Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pus uit pielemans

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Re: Pus uit pielemans

Ongelezen bericht door Marjoleine »

renee-uk schreef:je maakt ook oren schoon als dat nodig is en bij langhaarhonden konten als daar diarree in blijft hangen en dan zal zo'n piemel spoelen heel verschrikkelijk zijn?
wat een flauwekul.
Dat vind ik ook niet heel gezellig, hoor.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Marjoleine schreef:
renee-uk schreef:je maakt ook oren schoon als dat nodig is en bij langhaarhonden konten als daar diarree in blijft hangen en dan zal zo'n piemel spoelen heel verschrikkelijk zijn?
wat een flauwekul.
ja nou het is ook niet mijn hobby, maar om er nou iets afgrijselijks van te maken gaat me ook een beetje ver.
het kan er nou eenmaal bij horen als je een reu hebt, pus happens :mrgreen:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

wat een flauwekul.
Waar de een niks om geeft daar wordt de ander draaierig van. Ik krijg al kotsneigingen als ik alleen maar aan zuurkool denk, dat zullen ook veel mensen flauwekul vinden maar dat helpt helaas geen zier. Diarreekonten en oren schoonmaken maakt me niks uit, maar een piemel spoelen, ik moet er niet aan denken, afschuwelijk. Het is een van de redenen waarom ik nooit een reu zal nemen.
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

Vitamine C door het eten doen. Gewoon tabletjes of poeder, helpt ook bij puspruimen van teven.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

renee-uk schreef:
Marjoleine schreef:
wat een flauwekul.
ja nou het is ook niet mijn hobby, maar om er nou iets afgrijselijks van te maken gaat me ook een beetje ver.
Ik maak er niet iets afgrijselijks van hoor. Ik laat het alleen, mocht het ooit nodig zijn, volgaarne aan de dierenarts over :mrgreen:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

alm@ schreef:
renee-uk schreef:
Marjoleine schreef:
wat een flauwekul.
Ik maak er niet iets afgrijselijks van hoor. Ik laat het alleen, mocht het ooit nodig zijn, volgaarne aan de dierenarts over :mrgreen:
:ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

Nanna schreef:Ik heb dan weer drie intacte reuen met piemels die goedgekeurd zijn door de bond van Nederlandsche huisvrouwen. Geen druppel pus te bekennen in de wijde omtrek.
Mocht er wel eentje een groene snotlul ontwikkelen dan ben ik niks te beroerd om dat effe te spoelen hoor. Je hoeft er toch niet aan te likken? Handschoentjes aan en gaan met die kraan.
nou dat dus :ok:
Afbeelding

cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Sanchis schreef:Ik heb de reacties niet gelezen, alleen de opening post. Ik ken een hond die het hardnekkig had en die is om deze reden gecastreerd op aanraden van de dierenarts. Het stopte na de castratie.
Je laat je/een vent toch ook niet castreren omdat er soms van alles uit zijn piemel loopt.
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

cornelia schreef:
Sanchis schreef:Ik heb de reacties niet gelezen, alleen de opening post. Ik ken een hond die het hardnekkig had en die is om deze reden gecastreerd op aanraden van de dierenarts. Het stopte na de castratie.
Je laat je/een vent toch ook niet castreren omdat er soms van alles uit zijn piemel loopt.
als ie de groene druppels tegen de muren omhoog smeert.. misschien wel :D
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Hier hebben ze het allemaal behalve Jack.
Ze hebben er geen last van en het is niet extreem dus ik doe er niets aan.
Ze houden zichzelf (n elkaar :schrik: :mrgreen: ) trouwens ook wel goed schoon, er wordt regelmatig gepoetst.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

Wat een stom geleuter hier toch weer.
cornelia
Zeer actief

sbientje schreef:
cornelia schreef:
Als het swaffelaar is .........?
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

cornelia schreef:
sbientje schreef:
cornelia schreef:
Als het swaffelaar is .........?
*ril*
cornelia
Zeer actief

