Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond-agressieve honden
Moderator: moderatorteam
- Sulluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
- Aantal honden: 3
Re: Hond-agressieve honden
Ja, maar er staat ook dat een flexi niet zo kapot is en berekend is op zware honden
Vandaar dat ik mijn ervaring deelde, ik schrok mij elk geval dood toen. Zoals ik ook schreef, was het dus geen knal. Zie het als een drafje en blijkbaar hield hij dat dus niet.
- dagmar88
- Zeer actief
Daar mag je ook gewoon vanuit gaan als je de juiste koopt en normaal gebruikt.Sulluna schreef:Ja, maar er staat ook dat een flexi niet zo kapot is en berekend is op zware hondenVandaar dat ik mijn ervaring deelde, ik schrok mij elk geval dood toen. Zoals ik ook schreef, was het dus geen knal. Zie het als een drafje en blijkbaar hield hij dat dus niet.
Ik doe er maximaal een jaar of twee, drie mee, daarna mogen ze met pensioen.
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
- Aantal honden: 1
Hear hear!Lemuria schreef:Precies dat. Als je van je hond houdt, dan verzin je een oplossing. Het is allemaal echt niet het einde van de wereldrenee-uk schreef:ik denk dat het heel persoonlijk is.
ik heb geen problemen met een hondagressieve hond, zelfs niet met een mensagressieve hond en ik deal gewoon met het karakter dat een hond heeft als ie mijn hond wordt.
overal is wel een mouw aan te passen en dat hond- en/of mensagressieve is maar een klein deel van het geheel.
ik neem na rietje ook gerust weer een hond met een of meer handvatten als dat zo uitkomt.
ik zal niet voor een jager kiezen maar als ie dat blijkt te zijn als ie er eenmaal is, komen we daar ook wel weer uit.
als ik een klik heb met die hond redden we het ook met de problemen wel, is die klik er niet moet de hond maar op een ander baasje wachten.
dan weet ik van te voren al dat het niks wordt en dat zou niet eerlijk zijn naar de hond toe en ook niet naar mezelf.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Klopt. Daarnaast, álle riemen en halsbanden kunnen stukgaan, ook als ze nog erg nieuw zijn (bijv. door een fabrieksfout).dagmar88 schreef:Daar mag je ook gewoon vanuit gaan als je de juiste koopt en normaal gebruikt.Sulluna schreef:Ja, maar er staat ook dat een flexi niet zo kapot is en berekend is op zware hondenVandaar dat ik mijn ervaring deelde, ik schrok mij elk geval dood toen. Zoals ik ook schreef, was het dus geen knal. Zie het als een drafje en blijkbaar hield hij dat dus niet.
Waarbij ik dan wel wil aantekenen dat als je een hond hebt waarbij je echt noodzaak ziet voor van die MAG-halsbanden (als ik het goed heb) en supersterke riemen en verbindingsmateriaal en niet genoeg appèl hebt je mijns inziens geen flexi moet gebruiken.
- dagmar88
- Zeer actief
Haha, nee. Thuis houd ik Charlie ook gewoon aan een nylon bandje met kliksluiting, dat na jaren nog prima dienst doet.Zamunda schreef:Klopt. Daarnaast, álle riemen en halsbanden kunnen stukgaan, ook als ze nog erg nieuw zijn (bijv. door een fabrieksfout).dagmar88 schreef:Daar mag je ook gewoon vanuit gaan als je de juiste koopt en normaal gebruikt.Sulluna schreef:Ja, maar er staat ook dat een flexi niet zo kapot is en berekend is op zware hondenVandaar dat ik mijn ervaring deelde, ik schrok mij elk geval dood toen. Zoals ik ook schreef, was het dus geen knal. Zie het als een drafje en blijkbaar hield hij dat dus niet.
Waarbij ik dan wel wil aantekenen dat als je een hond hebt waarbij je echt noodzaak ziet voor van die MAG-halsbanden (als ik het goed heb) en supersterke riemen en verbindingsmateriaal en niet genoeg appèl hebt je mijns inziens geen flexi moet gebruiken.
Maar ik ben liever véél te voorzichtig dan net niet voorzichtig genoeg.
