Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kennelhoest

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Don
Vaste gebruiker

kennelhoest

Ongelezen bericht door Don »

Voor 1½ jaar terug kregen mijn honden kennelhoest,dat heerste op het uitrenveld.
Ze hebben toen alle twee een spuit gehad en volgens de dierenarts hoeft die spuit pas over 10 jaar herhaald te worden.
Ze kunnen het nog wel krijgen maar in een héél lichte mate.
Vandaag hoorde ik bij het uitlaten dat ze hiervoor ieder jaar geënt moeten worden.
Is dat zo?
Vorig jaar heeft de dierenarts bij hun jaarlijkse enting hier niets van gezegd.
Wat is jullie ervaring???
Groeten van Don. :-D
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Voor zover ik weet zijn er verschillende vormen van kennelhoest. Voor een aantal kan geent worden, voor andere niet. Bij sommige cocktail-entingen (die bij veel dierenartsen nog elk jaar worden gegeven) zit een standaard kennelhoestenting inbegrepen. Tien jaar vind ik persoonlijk vrij lang maar het zou best kunnen. Kun je in het entingsboekje nazien welke enting het precies geweest is? Misschien weten anderen dan hoe lang die specifieke enting werkzaam is?
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Jose
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jose »

er is ook neusspray
moet ieder jaar herhaalt worden
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

De nuesdruppels die ik ken moeten volgens de fabrikant zelfs elk halfjaar gegeven worden.
Yvonne Bekkers
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yvonne Bekkers »

Mijn honden laat ik ieder jaar enten tegen kennelhoest.
Het is wel geen garantie dat ze het dan niet kunnen krijgen, maar toch.... safety first.

10 jaar kan ik me bijna niet voorstellen, ik zou het eens navragen bij de dierenarts waar je toen geweest bent. (als dat nog kan)
Groetjes Yvonne,

en een poot van Beer en Kenza
www.vanberinishofke.nl

Afbeelding
shinkai
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door shinkai »

Ik laat ze niet meer enten tegen Kennelhoest omdat Levi kennelhoest kreeg terwijl hij ingeent was en Plooi moest eigenlijk weer naar de da voor haar enting en werd niet ziek. Zelfs mijn dierenarts zegt als je ze laat enten het geen garantie is dat ze het niet krijgen het is verglijkbaar met de griepspuit
Melanie en de peitjes
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
dobervriendin
Zeer actief
Mijn ras(sen): dobers en hollanders
Contacteer:

Ongelezen bericht door dobervriendin »

Wij laten de honden nooit inenten voor kennelhoest omdat er zoveel verschillende soorten zijn. Als ze het hebben trainen we niet en geven ze een weekje Naterman/Bisolvon voor kinderen en dan zijn de er af. Mits dat het gebeurt als we een wedstrijd of examen in voor de boog hebben dan gaan we naar de DA.
Groetjes van Dobervriendin haar en hollanders Haru en Kandalf
Don
Vaste gebruiker

Yvonne Bekkers schreef:Mijn honden laat ik ieder jaar enten tegen kennelhoest.
Het is wel geen garantie dat ze het dan niet kunnen krijgen, maar toch.... safety first.

10 jaar kan ik me bijna niet voorstellen, ik zou het eens navragen bij de dierenarts waar je toen geweest bent. (als dat nog kan)
Ik moet deze maand moet ik toch terug voor Boy voor zijn jaarlijkse enting en vraag het meteen na.
Ik heb nog steeds dezelfde dierenarts overigens een aardige dame,dus die zal het nog wel weten.
Groeten van Don. :-D
Roma
Actief

Ongelezen bericht door Roma »

mijn honden gaan 2 weken in de zomer naar een hondenpension,daar wordt geëist dat je je hond jaarlijks laat enten tegen kennelhoest en je moet je bewijs van enting ook kunnen voorleggen.Op zich een prima regel,vind ik zelf,maar als je honden nooit naar een pension gaan,zie ik de noodzaak van jaarlijks enten niet in.Toch??!!
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

De neusspray moet ieder half jaar herhaald worden, de enting ieder jaar (en de eerste keer na een maand geloof ik).
Hier worden ze jaarlijks geënt.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Tamara/Bayko

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Ik laat ze niet meer enten tegen kennelhoest. Het is toch weer extra troep in hun lijf en je hebt geen garantie dat ze het niet krijgen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

hier krijgen ze elk jaar de kennelhoest enting... 1 hond heeft het ooit gehad en ik wil het nooit meer meemaken... ze kunnen het dan wel alsnog krijgen maar in mindere mate!
Voorkomen is beter dan genezen!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Don
Vaste gebruiker

