Ik ben met beide dames van heel ver gekomen.
Gimmick als een uitvallend alles slopend gremlin monster die werkelijk niks kende behalve aan de lijn lopen. En Gentle als angstblaffer waar geen lol aan te behalen viel om mee te lopen want ze blafte naar ieder grassprietje die ze maar zag bewegen.
Iedere keer liet ik ze apart uit en heb ik met beiden bakken met werk verzet om hun gedrag om te buigen. Ik zag bij beiden langzaam het kwartje vallen.
Af en toe samen geprobeerd uit te laten maar door het gekef van Gentle fokte Gimmick zich finaal op waardoor gentle ook weer meer ging blaffen.
Maar vanavond besloot ik het toch weer samen te proberen.
En vandaag zag ik even gedurende 6,5km het werk van de afgelopen tijd samen vallen.
Gimmick liep ontspannen aan een los lijntje naast me.
En Gentle was 95% van de tijd stil. Af en toe kwam een "bup bup" uit maar na een "nee hoor niks aan de hand" hield ze zich stil. En Gimmick die liet zich daar niet door opnaaien.
En als klap op de vuurpijl....
Ik heb een heel stuk de (lange) lijn van Gentle los gelaten waardoor ze toch zo'n 1,5km "los" heeft mogen rond scharrelen tussen de bomen en struiken in het stukje bos waar we door heen liepen.
Ik heb voor het eerst sinds een lange tijd genoten van een wandeling met mijn twee dames samen....
Zoveel mensen in mijn omgeving hebben me voor gek verklaard dat ik twee van zulke afdankers in huis heb genomen en dat naast twee hele kleine kinderen.
En ik kan nu alleen maar denken