Ik weet 99% zeker dat het aan dat nylon bandje, zonder muilkorf, webmaster geval en los zonder flex ook nog 10 jaar probleemloos gaat.
Ze luistert als een tiet en heeft al jaren niet meer uitgevallen of zelfs maar gefixeerd.
En toch... haar halti zit zelfs met kabelbinders vast aan haar halsband, want stel dat ze net één keer niet luistert en de boel het precies op dat moment begeeft
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Precies, als je puur op die flex moet vertrouwen is dat niet bepaald verstandig. Maar dat neemt niet weg dat meerdere zekerheden inbouwen soms ook best wijs is.dagmar88 schreef:Haha, nee. Thuis houd ik Charlie ook gewoon aan een nylon bandje met kliksluiting, dat na jaren nog prima dienst doet.Zamunda schreef:Klopt. Daarnaast, álle riemen en halsbanden kunnen stukgaan, ook als ze nog erg nieuw zijn (bijv. door een fabrieksfout).dagmar88 schreef:Daar mag je ook gewoon vanuit gaan als je de juiste koopt en normaal gebruikt.Sulluna schreef:Ja, maar er staat ook dat een flexi niet zo kapot is en berekend is op zware hondenVandaar dat ik mijn ervaring deelde, ik schrok mij elk geval dood toen. Zoals ik ook schreef, was het dus geen knal. Zie het als een drafje en blijkbaar hield hij dat dus niet.
Ik weet 99% zeker dat het aan dat nylon bandje, zonder muilkorf, webmaster geval en los zonder flex ook nog 10 jaar probleemloos gaat.
Ze luistert als een tiet en heeft al jaren niet meer uitgevallen of zelfs maar gefixeerd.
En toch... haar halti zit zelfs met kabelbinders vast aan haar halsband, want stel dat ze net één keer niet luistert en de boel het precies op dat moment begeeft![]()
Ach, de arme zieldagmar88 schreef:Nou moet ze ook nog permanent schoentjes aan, het arme beest loopt er al zo debiel bij.
- GrethavW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising - Aantal honden: 2
Als ik met de halty loop (nou ja, Bronco dandagmar88 schreef:Haha, nee. Thuis houd ik Charlie ook gewoon aan een nylon bandje met kliksluiting, dat na jaren nog prima dienst doet.Zamunda schreef:Klopt. Daarnaast, álle riemen en halsbanden kunnen stukgaan, ook als ze nog erg nieuw zijn (bijv. door een fabrieksfout).dagmar88 schreef:Daar mag je ook gewoon vanuit gaan als je de juiste koopt en normaal gebruikt.Sulluna schreef:Ja, maar er staat ook dat een flexi niet zo kapot is en berekend is op zware hondenVandaar dat ik mijn ervaring deelde, ik schrok mij elk geval dood toen. Zoals ik ook schreef, was het dus geen knal. Zie het als een drafje en blijkbaar hield hij dat dus niet.
En toch... haar halti zit zelfs met kabelbinders vast aan haar halsband, want stel dat ze net één keer niet luistert en de boel het precies op dat moment begeeft![]()
Ik zoek alleen nog een oplossing voor als hij aan de lange lijn loopt. Die zit aan zijn tuig (Hurrta) en ik zat te denken om aan het begin van de lange lijn een kort ander lijntje te naaien, zodat ik die aan zijn halsband kan klikken. Ik vertrouw de ring van het tuig niet helemaal.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Of een hond-agressieve hond vervelend is hangt heel erg af van de buurt ook waar je woont vind ik.
De buurt waar ik woon loopt alles los, overal, driekwart niet onder appèl. Dat is helemaal niet erg als je zelf ook een sociale hond hebt zoals ik nu Apple heb. Maar met een asociale hond is het echt heel erg vervelend en gevaarlijk. Je kan het je niet permitteren om even niet op te letten, en dat terwijl je je eigen hond aan de lijn hebt. Ben heeft ook 8 jaar in zo goed als dezelfde buurt gewoond, en ik weet wel zeker dat zijn gedrag veel storender was en meer gevolgen heeft gehad, gewoon alleen al door de buurt.
