Dat vind ik ook niet heel gezellig, hoor.renee-uk schreef:je maakt ook oren schoon als dat nodig is en bij langhaarhonden konten als daar diarree in blijft hangen en dan zal zo'n piemel spoelen heel verschrikkelijk zijn?
wat een flauwekul.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pus uit pielemans
Moderator: moderatorteam
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Re: Pus uit pielemans
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
ja nou het is ook niet mijn hobby, maar om er nou iets afgrijselijks van te maken gaat me ook een beetje ver.Marjoleine schreef:Dat vind ik ook niet heel gezellig, hoor.renee-uk schreef:je maakt ook oren schoon als dat nodig is en bij langhaarhonden konten als daar diarree in blijft hangen en dan zal zo'n piemel spoelen heel verschrikkelijk zijn?
wat een flauwekul.
het kan er nou eenmaal bij horen als je een reu hebt, pus happens

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
63673J
Waar de een niks om geeft daar wordt de ander draaierig van. Ik krijg al kotsneigingen als ik alleen maar aan zuurkool denk, dat zullen ook veel mensen flauwekul vinden maar dat helpt helaas geen zier. Diarreekonten en oren schoonmaken maakt me niks uit, maar een piemel spoelen, ik moet er niet aan denken, afschuwelijk. Het is een van de redenen waarom ik nooit een reu zal nemen.renee-uk schreef:je maakt ook oren schoon als dat nodig is en bij langhaarhonden konten als daar diarree in blijft hangen en dan zal zo'n piemel spoelen heel verschrikkelijk zijn?
wat een flauwekul.
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
Vitamine C door het eten doen. Gewoon tabletjes of poeder, helpt ook bij puspruimen van teven.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Ik maak er niet iets afgrijselijks van hoor. Ik laat het alleen, mocht het ooit nodig zijn, volgaarne aan de dierenarts overrenee-uk schreef:ja nou het is ook niet mijn hobby, maar om er nou iets afgrijselijks van te maken gaat me ook een beetje ver.Marjoleine schreef:Dat vind ik ook niet heel gezellig, hoor.renee-uk schreef:je maakt ook oren schoon als dat nodig is en bij langhaarhonden konten als daar diarree in blijft hangen en dan zal zo'n piemel spoelen heel verschrikkelijk zijn?
wat een flauwekul.

- renee-uk
- Zeer actief
alm@ schreef:Ik maak er niet iets afgrijselijks van hoor. Ik laat het alleen, mocht het ooit nodig zijn, volgaarne aan de dierenarts overrenee-uk schreef:ja nou het is ook niet mijn hobby, maar om er nou iets afgrijselijks van te maken gaat me ook een beetje ver.Marjoleine schreef:Dat vind ik ook niet heel gezellig, hoor.renee-uk schreef:je maakt ook oren schoon als dat nodig is en bij langhaarhonden konten als daar diarree in blijft hangen en dan zal zo'n piemel spoelen heel verschrikkelijk zijn?
wat een flauwekul.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- renee-uk
- Zeer actief
nou dat dusNanna schreef:Ik heb dan weer drie intacte reuen met piemels die goedgekeurd zijn door de bond van Nederlandsche huisvrouwen. Geen druppel pus te bekennen in de wijde omtrek.
Mocht er wel eentje een groene snotlul ontwikkelen dan ben ik niks te beroerd om dat effe te spoelen hoor. Je hoeft er toch niet aan te likken? Handschoentjes aan en gaan met die kraan.

- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Je laat je/een vent toch ook niet castreren omdat er soms van alles uit zijn piemel loopt.Sanchis schreef:Ik heb de reacties niet gelezen, alleen de opening post. Ik ken een hond die het hardnekkig had en die is om deze reden gecastreerd op aanraden van de dierenarts. Het stopte na de castratie.
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
als ie de groene druppels tegen de muren omhoog smeert.. misschien welcornelia schreef:Je laat je/een vent toch ook niet castreren omdat er soms van alles uit zijn piemel loopt.Sanchis schreef:Ik heb de reacties niet gelezen, alleen de opening post. Ik ken een hond die het hardnekkig had en die is om deze reden gecastreerd op aanraden van de dierenarts. Het stopte na de castratie.
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Hier hebben ze het allemaal behalve Jack.
Ze hebben er geen last van en het is niet extreem dus ik doe er niets aan.