Ik vind dat beetje drabbel schoonmaken (bij Ezio dan wel te verstaan) niet zo erg. Hij laat het ook goed toe. Hij heeft het vnl als er loopse teven in de buurt zijn. De bokkenstank vind ik eigenlijk veel erger.
Afbeelding
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Gek is dat, ik spoel zonder moeite puspiemels, dweil pis, poep, kots en bloed. Maar de aangekoekte oogkeutels bij trimhondjes losweken krijg ik kokhalsneigingen van.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Nanna schreef:Ik heb dan weer drie intacte reuen met piemels die goedgekeurd zijn door de bond van Nederlandsche huisvrouwen. Geen druppel pus te bekennen in de wijde omtrek.
Mocht er wel eentje een groene snotlul ontwikkelen dan ben ik niks te beroerd om dat effe te spoelen hoor. Je hoeft er toch niet aan te likken? Handschoentjes aan en gaan met die kraan.
Dat heb ik ook idd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Nanna schreef:
lets have fun schreef:Gek is dat, ik spoel zonder moeite puspiemels, dweil pis, poep, kots en bloed. Maar de aangekoekte oogkeutels bij trimhondjes losweken krijg ik kokhalsneigingen van.
Bakkie heeft dat wel eens. Dat kam ik dan even uit en weg is het weer. No way dat ik dat ga lopen weken..
Bij mijn eigen honden niet, maar bij sommige trimhondjes moet dat wel omdat het al zo lang zit aangekoekt dat je het er met gewoon kammen niet meer uit krijgt :schrik:
Ikke93
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ikke93 »

Podenji schreef:Vitamine C door het eten doen. Gewoon tabletjes of poeder, helpt ook bij puspruimen van teven.
Gewoon de tabletjes van de kruitvat? En wat is dan de dosering ongeveer?
Onze hond heeft al zijn hele leven een puspiemel, om hem nou daarvoor te laten castreren vind ik onzin, maar dit klinkt wel als iets wat het proberen waard is!
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

lets have fun schreef:Gek is dat, ik spoel zonder moeite puspiemels, dweil pis, poep, kots en bloed. Maar de aangekoekte oogkeutels bij trimhondjes losweken krijg ik kokhalsneigingen van.
Ik heb dat met kwijl :ugh:
Het is niet leuk, dat geschijt, gepis en gebraak maar ik maak tienduizend keer liever een piemel schoon dan dat ik een kwijlsliert van een hondenbek af moet wrijven.

Hier hebben ze het alledrie in lichte mate maar ze houden het schoon dus ik hoef er niets aan te doen.
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

Ikke93 schreef:
Podenji schreef:Vitamine C door het eten doen. Gewoon tabletjes of poeder, helpt ook bij puspruimen van teven.
Gewoon de tabletjes van de kruitvat? En wat is dan de dosering ongeveer?
Onze hond heeft al zijn hele leven een puspiemel, om hem nou daarvoor te laten castreren vind ik onzin, maar dit klinkt wel als iets wat het proberen waard is!
2 tabletjes per hond ( 23-30 kilo zijn ze )
1 tabletje voor Jenson ( 12 kilo )

en dat dan een week ofzo, dan is het over, zie ik dat het weer gebeurt ( zit vaak weken/ maanden tussen ), doe ik het weer een week :wink:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Gollum schreef:Je kan er ook een teef bij nemen. Gol hield altijd de puspiel van haar huisgenoot schoon.
Hahaha, nou Laissah kijkt er heel vies naar en wendt zich vervolgens af :LOL: .

