Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondenstrand

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Hondenstrand

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Ik zoek een leuk hondenstrand. Een zee dus :mrgreen:
Hoeft niet heel dichtbij brabant maar wel redelijk in de buurt.

Iemand tips waar het leuk is je nog kunt lunchen en de honden welkom zijn?
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Safari

Re: Hondenstrand

Ongelezen bericht door Safari »

Scheveningen
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Safari schreef:Scheveningen
Waar dan? Ik was er vandaag (zonder honden) maar heb geen hond gezien daar. :wink:

Noordwijk, einde van de koningin Astridboulevard (als ik het uit mijn hoofd goed zeg, kom er niet zo vaak). Zit ook een strandtent waar honden erg welkom zijn.
Sanne!!
Zeer actief

Scheveningen lijkt me idd niet dat daar nu honden welkom zijn....

Noordwijk had ik al gevonden.

Is er verder nog iets?
esenhazel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door esenhazel »

Honden strand in Kijkduin
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Safari

http://strand-denhaag.nl/overzicht/honden
Hier staan ze allemaal en bij elk strand staat of honden daar het hele jaar welkom zijn. Rechts van de pier bv het hele jaar door. Ik bedoel die bij het zwarte pad.
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Dat is bij het naaktstrand ;) best grappige taferelen als je daar met je hond loopt.
Sanne!!
Zeer actief

Ik vind het stom dat ik op internet niet gewoon adressen kan vinden.
Plop hier parkeren daar lopen.
Nee moet allemaal moeilijk

Of ben ik moeilijk :mrgreen:
Safari

*Skye* schreef:Dat is bij het naaktstrand ;) best grappige taferelen als je daar met je hond loopt.
Eehhh ja dat weet ik :LOL: iemand was mij vergeten te vertellen dat het het naaktstrand is. :oeps:
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Safari schreef:
*Skye* schreef:Dat is bij het naaktstrand ;) best grappige taferelen als je daar met je hond loopt.
Eehhh ja dat weet ik :LOL: iemand was mij vergeten te vertellen dat het het naaktstrand is. :oeps:
Lol dat is best raar dan. Vind het ook een bijzondere combinatie. Naakte mensen met dingen die bungelen en dan gezinnen met honden die los lopen in een gajegoddelijkegangmaar gebied. Ik zou er niet naakt gaan rondlopen :neenee: (nu doe ik dat over het algemeen sowieso alleen maar van de badkamer naar de slaapkamer, maar goed ;))
KarinW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Ongelezen bericht door KarinW »

Monster... 1 kant mogen ze hele jaar door op en ook nog een hondendijk
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Kijk eens bij Zoutelande, daar is ook een gedeelte waar honden de hele dag mogen komen.
AnneBP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door AnneBP »

Erkemeder strand is vanuit ons (Dongen) slechts een uurtje rijden
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

AnneBP schreef:Erkemeder strand is vanuit ons (Dongen) slechts een uurtje rijden
Dat is alleen geen strand aan zee. :wink:
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Als je in Den Haag bij het kwartelpad parkeert loop je zo naar boven, alsmaar rechtdoor en dan heb je het hondenstrand.
Daar ga ik meerdere keren per week heen met mijn mormels :D
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

Of Kijkduin strandafslag 2 nemen. Gratis parkeren op de machiel vrijenhoeklaan en de strandafslag vind je dan tegenover het roompot vakantiepark.

Als je het strand op loopt, links af.
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Hoek van Holland, komen wij graag. Vanaf de strekdam richting het noorden is een heel stuk strand het hele jaar door open voor loslopende honden. En bij Malibu Beach staan bakken water voor de hond en krijgt de hond een eigen hondenkoekje als je er iets te eten/drinken bestelt. In deze tijd van het jaar moet je wel betalen voor het parkeren
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Tanja Simba&Bella schreef:Of Kijkduin strandafslag 2 nemen. Gratis parkeren op de machiel vrijenhoeklaan en de strandafslag vind je dan tegenover het roompot vakantiepark.

Als je het strand op loopt, links af.
Hier ben ik ook eens geweest. Erg makkelijk te vinden, en een leuk strand inderdaad!
Afbeelding
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

's Gravenzande (verlengde strandweg). Tot een uur of 18:00 wel betaald parkeren aan het strand, maar dat kost niet zoveel. Als je het strand op komt is het links verboden voor honden en rechts mogen ze los. Ik ben er afgelopen week 2 keer geweest, in het paviljoen kwam de serveerster speciaal nog vragen of Luna water wilde en kwam de bak toen nog brengen ook :wink:
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Katwijk en dan parkeren op parkeerplaats noordduinen.. het pad rechts de duinen in volgen voorbij de strandhuisjes mag je hond los dus ca 75 mtr aangelijnd... dan kan je naar noordwijk lopen en weer terug.. als je s'avonds gaat is het na 19.00 uur gratis parkeren, er is 1 strandtent op het strand waar je hond ook welkom is en waar je lekker wat kan drinken en eten.... gaan wij vanavond weer even doen.
Het is er nooit erg druk de meeste mensen kiezen ervoor om dit strand op tegaan bij noordwijk.
Afbeelding
Shari
Zeer actief
Mijn ras(sen): We hebben 4 chihuahuas en een Welsh Corgi Cardigan pup Bruce!
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Shari »

Oostvoorne mogen de honden volgens mij ook altijd los.
Olaf 28-07-2000 01-08-2013
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

jacq1970 schreef:Katwijk en dan parkeren op parkeerplaats noordduinen.. het pad rechts de duinen in volgen voorbij de strandhuisjes mag je hond los dus ca 75 mtr aangelijnd... dan kan je naar noordwijk lopen en weer terug.. als je s'avonds gaat is het na 19.00 uur gratis parkeren, er is 1 strandtent op het strand waar je hond ook welkom is en waar je lekker wat kan drinken en eten.... gaan wij vanavond weer even doen.
Het is er nooit erg druk de meeste mensen kiezen ervoor om dit strand op tegaan bij noordwijk.
Dat is inderdaad een heel leuk rondje :ok:
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Klopt in Oostvoorne mogen de honden het hele jaar los, maar ik prijs het niet teveel aan, wil het juist graag zo heerlijk rustig houden :LOL: :mrgreen: . Bij de parkeerplaats zit een geweldige strandtent waar je echt goed kunt eten(leuk geprijsd).

