Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Naar Frankrijk met de honden
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collie
- Aantal honden: 4
Naar Frankrijk met de honden
We zijn net terug van 2 weken Zuid-Frankrijk met de honden.
Ze hebben alle 3 de rabiës enting, nog geldig t/m 2017
Verder heb ik de paspoorten bij me en ze krijgen nu en over 4 weken milbemax.
Ik kreeg commentaar van een medekampeerder dat de honden eigenlijk volledig geënt moesten zijn en dat ze een recente gezondheidsverklaring van de DA moesten hebben in hun paspoort.
Enten doe ik ze niet meer, alleen dus rabiës. Titeren gaat komende herfst en volgend jaar gebeuren.
En de gezondheidsverklaring in het paspoort hebben ze ook niet, want ik kom eigenlijk nooit bij de DA.
Is het ook verplicht om een rabiës penning aan de halsband te hebben?
Mijn honden hebben nooit halsbanden om en de 2 teefjes zitten eigenlijk nooit aan de riem.
Ze hebben alle 3 de rabiës enting, nog geldig t/m 2017
Verder heb ik de paspoorten bij me en ze krijgen nu en over 4 weken milbemax.
Ik kreeg commentaar van een medekampeerder dat de honden eigenlijk volledig geënt moesten zijn en dat ze een recente gezondheidsverklaring van de DA moesten hebben in hun paspoort.
Enten doe ik ze niet meer, alleen dus rabiës. Titeren gaat komende herfst en volgend jaar gebeuren.
En de gezondheidsverklaring in het paspoort hebben ze ook niet, want ik kom eigenlijk nooit bij de DA.
Is het ook verplicht om een rabiës penning aan de halsband te hebben?
Mijn honden hebben nooit halsbanden om en de 2 teefjes zitten eigenlijk nooit aan de riem.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Re: Naar Frankrijk met de honden
Wij hebben die rabiës penning altijd wel aan de halsband gehangen in Frankrijk.
Er is me verteld dat ze daar anders zo een loslopende hond afschieten, of het waar is weet ik niet.
Er is me verteld dat ze daar anders zo een loslopende hond afschieten, of het waar is weet ik niet.

- Jeannettebo
- Zeer actief
Volgens mij is enkel rabiës verplicht, gezondheidsverklaring zou kunnen. De rest is volgens mij niet verplicht.

- Jeannettebo
- Zeer actief
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
De penning hing altijd bij ons aan de sleutelbos. Aan de hond zien ze hem toch niet hangen, zeker met langharige honden.
- maaiike17
- Actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 1
Ik heb nog nooit zo'n penning gekregen bij de rabiësenting, dus ik kan mij niet voorstellen dat dat verplicht is. Volgens mij is qua entingen echt alleen de rabiës verplicht.
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Ik heb paspoorten altijd in tas en penning aan tuig. Penning krijg ik altijd bij dierenarts
- sky2014
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruising Flatcoated retreiver/zwarte labrador
Wij willen dit jaar ook met de hond naar Frankrijk, ontwormingskuur werd een week voor de vakantie aangeraden en dan nog een keer een paar dagen na thuiskomst om uit te sluiten dat hij hartworm kreeg. Verder ook de Scalibor halsband tegen de zandvliegen en teken en de Rabiës enting heeft hij vorige maand ook gehad. Nu hoor ik net dat van de Scalibor halsband de hond een "hotspot" kan krijgen (kanker).... Is dat waar??? Normaal krijgt hij altijd druppels, maar het schijnt verplicht te zijn in Frankrijk dat de halsband zichtbaar is??
Is dit een broodje aap?
Is dit een broodje aap?
- Noahtje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua (langharig)
- Aantal honden: 4
Noah en Isa zijn drie weken geleden ook tegen Rabiës geënt, maar ik heb er geen penningen bij gekregen. Kan me dus eigenlijk ook niet voorstellen dat, dat verplicht is?
Ik lees even mee voor wat betreft de halsband, mijn tante vertrekt bijna met haar hond naar Frankrijk en had daar niks van gehoord, maar als het verplicht is.... dan moet ze er toch even eentje gaan halen!
Ik lees even mee voor wat betreft de halsband, mijn tante vertrekt bijna met haar hond naar Frankrijk en had daar niks van gehoord, maar als het verplicht is.... dan moet ze er toch even eentje gaan halen!

