Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
verlatingsangst
Moderator: moderatorteam
- Rossi
- Zeer actief
verlatingsangst
Hallo allemaal,
onze hond Rossi kon prima 4 uurtjes per dag alleen zijn. Op dit moment niet meer, helaas. Misschien heeft iemand nog bruikbare tips. Hieronder zal ik nog wat toelichten.
In het begin als wij weg waren zat hij overdag altijd in de gang. Ging prima. In het voorjaar klaagde de buurvrouw dat ze Rossi wel eens hoorde piepen. Zonder dit te verifieren hebben wij Rossi vanaf dat moment in de kamer gelaten. Op een enkele uitzondering na (poot barkruk uitproberen) ging dat prima. Totdat M. in de ziektewet kwam. Toen was er iemand hele dagen thuis. M. moest een keer weg en toen heeft Rossi alle kabels van de tv en elektriciteitskabels kapot gebeten. Gelukkig heeft Rossi geen stroomstoot gekregen. Alle kabels zaten overigens volledig weggewerkt. Stond ook nog een bank voor etc. Nog nooit aanleiding voor gegeven om daar uberhaupt in de buurt te komen. Nou hadden we ook net de kamer veranderd, dus misschien extra stress. Toen M. thuiskwam heeft hij Rossi ook niet gestraft ofzo.
Maar nu. We hebben Rossi dus weer in de gang. Maar nu piept hij. We tapen het op de harde schijf met microfoon erbij. Binnen een half uur heeft hij zijn activity ball en kong leeg en verveeld hij zich. Is ook goed uitgelaten, mee gespeeld etc. 's Nachts is hij ook altijd in de gang en dat gaat prima. Hij kan wel 10 uren achtereen in zijn mand koesen. Sinds vorige week hebben we daar ook een verdamper hangen (dogitude). Nog geen resultaat. We proberen geen ophef te maken van het weggaan, negeren, jas al lang in de kamer hangen etc. Ook bij thuiskomst negeren. Heeft iemand nog een bruikbare tip? Overigens heb ik een gedragstherapeut ook al gebeld. Maken een afspraak ergens volgende week. Oh ja, we hebben ook langzaam geprobeerd alles weer wat op te bouwen. Maar waar begin je, en waar eindig je. In februari moeten we allebeide weer aan het werk. Nooit voor lang hoor!
Alvast bedankt voor de tips. En wil iemand nog wat weten, dat kan.. Verder is Rossi een schat van een hond!
onze hond Rossi kon prima 4 uurtjes per dag alleen zijn. Op dit moment niet meer, helaas. Misschien heeft iemand nog bruikbare tips. Hieronder zal ik nog wat toelichten.
In het begin als wij weg waren zat hij overdag altijd in de gang. Ging prima. In het voorjaar klaagde de buurvrouw dat ze Rossi wel eens hoorde piepen. Zonder dit te verifieren hebben wij Rossi vanaf dat moment in de kamer gelaten. Op een enkele uitzondering na (poot barkruk uitproberen) ging dat prima. Totdat M. in de ziektewet kwam. Toen was er iemand hele dagen thuis. M. moest een keer weg en toen heeft Rossi alle kabels van de tv en elektriciteitskabels kapot gebeten. Gelukkig heeft Rossi geen stroomstoot gekregen. Alle kabels zaten overigens volledig weggewerkt. Stond ook nog een bank voor etc. Nog nooit aanleiding voor gegeven om daar uberhaupt in de buurt te komen. Nou hadden we ook net de kamer veranderd, dus misschien extra stress. Toen M. thuiskwam heeft hij Rossi ook niet gestraft ofzo.
Maar nu. We hebben Rossi dus weer in de gang. Maar nu piept hij. We tapen het op de harde schijf met microfoon erbij. Binnen een half uur heeft hij zijn activity ball en kong leeg en verveeld hij zich. Is ook goed uitgelaten, mee gespeeld etc. 's Nachts is hij ook altijd in de gang en dat gaat prima. Hij kan wel 10 uren achtereen in zijn mand koesen. Sinds vorige week hebben we daar ook een verdamper hangen (dogitude). Nog geen resultaat. We proberen geen ophef te maken van het weggaan, negeren, jas al lang in de kamer hangen etc. Ook bij thuiskomst negeren. Heeft iemand nog een bruikbare tip? Overigens heb ik een gedragstherapeut ook al gebeld. Maken een afspraak ergens volgende week. Oh ja, we hebben ook langzaam geprobeerd alles weer wat op te bouwen. Maar waar begin je, en waar eindig je. In februari moeten we allebeide weer aan het werk. Nooit voor lang hoor!
Alvast bedankt voor de tips. En wil iemand nog wat weten, dat kan.. Verder is Rossi een schat van een hond!
Groeten van Angel en Rossi.