Ben vandaag met Boy en Rocky naar de dierenarts geweest en Boy is onderzocht en is kerngezond en heeft zijn jaarlijkse enting gehad.
Rocky had wat last van een waterig oogje en hier kwam wat rose spul uit,dit heeft hij soms maar vandaag dus ook .
Dit is gewoon kou en heeft hier wat zalf voor gekregen,verder niets mis mee.
Ik heb het nagevraagd voor de kennelhoest en het is idd zo dat bij de cocktailspuit ook kennelhoest inzit.
Waarom ze toen geënt zijn was omdat ze kennelhoest hadden.
De dierenarts adviseerde om vanaf de maand juni neusspray hiervoor in huis te hebben omdat kennelhoest juist in de zomermaanden aktief is.
In juni moet ik met Rocky voor zijn cocktailspuit en dan neem ik die neusspray mee.
Ik wilde jullie dit toch even laten weten.
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Vind het toch een beetje raar dat in de cocktailspuit ook kennelhoest zit.
Toen Beau zijn eerste cocktailspuit kreeg vroeg ik de DA ook of Beau een prik moest hebben tegen kennelhoest, hij zei als u naar een puppycursus gaat of u doet de hond naar een pension moet dat wel, maar als u dat niet doet, is het helemaal niet nodig. Dus onze DA ent niet zo maar in het wilde weg. :ok:
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

vinkje schreef:Vind het toch een beetje raar dat in de cocktailspuit ook kennelhoest zit.
Toen Beau zijn eerste cocktailspuit kreeg vroeg ik de DA ook of Beau een prik moest hebben tegen kennelhoest, hij zei als u naar een puppycursus gaat of u doet de hond naar een pension moet dat wel, maar als u dat niet doet, is het helemaal niet nodig. Dus onze DA ent niet zo maar in het wilde weg. :ok:
hier krijgen ze hem wel gelijk met de jaarlijkse enting maar wel apart.. hij zit niet in de coctail.
8O
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Don
Vaste gebruiker

Volgens mijn DA zit de cocktailspuit er standaard bij maar kunnen ze het toch in lichte mate krijgen dus daarom die neusspray.
Zij ent niet in het wilde weg zoals vinkje zegt maar wel uit voorzorg en daar ben ik blij om. :ok:
Als zij dat niet gedaan had, hoe zou het dan met mijn honden afgelopen zijn toen ze voor 1½ jaar terug wél kennelhoest hadden opgelopen op het uitrenveld? :jank:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Don schreef:Volgens mijn DA zit de cocktailspuit er standaard bij maar kunnen ze het toch in lichte mate krijgen dus daarom die neusspray.
Zij ent niet in het wilde weg zoals vinkje zegt maar wel uit voorzorg en daar ben ik blij om. :ok:
Als zij dat niet gedaan had, hoe zou het dan met mijn honden afgelopen zijn toen ze voor 1½ jaar terug wél kennelhoest hadden opgelopen op het uitrenveld? :jank:
ik laat ze er ook voor enten, maar ik snap niet dat het bij de coctail inzit... hier krijgen ze gewoon 2 prikjes, 1 enting en 1 kennelhoest...
Afbeelding
Don
Vaste gebruiker

malinois schreef:
Don schreef:Volgens mijn DA zit de cocktailspuit er standaard bij maar kunnen ze het toch in lichte mate krijgen dus daarom die neusspray.
ik laat ze er ook voor enten, maar ik snap niet dat het bij de coctail inzit... hier krijgen ze gewoon 2 prikjes, 1 enting en 1 kennelhoest...
Heeft misschien te maken met het merk wat de DA gebruikt.
Bij het eene merk zit het er misschien wel bij en bij het andere merk niet,denk dat dat het is.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Don schreef:
malinois schreef:
Heeft misschien te maken met het merk wat de DA gebruikt.
Bij het eene merk zit het er misschien wel bij en bij het andere merk niet,denk dat dat het is.
dat zou kunnen...
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

In de cocktail zit een enting tegen para-influenza, dat is een vorm van kennelhoest.
De extra kennelhoest-enting is tegen bordetella.

Kennelhoest wordt door verschillende bacteriën en virussen veroorzaakt, de extra enting geeft dus extra bescherming (maar nooit totale bescherming)
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”