Nu woont hij in een rustig gebied, en heb je nauwelijks last van hond agressie omdat je zelden geconfronteerd word met andere honden. En dan is er dus best te dealen met hondagressie.
De buurt waar ik woon loopt alles los, overal, driekwart niet onder appèl. Dat is helemaal niet erg als je zelf ook een sociale hond hebt zoals ik nu Apple heb. Maar met een asociale hond is het echt heel erg vervelend en gevaarlijk. Je kan het je niet permitteren om even niet op te letten, en dat terwijl je je eigen hond aan de lijn hebt. Ben heeft ook 8 jaar in zo goed als dezelfde buurt gewoond, en ik weet wel zeker dat zijn gedrag veel storender was en meer gevolgen heeft gehad, gewoon alleen al door de buurt.
Nu woont hij in een rustig gebied, en heb je nauwelijks last van hond agressie omdat je zelden geconfronteerd word met andere honden. En dan is er dus best te dealen met hondagressie.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ja, dat maakt een enorm verschil. Toen ik mijn niet zo vriendelijke Groenendaeler had, woonde ik in een dorp en liep zo vanuit huis de weilanden en bossen in, waar je niemand tegenkwam. Toen vond ik het dus geen probleem dat hij niet met andere honden kon.Apple schreef:Of een hond-agressieve hond vervelend is hangt heel erg af van de buurt ook waar je woont vind ik.
Waar ik nu woon, zou dat veel lastiger zijn en zou ik mijn wandeltijden en -plekken flink aan moeten passen.
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
Ik heb ook een hond agressieve hond gehad. En dan ook nog een duitseherder uit pure werklijnen die ontiegelijk veel energie had en er dus ook veel op uit moest.
Dat deed ik dan ook maar ik had mijn ogen en oren overal. Op overzichtelijke plekken mocht ze los maar dan was ik constant bezig de omgeving af te scannen.
Daarnaast stond ze ontzettend goed onder apel en daar was ik ook hard in naar haar toe. 1x 'hier' was direct en snel komen en dat wist ze.
Het klinkt zo vreselijk maar toch voelde ik me wel ontspannen met haar tijdens wandelingen. Je groeit er ook gewoon in. Het werd een automatisme om omgevingen af te scannen, om ieder mogelijk "er komen mensen aan" geluidje op te vangen.
Maar Gods, wat was ik gek op die hond. Zo mijn maatje... zo lief voor de kinderen, zo stabiel verder.....
Ik heb het alleen voor haarzelf altijd rot gevonden dat ze niet altijd overal los kon want ze had zoveel energie altijd.... dat ze nooit eens naar het bos mee kon etc. Altijd maar dat verdomde industrieterrein of het water bij ons achter waar ik mijlen ver om mij heen kon kijken.....
Inmiddels is ze er niet meer en heb ik geen hond agressieve honden meer maar het zit zo in mij dat anderen nog niks door hebben en ik al lang en breed gezien heb dat er een hond aankomt.
Mijn mecheltje nu is niet te vertrouwen met vreemde kinderen. Ik heb zelf kinderen en daar is ze super mee. Vreemde kinderen moet ze de bench in. Er is wel een mouw aan te passen zoals iemand zei.
Dat deed ik dan ook maar ik had mijn ogen en oren overal. Op overzichtelijke plekken mocht ze los maar dan was ik constant bezig de omgeving af te scannen.
Daarnaast stond ze ontzettend goed onder apel en daar was ik ook hard in naar haar toe. 1x 'hier' was direct en snel komen en dat wist ze.
Het klinkt zo vreselijk maar toch voelde ik me wel ontspannen met haar tijdens wandelingen. Je groeit er ook gewoon in. Het werd een automatisme om omgevingen af te scannen, om ieder mogelijk "er komen mensen aan" geluidje op te vangen.
Maar Gods, wat was ik gek op die hond. Zo mijn maatje... zo lief voor de kinderen, zo stabiel verder.....
Ik heb het alleen voor haarzelf altijd rot gevonden dat ze niet altijd overal los kon want ze had zoveel energie altijd.... dat ze nooit eens naar het bos mee kon etc. Altijd maar dat verdomde industrieterrein of het water bij ons achter waar ik mijlen ver om mij heen kon kijken.....
