Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tisbee: (waarschijnlijk) laatste update. p.13

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Re: Tisbee in huize Zamunda. Update: bezoek voor Tisbee! p.1

Ongelezen bericht door Valerie »

:balon: Champagne :flower:
Echt fijn hoor dat ze zo lang kon blijven, maar ook fijn dat ze eindelijk haar thuis heeft gevonden.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Wat fijn voor Tisbee! Jullie sterkte.
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Jeetje, dat ging vlot. Veel geluk Tis bij je nieuwe huis!
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
kathy
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kathy »

Zo, dat is wel heel snel, daar moet je aan wennen. Maar fijn dat ze een eigen huis heeft waar je haar graag heen laat gaan. Even bijkomen en dan kijken hoe het is als ze even komt logeren.
Eefsel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Eefsel »

Wat super fijn voor Tisbee, maar het zal zeker een gemis zijn in huis!
Evelien en Joep
Afbeelding
Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020
River8
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door River8 »

Wat fijn voor Tis!! En gek he dat het dan ineens zo snel "moet" gaan ;) Maar dat t allemaal dan ook weer klopt. Ben zo blij dat Tis nu iig een echt huisje heeft en (alleen) nog als vakantie opvang terug mag komen.
Goed gedaan! :J:
Afbeelding
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Wat fijn voor Tisbee :cheer: Ik kan mij voorstellen dat jullie moeten wennen nu het zo snel gaat
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Zo blij voor lieve tisbee...
Ze verdiend het als geen ander om een vast mandje te vinden waar ze lekker kan rond paraderen.

Gelukkig zien we haar nog even terug... maar wat een mooie oplossing zo!
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Zo, dat ging mooi vlot! Fijn voor de katten en goed voor de rust in huis, maar wel ontzettend wennen lijkt me. Succes met je ritme weer vinden!
RedPassion

Ongelezen bericht door RedPassion »

Fijn dat ze een huisje heeft gevonden. Sterkte met het gemis!
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Wat fijn dat ze een plek heeft gevonden.
Sterkte voor jou.
Je was er (bijna) al zo aan gewend.
Altijd lastig om een nieuw ritme te vinden, maar voor de katten wel prettig.
En ze komt nog een maandje terug.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Wat fijn dat ze een gouden mandje heeft gevonden :ok:
Zal voor jullie wel even wennen zijn!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Wat een mooie update! Gefeliciteerd Tisbee met je nieuwe plek. :)
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

wat super fijn dat ze een nieuwe mand heeft...ook echt super dat je haar zolang hebt opgevangen!!
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Bedankt voor de lieve reacties :flower: .
noekie schreef:Wat een supernieuws dat ze een baasje heeft gevonden en ook al is het ivm je katten een stuk makkelijker en rustiger nu; het zal een dubbelgevoel zijn dat ze nu weg is.
Het is zéker een dubbel gevoel. Enerzijds telkens het gemis, anderzijds toch ook de stress die van me afvalt en de blijdschap dat de katten hun vrijheid weer terughebben (heerlijk om ze alweer de hele ochtend vrij rond te zien lopen). Ze zijn nog wel erg op hun hoede en zullen nog wel even tijd nodig hebben om zich weer zeker te voelen in de buurt van Mister en Laissah. Hopelijk speuren ze binnenkort weer mee naar brokjes als de honden die in de tuin krijgen (dat was vanmorgen nog veel te eng).

Vanmorgen gelijk die lege bench, die gevuld had moeten zijn met een Tis die blij was dat ik opstond (en die eerst gekroeld moest worden op haar buik voordat ze er ook maar dacht om de bench uit te komen :I: ). Maar tegelijkertijd ook de katten die ik niet een paar uur op hoefde te sluiten zodat Tis vrij kon rondlopen en speuren in de tuin (zonder korf dus). Dus ja, echt heel dubbel. Maar ook wel echt beter zo.