- pinguin20
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): leonberger
Geen idee of dit verplicht is, maar bij langharige honden valt de band toch weg dus het lijkt me niet dat je de band perse moet kunnen zien.sky2014 schreef:Wij willen dit jaar ook met de hond naar Frankrijk, ontwormingskuur werd een week voor de vakantie aangeraden en dan nog een keer een paar dagen na thuiskomst om uit te sluiten dat hij hartworm kreeg. Verder ook de Scalibor halsband tegen de zandvliegen en teken en de Rabiës enting heeft hij vorige maand ook gehad. Nu hoor ik net dat van de Scalibor halsband de hond een "hotspot" kan krijgen (kanker).... Is dat waar??? Normaal krijgt hij altijd druppels, maar het schijnt verplicht te zijn in Frankrijk dat de halsband zichtbaar is??
Is dit een broodje aap?
Dag lieve Ayla 11-7-2011 ~ 27-3-2013, voor altijd in mijn hart
- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
sky2014 schreef:Wij willen dit jaar ook met de hond naar Frankrijk, ontwormingskuur werd een week voor de vakantie aangeraden en dan nog een keer een paar dagen na thuiskomst om uit te sluiten dat hij hartworm kreeg. Verder ook de Scalibor halsband tegen de zandvliegen en teken en de Rabiës enting heeft hij vorige maand ook gehad. Nu hoor ik net dat van de Scalibor halsband de hond een "hotspot" kan krijgen (kanker).... Is dat waar??? Normaal krijgt hij altijd druppels, maar het schijnt verplicht te zijn in Frankrijk dat de halsband zichtbaar is??
Is dit een broodje aap?
Een hotspot is geen kanker hoor.
Dat is een plaatselijke irritatie van de huid waar een hond aan kan gaan likken waardoor het gaat smetten.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
ik woon in Frankrijk. je zult hier echt geen honden met rabies penningen zien en zelf heb ik hier bij rabies entingen ook nooit een penning gehad, dus je hond zal er echt niet op afgeschoten worden
wel chip en paspoort verplicht. en de meeste campings stellen up to date vaccinaties verplicht dus dat kan wel handig zijn om van tevoren te weten.
Gezondheidsverklaring was vroeger zo, nu niet meer.

wel chip en paspoort verplicht. en de meeste campings stellen up to date vaccinaties verplicht dus dat kan wel handig zijn om van tevoren te weten.
Gezondheidsverklaring was vroeger zo, nu niet meer.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Het is al gezegd: een hotspot is geen kanker. Maar een hotspot kunnen ze wel krijgen ja. Maar een tekenband is niet verplicht dus die hoeft dan ook niet zichtbaar te zijn. Een hoop broodjes aap dus.sky2014 schreef:Wij willen dit jaar ook met de hond naar Frankrijk, ontwormingskuur werd een week voor de vakantie aangeraden en dan nog een keer een paar dagen na thuiskomst om uit te sluiten dat hij hartworm kreeg. Verder ook de Scalibor halsband tegen de zandvliegen en teken en de Rabiës enting heeft hij vorige maand ook gehad. Nu hoor ik net dat van de Scalibor halsband de hond een "hotspot" kan krijgen (kanker).... Is dat waar??? Normaal krijgt hij altijd druppels, maar het schijnt verplicht te zijn in Frankrijk dat de halsband zichtbaar is??
Is dit een broodje aap?
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Oja en een ontworming voordat je naar Frankrijk gaat helpt natuurlijk niet tegen een mogelijke besmetting met hartworm. Het helpt wel de portemonnee van de DA.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Niet ervoor ontwormen voor hartworm maar pas als je terugkomt en dan na 4 weken nog een keer...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- sky2014
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruising Flatcoated retreiver/zwarte labrador
Aha, ok.... en goed om te lezen dat het geen kanker kan veroorzaken... we gaan naar Luxemburg, dus geen gevaarlijke zandbeestjes...