Ze houden zichzelf (n elkaar
) trouwens ook wel goed schoon, er wordt regelmatig gepoetst.
Ze hebben er geen last van en het is niet extreem dus ik doe er niets aan.
Ze houden zichzelf (n elkaar
-
63673J
Wat een stom geleuter hier toch weer.
- cornelia
- Zeer actief
Als het swaffelaar is .........?sbientje schreef:als ie de groene druppels tegen de muren omhoog smeert.. misschien welcornelia schreef:Je laat je/een vent toch ook niet castreren omdat er soms van alles uit zijn piemel loopt.Sanchis schreef:Ik heb de reacties niet gelezen, alleen de opening post. Ik ken een hond die het hardnekkig had en die is om deze reden gecastreerd op aanraden van de dierenarts. Het stopte na de castratie.
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
*ril*cornelia schreef:Als het swaffelaar is .........?sbientje schreef:als ie de groene druppels tegen de muren omhoog smeert.. misschien welcornelia schreef:Je laat je/een vent toch ook niet castreren omdat er soms van alles uit zijn piemel loopt.Sanchis schreef:Ik heb de reacties niet gelezen, alleen de opening post. Ik ken een hond die het hardnekkig had en die is om deze reden gecastreerd op aanraden van de dierenarts. Het stopte na de castratie.
- cornelia
- Zeer actief
Ik vind dat beetje drabbel schoonmaken (bij Ezio dan wel te verstaan) niet zo erg. Hij laat het ook goed toe. Hij heeft het vnl als er loopse teven in de buurt zijn. De bokkenstank vind ik eigenlijk veel erger.
-
lets have fun
Gek is dat, ik spoel zonder moeite puspiemels, dweil pis, poep, kots en bloed. Maar de aangekoekte oogkeutels bij trimhondjes losweken krijg ik kokhalsneigingen van.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Dat heb ik ook idd.Nanna schreef:Ik heb dan weer drie intacte reuen met piemels die goedgekeurd zijn door de bond van Nederlandsche huisvrouwen. Geen druppel pus te bekennen in de wijde omtrek.
Mocht er wel eentje een groene snotlul ontwikkelen dan ben ik niks te beroerd om dat effe te spoelen hoor. Je hoeft er toch niet aan te likken? Handschoentjes aan en gaan met die kraan.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
lets have fun
Bij mijn eigen honden niet, maar bij sommige trimhondjes moet dat wel omdat het al zo lang zit aangekoekt dat je het er met gewoon kammen niet meer uit krijgtNanna schreef:Bakkie heeft dat wel eens. Dat kam ik dan even uit en weg is het weer. No way dat ik dat ga lopen weken..lets have fun schreef:Gek is dat, ik spoel zonder moeite puspiemels, dweil pis, poep, kots en bloed. Maar de aangekoekte oogkeutels bij trimhondjes losweken krijg ik kokhalsneigingen van.
-
Ikke93
- Zeer actief
Gewoon de tabletjes van de kruitvat? En wat is dan de dosering ongeveer?Podenji schreef:Vitamine C door het eten doen. Gewoon tabletjes of poeder, helpt ook bij puspruimen van teven.
Onze hond heeft al zijn hele leven een puspiemel, om hem nou daarvoor te laten castreren vind ik onzin, maar dit klinkt wel als iets wat het proberen waard is!
-
-Saskia-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik heb dat met kwijllets have fun schreef:Gek is dat, ik spoel zonder moeite puspiemels, dweil pis, poep, kots en bloed. Maar de aangekoekte oogkeutels bij trimhondjes losweken krijg ik kokhalsneigingen van.
Het is niet leuk, dat geschijt, gepis en gebraak maar ik maak tienduizend keer liever een piemel schoon dan dat ik een kwijlsliert van een hondenbek af moet wrijven.
Hier hebben ze het alledrie in lichte mate maar ze houden het schoon dus ik hoef er niets aan te doen.
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
2 tabletjes per hond ( 23-30 kilo zijn ze )Ikke93 schreef:Gewoon de tabletjes van de kruitvat? En wat is dan de dosering ongeveer?Podenji schreef:Vitamine C door het eten doen. Gewoon tabletjes of poeder, helpt ook bij puspruimen van teven.
Onze hond heeft al zijn hele leven een puspiemel, om hem nou daarvoor te laten castreren vind ik onzin, maar dit klinkt wel als iets wat het proberen waard is!
