Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hulp gevraagd! Ik wil graag goede verhalen...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Re: Hulp gevraagd! Ik wil graag goede verhalen...

Ongelezen bericht door Lunatic »

Opzich snap ik wel dat je even het vertrouwen kwijt was....Maar ook nu weer, je moet op jezelf vertrouwen, de meeste honden worden niet fatsoenlijk opgevoed helaas, de meeste baasjes kunnen of willen hun hond niet lezen en als het fout gaat doen ze niks, héél vervelend maar wel de werkelijkheid!

Jij moet dus je hond beschermen, door de andere hond weg te brullen en mocht het toch fout gaan dan is het aan jou om je hond te helpen, nogmaal heel vervelend maar het is in de meeste gevallen niet anders :wink:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Lunatic schreef:Opzich snap ik wel dat je even het vertrouwen kwijt was....Maar ook nu weer, je moet op jezelf vertrouwen, de meeste honden worden niet fatsoenlijk opgevoed helaas, de meeste baasjes kunnen of willen hun hond niet lezen en als het fout gaat doen ze niks, héél vervelend maar wel de werkelijkheid!

Jij moet dus je hond beschermen, door de andere hond weg te brullen en mocht het toch fout gaan dan is het aan jou om je hond te helpen, nogmaal heel vervelend maar het is in de meeste gevallen niet anders :wink:
En ik deed dus in tegenstelling tot jou helemaal niets.

Bij de herder ben ik uiteindelijk gaan doorlopen en toen liepen alledrie de honden met mij mee en was er niets meer aan de hand. Dus die had ik goed opgelost. De buuf bleef maar bang op een neer springen en daar werden de honden alleen maar drukker van.

Bij de pitbull en stafford deed ik niets en dat hoefde nu ook niet want mijn man deed het en zo kon Skye mooi naar mij rennen zodra hij los kwam. Maar ik vrees dus echt dat ik ook niets doe als ik er alleen voor sta.

Bij de border collie kreeg ik ze gewoon niet te pakken zo snel draaide ze en sprongen ze rond.

Er is hier een hondenschool in de buurt waar ze veel trainen met probleemhonden en waar alle rassen welkom zijn. Ze besteden daar ook veel aandacht tijdens de lessen over het wegsturen van een hond die op je af komt. Ik zit er aan te denken om daar evt een cursus mee te trainen. En dan zie ik Skye niet als probleemhond he ;) er trainen ook gewoon mensen met honden waarbij het gewoon goed gaat.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Lijkt me goed idee voor jou. Als jij leert hoe je een andere hond weg kunt sturen, is de kans ook groter dat je dat inzet op het moment dat je het nodig hebt. Dan voel jij je ook zekerder bij ontmoetingen met andere honden, waardoor jij ook niet de factor kunt worden die de boel juist laat escaleren. Goed voor jouw zelfvertrouwen dus
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Lemuria schreef:
*Skye* schreef: Het helpt me om me te realiseren dat het niet altijd mis hoeft te gaan. Omdat ik 3x in 1 week tijd baasjes ben tegen gekomen die niet ingrijpen en maar wat deden was ik het vertrouwen even kwijt. Wat echt heel stom is, want waarom zou ik 1 week negatieve ervaringen, 1,5jr positieve ervaringen laten verpesten.

Ik merk dat het me ook wel beïnvloed dat je toch iedere keer weer leest dat er daar weer een hond is doodgebeten of daar is weer een hond aangevallen. Dus als tegenhanger voor al die berichten merk ik dat ik het ook prettig vind om eens in te zoomen op de ontmoetingen die mensen positief verrassen. Want die zijn er blijkbaar ook maar genoeg gelukkig :ok:
Gewoon even feitelijk loopt het 99,9% van de tijd goed (genoeg) af als honden elkaar tegenkomen. Denk dat je aan dat soort gegevens meer hebt dan aan verhaaltje van Killah uit Schubbekutteveen, zoals Lunatic ook al zegt.
:80: Schubbekutteveen :schrik: daar kom ik heel vaak,ojeee :jank: :jank:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