Ikzelf spoel liever die voorhuid dan dat ik kots of diarree opruim :schrik: . Maar goed, het hoort er allemaal bij dus even slikken ( :Q: ) en weer door. Gelukkig heeft Mister niet zo vaak en niet zo'n erge puspiemel, in het begin heb ik het een paar keer gespoeld omdat het toen erger was maar dat is verder niet meer nodig geweest.
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Doran heeft er weinig last van, alleen als er veel loopse teven zijn, ik heb hem gewoon aangeleerd om het schoon te houden/maken en anders doet Luna het wel, dat is de poetsvrouw hier :LOL:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
alm@
moderator

Hoe leer je dat aan dan? Ik heb ongeveer beeld, dat wel :mrgreen:
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

alm@ schreef:Hoe leer je dat aan dan? Ik heb ongeveer beeld, dat wel :mrgreen:
Paar keer voordoen Alma :mrgreen: .
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

Toen hij nog jong was en ik het moest schoonmaken was hij altijd heel nieuwsgierig wat ik deed, dan wilde hij snel alles zelf schoon likken, daar heb ik meteen het commando poetsen aangekoppeld, nu hoef ik alleen poetsen te zeggen als hij het zelf niet al gedaan heeft,mheel handig :cheer:

En Luna doet een paar keer per dag een check-rondje, heeft hij niet tegen z'n poot gepiest? Zoja dan gaat ze aan de poets, zo ook met groene smurrie :F: Zinzi word ook altijd even besnuffelt na het uitlaten, handig hoor :E:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

Zamunda schreef:
:kotz: :lekkerpuh:
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky

Ongelezen bericht door Sulluna »

Toch was het voor Sultan een reden om hem wel te castreren. Toen hij anderhalf jaar was hebben wij hem gecastreerd. Maar bij hem was het echt extreem.. Mijn héle huis zat onder de zooi.. Als hij zich uitschudde zat het letterlijk over al.. Op mijn tv, bank, vloerkleed, spiegel, eetkamer tafel, trap.. Alles zat onder die zooi. Zijn haren rond zijn piemel en bovenbenen zaten altijd in de klit door opgedroogd pus, was niet tegen aan te kammen en de stank was niet te harden. Hij heeft 2 keer antibiotica gehad ervoor, omdat hij er zelf ook echt last van de had, maar het kwam na de kuur direct terug. Continu likken er aan en hij kreeg op een gegeven moment ontstekingen rond zijn piemel waardoor hij weer verhoging had. Na een "ziektebed" van 9 maanden ( van iets anders) en het feit dat hij toen nog steeds niet helemaal genezen was, heeft de dierenarts aangeraadde hem toch te laten helpen. Zijn lichaam had zijn energie veel te hard nodig om beter te worden van al de andere dingen.

Na de castratie nooit meer ook maar een druppel gehad. Nooit meer.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:wink: Bij Niko gaat alles onder de tuinslang in één moeite mee, heb er zo'n handige sproeikop met verschillende stralen op zitten.
Oren, druppiel, kontkruimels. Dat laatste vind ik het minst aangenaam :kotz:
alm@
moderator

Lunatic schreef:
Toen hij nog jong was en ik het moest schoonmaken was hij altijd heel nieuwsgierig wat ik deed, dan wilde hij snel alles zelf schoon likken, daar heb ik meteen het commando poetsen aangekoppeld, nu hoef ik alleen poetsen te zeggen als hij het zelf niet al gedaan heeft,mheel handig :cheer:

En Luna doet een paar keer per dag een check-rondje, heeft hij niet tegen z'n poot gepiest? Zoja dan gaat ze aan de poets, zo ook met groene smurrie :F: Zinzi word ook altijd even besnuffelt na het uitlaten, handig hoor :E:
Ah dank :ok: handig zo'n Luna. Reina deed dat nooit, spelen en je overal mee bemoeien oké maar poetsen mochten ze mooi zelf doen :pffff: :mrgreen:
Afbeelding
alm@
moderator

Zamunda schreef:
Is voor mij, anatomisch gezien niet mogelijk :mrgreen:
Afbeelding