Ze is uiteraard ook uitgebreid klinisch onderzocht door de fysiotherapeut en (ervaren) dierenarts. Knietjes nagekeken en rug voelde ook goed. Alles mag aan geduwd en getrokken worden en reflexen zijn uitstekend. Alleen de heupen, en dan met name rechts, spant ze op als je haar poten omhoog duwt. Ze beugt dan alleen in de knie zeg maar.
Het huppeltje is ook geen patella huppel. Het lijkt vooral dat draven wat ongemakkelijk is en ze gaat dan in 'gallop' met alleen de achterhand. Als ze dan toch draaft gaat dit meer horizontaal/zijwaarts heen en weer ipv op en neer. Haar achterhand zwabbert/lijkt stram dan. Maar, dit is dus zeker niet altijd en het valt ook nauwelijks op. Ik zie het, en ze was 2 dagen bij mijn moeder logeren en toen viel het mijn moeder ook op dat ze soms anders loopt.
De DAP waar we komen is niet zuinig met doorverwijzen als ze denken dat dat beter is voor de hond. Nu was het advies dus fysio omdat waarschijnlijk het vooral een spieren probleem is.
Fysiotherapie is niet goedkoop. Ik ga dat zeker proberen maar ik vroeg me dus vooral af of er toch niet iets meer met die heupen aan de hand kan zijn voordat ik ga investeren in fysiotherapie
Een orthopeed is ook een investering. Ik denk dat ik eerst maar fysio probeer.