Sterre schreef:O dat is wel heel snel voor je. Maar fijn dat ze een goed huis krijgt. Nu even bijkomen van al het geregel met de katten. Wat geweldig dat je dat zo lang hebt volgehouden. Moet toch echt veel stress gegeven hebben zo te lezen.
Ja, het gaf echt wel veel stress. Vooral als dingen net even anders liepen dan normaal. Dan schrok ik ineens op: 'Heb ik die deur wel goed dichtgedaan?!' of 'Zit het raam wel dicht?!' :O: .

Paisley schreef:Wat fijn dat ze geplaatst is! Ik heb respect dat je het zo lang hebt uitgehouden. Was mij niet gelukt. In vind het opvangen leuk maar niet ten koste van mijn eigen dieren.
Fijn dat je ook de vakantie oppas wilt doen.
Ik vond het ook echt een dilemma hoor. De stress voor ons, maar ook zeker de vrijheidsberoving van de katten die ook echt minder onderdeel van het gezin uitmaakten. Maar aan de andere kant die superlieve Tis die we niet heen en weer wilden sleuren en waar we ons hart aan verknocht hadden. We hoopten natuurlijk ook toch steeds dat zich een baasje zou melden en zo verschuif je de grens steeds verder. En in eerste instantie hoopte ik ook dat het nog zou beteren en ik het mis had.
Mochten we nog een keer gaan opvangen dan moeten we vantevoren (vooral voor onszelf) maar een harde afspraak maken dat als het binnen een week niet goed gaat samen met de katten, de hond aan het eind van die week toch echt naar een ander plekje moet. Ook als ik twijfel of het misschien toch nog goed kan komen :tongue: . Gewoon maximaal een week. Harde afspraak. Punt :klaar: .

Misschien moeten jullie me tegen die tijd nog even aan deze uitspraak herinneren. Just in kees.
Zamunda
Zeer actief

Oja, ik hou nog een heeeeel klein beetje een slag om de arm qua feestvreugde, aangezien de adoptie nog niet definitief is. Omdat het ineens zo snel ging en ik geen adoptieformulier had is ze dus 'zo' meegegaan. Komende week gaat er iemand van de stichting langs om het allemaal definitief af te ronden, dus tot die tijd duim ik nog even door.
Ik hoop natuurlijk ook snel een update van ze te krijgen, ik ben erg benieuwd hoe het gisteravond, maar vooral afgelopen nacht gegaan is.
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Nou dat zijn nog eens goede berichten om te lezen ,zou mooi zijn als ze haar definitieve mandje gevonden heeft, al zal je haar best wel missen na zo'n tijd om je heen te hebben gehad :wink:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
flaneloba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door flaneloba »

Oh wat ontzetten fijn voor tisbee! Dat mooie meisje verdient het ook zo. Ik hoop op gauw een mooie update, dat zal het gemis misschien wat verzachten.
Afbeelding
Dag monster... *14-01-2016
Zamunda
Zeer actief

Re: Tisbee: eerste update vanuit haar nieuwe thuis. p.13

Ik heb een fijne update gekregen van Tis haar baasjes, ze doet het goed en ze vinden het gezellig. Hun vorige hond was erg druk, te druk om mee te nemen naar een terrasje bijvoorbeeld. Met Tis hebben ze al lekker een terrasje gepikt na een wandeling waarbij ze heerlijk rustig was. Ze voelt zich al aardig op haar gemak, alleen was ze het er de eerste nacht niet mee eens dat ze in haar uppie beneden achterbleef. Dat heeft ze luidkeels laten merken maar daar zijn haar baasje goed mee omgegaan en de tweede nacht ging het al veel beter.
Ze hadden nog geen mand maar hebben voor Tis een dik kleed neergelegd mét hoofdkussen en teddybeertje :F: . Ik geloof dat het met het verwennen wel goed komt :engel: .

Ik heb gisteren wat foto's gekregen en dat vond ik toch wel heel vreemd hoor, om haar in een voor mij onbekende omgeving te zien. Rare gewaarwording. Wel fijn om te zien dat ze het daar lekker naar haar zin heeft natuurlijk.