- dobervriendin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): dobers en hollanders
- Contacteer:
- Rossi
- Zeer actief
Bedankt voor je reactie. Met wat voor tijdsduur moeten we opnieuw beginnen? Nu ga ik een half uurtje maximaal weg en via wat we opnemen op de harde schijf horen we dat Rossi na een half uurtje even begint te piepen en een kort blafje. Daarna is hij wel weer stil. Altijd stil op het moment als ik thuis kom. En wat is je suggestie met het thuiskomen, negeren of de hemel inprijzen? Radio staat overigens ook aan. 's Nachts niet.

- webjoosting
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Niet de hemel inprijzen. Het is een doodnormale zaak (tenminste dat moet het weer gaan worden) dat jij weer thuiskomt, daar hoef je geen feestje van te maken. Daar wek je het gedrag alleen weer mee op. Thuiskomen, jas ophangen, niks zeggen, hem niet aankijken, ga even wat lezen ofzo en als de hond ook rustig gaat liggen dan pas roep je ´m bij je en geef je ´m wat lekkers. Mijn honden vertonen dit gedrag niet, maar als ik binnenkom is het ook geen feest hoor. Ze vliegen wel naar de voordeur als ze de sleutel in het slot horen, maar ze kunnen even een aai over de bol krijgen en dan is het goed. Spelen doen we later, niet bij thuiskomst.
Qua tijd is moeilijk te zeggen denk ik, en volgens mij gaat dit ook nooit over bij een hond die dit gedrag in zich heeft of heeft gehad . Je kan het ´m wel afleren maar ik denk dat de hond snel weer kan terugvallen als de baas hier niet consequent in blijft. Maar daar kan ik me in vergissen hoor.
Dus de komende tijd vaak ´even weggaan´ en de tijd opbouwen, ik zou zeggen begin gewoon bij 5 minuten. Ook bij het weggaan geen aandacht geven aan je hond. Trek anders gewoon je jas aan en blijf gewoon binnen. Het patroon moet doorbroken worden, zeg maar.
Maar als het nou eventjes bij een piep en een blaf blijft, dan zie ik het probleem eigenlijk niet zo. Klaagde de buurvrouw over piepen of echt constant janken en blaffen ?
Qua tijd is moeilijk te zeggen denk ik, en volgens mij gaat dit ook nooit over bij een hond die dit gedrag in zich heeft of heeft gehad . Je kan het ´m wel afleren maar ik denk dat de hond snel weer kan terugvallen als de baas hier niet consequent in blijft. Maar daar kan ik me in vergissen hoor.
Dus de komende tijd vaak ´even weggaan´ en de tijd opbouwen, ik zou zeggen begin gewoon bij 5 minuten. Ook bij het weggaan geen aandacht geven aan je hond. Trek anders gewoon je jas aan en blijf gewoon binnen. Het patroon moet doorbroken worden, zeg maar.
Maar als het nou eventjes bij een piep en een blaf blijft, dan zie ik het probleem eigenlijk niet zo. Klaagde de buurvrouw over piepen of echt constant janken en blaffen ?

