gaan lopen en dat ging nu weer goed en hij wilde ook door de vijver die daar is lopen aan de lijn wat volgens mijn vriend ook zonder problemen ging aan de lijn het kleine stukje wat hij hem liet lopen en toen liep hij ook gewoon op 4 poten normaal terug.
Afbeelding
Afbeelding
Neeltje

Lekker laten gaan, ik zou ook geen pijnstillers geven nu.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Mijn mechels maken ook wel eens een beweging die niet echt goed voor ze is(salto's, slidings e.d.) waardoor ze mank lopen. In overleg met de dierenarts geef ik ze dan 2-3 dagen Norocarp met een paar dagen rust.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Pijnstilling geven want anders krijg je ander klachten als ze andere poten meer gaan belasten, waardoor andere blessures en overbelasting zouden kunnen komen. En andere activiteiten even doen. Snuffelen, oh worden ze heerlijk moet van. Speurspelletje op wandeling en in de tuin. Thuis wat hersenwerk en flink kauwmateriaal. Wat simpele kunstjes aanleren. En zwemmen mogen ze bij mij vaak ook wel gewoon. (onbelast bewegen). Niet te weinig bewegen is ook wel belangrijk, rust roest namelijk ook in enige mate, vandaar dus ook pijnstilling dat hij wel normaal een blok om kan, maar dus gewoon (kort) aangelijnd.
Afbeelding
Hailfall
Zeer actief

We gaan misschien morgen toch maar even naar de DA toe, we zijn er achter gekomen dat er vermoedelijk iets met een van de nagels is aan de voorpoot. Daar zit gedroogd bloed bij en we mogen er absoluut niet aankomen van hem, dan trekt hij zijn poot weg. Hij heeft nog wel periodes gehad dat hij weer mankt en daarna weer wat stijf loopt.

In het water loopt (en zwemt) hij wel zonder problemen, het is alleen op het land dat hij er last van heeft.
Afbeelding
Afbeelding
Neeltje

Dan zou ik er inderdaad even naar laten kijken. Kan goed zijn dat dat zeer doet.
Hailfall
Zeer actief

Vandaag bij de DA geweest en we hebben nu een antibiotica/pijnstiller gekregen want het kan vermoedelijk zijn dat er een infectie in het nagelbed zelf zit. Hij zag namelijk wel iets wat gedroogt bloed kon zijn, iig zat nagel nog gewoon vast en zag hij verder niks raars aan zijn pootje.

We moeten nu verplicht 8 dagen lijnrust icm die pijnstiller en dan kijken of het beter wordt. Is het niet beter dan moeten wij weer terug.
Afbeelding
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Hopelijk is het dan over :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Hailfall
Zeer actief

Even een update de nagel is nu zo ver gegroeid dat we konden zien dat het geen ontsteking was maar de nagel was gewoon ingescheurd eigenlijk.. Arm kind :/

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”