Inmiddels is ze er niet meer en heb ik geen hond agressieve honden meer maar het zit zo in mij dat anderen nog niks door hebben en ik al lang en breed gezien heb dat er een hond aankomt.
Mijn mecheltje nu is niet te vertrouwen met vreemde kinderen. Ik heb zelf kinderen en daar is ze super mee. Vreemde kinderen moet ze de bench in. Er is wel een mouw aan te passen zoals iemand zei.

Cash v Heiligental en Flow.
- Bink2009
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Precies wat ik hierboven lees, je groeit er in en het wordt een automatisme om te scannen, als ik mensen met honden tegen kom maak ik ruimte om ze te laten passeren en ik zeg altijd gedag, dat ik met zo'n aso loop wil niet zeggen dat ik dat ook ben
In principe kan ik overal komen behalve losloopgebieden of drukke centrums, vorige week nog naar de Ardennen geweest en ga regelmatig naar Wassenaar en andere natuurgebieden met aanlijnplicht.
Je moet alleen zorgen voor degelijk materiaal, ik had een brede leren politielijn die als een dun lintje doormidden brak bij het zien van een kat, sindsdien heb ik een paarden halstertouw voor de dagelijkse wandelingen (vind het nog prettiger in de hand liggen ook), de lange lijn is een longeerlijn en gebruik ik op de grote wandelingen.
In principe kan ik overal komen behalve losloopgebieden of drukke centrums, vorige week nog naar de Ardennen geweest en ga regelmatig naar Wassenaar en andere natuurgebieden met aanlijnplicht.
Je moet alleen zorgen voor degelijk materiaal, ik had een brede leren politielijn die als een dun lintje doormidden brak bij het zien van een kat, sindsdien heb ik een paarden halstertouw voor de dagelijkse wandelingen (vind het nog prettiger in de hand liggen ook), de lange lijn is een longeerlijn en gebruik ik op de grote wandelingen.
- GrethavW
- Zeer actief
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 2
Ik heb er bewust rekening mee gehouden dat Hippo hond-agressief kon worden. Met zijn puberteit draaide hij helemaal door van de hormonen, na zijn castratie verdween ook zijn hondagressie als sneeuw voor de zon.
Ik zie het als mooi meegenomen, maar ik had het geen probleem gevonden als hij hondagressief was gebleven. We wonen hier heel rustig, van groepswandelingen e.d. ben ik toch geen fan.
Mijn huidige mechels zijn heel tolerant naar (vreemde) mensen, maar als zij mensagressief waren geweest, was dat ook geen probleem geweest.
Ik gruwel juist van eigengereide honden, honden die weglopen of honden die jagen
. Die verhalen die ik hier lees, zo'n hond zou ik dus niet kunnen handlen.
Ik zie het als mooi meegenomen, maar ik had het geen probleem gevonden als hij hondagressief was gebleven. We wonen hier heel rustig, van groepswandelingen e.d. ben ik toch geen fan.
Mijn huidige mechels zijn heel tolerant naar (vreemde) mensen, maar als zij mensagressief waren geweest, was dat ook geen probleem geweest.
Ik gruwel juist van eigengereide honden, honden die weglopen of honden die jagen
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Ik heb nu dan wel geen hondagressieve honden, maar ik scan de omgeving ook. 
Mila heeft een hekel aan pups, Amy kan nog wel eens jaaggedrag vertonen naar kleine, bange, wegrennende hondjes en Amoz is een sociale reu, maar niet alle andere reuen zijn zo sociaal tegenover sexegenoten. Bovendien heeft Amoz de neiging overal op af te stormen, en dan volgt Amy in zijn kielzog. Op zo'n ontmoeting zitten ook lang niet alle honden te wachten, en Amoz luistert nog niet goed genoeg dat ik hem dan altijd terug kan roepen.
Dus al loop ik verder gewoon ontspannen, ik let ook goed op en roep de honden bij me (eventueel om aan te lijnen) als ik andere honden ontwaar. Dan bepaal ik daarna wel of ze kennis mogen maken. En dat laat ik ze dan meestal één voor één doen, zodat de andere hond niet ineens door drie honden wordt 'omsingeld'.