En wat fijn ook dat jullie met tips aankomen die TS natuurlijk nóóit zelf zou kunnen bedenken :roll:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Lunatic schreef:Ik snap echt niet hoe positieve verhalen van andere je helpen?
Heel fijn dat Tyson in Almere en Godzilla in Brabant wel vriendelijk zijn, maar dat veranderd niks aan de idioten die hier rondlopen :scratch:

Het enige wat je kan doen is het vertrouwen in jezelf terug vinden en eventueel je wandeltijden en plekken aanpassen, dus niet op drukke tijden gaan lopen.

Ik liep altijd al op afwijkende tijden, het laatste rondje meestal na 00.00 uur, lekker rustig, mja niet altijd dus.... Nu loop ik het laatste rondje om een uur of 22.00, niet omdat ik peuken schijt, maar wel omdat ik dan beter overzicht heb, ik ben behoorlijk nachtblind dus loopt het nu even fijner als het nog niet donker is......probleem opgelost :ok:
Bij de een helpt het niet, bij de ander wel.
Als TS er baat bij heeft, waarom dat niet? :U:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
*Skye*
Zeer actief

Marjoleine schreef:En wat fijn ook dat jullie met tips aankomen die TS natuurlijk nóóit zelf zou kunnen bedenken :roll:
Nu moet ik ook wel eerlijk zeggen dat ik de eerste tijd nadat het gebeurd was ik ook gewoon niet meer helder na kon denken ;)ondertussen gelukkig weer wel. Maar tnx :ok:
ranetje schreef: Bij de een helpt het niet, bij de ander wel.
Bij iedereen werkt het idd anders, tnx :ok:
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Marjoleine schreef:En wat fijn ook dat jullie met tips aankomen die TS natuurlijk nóóit zelf zou kunnen bedenken :roll:
Zegt degenen die dit zei:
Contact met andere honden is geen moeten, he. Je kunt gewoon doorlopen.
Je kunt dat gewoon jouw hond leren ook.
Da's ook niet bepaald advies waar niemand op zou zijn gekomen.
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gimmick »

Nee klopt sommige mensen denken er niet bij na dat ee psycholoog ook kan ondersteunen bij het oplossen van zulke alles overheersende angst.
Als iemand de eerste tijd na een week als dit niet meer helder kan denken dan is het misschien juist handig om met een psycholoog een paar keer te zitten juist om ook je zelfvertrouwen omhoog te krijgen.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Lemuria schreef:
Maar niet TS, die erg het idee had dat contact juist belangrijk is en beleefd. Zo bleek uit haar postings. Ze zei:
*Skye* schreef:Ga ik ook zeker doen vanaf nu. Ik wil ook gewoon veel te aardig zijn.
Gimmick schreef:Nee klopt sommige mensen denken er niet bij na dat ee psycholoog ook kan ondersteunen bij het oplossen van zulke alles overheersende angst.
Als iemand de eerste tijd na een week als dit niet meer helder kan denken dan is het misschien juist handig om met een psycholoog een paar keer te zitten juist om ook je zelfvertrouwen omhoog te krijgen.
En daar was TS allang zelf opgekomen.
Dat heeft ze ook al eerder gemeld. Ze weet heel goed dat het buiten proportie is dus waarom daar voortdurend raar over gedaan moet worden en waarom er voortdurend op wordt gewezen is echt beyond me.
TS heeft er misschien een tik van opgelopen, maar ze is niet achterlijk.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
*Skye*
Zeer actief

Gimmick schreef:

Nee klopt sommige mensen denken er niet bij na dat ee psycholoog ook kan ondersteunen bij het oplossen van zulke alles overheersende angst.
En die tips heb ik ook zeker wat aan gehad. En ik kon natuurlijk nog wel normaal functioneren in het dagelijks leven, maar kon niet echt meer logisch nadenken als in; het gaat nu al 1,5 jr goed, dus die drie ontmoetingen zijn niet de norm.