Naast het gemis is het wel echt goed zo, bij ons in huis is ineens zo'n rust neergedaald, niet te geloven eigenlijk. Tis was zaterdag nog maar 'net' weg en ik merkte bij Mister eigenlijk gelijk een groot verschil. Natuurlijk, hij was moe van het bezoek en tijdens hun aanwezigheid onrustig, maar hij was de laatste tijd zó joelerig en niet te bereiken bij opwinding... dat was echt niet leuk meer. Ik vroeg me al af of dat door de extra drukte van Tis kwam. 's Avonds bijv. bij het klaarmaken om de honden uit te laten: zoveel minder stress en onrust bij hem. Echt een verademing. Ondanks dat Tis eigenlijk zo'n kalme hond is trok hij haar enthousiaste energie (die op mij heel netjes en beleefd/beheerst overkwam) dus niet goed. Het is mij nu dus ook duidelijk dat we naast Mister maar beter geen derde hond moeten zetten, voor hem niet en voor mij niet.
Ik heb genoten van Tis en van het proces dat ze doorgemaakt heeft bij ons, maar ik merk nu duidelijk dat ik eindelijk weer meer kan genieten van Mister en de katten. Dus dat doe ik nu lekker en ik geloof dat zij dat ook wel fijn vinden :tongue: .
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Wat fijn voor je dat er zo'n gezellige update is gekomen. En heerlijk dat iedereen inclusief jijzelf tot rust komen nu. Geniet ervan.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Goed te horen dat ze haar nieuwe thuis gevonden heeft en wat fijn dat jullie haar zo lang opgevangen hebben! Denk dat velen het in jullie situatie niet zo lang volgehouden hadden :ok:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Je hebt zo wel mooi kunnen vergelijken hoe het voor Mister is als er een type hond zoals Tis bij is. :ok:

Nog fijner dat Tis een mooie eigen plek heeft gevonden en dat jij weer gewoon met je tweetal en de katten verder kan :D
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Mooie update, klinkt voor iedereen fijn :E:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Heerlijke update, hoop dat haar baasjes heel gelukkig met haar worden.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Zo fijn om te lezen dat het goed gaat met Tisbee!
En voor jullie ook fijn dat de rust is wedergekeerd, ook voor Mister en de katten.
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Wat fijn om te lezen dat Tisbee het zo goed doet.
Oh wat zullen haar nwe baasjes geweten hebben dat ze het er niet mee eens was. Want joelen dat kan ze als de beste :lol:

Geniet nog even van de rust en van je twee honden.
Nog een paar weken en dan is ze er al weer even een maandje.
Denk je niet dat dat wel lastig wordt? Ook nu blijkt dat mister rustiger is nu tisbee weg is?
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Zamunda
Zeer actief

Dankjulliewel :ok: .
ranetje schreef:Je hebt zo wel mooi kunnen vergelijken hoe het voor Mister is als er een type hond zoals Tis bij is. :ok:

Nog fijner dat Tis een mooie eigen plek heeft gevonden en dat jij weer gewoon met je tweetal en de katten verder kan :D
Ja ik denk dat het niet eens zozeer aan Tis zelf lag, maar meer aan de extra prikkels die een derde hond geeft, plús de extra drukte van twee enthousiastelingen die elkaar drukker maken (Lais en Tis). Echt een wisselwerking dus.
Maar ik heb ook ontzettend genoten van de interactie tussen die drie hoor, alleen sloeg de balans op een gegeven moment meer door naar 'niet zo fijn meer' (om het zo maar te zeggen :wink: ).

Lothian schreef:Heerlijke update, hoop dat haar baasjes heel gelukkig met haar worden.
Dat hoop ik ook :ok: . Ik denk dat het wel goed zit, er was echt een flinke klik tussen hen en Tis en tussen hun verwachtingen en Tis' karakter.