1 tabletje voor Jenson ( 12 kilo )
en dat dan een week ofzo, dan is het over, zie ik dat het weer gebeurt ( zit vaak weken/ maanden tussen ), doe ik het weer een week
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Zamunda
- Zeer actief
Hahaha, nou Laissah kijkt er heel vies naar en wendt zich vervolgens afGollum schreef:Je kan er ook een teef bij nemen. Gol hield altijd de puspiel van haar huisgenoot schoon.
Ikzelf spoel liever die voorhuid dan dat ik kots of diarree opruim
- Lunatic
- Erelid
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Doran heeft er weinig last van, alleen als er veel loopse teven zijn, ik heb hem gewoon aangeleerd om het schoon te houden/maken en anders doet Luna het wel, dat is de poetsvrouw hier 
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- alm@
- moderator
- Zamunda
- Zeer actief
Paar keer voordoen Almaalm@ schreef:Hoe leer je dat aan dan? Ik heb ongeveer beeld, dat wel
- Lunatic
- Erelid
Toen hij nog jong was en ik het moest schoonmaken was hij altijd heel nieuwsgierig wat ik deed, dan wilde hij snel alles zelf schoon likken, daar heb ik meteen het commando poetsen aangekoppeld, nu hoef ik alleen poetsen te zeggen als hij het zelf niet al gedaan heeft,mheel handigalm@ schreef:Hoe leer je dat aan dan? Ik heb ongeveer beeld, dat wel
En Luna doet een paar keer per dag een check-rondje, heeft hij niet tegen z'n poot gepiest? Zoja dan gaat ze aan de poets, zo ook met groene smurrie
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Lunatic
- Erelid
Zamunda schreef:Paar keer voordoen Almaalm@ schreef:Hoe leer je dat aan dan? Ik heb ongeveer beeld, dat wel.
- Sulluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Toch was het voor Sultan een reden om hem wel te castreren. Toen hij anderhalf jaar was hebben wij hem gecastreerd. Maar bij hem was het echt extreem.. Mijn héle huis zat onder de zooi.. Als hij zich uitschudde zat het letterlijk over al.. Op mijn tv, bank, vloerkleed, spiegel, eetkamer tafel, trap.. Alles zat onder die zooi. Zijn haren rond zijn piemel en bovenbenen zaten altijd in de klit door opgedroogd pus, was niet tegen aan te kammen en de stank was niet te harden. Hij heeft 2 keer antibiotica gehad ervoor, omdat hij er zelf ook echt last van de had, maar het kwam na de kuur direct terug. Continu likken er aan en hij kreeg op een gegeven moment ontstekingen rond zijn piemel waardoor hij weer verhoging had. Na een "ziektebed" van 9 maanden ( van iets anders) en het feit dat hij toen nog steeds niet helemaal genezen was, heeft de dierenarts aangeraadde hem toch te laten helpen. Zijn lichaam had zijn energie veel te hard nodig om beter te worden van al de andere dingen.
Na de castratie nooit meer ook maar een druppel gehad. Nooit meer.
Na de castratie nooit meer ook maar een druppel gehad. Nooit meer.
- dagmar88
- Zeer actief
lets have fun schreef:Gek is dat, ik spoel zonder moeite puspiemels, dweil pis, poep, kots en bloed. Maar de aangekoekte oogkeutels bij trimhondjes losweken krijg ik kokhalsneigingen van.
Oren, druppiel, kontkruimels. Dat laatste vind ik het minst aangenaam
- alm@
- moderator
Ah dankLunatic schreef:Toen hij nog jong was en ik het moest schoonmaken was hij altijd heel nieuwsgierig wat ik deed, dan wilde hij snel alles zelf schoon likken, daar heb ik meteen het commando poetsen aangekoppeld, nu hoef ik alleen poetsen te zeggen als hij het zelf niet al gedaan heeft,mheel handigalm@ schreef:Hoe leer je dat aan dan? Ik heb ongeveer beeld, dat wel![]()
En Luna doet een paar keer per dag een check-rondje, heeft hij niet tegen z'n poot gepiest? Zoja dan gaat ze aan de poets, zo ook met groene smurrieZinzi word ook altijd even besnuffelt na het uitlaten, handig hoor

- alm@
- moderator
Is voor mij, anatomisch gezien niet mogelijkZamunda schreef:Paar keer voordoen Almaalm@ schreef:Hoe leer je dat aan dan? Ik heb ongeveer beeld, dat wel.