Dankzij alle tips hier, goede verhalen en dingen die ik zelf heb ondernomen gaat het nu al een heel stuk beter. En die spanning zal vanzelf wel helemaal weg gaan.

Hoe dan ook. Een topic met positieve wendingen aan situaties waarbij mensen zouden verwachten dat het mis zou gaan is toch nooit verkeerd. Ik vind het wel mooi om ook eens gewoon te lezen dat het wel goed gaat ipv het zoveelste topic over dat het mis gaat. Ik vind het ook best leerzaam om te lezen hoe andere mensen reageren.
*Skye*
Zeer actief

Marjoleine schreef:
Lemuria schreef:
Maar niet TS, die erg het idee had dat contact juist belangrijk is en beleefd. Zo bleek uit haar postings. Ze zei:
*Skye* schreef:Ga ik ook zeker doen vanaf nu. Ik wil ook gewoon veel te aardig zijn.
Gimmick schreef:Nee klopt sommige mensen denken er niet bij na dat ee psycholoog ook kan ondersteunen bij het oplossen van zulke alles overheersende angst.
Dat heeft ze ook al eerder gemeld. Ze weet heel goed dat het buiten proportie is dus waarom daar voortdurend raar over gedaan moet worden en waarom er voortdurend op wordt gewezen is echt beyond me.
Men wat kan jij goed quoten ;) Ik doe het even op 1 hoop ;)

Ik dacht idd dat ik het niet kon maken om te draaien, weg te lopen, noem het maar op. En nu idd geleerd dat ik dat wel ga doen.

Achtelijk ben ik idd niet. Ben misschien wel een muts en een bangeschijter maar zelfkennis heb ik zeker :Q:
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Marjoleine schreef:
Lemuria schreef:
Nou sorry dat ik niet een heel topic a 5 pagina's door ga lezen.
Als er geen dubbele dingen gezegd mogen worden dan kan het forum wel opgedoekt worden...

Maar goed ts succes :ok:
Ik hoop voor je dat de spanning helemaal weg gaat en dat je het zelfvertrouwen krijgt om zelf te handelen in situaties.
Juist dan zul je het niet zo snel nodig hebben.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
*Skye*
Zeer actief

Gimmick schreef: Nou sorry dat ik niet een heel topic a 5 pagina's door ga lezen.
Als er geen dubbele dingen gezegd mogen worden dan kan het forum wel opgedoekt worden...

Maar goed ts succes :ok:
Ik hoop voor je dat de spanning helemaal weg gaat en dat je het zelfvertrouwen krijgt om zelf te handelen in situaties.
Juist dan zul je het niet zo snel nodig hebben.
Dankjewel :ok: Dat hoop ik ook, maar komt vast goed.
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

ranetje schreef:
Lunatic schreef:Ik snap echt niet hoe positieve verhalen van andere je helpen?
Heel fijn dat Tyson in Almere en Godzilla in Brabant wel vriendelijk zijn, maar dat veranderd niks aan de idioten die hier rondlopen :scratch:

Het enige wat je kan doen is het vertrouwen in jezelf terug vinden en eventueel je wandeltijden en plekken aanpassen, dus niet op drukke tijden gaan lopen.

Ik liep altijd al op afwijkende tijden, het laatste rondje meestal na 00.00 uur, lekker rustig, mja niet altijd dus.... Nu loop ik het laatste rondje om een uur of 22.00, niet omdat ik peuken schijt, maar wel omdat ik dan beter overzicht heb, ik ben behoorlijk nachtblind dus loopt het nu even fijner als het nog niet donker is......probleem opgelost :ok:
Bij de een helpt het niet, bij de ander wel.
Ik zeg toch nergens dat ze dit topic niet had mogen plaatsen? :19:
Ik zeg alleen dat ik niet snap dat het helpt om te lezen dat Tyson bij jou om de hoek wel vriendelijk is, niks meer en niks minder!