Mila heeft een hekel aan pups, Amy kan nog wel eens jaaggedrag vertonen naar kleine, bange, wegrennende hondjes en Amoz is een sociale reu, maar niet alle andere reuen zijn zo sociaal tegenover sexegenoten. Bovendien heeft Amoz de neiging overal op af te stormen, en dan volgt Amy in zijn kielzog. Op zo'n ontmoeting zitten ook lang niet alle honden te wachten, en Amoz luistert nog niet goed genoeg dat ik hem dan altijd terug kan roepen.
Dus al loop ik verder gewoon ontspannen, ik let ook goed op en roep de honden bij me (eventueel om aan te lijnen) als ik andere honden ontwaar. Dan bepaal ik daarna wel of ze kennis mogen maken. En dat laat ik ze dan meestal één voor één doen, zodat de andere hond niet ineens door drie honden wordt 'omsingeld'.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Nou, ik had Norah graag wat socialer gehad. Het is niet makkelijk. Niet omdat Norah niet luistert, die kan los langs andere honden als ik de bal in mijn hand heb. Maar helaas, lang niet alle bazen zijn zo dat ze zien dat ik mijn honden bij mij hou. Niet alle bazen hebben hun hond onder controle. Vanochtend ook weer. Twee oude mannen stonden te praten op een kruispunt net achter het bos. Ze riepen hun Norwich terrier achtig ding en ruwharige teckel wel bij zich dus ik denk mooi te kunnen passeren. Niet super veel ruimte, maar genoeg voor mijn honden om zonder grommen en uitvallen door te kunnen lopen. Maar helaas de oude bazen hebben hun honden niet onder controle en die teckel hangt dus in Kay (die het verste weg liep) die niet over zijn kant laat gaan (wat hij wel soms doet mij pittige jack russels enzo). Norah bemoeit zich dan er al niet meer mee gelukkig. Ik kon niet anders dan: GODSAMME, houd je honden bij je, je ziet toch dat ik ze vast heb!. Uitbarsting omdat ik begin van die wandeling al weer de retrievers was tegen gekomen van nogal lakse baasje. Beesten luisteren niet, zijn teven en gelukkig niet super lomp en wel sociaal enzo, dus Kay mag het oplossen, maar ze laten ze dus ook 100 meters vooruit rennen als beide teven loops zijn. Lekker is dat als mijn volle reu het moet oplossen en twee teven voor gaan staan met de staart opzij. Maar goed dat was deze keer niet, maar ze had nu ook nog twee logeetjes bij zich. En Norah natuurlijk even schelden. God, ik was schijnbaar echt voor Jan Lul terug gelopen om even een breder stuk op te zoeken zodat ze kon passeren.... Daarvoor al een vrouw met fiets en flatcoat die ze ook al niet 100 punten onder controle had, maar die die andere vrouw nog wel even attent maakte op dat ik daar stond.... tevergeefs dus.
En een maand geleden al een Rotweiler met knul van 13 jaar ofzo terug naar huis gebracht, mijn man achterlatend met 2 honden. Knul had de hond niet onder controle en geen riem bij zich. En tot twee keer kam hij schelden en roepend achter de rotweiler aan, die tot 2 keer toe Kay te pakken had. Helaas mijn sociale reu..... God hoe komt het toch dat mijn honden zo heftig reageren af en toe......
(verder loop ik meestal heel rustig hoor...... maar tja schijnbaar is het een besmettelijke ziekte hierzo, of heb ik meer moeite nu ik Norah erbij heb, omdat ik die probeer uit de wind te houden. Een hond die 100 % onder commando staat, maar gewoon niet met vreemde honden om kan gaan....
Overigens scan ik niet echt de omgeving. Ik let op de honden. Ik kan aan hun zien wat zij zien en kan daar op handelen omdat ze goed luisteren.... Dus ik scan juist niet meer de omgeving. Ze mogen ook niet uit zich en moeten wachten op kruispunten of bochten
En een maand geleden al een Rotweiler met knul van 13 jaar ofzo terug naar huis gebracht, mijn man achterlatend met 2 honden. Knul had de hond niet onder controle en geen riem bij zich. En tot twee keer kam hij schelden en roepend achter de rotweiler aan, die tot 2 keer toe Kay te pakken had. Helaas mijn sociale reu..... God hoe komt het toch dat mijn honden zo heftig reageren af en toe......
