Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Video enkele KNPV oefeningen
Moderator: moderatorteam
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
-
- Zeer actief
Re: Video enkele KNPV oefeningen
De hond werkt de longen uit z'n lijf
, maar ik hoor nog geen stembeloninkje. 

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Bijten is voor deze hond een enorme beloning EN van geen een oefening staat het echte einde vd oefening (na 25m weg volgen) op video. Dat is nl het eind en dan volgt een spel apport of andere beloning.korthaar schreef:De hond werkt de longen uit z'n lijf, maar ik hoor nog geen stembeloninkje.
-
- Zeer actief
Bedankt, duidelijkcrutz schreef:Bijten is voor deze hond een enorme beloning EN van geen een oefening staat het echte einde vd oefening (na 25m weg volgen) op video. Dat is nl het eind en dan volgt een spel apport of andere beloning.korthaar schreef:De hond werkt de longen uit z'n lijf, maar ik hoor nog geen stembeloninkje.

- dre
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik blijf het gaaf vinden om te zien.
Zijn er nog (duidelijke) verschillen tussen de training in Amerika en hier in Nederland?
Zijn er nog (duidelijke) verschillen tussen de training in Amerika en hier in Nederland?

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Verschillen zijn zo groot dat zelfs ervaren trainers enorm veel geleerd hebben van onze 2 weekenden seminar.dre schreef:Ik blijf het gaaf vinden om te zien.
Meer focus op de details en minder op het geheel. Maar goed die verschillen kan je hier ook vinden alleen is het allemaal meer onder handbereik hier en kopen ze daar NLse honden waar ze niet van weten hoe ze afgericht zijn waardoor (hun reacties nav seminar) er onnodige bijtincidenten en onnodig veel schade ontstaat in de praktijk.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Super Carmen mooie ervaring voor jullie.
Zelf denk ik dat KNPV in de US nooit van de grond komt ondanks alle seminars etc voldoende kennis is daar niet aannwezig
goede helpers, begeleiding, keurmeesters etc alleen als er een Nederlandse delegatie daar voor jaren blijft
het fundament de grond beginselen het hele pakket mee neemt en voldoende goede africhters begeleidt heeft het kans van slagen zoiets kost jaren.
Afgelopen maand ook weer 3 zeer goede honden die kant op zien gaan, lopen met begeleiders die nog nooit KNPV hebben gedaan, als je dezelfde honden over 2 jaar weer ziet springen je de tranen in de ogen hoe de honden ooit zijn adfgericht in het PH programma blijft niet veel over.
Blijft toch eeuwig zonde vind ik persoonlijk maar kunnen daar meer geld vangen dan in Nederland dat is de
KNPV tegenwoordig mij te commercieel geworden.
Zelf denk ik dat KNPV in de US nooit van de grond komt ondanks alle seminars etc voldoende kennis is daar niet aannwezig
goede helpers, begeleiding, keurmeesters etc alleen als er een Nederlandse delegatie daar voor jaren blijft
het fundament de grond beginselen het hele pakket mee neemt en voldoende goede africhters begeleidt heeft het kans van slagen zoiets kost jaren.
Afgelopen maand ook weer 3 zeer goede honden die kant op zien gaan, lopen met begeleiders die nog nooit KNPV hebben gedaan, als je dezelfde honden over 2 jaar weer ziet springen je de tranen in de ogen hoe de honden ooit zijn adfgericht in het PH programma blijft niet veel over.
Blijft toch eeuwig zonde vind ik persoonlijk maar kunnen daar meer geld vangen dan in Nederland dat is de
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Rocco schreef:Super Carmen mooie ervaring voor jullie.
En dat van die "verklote" honden weet je omdat je ze 2 jaar na verkoop weer ziet of het van de geleiders zelf hoort??? Nl heel anders ervaren door daar te zijn en te bekijken.
De zorg voor de honden en de waardering vd honden is daar doorgaans een stuk beter dan hier, vooral dat de hond nog hond mag zijn

Meer geld voor de verkopende geleider valt alles mee want de handelaren zijn de verkopende partij doorgaans naar de USA.
En een aan een beveiliger verkochte hond wil je doorgaans ook niet terug zien 2 jaar nadat jij de hond netjes hebt afgericht voor z'n PH1

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik heb het niet over verklote honden maar netjes afgerichte honden ook met certificaat 420-435 die voor
veel meer geld die kant op gaan, training in de USA is van veel minder niveau dan hier (waarom anders worden
er zoveel honden deze kant opgekocht) vele geleiders weten de weg inmiddels ook zonder tussenpersoon handelaars
ik durf inmiddels wel te stellen dat de beste honden inmiddels al lang zijn weg gekocht en in de USA zitten en ook
als dekreu worden (mis)ge bruikt en niet waarvoor ze ooit zijn opgeleid ik kan er vele voorbeelden noemen maar de insiders weten dit ook wel. Big Roy China, Nico van Teus ook al China het nieuwe verkoop mecca wat doen die honden daar......... ? $$$$$$$ Ik snap er weinig van je leidt hier een hond op en een Nederlands politie systeem en verkoopt de hond naar een partij waar dit KNPV systeem helemaal niet bestaat.........
verloren tijd en investering in de opleiding maar het geld maakt alles goed.
Dat er in de USA goed voor de honden wordt gezorgd ben ik verder mee eens, heb vele politie geleiders
daar aan het werk gezien met onze honden (training)maar ik wordt er niet vrolijk van.(o.a groene geleiders met hooguit 6 maanden ervaring
met de extremere honden waar veel ongelukken gebeuren noem maar op.)
In de beveiliging in Nederland worden op sommige clubs op leuk niveau getraind oefeningen op KNPV
niveau o.a in Lelystad , en vele hondengeleiders zijn lid van een KNPV vereniging maar idd niet iedereen.
veel meer geld die kant op gaan, training in de USA is van veel minder niveau dan hier (waarom anders worden
er zoveel honden deze kant opgekocht) vele geleiders weten de weg inmiddels ook zonder tussenpersoon handelaars
ik durf inmiddels wel te stellen dat de beste honden inmiddels al lang zijn weg gekocht en in de USA zitten en ook
als dekreu worden (mis)ge bruikt en niet waarvoor ze ooit zijn opgeleid ik kan er vele voorbeelden noemen maar de insiders weten dit ook wel. Big Roy China, Nico van Teus ook al China het nieuwe verkoop mecca wat doen die honden daar......... ? $$$$$$$ Ik snap er weinig van je leidt hier een hond op en een Nederlands politie systeem en verkoopt de hond naar een partij waar dit KNPV systeem helemaal niet bestaat.........
verloren tijd en investering in de opleiding maar het geld maakt alles goed.
Dat er in de USA goed voor de honden wordt gezorgd ben ik verder mee eens, heb vele politie geleiders
daar aan het werk gezien met onze honden (training)maar ik wordt er niet vrolijk van.(o.a groene geleiders met hooguit 6 maanden ervaring
met de extremere honden waar veel ongelukken gebeuren noem maar op.)
In de beveiliging in Nederland worden op sommige clubs op leuk niveau getraind oefeningen op KNPV
niveau o.a in Lelystad , en vele hondengeleiders zijn lid van een KNPV vereniging maar idd niet iedereen.