Gimmick schreef:Geniet nog even van de rust en van je twee honden.
Nog een paar weken en dan is ze er al weer even een maandje.
Denk je niet dat dat wel lastig wordt?
Ook nu blijkt dat mister rustiger is nu tisbee weg is?
Ja, ik denk zeker dat dat wel lastig wordt, maar gelukkig is het een duidelijk afgebakende periode (alhoewel best lang natuurlijk). Daarnaast, als ze niet naar deze mensen gegaan was (of wel maar dan pas half september) had ik haar ook niet direct op straat kunnen zetten. Voordat ze naar een ander opvangadres gekund had waren daar toch ook wel zeker een paar weken overheen gegaan verwacht ik, vooral in deze (vakantie)periode. Dus zo zie ik het maar en dan geef ik de voorkeur aan de huidige oplossing: Tis lekker bij haar nieuwe baasje(s) die nu vakantie heeft en alle tijd om lekker met haar bezig te zijn en straks een maandje bij ons op een voor haar vertrouwd adres.
Zamunda
Zeer actief

Tisbee: (waarschijnlijk) laatste update. p.13

Zo, even een verlate en waarschijnlijk laatste update over de Tissebis. Ze is inmiddels alweer bijna vijf maanden bij haar baasjes en het gaat daar (volgens de laatse berichten in oktober) hartstikke goed. Zo te horen heeft ze echt een superhuisje getroffen met mensen die hartstikke gek en blij met haar zijn.
Tis is hier niet meer geweest voor vakantieopvang want op het laatste moment hadden haar eigenaren toch een alternatief gevonden in eigen kring. Dat was even raar, dat het tijdelijke afscheid achteraf een definitieve bleek, maar al snel voelde het goed. De katten konden lekker vrij blijven lopen zonder stress voor hen en mij.

Mijn schoonouders moesten destijds toevallig in de buurt zijn van Tis haar baasjes en vonden het leuk als ze het paspoort langs konden brengen en Tis nog even een aai zouden kunnen geven (ze hadden geen kans gehad om afscheid te nemen en waren echt gek op Tis). Zo afgesproken en daar aangekomen werden ze hartelijk onthaald en 'moesten' ze toch echt binnenkomen en koffie drinken. Mijn schoonouders vonden het erg leuk om Tis zo in haar nieuwe eigen omgeving te zien en om te zien hoe fijn ze het met haar baasjes had en natuurlijk om haar nog even een laatste knuffel te geven.

Na de vakantie van Tis d'r baasjes heb ik nog met hen gemaild. Saillant detail: Tis heeft bij haar vakantieadres los met een kat geleefd, ook als ze alleen thuis was. Als ik het goed begrepen heb leeft de kat nog :Q: . Ik weet nog steeds niet of het hier toch goed gegaan zou zijn, ik twijfelde toen ook al, maar in combinatie met mijn (redelijk hondangstige en wegrennende) katten voelde het gewoon niet veilig. Nouja, we zullen het nooit weten en ze zit in ieder geval goed waar ze nu is.
Ze loopt bij haar bazen ook lekker los, dus daar zal ze wel op en top van genieten!

Met een update in oktober heb ik leuke foto's gekregen, waarvan ik een paar met jullie deel:

Woei.... lekker racen :cheer: !
Afbeelding

Herkenbaar plaatje haha, de smeerkees die even een 'lekker' luchtje opdoet :Q: :
Afbeelding

Heerlijk rustig nagenieten op een terrasje, op een kussen uiteraard :I: :
Afbeelding

Eenmaal thuis lekker uitgeteld bij haar beertje en onder een dekentje :slaap2: :I: :
Afbeelding
Sterre

Re: Tisbee: (waarschijnlijk) laatste update. p.13

Ongelezen bericht door Sterre »

Wat een geweldige update. Fijn ook voor jou om haar zo te zien genieten. En dit alles heeft ze toch echt aan jou te danken.
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Re: Tisbee: (waarschijnlijk) laatste update. p.13

Ongelezen bericht door Laura84 »

wat een heerlijke update, fijn dat ze een definitief thuis heeft gevonden
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”