(verder loop ik meestal heel rustig hoor...... maar tja schijnbaar is het een besmettelijke ziekte hierzo, of heb ik meer moeite nu ik Norah erbij heb, omdat ik die probeer uit de wind te houden. Een hond die 100 % onder commando staat, maar gewoon niet met vreemde honden om kan gaan....
Overigens scan ik niet echt de omgeving. Ik let op de honden. Ik kan aan hun zien wat zij zien en kan daar op handelen omdat ze goed luisteren.... Dus ik scan juist niet meer de omgeving. Ze mogen ook niet uit zich en moeten wachten op kruispunten of bochten

- GrethavW
- Zeer actief
- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Die heeft geen schoenen aanTara schreef:Is dit dan niet wel zo efficiënt?dagmar88 schreef: En toch... haar halti zit zelfs met kabelbinders vast aan haar halsband, want stel dat ze net één keer niet luistert en de boel het precies op dat moment begeeft
Nou moet ze ook nog permanent schoentjes aan, het arme beest loopt er al zo debiel bij.
![]()
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- GrethavW
- Zeer actief
Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik het jachtinstinct het lastigst vind om mee om te gaan.Hippo schreef:Ik heb er bewust rekening mee gehouden dat Hippo hond-agressief kon worden. Met zijn puberteit draaide hij helemaal door van de hormonen, na zijn castratie verdween ook zijn hondagressie als sneeuw voor de zon.
Ik gruwel juist van eigengereide honden, honden die weglopen of honden die jagen. Die verhalen die ik hier lees, zo'n hond zou ik dus niet kunnen handlen.
Want daar valt niet mee om te gaan, de enige optie is....altijd aan de lijn houden.
Daarom ben ik nu toch zover dat ik komende herfst TT in wil zetten als laatste redmiddel. Zodat hij toch op overzichtelijke plekken af en toe los kan.
Nu nog niet, omdat hij op dit moment (bijna 3 jaar oud) enorm aan het veranderen is. Het is een compleet andere hond aan het worden en dat is genieten!
Eindelijk rustiger in zijn hoofd, trekt bijna niet meer aan de riem en volgt in prikkelarme omgeving (de tuin) commando's goed op.
Op dit moment ben ik bezig om het "hier" er vast in te stampen. Niet dat ik dat eerder niet geprobeerd heb, maar nu wil dat wel een maand of 4 geleden nog niet.
Hij moet natuurlijk wel weten wat er van hem verwacht wordt op het moment dat hij een corrigerende TT tik krijgt.
Werkt dat ook niet, dan zit er niets anders op dan hem altijd vast te houden. Maar dan heb ik wel alles geprobeerd.
- Kayltje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër
Ik heb ook een hond- en mens- en eigenlijk alles-agressieve hond gehad. Gelukkig woonden we toen al hier, en was er qua wandelen altijd een mouw aan te passen. In huis ook, ze had een inpandige kennel, die in de keuken aangebouwd was. In de tuin was alles 2 meter hoog en driedubbel versterkt. Sluisfuncties en sloten. Een gevangenis zou er trots op zijn geweest.
Het was lelijk, de hekken, gedoe, de sluizen en sloten, stress, met wandelen, maar ze was ons meisje, dus de moeite waard.
En toen ze er niet meer was, dacht ik ook, eens maar nóóit weer.
Maar nu heb ik een wegloper...
En ik zou dat weglopen zo ruilen tegen hondagressie. Want dat weglopen, bewust, er op gericht te ontsnappen, en niet terugkomen, dáár kan ik echt helemaal niets mee.
Het was lelijk, de hekken, gedoe, de sluizen en sloten, stress, met wandelen, maar ze was ons meisje, dus de moeite waard.
En toen ze er niet meer was, dacht ik ook, eens maar nóóit weer.
Maar nu heb ik een wegloper...
En ik zou dat weglopen zo ruilen tegen hondagressie. Want dat weglopen, bewust, er op gericht te ontsnappen, en niet terugkomen, dáár kan ik echt helemaal niets mee.