"Eén ding zal de computer nooit kunnen: van de apen afstammen"
<b>Groetjes,
Joost, Bob & Goofy</b>
- Rossi
- Zeer actief
De buurvrouw vond laatst inderdaad dat Rossi "de hele tijd" zat te piepen. Daar hebben we onze twijfels over en toen zijn we begonnen met het opnemen op de harde schijf. Als zijn activity ball op is, dan komt er een piepje en een hoog blafje zogezegd. Na twee uren wordt hij dan weer wat onrustig en begint vaker te piepen en hoog te blaffen. Sindsdien hebben we hem niet meer lang alleen gelaten. Nu proberen we het dus weer op te bouwen. Elke ochtend om ongeveer hetzelfde tijdstip ga ik maar boodschappen doen. Dure hobby hoor 8O !! Maar geeft niks, hebben we er voor over. Is misschien nog wel eens leuke vraag, in hoeverre heeft de hond structuur nodig?
Heeft iemand ook nog tips over wat voor botten een hond mag zonder toezicht? Wij zijn er zelf namelijk nogal voorzichtig in.
Heeft iemand ook nog tips over wat voor botten een hond mag zonder toezicht? Wij zijn er zelf namelijk nogal voorzichtig in.

- Moos
- Zeer actief
- Rossi
- Zeer actief
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Mijn hond kauwt de stukken eraf..eerst dus even testen voordat je de hond alleen laat met dit stuk rubber.Moos schreef:Die vraag heb ik toevallig een tijdje terug ook gesteld in Algemeen, daaruit kwam de nylabone. Moos vindt hem geweldig, en erin stikken is onmogelijk.Rossi schreef: Heeft iemand ook nog tips over wat voor botten een hond mag zonder toezicht? Wij zijn er zelf namelijk nogal voorzichtig in.

Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- Moos
- Zeer actief
Ik heb Moos ook eerst een week alleen maar met toezicht met de nylabone laten spelen, want je weet maar nooit.Eline* schreef:Mijn hond kauwt de stukken eraf..eerst dus even testen voordat je de hond alleen laat met dit stuk rubber.Moos schreef:Die vraag heb ik toevallig een tijdje terug ook gesteld in Algemeen, daaruit kwam de nylabone. Moos vindt hem geweldig, en erin stikken is onmogelijk.Rossi schreef: Heeft iemand ook nog tips over wat voor botten een hond mag zonder toezicht? Wij zijn er zelf namelijk nogal voorzichtig in.
Gelukkig heeft ie niet zulke sterke kaken

- Rossi
- Zeer actief
Vandaag voor het eerst weer een uurtje weggeweest. Dat ging goed. Geen gepiep en geblaf. Hopelijk gaan we nu weer de goede kant op. We gaan gestaag door met het opbouwen. We negeren hem nu volledig als we thuiskomen. Ergens vind ik dat sneu, maar we doen het wel! En als hij rustig is dan knuffelen we uitgebreid.
Ben vandaag ook naar de dierenwinkel (is ook nog een landelijk bekende) geweest voor een nylabone. Kun je menen, hadden ze niet. Dus toch maar in stad zoeken.......
Ben vandaag ook naar de dierenwinkel (is ook nog een landelijk bekende) geweest voor een nylabone. Kun je menen, hadden ze niet. Dus toch maar in stad zoeken.......

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Een hond, die angstig is tijdens het alleen zijn eet toch niet. Dus als je te maken hebt met een bange hond, bespaar je de moeite dan maar. Een kong is overigens een beter alternatief voor een rubber bot. Negen van de tien honden vinden zo'n rubber bot maar helemaal niks.Rossi schreef:Vandaag voor het eerst weer een uurtje weggeweest. Dat ging goed. Geen gepiep en geblaf. Hopelijk gaan we nu weer de goede kant op. We gaan gestaag door met het opbouwen. We negeren hem nu volledig als we thuiskomen. Ergens vind ik dat sneu, maar we doen het wel! En als hij rustig is dan knuffelen we uitgebreid.