Ik heb er zelf ook wel een tik van overgehouden, ben nog wantrouwender naar andere honden, als ik iets in de verte niet vertrouw draai ik om, maar dat is iets wat ik zelf moet oplossen dat kan niemand anders voor me doen! En ja ik weet dat iedereen anders is, maar in de hondenspits gaan lopen als je bang bent andere honden tegen te komen is niet de manier denk ik, gedoseeerd honden tegen komen tot je angst wat minder is lijkt mij iig veel nuttiger.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Lunatic schreef:Opzich snap ik wel dat je even het vertrouwen kwijt was....Maar ook nu weer, je moet op jezelf vertrouwen, de meeste honden worden niet fatsoenlijk opgevoed helaas, de meeste baasjes kunnen of willen hun hond niet lezen en als het fout gaat doen ze niks, héél vervelend maar wel de werkelijkheid!

Toch snap ik het wel een beetje.
Ik had twee honden die redelijk snel duidelijk maakten dat een hond zich niet met hun moest bemoeien. Dat wist ik, ik vermeed ook drukke stukken en als ik blaffende kleinere honden of grote patsers op me af zag komen lijnde ik aan.
Nu loop ik met andere honden en dat waar mijn andere honden moeite mee hadden wilde ik vermijden door met de jonge hond die situaties gewoon wel aan te gaan.
Neemt niet weg dat ik bij een groep kleine blaffende honden die ons tegemoet komen mezelf moet vermannen en niet continue moet gaan aanlijnen zoals ik voorheen deed.
Op strand kwam een grote ridgeback reu aanrennen. De vrouw liep bij zee en wij bij de duinen. Ik zag hem al aankomen, bij mijn vorige duo had ik á la minute aangelijnd. En nu dacht ik dat het toch beter was om het gewoon maar te bezien. Ik moet er ook op vertrouwen dat Aki anders is dan mijn vorige honden. De houding van de ridge was overigens ook aftastend, aanrennen, stoppen, weer verder rennen naar Aki en weer stoppen. Aak had hem nog niet door en mijn vriend pas op het laatst, en die wilde Aki gaan afleiden. Tot ik zei dat we er ons maar niet mee moesten bemoeien, en ze liepen op elkaar af, en beiden besloten dat ze elkaar niet leuk genoeg vonden. Ridge ging op het geroep van de baas weer af en Aki ging naar mijn vriend toe.
Toch vind ik die momenten nog best spannend, gewoon met in het achterhoofd dat patsende reuen bij mijn vorige reu niet écht goed vielen. Bij Aak ook niet, maar die knalt er tenminste niet in en weet het met lichaamstaal op te lossen.
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

blondie schreef:

