en wat denk je van de weglopers? een jager heeft niets aan een wegloper, die gaat echt niet om de haverklap een uur staan wachten tot de hond eindelijk eens terugkomt , terwijl de rest van de roedel al een eind verder is inclusief jager.DeDiana schreef: Precies, dat was ook mijn punt in dat aangehaalde topic. Die aanname klopt volgens mij niet helemaal.
Honden kunnen ook door jagers gedumpt worden omdat ze niet goed apporteren, uit een heel groot nest komen waarvan maar een paar pups bij de jager kunnen blijven, te zelfstandig jagen, prooien doodbijten, omdat de jager liever teven heeft dan reuen, omdat ze qua gezondheid iets mankeren, en zo zijn er nog legio andere redenen te bedenken.
Naar mijn eigen honden kijkend zijn er zoizo twee die totaal ongeschikt zouden zijn voor de jacht zoals de spanjaarden het willen.
Solar: te zelfstandig, werkt totaal niet samen met de anderen, maar jagen doet ze graag en ze heeft een goede zachte bek.
Danne: ( pup van Solar ) : dat was wel een echte killer, oh en geen chihuahuas hoor, maar wel konijnen als ze de kans kreeg, en katten....ook zeer ongewenst dus voor het ras tijdens de jacht. Tegenwoordig boeit het er allemaal niet meer zo , maar dan is ze inmiddels ook 8 jaar oud