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Rossi
- Zeer actief
Rossi is waarschijnlijk niet echt angstig. Hij krijgt altijd een activity ball en soms nog een kong erbij. Beide zijn bij thuiskomst leeg. Van de week kwam ik een keer na een kwartiertje thuis. Rossi was nog bezig met zijn activity ball, druk in de weer. Hij hoorde me niet thuiskomen en keek me aan zo van; wat doe jij hier???? Een grappig gezicht. :p:
Zo'n bot was dan meer bedoeld voor erbij.
Zo'n bot was dan meer bedoeld voor erbij.

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoe lang ga je lopen dan met je hond voordat je weg gaat? Als je een half uurtje/3 kwartier je hond even goed laat hollen is dat over het algemeen voldoende voor een paar uurtjes slaap.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Rossi
- Zeer actief
We laten hem ook altijd goed van te voren uit, echt wel een paar blokjes (honden)park. Voordat Rossi 'verlatingsangst' ging vertonen was dit dan ook geen probleem, lekker koesen totdat we terug waren. Het is veranderd nadat Menno door omstandigheden thuis was. We hebben hem zelfs wel eens zo vermoeid gemaakt dat we zelf haast geen puf hadden om weg te gaan. 8O uitlaten, joggen en zelfs nog mee gefietst en gespeeld. Maar goed, nu zijn we dus weer bezig op te bouwen, maar dat had je vast wel in de gaten. Eerst lekker lang uitlaten en dan dus in de gang met activity ball etc.

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Fijn dat het helpt, het opbouwen! Als je hond niet bang is om alleen te zijn, wil opbouwen niet altijd resultaat geven. De hond is immers niet bang, maar verveeld zich gewoon te pletter. 

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Rossi
- Zeer actief
Daar heb je gelijk in. Ook is hij denk ik verongelijkt. Voordat Rossi de kamer verbouwde mocht hij in de kamer. En nu is hij gedegradeerd tot de gang. Is hij 's nachts overigens ook en geeft het geen problemen. Misschien heeft het ook wat te maken dat hij onze 3 katten wel in de kamer hoort. Kon ik maar eens in zijn hersenpan kijken!!

- Rossi
- Zeer actief
De hele week geoefend met alleen zijn. Maandag half uurtje, dinsdag ietsje langer, woensdag weer wat langer, donderdag uurtje en ook vrijdag. Ging uitstekend op een enkel piepje, blafje na. En gisteren, helemaal weer mis. Wat doen we dan toch fout?????????? Kan het zijn dat Rossi het niet leuk vindt als Menno en ik samen weg gaan?????? En nu dan??? :cry2: :cry2:

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Sommige honden zijn struktuurfreaks. Wissel je iets in de routine kan de hond van slag raken. Het kan dus prima zijn dat als je normaal gesproken in je eentje even een half uurtje weg gaat en nu plots met zijn tweeen vertrekt, de hond daar even van slag van is. Ook kan meespelen dat de toestand omtrent het weggaan wat drukker is als je met z'n tweeen weggaat. Ik heb met mijn eigen hond Nelson wat problemen gehad met het alleen laten. Ik hanteerde zelf in die periode als stelregel dat ik pas de deur uitga als de hond rustig is. WOrdt er druk gesprongen of gepiept, ging ik dus gewoon weer even zitten op de bank totdat de sfeer kalm was.Rossi schreef:De hele week geoefend met alleen zijn. Maandag half uurtje, dinsdag ietsje langer, woensdag weer wat langer, donderdag uurtje en ook vrijdag. Ging uitstekend op een enkel piepje, blafje na. En gisteren, helemaal weer mis. Wat doen we dan toch fout?????????? Kan het zijn dat Rossi het niet leuk vindt als Menno en ik samen weg gaan?????? En nu dan??? :cry2: :cry2:
Als je weggaat en je hond onrustig en gestresst achterlaat , is het logisch dat hij uiting geeft aan die stress...door slopen, gillen of andersoortig ongewenst gedrag.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Rossi
- Zeer actief
Dat zal ik dan eens proberen. Want nu je het zegt, was Rossi gisteren voordat we weg gingen inderdaad wat nerveus. Hoe lang heeft het bij jou geduurd voordat het weer goed ging? Is Nelson de zwarte of de blonde? En ik denk inderdaad dat honden structuur erg op prijs stellen. Heb zelfs wel eens gehoord dat iemand naar de kroeg ging door het slaapkamerraam omdat de stapavond niet in het dagelijkse ritme paste. 8O