Nadeel van het strand bij Oostvoorne is dat je eerst zo'n 1,5km moet lopen voordat je echt op het open strand + zee komt. Dat is heen & terug dus al 3km. Ik loop of fiets meestal met de honden vanaf huis via de duinen, dus voor mij maakt het niet uit.

Je kunt ook naar het Slufterstrand rijden, dat ligt op de Maasvlakte(Rotterdams havengebied). Je rijdt de A15(later N15) helemaal af tot na afslag Oostvoorne, dan de eerste afslag erna eraf en het staat dan al op de borden aangegeven. Ruim voldoende parkeerplaats.
Daar is het ook best rustig en daar hoef je alleen de hol over en je bent op het strand. Als je daar gaat lopen, dan kan je op de terugweg langs de Noordoever van het Oostvoornse meer rijden en stoppen bij De Stormvogel. Erg fijne strandtent en je hond mag gewoon(ja ook nat en vol zand) mee naar binnen. Dan kan je gelijk je hond nog even in het Oostvoornse meer laten duiken(brak water) om het ergste zout en zand eruit te krijgen.
Sanne!!
Zeer actief

Thnx voor de tips ik wacht het weer ff af en dan zal ik eens kijken maandag.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Manu schreef:
jacq1970 schreef:Katwijk en dan parkeren op parkeerplaats noordduinen.. het pad rechts de duinen in volgen voorbij de strandhuisjes mag je hond los dus ca 75 mtr aangelijnd... dan kan je naar noordwijk lopen en weer terug.. als je s'avonds gaat is het na 19.00 uur gratis parkeren, er is 1 strandtent op het strand waar je hond ook welkom is en waar je lekker wat kan drinken en eten.... gaan wij vanavond weer even doen.
Parkeren is veranderd volgens mij hoor :wink: het is volgens mij tot 20.30 uur nu betaald parkeren.
http://www.vvvkatwijk.nl/detail/parkeer ... 66dc1ebf93
Vanaf 19.00 uur mogen de honden overal strand op, dus je kunt er ook voor kiezen om de watering over te gaan richting Katwijk, Scheveningen. Het is daar wel wat drukker ook met honden, maar meer strandtenten en bijna bij iedere strandtent zijn honden welkom en staat er een waterbak klaar.
Als je na 19.00 uur wilt wandelen kun je ook parkeren bij de zuidduinen. Als je daar dan strand op gaat en je loopt richting Scheveningen is het snel ook al een stuk rustiger. Daar zijn echter geen strandtenten meer, alleen bij strand opgaan bij Katwijk (Willy Zuid).
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

*Skye* schreef:
Safari schreef:
Lol dat is best raar dan. Vind het ook een bijzondere combinatie. Naakte mensen met dingen die bungelen en dan gezinnen met honden die los lopen in een gajegoddelijkegangmaar gebied. Ik zou er niet naakt gaan rondlopen :neenee: (nu doe ik dat over het algemeen sowieso alleen maar van de badkamer naar de slaapkamer, maar goed ;))
Er is ook een stuk wat nog niet naaktstrand is.

Ik vind dit zelf altijd een fijn strand. Niet te druk, je kunt redelijk dichtbij parkeren (gratis) en er zitten een aantal strandtenten waar je welkom bent met hond. En er is nu een hele grote binnenzee, waar ook de hond die niet van de golven houden kunnen zwemmen :D
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

blondie schreef:
Manu schreef:
Parkeren is veranderd volgens mij hoor :wink: het is volgens mij tot 20.30 uur nu betaald parkeren.
Vanaf 19.00 uur mogen de honden overal strand op, dus je kunt er ook voor kiezen om de watering over te gaan richting Katwijk, Scheveningen. Het is daar wel wat drukker ook met honden, maar meer strandtenten en bijna bij iedere strandtent zijn honden welkom en staat er een waterbak klaar.
Als je na 19.00 uur wilt wandelen kun je ook parkeren bij de zuidduinen. Als je daar dan strand op gaat en je loopt richting Scheveningen is het snel ook al een stuk rustiger. Daar zijn echter geen strandtenten meer, alleen bij strand opgaan bij Katwijk (Willy Zuid).
haha heb ik niet eens in de gaten gehad, hebben we al heel vaak geluk gehad :-)
Afbeelding
Sanne!!
Zeer actief

We gaan morgen naar kijkduin.
dat lijkt me het makkelijkste te vinden.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

jacq1970 schreef:
blondie schreef:
Manu schreef:
haha heb ik niet eens in de gaten gehad, hebben we al heel vaak geluk gehad :-)
Het is ook nog niet zo lang geleden veranderd :wink:
Het is voor de Katwijkers zelf ook goed kijken waar je nu precies wel en niet mag staan en tot wanneer je moet betalen :roll:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Sanne!! schreef:We gaan morgen naar kijkduin.
dat lijkt me het makkelijkste te vinden.
Veel plezier!
Wel veel foto's maken hoor. :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”