Toch snap ik het wel een beetje.
Ik had twee honden die redelijk snel duidelijk maakten dat een hond zich niet met hun moest bemoeien. Dat wist ik, ik vermeed ook drukke stukken en als ik blaffende kleinere honden of grote patsers op me af zag komen lijnde ik aan.
Nu loop ik met andere honden en dat waar mijn andere honden moeite mee hadden wilde ik vermijden door met de jonge hond die situaties gewoon wel aan te gaan.
Neemt niet weg dat ik bij een groep kleine blaffende honden die ons tegemoet komen mezelf moet vermannen en niet continue moet gaan aanlijnen zoals ik voorheen deed.
Op strand kwam een grote ridgeback reu aanrennen. De vrouw liep bij zee en wij bij de duinen. Ik zag hem al aankomen, bij mijn vorige duo had ik á la minute aangelijnd. En nu dacht ik dat het toch beter was om het gewoon maar te bezien. Ik moet er ook op vertrouwen dat Aki anders is dan mijn vorige honden. De houding van de ridge was overigens ook aftastend, aanrennen, stoppen, weer verder rennen naar Aki en weer stoppen. Aak had hem nog niet door en mijn vriend pas op het laatst, en die wilde Aki gaan afleiden. Tot ik zei dat we er ons maar niet mee moesten bemoeien, en ze liepen op elkaar af, en beiden besloten dat ze elkaar niet leuk genoeg vonden. Ridge ging op het geroep van de baas weer af en Aki ging naar mijn vriend toe.
Toch vind ik die momenten nog best spannend, gewoon met in het achterhoofd dat patsende reuen bij mijn vorige reu niet écht goed vielen. Bij Aak ook niet, maar die knalt er tenminste niet in en weet het met lichaamstaal op te lossen.
Is ook zo, elke hond is anders! Ik loop/liep met mijn meiden ook een stuk relaxter dan met Doran, die is nogal reactief :S: de meiden kijken hooguit een keer :pffff: en lopen door....maar dat geeft dus nog geen enkele garantie dat andere honden niks doen, dat bleek een paar weken geleden met Luna wel :(
Vandaar dat ik nu gewoon elke hond uit de weg ga, ze doen niks word mij tevaak geroepen terwijl die baas geen idee heeft wat zijn hond uitstraald :ugh:
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Dit is Bakkes,

Ik heb Bakkes leren kennen doordat ik omver gebuldozerd werd toen ik bij kennissen op visite kwam. Een herplaatser, hij zou de huisraad slopen, op de bank schijten, andere honden slopen. Al met al precies de hond die je niet zou willen hebben.
Gelukkig hebben de eigenaren er doorheen weten te kijken, want het arme beest werd volledig verkeerd begrepen en niet aan zijn behoefte voldaan.
Nu woont ie lekker buitenaf, wordt veel mee gelopen, en al het probleemgedrag is verdwenen. Er zit werkelijk geen spatje kwaad is, ook niet naar andere honden.

Afbeelding
Afbeelding
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

ik vind het fijn om de tips te lezen! Het meeste weet je meestal wel, maar op dat moment ben je het vaak even kwijt.
Wij komen bijna nooit honden tegen, alleen nu in het toeristenseizoen zo nu en dan. Het vervelende is dat als we dan een hond tegenkomen, alle 3 de dames luid blaffend in de riemen hangen :ugh: Ze zijn natuurlijk niets gewend maar gelukkig zijn we alleen maar honden tegen gekomen die onder de indruk waren van zoveel geblaat dat ze of snel doorliepen of de bosjes inschoten...
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Lunatic schreef: Vandaar dat ik nu gewoon elke hond uit de weg ga, ze doen niks word mij tevaak geroepen terwijl die baas geen idee heeft wat zijn hond uitstraald :ugh:
Ik ontwijk standaard staffords, bulldoggen, rottweilers, molossers etc.
Mijn honden willen daar zelf meestal al niets mee te maken hebben en als ik met Charlie loop stel ik het ook op prijs dat er rekening met ons gehouden wordt.
Af en toe spelen de jongens met een pup (die je van die rassen zelden vaker dan één of twee keer tegenkomt) of onderdanig teefje.
Niko heeft een heel stoute bewonderaar; een vreselijk lollig staffordje dat haar baas fopt door braaf mee te lopen en 5 minuten later heel hard naar hem terug te rennen :LOL:
Mensen zien sowieso bedroevend weinig aan hun hond en met zulke rassen krijg je ongevraagd de meest debiele meningen en opvoedtips, dus snap best dat het vaak niet puur desinteresse, maar ook verwarring is.
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