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Sommige honden, waaronder dus ook mijn blonde dolly, pakken vrij snel de stemming over. Opwinding rond het moment van weggaan van de baas zorgt voor hyperaktiviteit en die wordt geuit tijdens het alleen zijn.Rossi schreef:Dat zal ik dan eens proberen. Want nu je het zegt, was Rossi gisteren voordat we weg gingen inderdaad wat nerveus. Hoe lang heeft het bij jou geduurd voordat het weer goed ging? Is Nelson de zwarte of de blonde? En ik denk inderdaad dat honden structuur erg op prijs stellen. Heb zelfs wel eens gehoord dat iemand naar de kroeg ging door het slaapkamerraam omdat de stapavond niet in het dagelijkse ritme paste. 8O
Dat is dus puur een kestie van jezelf rustig houden op het moment dat je weggaat en dus ook pas weggaan als er rust heerst in huis.

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Rossi
- Zeer actief
Gisteravond is de gedragstherapeute geweest om te kijken of zij iets aan de situatie kan doen. Omdat het opbouwen telkens stagneert bij een half uur/uur dacht zij dat opbouwen en vertrouwen kweken niet genoeg was. Ze dacht dat Rossi in zijn geheugen had zitten dat de buurhond erg gejankt had en dat Rossi dit nu gebruikt om zichzelf een goed gevoel te geven. Ze had ook wat voor ons meegenomen. De veelomstreden anti blafband. Volgens haar geen dierenmishandeling maar een effectief voorwerp. Ze zag wel aan Menno en mij dat we het er niet mee eens waren.
Heeft misschien iemand nog een effectief opbouwschema liggen? Zelf proberen we elke dag even weg te gaan. Is het een idee om dit vaker op een dag te doen?
We hebben vandaag zijn kleed maar uit de kamer gehaald en die maar in de gang gelegd met de deur open. Om zo de gang maar wat te promoten. Hij ligt er nu wel. Maar ik voel me schuldig!!!!!
Heeft misschien iemand nog een effectief opbouwschema liggen? Zelf proberen we elke dag even weg te gaan. Is het een idee om dit vaker op een dag te doen?
We hebben vandaag zijn kleed maar uit de kamer gehaald en die maar in de gang gelegd met de deur open. Om zo de gang maar wat te promoten. Hij ligt er nu wel. Maar ik voel me schuldig!!!!!

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
8O Wat heb je in hemelsnaam voor peut in huis gehaald? Jomanda?
Ik weet niet of ik moet gaan lachen of gaan huilen eerlijk gezegd.
Waardeloos dat je iemand in huis haalt om met je mee te kijken, maar al met al dus zonder een normale diagnose.
Alleen zijn bouw je op door 20 keer per dag weg te gaan en weer terug te komen. Het moet allemaal gewoon worden. Ik zal even vanuit het archief wat zoeken waar veel info instaat.
Ik weet niet of ik moet gaan lachen of gaan huilen eerlijk gezegd.
Waardeloos dat je iemand in huis haalt om met je mee te kijken, maar al met al dus zonder een normale diagnose.
Alleen zijn bouw je op door 20 keer per dag weg te gaan en weer terug te komen. Het moet allemaal gewoon worden. Ik zal even vanuit het archief wat zoeken waar veel info instaat.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Rossi
- Zeer actief
Thanx.
Kun je nagaan, heeft me ook nog 50 Euro gekost!
Dat we zijn 'plaats' nou in de gang hebben gezet, is dat goed voor het zelfstandig worden van Rossi of zetten we hem hiermee nou uit de roedel? De deur staat wel open, dus hij kan even buurten. Hij heeft ook geen commando 'blijf' ofzo gekregen.
Kun je nagaan, heeft me ook nog 50 Euro gekost!

