Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Waakhond, regelteef en sufmuts
Moderator: moderatorteam
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Waakhond, regelteef en sufmuts
Na ruim een half jaar te mijner huize te hebben gebivakkeerd, beginnen de karakters van Maggie en Abby zich aardig te openbaren.
Zo heeft Maggie zich ontwikkeld als een heuse waakhond die haar taak zeer serieus opneemt. Bij elk teken van onraad (lees: langslopende honden, langsrijdende vuilniswagens, deurbellen, etc.) meent mevrouw huis en de haar toevertrouwde levende have te moeten verdedigen. Dit doet ze middels een diep, hees gebrul (het lijkt bijkans wel of ze 10 jaar lang een pakje zware shag heeft weggerookt). Als ik haar verstoord terugroep, komt ze met een triomfantelijke blik en een propellorachtig staartgezwaai voor me staan: ‘dat heb ik toch even mooi gedaan, niet vrouwtje?’.
Loslopen gaat al iets beter. 8 van de 10 keer komt ze direct na het commando terug. 2 van de 10 keer krijg ik nog steeds een middelvinger en gaat ze op zoek naar vuilnisbakken. Maar ach, het gemiddelde gaat omhoog. Ze is wel goed voor mijn conditie omdat ik nog steeds moet rennen om haar in haar kladden te grijpen als ze er in gestrekte draf vandoor wil gaan.
Abby is nog steeds een lompe boerin. Een soortement labrador vermomd als collie. Zwiept alles rustig van de tafel, loopt je ondersteboven bij het voorbijgaan, geeft je per ongeluk een kopstoot bij het knuffelen of deponeert een poot in je gezicht in plaats van in je hand. Maar ach, ze bedóelt het goed. Ze heeft naast de eetlust ook het enthousiasme van een labrador en is nergens bang voor. Zelfs niet voor vuurwerk of onweer.
Ze steekt bovendien overal haar nieuwsgierige neus in, vindt dat ze zich overal mee moet bemoeien en davert dus onverfrohren overal op af. Niks geen elegante sierlijke en gereserveerde collie. O nee, ze dondert in haar enthousiasme rustig in een vijver en ja, ze houdt van zwemmen. In de IJssel. En kinderen is ze gek op. Vooral baby’s. Die mag je ook niet alleen laten want dan gaat ze er direct naast liggen, met één boos oog op de mensen gericht die het arme wicht zomaar alleen durven te laten.
Joggende of skatende mensen vindt ze irritant en moeten dus normaal lopen en ze ziet het als haar Persoonlijke Taak om ze tot stilstand te brengen. Iets wat ik haar uiteraard aan het afleren ben want mensen een hartverzwakking bezorgen vind ik niet zo’n puik idee.
Gek genoeg kunnen Maggie en Abby het prima met elkaar vinden maar die arme Lyndie valt er wat buiten. Abby vindt Lyndie wel leuk (een beetje suf, maar goed dat ís ze ook) maar Maggie vindt Lyndie maar knap irritant maar ze negeren elkaar derhalve hevig.
Maar ja, Lyndie doet sowieso niet veel meer dan slapen dus een probleem levert het niet op.
Kortom, het is een leuke roedel zo samen.
Zo heeft Maggie zich ontwikkeld als een heuse waakhond die haar taak zeer serieus opneemt. Bij elk teken van onraad (lees: langslopende honden, langsrijdende vuilniswagens, deurbellen, etc.) meent mevrouw huis en de haar toevertrouwde levende have te moeten verdedigen. Dit doet ze middels een diep, hees gebrul (het lijkt bijkans wel of ze 10 jaar lang een pakje zware shag heeft weggerookt). Als ik haar verstoord terugroep, komt ze met een triomfantelijke blik en een propellorachtig staartgezwaai voor me staan: ‘dat heb ik toch even mooi gedaan, niet vrouwtje?’.
Loslopen gaat al iets beter. 8 van de 10 keer komt ze direct na het commando terug. 2 van de 10 keer krijg ik nog steeds een middelvinger en gaat ze op zoek naar vuilnisbakken. Maar ach, het gemiddelde gaat omhoog. Ze is wel goed voor mijn conditie omdat ik nog steeds moet rennen om haar in haar kladden te grijpen als ze er in gestrekte draf vandoor wil gaan.
Abby is nog steeds een lompe boerin. Een soortement labrador vermomd als collie. Zwiept alles rustig van de tafel, loopt je ondersteboven bij het voorbijgaan, geeft je per ongeluk een kopstoot bij het knuffelen of deponeert een poot in je gezicht in plaats van in je hand. Maar ach, ze bedóelt het goed. Ze heeft naast de eetlust ook het enthousiasme van een labrador en is nergens bang voor. Zelfs niet voor vuurwerk of onweer.
Ze steekt bovendien overal haar nieuwsgierige neus in, vindt dat ze zich overal mee moet bemoeien en davert dus onverfrohren overal op af. Niks geen elegante sierlijke en gereserveerde collie. O nee, ze dondert in haar enthousiasme rustig in een vijver en ja, ze houdt van zwemmen. In de IJssel. En kinderen is ze gek op. Vooral baby’s. Die mag je ook niet alleen laten want dan gaat ze er direct naast liggen, met één boos oog op de mensen gericht die het arme wicht zomaar alleen durven te laten.
Joggende of skatende mensen vindt ze irritant en moeten dus normaal lopen en ze ziet het als haar Persoonlijke Taak om ze tot stilstand te brengen. Iets wat ik haar uiteraard aan het afleren ben want mensen een hartverzwakking bezorgen vind ik niet zo’n puik idee.
Gek genoeg kunnen Maggie en Abby het prima met elkaar vinden maar die arme Lyndie valt er wat buiten. Abby vindt Lyndie wel leuk (een beetje suf, maar goed dat ís ze ook) maar Maggie vindt Lyndie maar knap irritant maar ze negeren elkaar derhalve hevig.
Maar ja, Lyndie doet sowieso niet veel meer dan slapen dus een probleem levert het niet op.
Kortom, het is een leuke roedel zo samen.

- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Waakhond, regelteef en sufmuts
Als je terugbent uit Terschelling, moeten we maar eens afspreken. Neem ik Maggie en Abby mee en kan je weer eens wat foto's maken.Nanna schreef:Wat leuk beschreven. Het klinkt alsof je van alles hebt behalve Collies

- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Als iemand anders weer eens foto's wil maken. Want ik kan dat niet.Boutje schreef: Foto's van de 3 samen?

-
katerke
- Zeer actief
- Aantal honden: 6
zo te lezen een kei leuke gevarieerde roedel
-
Sterre
Klinkt inderdaad heel anders dan de verhalen van je vorige honden. Maar wat schrijf je er leuk over. Gezellige boel bij jou thuis.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Dat zat ik ook te bedenkenNanna schreef:Wat leuk beschreven. Het klinkt alsof je van alles hebt behalve Collies
Wel een leuk stel om om je heen te hebben
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Leuk om te horen!
foto's!
Ik moet toch altijd nog aan je oude roedeltje denken, kan snel veranderen allemaal hè.
Ik moet toch altijd nog aan je oude roedeltje denken, kan snel veranderen allemaal hè.
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Klinken als honden met karakter, in positieve zin! Ben erg benieuwd. Als ik wat minder werk kom ik langs, onbeschoft als ik ben nodig ik mezelf wel uit, met of zonder Ayleen. 
- *Skye*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Leuk om te lezen dat ze zo allemaal hun eigen ding hebben. Fijn dat het zo goed gaat!
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Klinkt als een heerlijke gezellige bende waarbij je je geen minuut hoeft te vervelen
Fijn dat het zo goed gaat!
Fijn dat het zo goed gaat!
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Daar hou ik je aan. Mits je mét camera komt._Leonie schreef:Klinken als honden met karakter, in positieve zin! Ben erg benieuwd. Als ik wat minder werk kom ik langs, onbeschoft als ik ben nodig ik mezelf wel uit, met of zonder Ayleen.

- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Apple schreef:Leuk om te horen!foto's!
![]()
Ja, in een jaar tijd kan er veel veranderen. Ik mis overigens mijn lieve Bonnie nog steeds heel erg.

- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Leuk om weer eens over je roedel te lezen Lieke 
- Hinke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hatsjoehondje en een geleidehond van vriend
Leuke roedel heb je.
Veel plezier met de meiden.
Maar dat heb je ook al.
Veel plezier met de meiden.
Maar dat heb je ook al.
Groetjes van Hinke
En een poot van Basco en Vronie
En een poot van Basco en Vronie
- _Leonie
- Zeer actief
Hè. Er moet ook altijd weer wat tegenover staan hè.lieke schreef:Daar hou ik je aan. Mits je mét camera komt._Leonie schreef:Klinken als honden met karakter, in positieve zin! Ben erg benieuwd. Als ik wat minder werk kom ik langs, onbeschoft als ik ben nodig ik mezelf wel uit, met of zonder Ayleen.
Hahaha! Nee hoor, doe het graag.
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Há, voor niks gaat de zon op, hè?_Leonie schreef:Hè. Er moet ook altijd weer wat tegenover staan hè.lieke schreef:Daar hou ik je aan. Mits je mét camera komt._Leonie schreef:Klinken als honden met karakter, in positieve zin! Ben erg benieuwd. Als ik wat minder werk kom ik langs, onbeschoft als ik ben nodig ik mezelf wel uit, met of zonder Ayleen.
Hahaha! Nee hoor, doe het graag.
Maar ik zal je wel voederen...

- _Leonie
- Zeer actief
- Drazic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale
- Aantal honden: 3
Of kersenbonbons?lieke schreef:Daar hou ik je aan. Mits je mét camera komt._Leonie schreef:Klinken als honden met karakter, in positieve zin! Ben erg benieuwd. Als ik wat minder werk kom ik langs, onbeschoft als ik ben nodig ik mezelf wel uit, met of zonder Ayleen.
- annicka
- Zeer actief
Leuke roedel zo!
Fijn dat je weer eens wat schrijft, je vertelt zo heerlijk en levendig, ik zie het voor me!

Fijn dat je weer eens wat schrijft, je vertelt zo heerlijk en levendig, ik zie het voor me!
Groetjes van Ellen en een Knuf van Noa, Luna en Fitz.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Dat kan ik me voorstellenlieke schreef:Apple schreef:Leuk om te horen!foto's!
![]()
Ja, in een jaar tijd kan er veel veranderen. Ik mis overigens mijn lieve Bonnie nog steeds heel erg.
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
- Aantal honden: 3
wat heb je je roedel leuk beschreven! Ik ben ook heel benieuwd naar mooie nieuwe foto's 

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt
www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Wat leuk om weer wat te lezen over je roedel! Moet je vaker doen 
-
blondie
- Zeer actief
Ook ik kan me dat voorstellen. Wat gaat een jaar dan snel eigenlijk hé, en wat kan er een hoop veranderen.Apple schreef:Dat kan ik me voorstellenlieke schreef:Apple schreef:Leuk om te horen!foto's!
![]()