dagmar88 schreef:
Lunatic schreef: Vandaar dat ik nu gewoon elke hond uit de weg ga, ze doen niks word mij tevaak geroepen terwijl die baas geen idee heeft wat zijn hond uitstraald :ugh:
Ik ontwijk standaard staffords, bulldoggen, rottweilers, molossers etc.
Mijn honden willen daar zelf meestal al niets mee te maken hebben en als ik met Charlie loop stel ik het ook op prijs dat er rekening met ons gehouden wordt.
Af en toe spelen de jongens met een pup (die je van die rassen zelden vaker dan één of twee keer tegenkomt) of onderdanig teefje.
Niko heeft een heel stoute bewonderaar; een vreselijk lollig staffordje dat haar baas fopt door braaf mee te lopen en 5 minuten later heel hard naar hem terug te rennen :LOL:
Mensen zien sowieso bedroevend weinig aan hun hond en met zulke rassen krijg je ongevraagd de meest debiele meningen en opvoedtips, dus snap best dat het vaak niet puur desinteresse, maar ook verwarring is.
Precies en dat is de reden dat ik zeg dat je vooral op jezelf moet vertrouwen. Dat laatste geloof ik ook echt wel, zeker als je hier soms leest dat fokkers al niet eerlijk zijn over het gedrag van dit ras, sommige mensen zullen er echtvan overtuigd zijn dat alles eruit te socialiseren is, ik vraag me dan alleen we eens af of die mensen onder een steen leven ofzo, dat dit soort types niet vriendelijk zijn als ze volwassen zijn weet toch ondertussen iedereen wel zou je denken :scratch:
dagmar88
Zeer actief

Lunatic schreef: Precies en dat is de reden dat ik zeg dat je vooral op jezelf moet vertrouwen. Dat laatste geloof ik ook echt wel, zeker als je hier soms leest dat fokkers al niet eerlijk zijn over het gedrag van dit ras, sommige mensen zullen er echtvan overtuigd zijn dat alles eruit te socialiseren is, ik vraag me dan alleen we eens af of die mensen onder een steen leven ofzo, dat dit soort types niet vriendelijk zijn als ze volwassen zijn weet toch ondertussen iedereen wel zou je denken :scratch:
:roll: Tja, alles is maakbaar he. Of "honden worden niet vals geboren" dus met koek en aai komt alles goed en agressie veroorzaak je zelf, of je dwingt het a la cesar af met op de zij leggen, domineren en tikken, want die kan het ook.

:LOL: Heb zelfs letterlijk te horen gekregen dat ik daar eens wat vaker naar moest kijken toen charlie niet meteen terugkwam omdat ze die meneer zijn hondje ontweek.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

@ TS, je woont in Hoeven, dat is een uurtje rijden vanaf waar ik woon. Mocht je eens zin hebben om met Sky lekker uit te waaien op een rustig strand met mijn 3 honden dan moet je het maar laten weten.

Hippo is niet hondagressief, de mechels zijn allebei sociaal. Tot mijn verbazing lopen de mensen hier juist geen blokje op als ze mij zien aankomen, nee die laten lekker hond niet-luisterende hond op mijn roedel afstormen. Dan vraag ik me echt af, waar dat voor nodig is :ugh: ??

Hier wonen sowieso weinig honden in de buurt en geen/ nauwelijks staffordachtigen. De mensen uit de wijk zijn in elk geval totaal niet bang voor mijn honden. Als ik zelf een kleine of niet weerbare hond had gehad, was ik misschien ook wel afwachtender geweest t.o.v. 'powerful breeds'. Enige ras wat wel een problemen oplevert hier in de buurt zijn rhodesian ridgebacks.
Paisley
Zeer actief

Hippo schreef: nee die laten lekker hond niet-luisterende hond op mijn roedel afstormen. Dan vraag ik me echt af, waar dat voor nodig is :ugh: ??
Ik vind dat je hond daar maar tegen moet kunnen, als je in een losloopgebied loopt ;) Niet alle honden zijn luisterend geboren en maken graag contact met andere honden als ze los lopen. Waarschijnlijk herkennen andere honden die van jou gewoon als sociaal, die kijken niet naar het ras en zn reputatie.

Mijn honden rennen ook wel eens op andere honden af om contact te maken. Dat mag, ik heb geen zin om van een wandeling door een losloopgebied een volgoefening te maken. Die moeten lekker kunnen rennen met andere honden.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Paisley schreef:
Hippo schreef: nee die laten lekker hond niet-luisterende hond op mijn roedel afstormen. Dan vraag ik me echt af, waar dat voor nodig is :ugh: ??
Ik vind dat je hond daar maar tegen moet kunnen, als je in een losloopgebied loopt ;) Niet alle honden zijn luisterend geboren en maken graag contact met andere honden als ze los lopen. Waarschijnlijk herkennen andere honden die van jou gewoon als sociaal, die kijken niet naar het ras en zn reputatie.

Mijn honden rennen ook wel eens op andere honden af om contact te maken. Dat mag, ik heb geen zin om van een wandeling door een losloopgebied een volgoefening te maken. Die moeten lekker kunnen rennen met andere honden.
Sinds wanneer staat contact maken gelijk aan een roedel instormen? Het laatste is verre van normaal.
Dat soort moet dan maar tegen ferme correcties kunnen, maar dat zal wel weer niet :19:
Paisley
Zeer actief

Allemaal multi interpretabel wat je er allemaal onder verstaat. Bij mensen, maar ook bij honden. Niet alle honden hebben het zelfde gevoel voor fatsoen en persoonlijke ruimte. Dat moet kunnen zonder dat hem zn nek om wordt gedraaid.
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

Paisley schreef:

Wat een egoistische onzin!
Mijn honden zijn ook niet luisterend geboren, daar moet je nou eenmaal tijd en energie insteken!
En omdat jij het normaal vind dat je honden overal op af rennen en jij er geen volgoefening van wil maken, moeten andere dat dus wel doen, mijn honden vinden het niet grappig als er iemand brutaal de roedel in komt denderen, zeker mijn reu niet, dus dan moet ik hem wel onder appèl zetten en laten volgen om te zorgen dat jou niet luisterende hond geen schade oploopt, omgekeerde wereld!

Als iedereen nou eens zijn hond opvoed en bij zich houd, wat zou dat heerlijk lopen zijn zeg :ok:

Dagmar, ja die Cesar dingen zal je wel vaak te horen krijgen denk ik :ugh: opzich niks mis met Cesar, maar hij doet het wel overkomen of alles eruit "getraind" kan worden met pitjes e.d. en dat gaan mensen dan jammer genoeg geloven :blauwoog:
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

Paisley schreef:Allemaal multi interpretabel wat je er allemaal onder verstaat. Bij mensen, maar ook bij honden. Niet alle honden hebben het zelfde gevoel voor fatsoen en persoonlijke ruimte. Dat moet kunnen zonder dat hem zn nek om wordt gedraaid.
Nou nee, want het woord zegt het al persoonlijke ruimte, daar dien je buiten te blijven, bij mens en hond!
Paisley
Zeer actief

Lunatic schreef: Wat een egoistische onzin!
Gezellig weer, zo'n verschil van mening :cheer:
Afbeelding
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Fijn topic dit. Goed om te lezen. Voor ik op dit forum kwam was ik nooit bang voor bulldog/stafford achtige honden. Nooit bij stil gestaan, nooit verhalen over gehoord. Nu lopen er bij mij in het park wel een aantal van rond. Een giga bonk spieren, die hun eigenaren amper bij zich kunnen houden om dat ze zo sterk zijn.

Van de week was mijn pup met een groepje hondjes aan het spelen toen 1 van die staffords aan kwam, uiteindelijk liet die man zijn hond ook los en die ging lekker mee spelen. Op zich ging het prima en was het een lieve sociale hond, maar ik merkte dat ik er toch onzeker van werd en ben ik maar gegaan.

Vind het echt naar dat ik nu haast angstig ben op dat soort rassen, terwijl ik dat vroeger nooit was.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”