Dat we zijn 'plaats' nou in de gang hebben gezet, is dat goed voor het zelfstandig worden van Rossi of zetten we hem hiermee nou uit de roedel? De deur staat wel open, dus hij kan even buurten. Hij heeft ook geen commando 'blijf' ofzo gekregen.

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat is het doel van hem op de gang leggen?
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Rossi
- Zeer actief
Omdat hij overdag als wij weg zijn in de gang moet. Huiskamer hebben we hem een half jaar ingehad tot die ene keer dat die de kabels heeft kapot gevreten.
's Nachts is hij overigens altijd in de gang. Dan in zijn mand. Als we thuis zijn hebben we hem gewoon in de huiskamer op een zelfgemaakt hondenbedje. Om de gang weer wat aantrekkelijker te maken hebben we deze oplossing bedacht. Slaat misschien nergens op, maar we proberen wat.
's Nachts is hij overigens altijd in de gang. Dan in zijn mand. Als we thuis zijn hebben we hem gewoon in de huiskamer op een zelfgemaakt hondenbedje. Om de gang weer wat aantrekkelijker te maken hebben we deze oplossing bedacht. Slaat misschien nergens op, maar we proberen wat.

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee hoor, is best een aardig idee. Zo leert hij ieder geval de gang niet assoicieren met het alleen zijn. Het enige wat ik me afvraag is of de gang wel zo'n handige plek is..Rossi schreef:Omdat hij overdag als wij weg zijn in de gang moet. Huiskamer hebben we hem een half jaar ingehad tot die ene keer dat die de kabels heeft kapot gevreten.
De gang is de plek in huis waar eigenlijk relatief nogal wat kan gebeuren. Mensen lopen langs je voordeur, er kan aangebeld worden, er kan post door de brievenbus gegooid worden..Allemaal prikkels waar een hond op kan reageren en wat hem tevens onzeker kan maken.
Wat doet hij als je hem in de kamer laat?
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Rossi
- Zeer actief
Als het vertrouwd is mag hij van ons best in de kamer. Maar....na zijn sloopperiode (plinten en dergelijke) hebben we hem dus in de kamer gelaten. Ging altijd goed, op een enkele barkrukpoot na, of een keer een zonnebril van het aanrecht gepikt. Ach...
Maar toen. Door omstandigheden kwam Menno thuis te zitten van het werk en een keer moest hij even weg. Ros is toen maar een uurtje weg geweest. Hij kon prima 4 uren alleen zijn! Bij thuiskomst had Rossi de loonstrookjes + enkele bladen volledig versnipperd. Het ergste was nog dat hij de kabels en stekkers uit de muur heeft getrokken en daarna volledig verkauwd heeft. Daar heeft hij zelfs meubels voor opzij geduwd. Had hij nog nooit naar getaald. En dat is dus onze grootste angst voor het weer in de kamer laten.
In de gang kan zoiets dus niet gebeuren. En 's nachts is hij daar ook altijd.
Maar toen. Door omstandigheden kwam Menno thuis te zitten van het werk en een keer moest hij even weg. Ros is toen maar een uurtje weg geweest. Hij kon prima 4 uren alleen zijn! Bij thuiskomst had Rossi de loonstrookjes + enkele bladen volledig versnipperd. Het ergste was nog dat hij de kabels en stekkers uit de muur heeft getrokken en daarna volledig verkauwd heeft. Daar heeft hij zelfs meubels voor opzij geduwd. Had hij nog nooit naar getaald. En dat is dus onze grootste angst voor het weer in de kamer laten.
In de gang kan zoiets dus niet gebeuren. En 's nachts is hij daar ook altijd.

- Rossi
- Zeer actief
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Als ik je verhaal lees, begin dan in godesnaam niet aan een blafband, want als hij niet meer kan blaffen gaat ie op zeker vol aan het slopen.
Kan je niet voor tijdelijk een oppas regelen zodat je de tijd hebt om op te bouwen? Heb je nog tips uit het stuk uit het archief kunnen halen?
Kan je niet voor tijdelijk een oppas regelen zodat je de tijd hebt om op te bouwen? Heb je nog tips uit het stuk uit het archief kunnen halen?
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki